Jump to content

Schimbarea uleiului la cutia de viteza automata E39 - DIY


paul

Recommended Posts

Am schimbat astazi uleiul la cutie. Mentionez ca am un seria 5 din 2006 cutie automata si simteam ceva socuri uneori cand trecea din 2 in 3 si din 3 in 4. Am schimbat uleiul pana la urma la Motor AG Pitesti. Costul a fost 2200 ron cu tot cu baia de ulei si filtru precum si manopera, suruburi de prindere, garnitura. Dupa 10 km parcursi am sesizat diferenta. Socurile au disparut. Masina avea 260.000km si uleiul nu fusase schimbat niciodata. In concluzie sunt multumit ca am scapat de un stres mare. Nu a fost nevoie de nicio resoftare, au spus doar ca au resetat calculatorul sau oricum ceva banal. Operatia a durat 2 ore iar tipul uleiului nu il cunosc pt ca au spus ca au bagat exact ce a trebuit conform codului de pe cutie. Bafta tuturor si nu ezitati sa schimbati uleiul la timp!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Salut,

 

A schimbat cineva uleiul la o cutie automata la cei de la Service Faur (SC GEAR TRANS REP SRL), reprezentantii ZF? Le-am cerut azi o estimare de costuri si mi-au dat pentru un bmw 525d e60 din 2006 un pret de 1,300 lei (care include ulei, baie, filtru si garnitura). Pretul mi se pare convenabil, dar vroiam sa stiu daca a mai mers cineva la ei, daca sunt seriosi, daca se pricep etc.

 

Multumesc pentru informatii

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Postez in numele unui prieten care nu are cont aici pe forum. Este posesorul unui e39 525 automat din 2001. Masina are 60k km reali si problema se pune daca uleiul din cutie este de schimbat sau nu avand in vedere vechimea masinii si faptul ca ultimii 40.000 km sunt mersi 90% in oras. De asemenea, chiar daca este topic de cutii automate, uleiul din diferential se schimba sau nu?
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

asa cum a spus un coleg mai sus, dupa ce am citit atatea pagini si discutii, habar nu am ce ulei sa pun intr-o cutie de viteze A5S - 390R pe un 320d M47N din 09/2002, oare sa fie Texaco ETL 7045 ?

 

ca simptome care ma pun pe ganduri ca ar trebui schimbat uleiul in cutie, mentionez ca masina cand o pornesc dimineata la rece, porneste si se opreste dupa 2-3 secunde, se repeta intamplarea la 2-3 porniri, dupa care merge normal, schimba perfect, totul e normal, experienta nu se repeta daca motorul e cald, doar daca e complet racit.

 

eventual cine detine un asemenea exemplar, astept o parere. multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut tuturor,

 

am citit acest topic de la cap la coada in vederea unui schimb de ulei la un 525D-Touring din oct.2003. Am cutie GM, 4G-ZO, P36.

Conform TIS si unor sfaturi pe aici uleiul indicat ar fi ETL7045E. Apropos, am scris si la BMW in Germania si mi-au raspuns in modul ala politicos de companie multinationala sa iau legatura cu dealerul local. Ii intrebasem ce tip de ulei trebuie sa pun in CV cu datele etc, etc, tipul etc. In sfarsit, deci nimic concret.

Pana la urma am schimbat uleiul la CV automata dar nu fara peripetii. Schimbul in sine a durat mai putin de 20 min. dar problema a fost cu uleiul. M-am dus la cei de la reparatie.......utomata.ro, am intrat in curte. Zic ei, hai sa urcam masina pe elevator. Eu spun, nu, sa vad prima data ce ulei imi puneti. Mergem in magazie si-mi arata un ulei de culoare galben. Era tipul Esso/Mobil LT 71141 care eu stiu ca se pune doar in cutiile ZF(conform TIS si useri forum), cutia mea fiind GM. Le spun ca nu pun uleiul asta si ca o sa cumpar de la BMW ulei dupa cod. Baiatul de acolo imi spune ca e treaba mea, dar el de 10 ani pune tipul asta de ulei la cutiile GM de BMW. In sfarsit, merg la BMW in Militari si cumpar 7 litri (cu bidoanele mele ca ei au la bidon de 20 l.) de ulei Texaco ETL 7045E, rosu. Ma intorc la service sa schimb uleiul si surpriza: in cutia mea GM aveam ulei galben. Cu siguranta nu a mai fost schimbat niciodata, deci nu mai stii ce sa crezi, dupa ce coduri sa te orientezi. Am pus totusi uleiul rosu care l-am cumparat. Asta s-a intamplat acum doua saptamani si vad ca totul e ok, dar nu stiu ce va fi in timp. Mecanicul mi-a spus ca pot sa merg 15-20 mii de km si sa-l schimb din nou, sa pun galben. Evident ca zambea pe sub mustata cand m-a vazut ce fata am facut. Problema este dupa cum stim cu totii ca nu se poate scoate tot uleiul si se amesteca cu inca 2-3-4 litri care mai raman.

