Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Astazi am obturat furtunasul cu un surub,se simte mult mai bine motorul,in special in turatie joasa,in acest mod evit sa imi mai intre mizerii in galeria de admisie.La motoare euro4 am inteles ca se aprinde in bord,la mine e euro3,nu imi arata nimic in bord.

despre ce masina e vorba si ce intelegi prin "se simte mai bine motorul"?

Link to comment
Share on other sites

E39 530D,intradevar merge muuult mai rotund,se simte forta inca din ture joase,primeste aer oxigenat...nu stiu exact cum sa redau sunetul,forta,in plin,oricum acum lucreaza cu aer curat in amestec,putere mai mare,sper si consum mai redus,mai testez zilele astea si mai scriu.Sant foarte multi in alte tari care au scos acel furtunas,nu numai la E39,singura problema e la cele euro4,se aprinde in bord dar vad ca si asa tot le scot,evita sa mai gazeze toata galeria de admisie cu urmari dezastruase in timp.

 

se simte in felul urmator....trage mai bine la turatii joase,dar mai prost la turatii inainte,la turatii joase pt ca iti invarte mai repede palele turbinei,caci gazele recirculate ce trebuia sa ajunga in admisie,se intork oarekum si se duc,toate gazele spre turbo...

Nu e adevarat ca la turatii inalte merge mai prost,nu au nici o legatura gazele recirculate cu palele turbinei,nici cu turbo,aceste gaze sant recirculate doar pt normele de emisii in dauna motorului.Daca am obturat acel furtunas gazele nu mai intra in motor si atat,nu se duc,nu se intorc,pur si simplu nu mai sant recirculate,sant trimise toate pe galerie in catalizator.

Link to comment
Share on other sites

tu esti tare destept,gandeste logic, o parte din gaze sunt recirculate adika se duc in admisie,si altele direct prin turbo,iar apoi catalizator,evacuare,daca blockezi egr,nu e normal sa se duca mai multe gaze pe evacuare,TURBO!deci turbo invarte mai repede la turatii joase,si e cam aiurea,pt ca puterea masinii consta in turatia motorului vs gazele care invarte turbina vs palele cu care e actionata turbina,si iese o harababura,la turatii inalte...credema ca am probat..!
Link to comment
Share on other sites

Ca sa te citez, "tu esti tare destept,gandeste logic".

 

Se pare ca nu ai nici cea mai vaga idee despre ordinele de marime despre care vorbesti.

Prin EGR nu se baga tot timpul gaze in admisie, iar cantitatea de gaze este extrem de mica raportat la gazele din evacuare, asa ca influenta lor asupra turbo este NULA!

Link to comment
Share on other sites

Pai, Paul, tu esti de acord cu ideea asta cu obturarea? Am curatat de curand galeria de zgura (si ce-am gasit in ea...) si ma gandesc ca acest egr actioneaza tija cu clapetele alea din galerie, nu? Despre obturare e vorba in cazul furtunului aluia mic care intra in...stzutul ala de la EGR?
Link to comment
Share on other sites

Pai, Paul, tu esti de acord cu ideea asta cu obturarea? Am curatat de curand galeria de zgura (si ce-am gasit in ea...) si ma gandesc ca acest egr actioneaza tija cu clapetele alea din galerie, nu? Despre obturare e vorba in cazul furtunului aluia mic care intra in...stzutul ala de la EGR?

Furtunasul ala care actioneaza clapetele vine din alta parte,dintr-un distribuitor,eu vb de un tub negru-albastru care intra in EGR(e chestia aia urata din fata galeriei,e adevarat ca nu scrie nimic pe el).Eu merg fara tubul ala,sant foarte multumit,motorul merge mai rotund in toate plajele,se simte mai bine in ture joase.Vad multi care sant f.multumiti fara gaze in galerie,am inteles ca pe afara daca te controleaza primesti amenda ca si pt catalizator gaurit sau lipsa.Am mai citit si alte metode,in interiorul EGR pun o moneda care inchide valva si nu e vizibil din exterior,asta pt a pacali un eventual control.

Edited by edutulici
Link to comment
Share on other sites

Edutulici, cer prea mult daca te rog sa faci/cauti o poza? M-ai facut tare curios. Am sa caut si eu poze cu EGR-ul. Mersi.

Cu mare placere as face dar nu prea ma pricep sa le incarc pe laptop,e un pic de munca,oricum nu e alt furtunas in EGR,ai doar cele mari,si unul inspre motor,mic si "negru",cu albastru...Il scoti si il obturezi cu un surub,sau il pliezi si il strangi cu un colier de plastic.

post-39754-1290870560_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

La ala mic (subtire) si albastru ma refeream si eu, cand am montat la loc am insistat sa-l puna la locul lui, nu cumva sa-l uite. :twoup:

 

Interesant, la mine a mers motorul si fara el, la relanti, ce-i drept. Bine, a mers si fara galerie, sa vad cum face. Eu mai am rupt si-un furtun prin care trece...aer, chiar in fata, deasupra pompei de aer, e unul scurt si gros cat un deget, plus ca e scos si rezervorul de vacuum (?! - o chestie neagra cu niste furtune subtiri) deci nu-s sigur ca puteam sa-mi dau seama ce si cum.

