Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

furtunasul obturat nu mai permite egr sa recircule partial gazele de evacuare (care sunt racite inainte de a fi reintroduse in admisie), astfel o sa ai temp gazelor marita la admisie -> evacuare, turbina nu mai are lag dar nici control de overboost, astfel pe de o parte uzura apare mai repede (din cauza temperaturii), pe de alta parte e mai mare probabilitatea sa rupi axul in cazul unui mers super sportiv (accelerari repetate rapid) care duce la overboost
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce?Furtunasul respectiv nu are rol de racire,

Temperatura nu se modifica ca ar avea furtunasul rol de racire, asta chiar e de Perla zilei :twoup: .

 

Gazele de evacuare injectate in admisie modifica temperatura de ardere a amestecului carburant, in sensul reducerii sale. Ca urmare, din aceasta cauza, gazele de evacuare vor avea o temperatura mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Gazele de evacuare injectate in admisie modifica temperatura de ardere a amestecului carburant, in sensul reducerii sale. Ca urmare, din aceasta cauza, gazele de evacuare vor avea o temperatura mai mica.

 

exact - asta ar fi si motivul numarul 1 pentru care valva egr nefunctionala duce la uzura prematura a turbinei (pe langa cresterea noxelor)

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ne incurcam in detalii si procese de aprindere.Deci;daca se reduce temperatura de ardere,cum zice Paul,gazele au o temperatura mai mica....pana aici e bine,dar gazele sant gaze,pleaca pe evacuare,au trecut de turbina.Daca au trecut de turbina,in ce fel o uzeaza prematur?Recircularea gazelor a fost obligatorie doar pt a reduce noxele,nu pt a ajuta turbina,nu pt a intarzia aprinderea sau temperatura...nu modifca nimic din parametri,doar nu mai intra gaze in aerul din EGR,gazele nu sant nici reci,nici calde,sant doar gaze care doar fac rau amestecului pt aportul mic de oxigen si rezidurile introduse iar in admisie.Daca de aici ajungem la ax cu came....daunator e si sa pleci de pe loc,tot fortezi axul cu came.
Link to comment
Share on other sites

furtunasul obturat nu mai permite egr sa recircule partial gazele de evacuare (care sunt racite inainte de a fi reintroduse in admisie), astfel o sa ai temp gazelor marita la admisie -> evacuare, turbina nu mai are lag dar nici control de overboost, astfel pe de o parte uzura apare mai repede (din cauza temperaturii), pe de alta parte e mai mare probabilitatea sa rupi axul in cazul unui mers super sportiv (accelerari repetate rapid) care duce la overboost

 

Overboost-ul la turbosuflanta il face electrovalva acesteia, ( pressure converter/piesa nr1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 )

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam, saptamana trecuta am dat jos si-am curatat, cat am putut, galeria de admisie. Am turnat benzina in ea, am scuturat-o de cateva ori si-am scurs intr-un lighean. Surpriza, a ramas un strat de un deget de ....nisip/zgura/catran sau ce-o fi fost ala. Furtunul gros care intra in EGR (EGR fiind conectat direct la galerie) era curat, uscat. Inteleg ca acele gaze aduse in admisie de furtunasul mic ar fi vinovate de mizeria din galerie.

 

Am curatat cu o perie subtire, cu un bat moale, cu ...degetele, cat mi-a incaput mana, galeria, efectiv am scos bucati de zgura din ea. Pai aia nu se duce in motor? Se duce.Dauneaza? Eu zic ca da, nu cred ca ard si se volatizeaza... Din punctul asta de vedere, DA, as obtura furtunasul ala.

 

Pe de alta parte, nu-mi vine sa cred (la o logica simpla, ca nu ma pricep) ca singurul rol al EGR-ului ar fi in privinta reducerii gazelor poluante...

 

Ceva nu e in regula, acum un an, acnd am scos prima oara galeria de admisie de pe masina, era curata. In anul asta msina a mers pe distante scurte, prin oras si prin praf, mult praf, pe drumuri de tara. A si stat nemiscata cateva luni. De unde Dumnezeu mizeria aia, de uned s-a adunat asa de repede, intr-un an?