 

Am schimbat uleiul si fortat de o trepidatie puternica care o face masina cu maneta in R si piciorul pe frana. Nu s-a remediat dupa schimbul de ulei, deci nu uleiul a fost de vina. Oricum, eu cred ca a fost bine ca l-am schimbat. Dar tipul de ulei nu sunt sigur ca a fost bine ales, chiar si dupa cod.

 

Intre timp am descoperit ca uleiul Motul Multi ATF indeplineste si specificatiile ETL7045E si pe cele LT71141 si inca altele. Hmmm!!! Atasez specificatiile.

Am mai gasit si alte date pentru cutiile ZF si GM care au echipat BMW intre 1991-1999 si 2000-2002. Sper sa ajute cat mai mult toti posesorii de BMW. Sper sa le fie de ajutor.

 

Si ca sa inchei cu cireasa de pe tort, am fost si la Filaret si am dat seria masinii, cerand ulei pt CV automata. Raspuns: nu mai primim acum decat Dexron VI la bidoane de 5 si 6 litri. Daca doriti facem comanda!!??

 

Cu stima si trageti concluziile!

Multi_ATF_(GB).pdf

Oil_transmission.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut,

Vreau sa mi schimb si eu uleiul de la cutia mea septronic de pe 520i. Ma gandeam insa sa o fac altfel. Sa scurg cat ulei pot si sa completez cu un ulei Dexron 3 oarecare, sa merg putin cu masina pana se omogenizeaza uleiul dupa care sa dau jos baia si sa chimb filtrul si uleiu cu un ulei recmandat pentru cutie. Voi ce credeti?

Un link util pentru cine e interesat: www.olyslager-lubricants.nl/fuchseurope/Default.aspx?Lang=eng&s=b&isKioskMode=0

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E o greseala ceea ce vrei sa faci pentru ca uleiul Dexron III pe care-l vei pune se va combina cu uleiul normal.

Dupa ce vei completa cu ulei, vei avea un amestec de ulei de cutie si de ulei Dexron III.

Poate sa-ti pice cutia sau poate sa nu se intample nimic. E riscant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Trebuie sa schimb uleiul la cutie automata a masinii .

Este vorba despre un bmw 320da e46 data 2004/5 , serie sasiu WBAAS71090FX72853

ce ulei recomandati , din ce am citit pe aici ar fi bun liqui moly top tec 1200.

Se gasesc filtre non oem dar calitative?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am schimbat uleiu .. am facut cum am zis mai sus. Uleiul Dexron 3 de care ziceam e tot pentru cutii automate .. oricum o sa l mai schimb odata. (mi au intrat 6.5l de ulei)

 

La mers de croaziera imi sta turata la 1500rpm .. mi se pare cam jos .. se poate programa sa mi stea la 2000?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
va salut, mi-am cumparat si eu un e39 525 DA, si vreau sa ii schimb uleiul la cutie, am cumparat 7 l de ulei(scrie ca este fabricat de Febi bilstein in germania, cod 83220397114 nr 32600 si are culoarea rosie), + filtru de ulei de toplan fabricat in germania.Am fost la mai multe magazine de piese auto import si toate mi-au dat doar acest tip de ulei.Cutie schimba perfect si pana acum nu a avut Niciodata uleiul schimbat la cutie.Am o problema cu masina, cand accelerez maxim trepideaza ceva pe la cardan, aveti idee ce ar putea fi?
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut ! Am un 530d f10 din 2010! Masina are 190 km si as vrea sa ii fac o revizie la cutia de viteze automata!