 

Am sa incerc si eu sa vad, mersi.

 

Si totusi, tija clapetelor din galerie cine-o actioneaza? Ce rol are EGR-ul?

Link to comment
Share on other sites

Tija clapetelor e actionata de un releu,daca scoti furtunul care actioneaza tija,clapetele raman deschise,asa am gasit eu la mine,furtunul care intra in acel vacum era by-pasat(cred ca asa se scrie nu?,ma rog,se intelege).Daca scoti furtunasul ala pt clapete,singurul lucru care se intampla e ca nu mai ai frana aia de motor cand reduci....Eu asa am gasit la mine,modificare facuta in De,nu a mai umblat nimeni la motor.Pe furtunasul ala la clapete nu intra gaze in galerie,ala doar inchide clapetele,in schimb pe cel de la EGR intra doar gaze,care sigur bine nu fac la admisie.
Link to comment
Share on other sites

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

 

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

Pai vorbesti de releul din capatul galeriei, nu? Ala dinspre interiorul masinii. Ce treaba are releul ala cu furtunul, ai scris Tija clapetelor e actionata de un releu,daca scoti furtunul care actioneaza tija

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

Nu,pe furtunul mare nu sant gaze,gaze sant doar pe cel 'negru....

 

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

Nu,pe furtunul mare nu sant gaze,gaze sant doar pe cel 'negru....

 

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

 

Edutulici, dar nu intra oricum gaze in galerie, pe furtunul ala mare?

Scuza-ma, cred ca pun niste intrebari...dar sunt foarte curios.

Pai vorbesti de releul din capatul galeriei, nu? Ala dinspre interiorul masinii. Ce treaba are releul ala cu furtunul, ai scris Tija clapetelor e actionata de un releu,daca scoti furtunul care actioneaza tija

:twoup:

Sincer nu stiu cum ai la tine,dar releul care actioneaza vacumul de la clapete nu are legatura cu furtunasul de la EGR..Sant circuite separate,eu am explicat un pic despre clapete ca sa nu fie confuzie,dar vad ca tot nu am reusit...Poate ma ajuta cineva mai dibaci.

Link to comment
Share on other sites

pfoai :twoup: , stai asa - pe furtunul ala gros carte intra in EGR, egr care se ...prinde direct la gaura aia mare si rotunda din galerie (furtunull de care vb eu mai sus) vine aer...curat? Atunci mizeria aia din galerie (si egr, caci comunica cu egr) vine pe unde, prin furtunasul ala mic de care spui tu?

Deci aerul care vine pe furtunul gros e curat, vine dinspre filtrul de aer, merge pe furtunul gros, trece prin egr, apoi prin galerie si apoi intra in motor prin cele 6 gauri din blocul motor si se duce al cilindri?

 

de un 530d vb si eu.

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

pfoai :twoup: , stai asa - pe furtunul ala gros carte intra in EGR, egr care se ...prinde direct la gaura aia mare si rotunda din galerie (furtunull de care vb eu mai sus) vine aer...curat? Atunci mizeria aia din galerie (si egr, caci comunica cu egr) vine pe unde, prin furtunasul ala mic de care spui tu?

Deci aerul care vine pe furtunul gros e curat, vine dinspre filtrul de aer, merge pe furtunul gros, trece prin egr, apoi prin galerie si apoi intra in motor prin cele 6 gauri din blocul motor si se duce al cilindri?

 

de un 530d vb si eu.

Exact,gaze vin in galerie doar prin furtunasul ala mic,daca il scoti nu se mai deschide valva din interiorul EGR,iar in admisie intra doar aer curat prin furtunul mare.Recircularea gazelor e doar pt normele de poluare,in schimb in motor prin furtunasul ala intra un amestec de gaze,fara oxigen care doar daune fac la motor.

Link to comment
Share on other sites

Clapetele din galeria de admisie nu au absolut nici o treaba cu frana de motor, rolul lor e de a modifica unghiul de intrare a aerului in camera de ardere, fiind inchise la turatii mici si deschise la turatii mari rezultant un cuplu mai bun pe toata plaja de turatii si o reducere a emisiilor.

 

Cat despre EGR, acesta intradevar introduce gaze din galeria de evacuare in galeria de admisie, dar aceasta se face numai la relanti, la turatie constanta si in frana de motor; In sarcina partiala sau totala sau cand motorul nu si-a atins temperatura optima de functionare EGRul sta inchis.