 

 

PS mi-e dor de Bavaria, sa-l mai vad scriind pe forum... :twoup:

Nu are rost sa ne certam, banuiesc ca niciunul din noi nu este specialist in motoare, nu?

Link to comment
Share on other sites

Aici sunt destule informatii despre functionarea si importanta EGR-ului http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainm...-si-dezavantaje .

 

@Paul ma bucur ca ai sters postul in care ai spus ca egr-ul se activeaza peste 3000rot/min.

 

La masina mea, 520d/136cp, cand am scos, de proba, furtunashul de la egr, pompa de injectie a inceput sa devina galagioasa...parca era un diesel din acela de pe aro...masina raspundea mai bine la pedala dar imi parea mai puturoasa in demaraje, parca nu mai avea acea viata in accelerari.

 

@edutulici schimba ambele electrovalve, si pe egr si pe turbo, mai schimba si tot ce este furtunash de vacuum, curata si egr de depuneri si apoi sa vezi ca o sa-ti placa mai mult sa mergi cu egr activ decat cu el suspendat.

 

Egr-ul este influentat de debitmetru, deci daca s-a scos mufa de la debitmetru, egr-ul nu mai functioneza deloc, adica nu va mai exista vacuum in acel furtunas care vine de la electrovalva si intra egr.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam, saptamana trecuta am dat jos si-am curatat, cat am putut, galeria de admisie. Am turnat benzina in ea, am scuturat-o de cateva ori si-am scurs intr-un lighean. Surpriza, a ramas un strat de un deget de ....nisip/zgura/catran sau ce-o fi fost ala. Furtunul gros care intra in EGR (EGR fiind conectat direct la galerie) era curat, uscat. Inteleg ca acele gaze aduse in admisie de furtunasul mic ar fi vinovate de mizeria din galerie.

 

Am curatat cu o perie subtire, cu un bat moale, cu ...degetele, cat mi-a incaput mana, galeria, efectiv am scos bucati de zgura din ea. Pai aia nu se duce in motor? Se duce.Dauneaza? Eu zic ca da, nu cred ca ard si se volatizeaza... Din punctul asta de vedere, DA, as obtura furtunasul ala.

 

Pe de alta parte, nu-mi vine sa cred (la o logica simpla, ca nu ma pricep) ca singurul rol al EGR-ului ar fi in privinta reducerii gazelor poluante...

 

Ceva nu e in regula, acum un an, acnd am scos prima oara galeria de admisie de pe masina, era curata. In anul asta msina a mers pe distante scurte, prin oras si prin praf, mult praf, pe drumuri de tara. A si stat nemiscata cateva luni. De unde Dumnezeu mizeria aia, de uned s-a adunat asa de repede, intr-un an?

 

 

PS mi-e dor de Bavaria, sa-l mai vad scriind pe forum... :twoup:

Nu are rost sa ne certam, banuiesc ca niciunul din noi nu este specialist in motoare, nu?

Nimeni nu se cearta,incercam toti sa gasim solutii demne de urmat...Eu unul cand am dat jos galeria si am vazut ce era acolo,am desfacut si EGR si am vazut ce e acolo,a trebuit sa caut un remediu...admisia e admisie,adica aer....evacuarea e cu treaba ei murdara,dar admisia?Singurul punct slab e acel furtunas care vine de la evacuare si atunci am cautat explicatii.Daca e doar pt noxe,eu unul prefer sa nu mai bag in admisie asa ceva,nu sant de acord cu eliminarea catalizatorului cu toate ca penalizeaza motorul si evacuarea,dar sa reintroduc de bunavoie in admisie gazele si sa schimb galerii,EGR,injectoare segmenti si alte piese doar pt a recircula gazele....Pe de alta parte cate masini sant in regula cu normele dupa cativa ani?Din un motiv sau altul nu respecta normele impuse deci nu sant chiar criminal daca prefer sa protejez un pic motorul.,mai pun un catalizator sa filtreze dar motorul sa lucreze curat,cu aer si combustibil...

Link to comment
Share on other sites

cred ca cea mai buna solutie e sa cureti sau sa schimbi egr-ul, la fel se procedeaza cu toate componentele -> ce e defect se schimba nu se elimina chiar daca "merge si fara" - asta daca vrei sa ai masina ok, orice modificare duce la schimbarea unor parametrii de functionare - care genereaza in cascada alte probleme, samd
Link to comment
Share on other sites

Zeronoo, de ce sa schimbi EGR? Bucata aia de fier zic eu ca e lifetime, nu-i mare inginerie si, in plus, se curata foarte usor.