Baia si filtrul l am gasit la Filaret la 550 lei pe original!

Am gasit ulei ZF lifeguard 8 la 139 lei /litru

Ce parere aveti e ok uleiul asta?? Am vazut ca Bmw vibdd Atf 3!

Masina nu face nici o figura merge perfect! Dar vreau sa ii schimb uleiul!

Voi ce parere aveti? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor,

 

Am schimbat uleiul si fortat de o trepidatie puternica care o face masina cu maneta in R si piciorul pe frana. Nu s-a remediat dupa schimbul de ulei, deci nu uleiul a fost de vina. Oricum, eu cred ca a fost bine ca l-am schimbat. Dar tipul de ulei nu sunt sigur ca a fost bine ales, chiar si dupa cod.

 

 

 

Daca vei schimba tampoanele de la motor, ambele noi si in acelasi timp, vei scapa de trepidatia puternica din R. Verifica si starea tampoanelor de la cutie.

 

Cat priveste culoarea uleiului nu conteaza daca se respecta tipul de ulei necesar cutiei respective.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut am un e39 530d din 2000 184cp. Am schimbat de 2 ori uleiul la cutie si filtrul pana acum am pus Motul Multi Atf rosu. Acest ulei include si norma etl 7045. Cutia merge bine insa are uneori mici socuri fine cand schimba. Nu are mereu doar uneori. Cutia e GM iar numarul de km din bord 330.000. Am un amic cu aceeasi cutie pe un x5 3.0i din 2003 cu 130.000km iar la el merge fara nici un soc nimic si e mai brutala la plecarea de pe loc. La el am schimbat uleiul cu unul febi luat dupa codul de pe baie si a fost tot rosu. Aceasta cutie Gm a fost montata si pe opel si chevrolet din cate am citit pe net si e data ca ar merge cu ulei dexron 3 care este rosu. Pana la urma in cutiile GM de pe bmw punem ulei rosu sau galben, am citit ca asa recomanda anumiti membri.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

 

Procedura

Se desface surubul de umplere cu un hexagon de 8

Se desface surubul de golire al baii cu un hexagon de 6 si se lasa sa se scurga bine uleiul in vasul pregatit dinainte. Se vor scurge in prima faza cam 3.5-4l. Aproximativ 1l se va regasi in baie. Inca vreo 0.5 l se vor scurge incetisor din cutie, pe parcursul derularii operatiilor. Atentie, uleiul poate fi fierbinte.

Se desfac suruburile de la baia de ulei cu Torx-ul de 27.

Se spala bine de tot baia de ulei cu benzina. Se scot si magnetii si se curata de pilitura de fier depusa pe ei. Atentie de unde-i scoateti ca sa-i puneti la fel la loc.

Se curata cu benzina suprafata de asezare a garniturii pe cutie.

post-787-1159049756_thumb.jpg

 

 

Multumim. Folositor DIY. Se pune intrebarea, cum scoatem uleiul ce ramane in convertizorul de cuplu?

Edited by 86szs
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Am si eu o intrebare simpla: la semafor trebuie sa scoatem masina din D (drive) in N (neutral)? cum o fi mai bine?

 

Depinde de cat timp stai la semafor/semafoare sau in trafic cu masina cuplata in drive pe loc/oprit..... la un moment dat se va incinge uleiul foarte tare

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Depinde de cat timp stai la semafor/semafoare sau in trafic cu masina cuplata in drive pe loc/oprit..... la un moment dat se va incinge uleiul foarte tare

 

 

Asa ceva nu exista. :shifty: Poate sa stea si 10 ore la relanti si in D si tot nu se incige. Cat timp este masina pe loc, nu exista frecare in interiorul cutiei. Totusi la experienta ta, cred ca ai facut o gluma, nu? :rolleyes:

 

Si pentru cei care vor sa-si schimbe uleiul si le este frica de culoarea uleiului, NU COTEAZA CULOAREA ULEIULUI, poate sa fie rosu sau galben, ceea conteaza sunt PROPRIETATILE ULEIULUI, sa aibe aceleasi proprietati cu uleiul care il da fabricantul.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.