Link to comment
Share on other sites

Clapetele din galeria de admisie nu au absolut nici o treaba cu frana de motor, rolul lor e de a modifica unghiul de intrare a aerului in camera de ardere, fiind inchise la turatii mici si deschise la turatii mari rezultant un cuplu mai bun pe toata plaja de turatii si o reducere a emisiilor.

 

Cat despre EGR, acesta intradevar introduce gaze din galeria de evacuare in galeria de admisie, dar aceasta se face numai la relanti, la turatie constanta si in frana de motor; In sarcina partiala sau totala sau cand motorul nu si-a atins temperatura optima de functionare EGRul sta inchis.

Ne contrazicem doar de dragul de a scrie ceva?Galeria de admisie are treaba cu frana de motor la orice motor ....nu intra aer,nu are loc aprinderea....clapetele la admisie nu modifica unghiuri,in admisie aerul nu intra pe o parte,pe alta,pe centru sau alt unghi..intra mai mult sau mai putin ,frana de motor e realizata concomitent aer si carburant...nimic alceva.EGR sincer nu am cautat pe net sau in carti tehnice sa vad cand lucreaza,eu am facut doar o proba practica si sant multumit,deci daca lucreaza seara sau dimineata,pe nemancate sau dupa cafea nu prea are relevanta pt mine,ma interesa doar sa nu mai deschda valva prin care intrau gaze,in rest sa isi faca treaba mai departe,in sarcina,la temperatura sau cand vrea el.

Link to comment
Share on other sites

Clapetele din galeria de admisie la sunt montate pe partea de jos a galeriei, daca ele sunt inchise, aerul tot intra pe partea de sus a galeriei!!! Asadar explica-mi tu cum apare frana de motor? Si daca nu intra aer nu are loc aprinderea? Pai oricum daca nu mai accelerezi injectoarele sunt inchise si explozia nu mai apare, deci cu aer fara aer, tot aia e, doar nu conducem camioane sa avem retarder.

 

Arunca o privire aici inainte sa te agiti.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...h_flap_control/

si aici

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/bmw...rl-flaps-t5537/

Link to comment
Share on other sites

Clapetele din galeria de admisie la sunt montate pe partea de jos a galeriei, daca ele sunt inchise, aerul tot intra pe partea de sus a galeriei!!! Asadar explica-mi tu cum apare frana de motor? Si daca nu intra aer nu are loc aprinderea? Pai oricum daca nu mai accelerezi injectoarele sunt inchise si explozia nu mai apare, deci cu aer fara aer, tot aia e, doar nu conducem camioane sa avem retarder.

 

Arunca o privire aici inainte sa te agiti.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...h_flap_control/

si aici

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/bmw...rl-flaps-t5537/

Eu cred ca frana de motor se realizeaza reducand aerul si combustibilul,deci implicit cu ajutorul clapetelor.Da,daca nu intra aer nu are loc aprinderea,fa 1 proba practica,blocheaza clapetele pe pozitia inchis si vezi daca porneste masina.Retarderul la camioane e cu totul si cu totul alt sistem.Restul informatiilor doar completeaza acest principiu,txs pt forum.Oare educat nu se poate combate o idee?Clapetele blocate pe pozitia "deschis" nu mai participa efectiv la frana de motor,asta nu inseamna ca nu mai ai frana de motor ci doar ca nu mai e activa cum a fost conceputa de fabricant.

Link to comment
Share on other sites

egr reduce noxele (prin recircularea partiala a gazelor de evacuare care contin noxe) ce se formeaza la temperaturi mari (de asta e inactiva la motor rece), fara o functionare corcta a egr e foarte probabil sa nu mai iasa noxele la test

 

ps nu cred ca e foarte indicat sa obturezi furtune in motor doar pentru ca pe moment merge motorul mai bine

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

egr reduce noxele (prin recircularea partiala a gazelor de evacuare care contin noxe) ce se formeaza la temperaturi mari (de asta e inactiva la motor rece), fara o functionare corcta a egr e foarte probabil sa nu mai iasa noxele la test

 

ps nu cred ca e foarte indicat sa obturezi furtune in motor doar pentru ca pe moment merge motorul mai bine

Corect,e posibil ca noxele sa nu mai iasa la test,in schimb cred ca pt motor e bine nu doar pt moment,dimpotriva,pe termen lung evit sa sufoc motorul cu acele noxe.Din cate am vazut pe afara,si cei cu euro4 au scos furtunasele cu toate ca apar becuri aprinse in bord,sant foarte multumiti pt ca prelungesc viata motorului.Singura problema e sa faca anularea cat mai discret sa nu fie prinsi la un control amanuntit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.