 

interesant, ati adus in discutie cele doua electrovalve. S-a mai discutat pe forum despre ele si curatarea/schimbarea lor, cu efecte imediate in imbunatatirea functionarii motorului. Daca pe aia de la galerie o...banuiesc (ar fi mufa/releul lia dinspre capatul galeriei, spre interiorul masinii), celalta, de la turbina, unde e? Un link, pe realoem, daca nu e cu suparare?

Link to comment
Share on other sites

Efecte negaive in urma functionarii EGR-ului:

 

Nu de putine ori, la curatirea galeriei de admisie a motoarelor diesel dotate cu EGR, se constata depuneri masive de funingine intarita pe peretii acesteia (in special la motoarele cu rulaj mai mare de 80000 km).

 

Aceasta se datoreaza in special principiului de functionare al EGR-ului care introduce practic un procent de gaze de esapament nefiltrate in galeria de admisie.

 

Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea consumului de combustibil Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie. Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingruneaza si altereaza admisia aerului in motor.

 

Recomandari

 

Pentru evitarea acestor inconveniente se recomanda curatirea periodica a circuitului de admisie turbo-intercooler-EGR-colecotr admisie, prin pulverizarea de aditivi de curatire conform fisei tehnice a produsului si totodata curatirea manuala a galeriei de admisie cu solutii dedicate in acest sens.E usor sa dai copy-paste si sa ai pretentia de a da sfaturi......Daca in timp este diminuata performanta motorului,genereaza pierderi de ulei din cauza temperaturii ridicate si in contact cu gazele....oare nu e mai bine sa prevenim decat sa tratam?Eu vad doar raspunsuri taioase,atacuri la persoana si contraziceri doar de dragul egoului...Nu pt asa ceva am intrebat,asa ceva gasesc pe primul forum care imi apare pe goagal...Initial ma gandeam sa dezbatem mai departe si modulul pt debitmetru dar cred ca nu am nimerit forumul.

Link to comment
Share on other sites

Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie

 

Asta pare foarte plauzibila, ca explicatie visavis de depunerile de la mine, ultima oara mi s-a spus, la service, ca turbina incepe. ..sa joace :twoup: la ax.

 

Facusem odata un topic despre reducerea zgomotului la dieseluri si ce operatiuni de preventie (curatare piese, valve, furtune, eventual schimbarea lor) ar fi bine de facut, dupa ce masina a devenit mai zgomotoasa, odata cu depasirea pragului de 200.000 de km. Nu mai tin minte, dar, parca, lumea spunea doar ca schimbarea injectoarelor ar fi utila...

Link to comment
Share on other sites

Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie

 

Asta pare foarte plauzibila, ca explicatie visavis de depunerile de la mine, ultima oara mi s-a spus, la service, ca turbina incepe. ..sa joace :twoup: la ax.

 

Facusem odata un topic despre reducerea zgomotului la dieseluri si ce operatiuni de preventie (curatare piese, valve, furtune, eventual schimbarea lor) ar fi bine de facut, dupa ce masina a devenit mai zgomotoasa, odata cu depasirea pragului de 200.000 de km. Nu mai tin minte, dar, parca, lumea spunea doar ca schimbarea injectoarelor ar fi utila...

Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingruneaza si altereaza admisia aerului in motor.Astea nu le spusesem eu,erau in acel link....acum pt confuzie generala,turbina lucreaza cu temperaturi mai mari sau mai mici cand nu avem acel furtunas la EGR?Paul?Zeronoo?

Link to comment
Share on other sites

cu egr-ul blocat, temperatura gazelor va fi mai mare, am mai spus

Pai in acel link spune alceva..datorita temperaturii ridicate....vorbind de functionarea EGR,deci atunci cand nu functioneaza,normal e sa fie temperaturi mai mici...Ce e mai rau pt turbina?temperatura relativ mare de functionare sau temperatura relativ scazuta din cauza obturari furtunsasului?

Link to comment
Share on other sites

furtunasul obturat nu mai permite egr sa recircule partial gazele de evacuare (care sunt racite inainte de a fi reintroduse in admisie), astfel o sa ai temp gazelor marita la admisie -> evacuare...

 

pe scurt: egr nefunctional -> temperaturi mai mari a gazelor -> rau pentru turbina, rau pentru noxe

Link to comment
Share on other sites

furtunasul obturat nu mai permite egr sa recircule partial gazele de evacuare (care sunt racite inainte de a fi reintroduse in admisie), astfel o sa ai temp gazelor marita la admisie -> evacuare...

 

pe scurt: egr nefunctional -> temperaturi mai mari a gazelor -> rau pentru turbina, rau pentru noxe

Tot pe scurt:nu e asa cum scrii...temperaturi mai mari cauzate de functionarea EGR>>rau pt turbina,rau pt admisie,rau pt injectoare,rau pt segmenti,pistoane,cilindri,rau pt bujii incandescente,rau pt debitmetru,si ai dreptate rau pt noxe...

Link to comment
Share on other sites

man...egr functional -> temperaturi mai mici ale gazelor...nu e invers...cum sa-ti mai spun...

 

p.s. poti sa dezactivezi egr, sa-l bypasezi...e alegerea ta, masina ta, nu e nicio problema, dar nu incerca sa convingi pe toata lumea ca daca merge fara egr, motorul e mai ok

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

"Man":eu nu vreau sa te conving pe tine sau pe alcineva sa mearga fara furtunas,nu castig si nici nu pierd nimic,dupa cum scrie la rubrica asta:"Probleme tehnice si rezolvari"am crezut oportun sa deschid un topic cu problema depunerilor reziduale ale galeriei de admise,si implicit o rezolvare nu a mea,e arhicunoscuta pt posesori de bmw.Daca tu crezi ca e mai daunatoare aceasta rezolvare, esti invitatul meu,poti expune parerile contra cu argumente valabile,nu pe scurt,nu autoritar,nu cu explicatii genul:"temperaturi mari la turbina", "axul cu came",sau scaunul pasagerului.Daca esti sigur ca fara gaze rezultatul e o temperatura mai mare la turbina,poate poti sa explici si de ce....nu pe scurt,ca nu se termina literele si nici nu inchide la bacanie.A pus cineva un link aici despre functionarea EGR,mai sant destule pe goagal unde scrie fain frumos ca aceste gaze fac sa lucreze turbina la temperaturi mai mari,mie unul mi se pare logic si de bun simt,un foc care are oxigen arde repede fara a incalzi soba,un foc fara oxigen arde mocnit si infierbanta soba.
Link to comment
Share on other sites

Se stie ca aerul sub presiune mare se incalzeste, ajunge la temperaturi ridicate ( de ce credeti ca s-a montat intercooler? ). In cilindru, aerul sub presiune ajunge la temperaturi foarte mari si apar oxizii de azot care sunt nocivi, atunci ca se reduca acesti oxizi, sunt introduse gaze de eshapament in admisie, ocupand partial locul oxigenului, si printr-o reactie chimica ( efectuata in cilindru in timpul compresiei ) se reduce temperatura gazelor rezultate deci si acei oxizi de azot.

 

Nu le am cu chimia pt a explica in detaliu si nici nu mai gasesc pagina cu explicatia reactiei chimice la amestecarea oxigenului cu gazele de eshapament...din ce imi amintesc, daca nu gresesc, gazele de pe evacuare despart atomii din molecula de oxigen.

Link to comment
Share on other sites

Poate sa-mi explice si mie ceva in legatura cu egr-ul ?

 

Inainte al meu motor m41 nu sarea de 140 (si aia chinuiti) dupa care am fost la un mecanic si mi-a scos niste furtune , le-a bagat el pe ici si colo si acum am prins cu ea si 180 , se simte mult mai bine , se aude turbina si se simte cum trage dupa 2500 de rot. Mar interesa sa stiu ce a anulat , cum de acum e alta masina doar din 2 furtunase inversate ?

 

Atasez si cateva fotografii ca sa va dati seama despre ce furtunase vorbesc .

 

http://img717.imageshack.us/img717/5696/imag000tj.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/9339/imag001n.jpg

 

http://img27.imageshack.us/img27/9052/imag003b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.