Jump to content

Uleiul de motor recomandat de BMW


Sedan

Recommended Posts

Faci un topic intitulat "Uleiul de motor recomandat de BMW", dar postezi un link catre site-ul Castrol :twoup: .

Cum vine asta?

Pai Castrol este uleiul recomandat de BMW de 10 ani.

(Unele BMW au chiar scris pe busonul de la ulei "BMW recomanda Castrol")

Edited by Sedan
Link to comment
Share on other sites

Una-i una, alta-i alta. BMW recomanda Castrol pe buson. :twoup:

 

Dar BMW recomanda o multime de alte uleiuri in afara de Castrol.

Uleiurile care indeplinesc specificatiile BMW sunt marcate cu LL98, LL01 sau LL04.

 

la 325i conform siteului vad ca recomanda 0W-30 , eu am pus in masina 0W-40 , care e diferenta intre ele ?

e o diferenta de 40-30=10 :) .

Glumeam, a doua cifra se refera la vascozitatea la cald.

Foarte important este ca nu conteaza doar 0W30 sau 0W40, ci si tipul uleiului. De exemplu, Castrol are mai multe game de ulei. Gama Magnatec nu este recomandata, chiar daca are indicativul 0W30. In schimb gama Edge este OK.

Link to comment
Share on other sites

Una-i una, alta-i alta. BMW recomanda Castrol pe buson. :twoup:

Pe buson am mentionat-o ca pe o anecdota.Dar in toate revistele editate de BMW (le gasim pe la reprezentante) gasim recomandarea pt Castrol.

Revenind la titlu, un alt post in care am scris s-a editat de catre admin ca vorbeam de preturi ale unor oglinzi fapt interzis.Imi inchipuiam ca se interpreteaza ca fac reclama daca pun numele firmei chiar in titlu.

Link to comment
Share on other sites

la 325i conform siteului vad ca recomanda 0W-30 , eu am pus in masina 0W-40 , care e diferenta intre ele ?

0 este indicele de vĂŽscozitate la frig (W de le winter-iarna).Daca este iarna,frig, cum e cazul acum, e bine ca indicele W sa fie cat mai aproape de 0 ca uleiul sa fie cat mai fluid, pornirile dimineata pe ger au tot interesul sa aiba un ulei fluid.

40 este indicele de vÎscozitate la cald. Cu cat cifra e ridicata cu atat uleiul este eficace la temperaturi inalte.Iarna insa merge si unu cu vâscozitate 30.

Un motor,intr-o vara torida, ar fi indicat sa aiba un ulei o cifra de vâscozitate la cald chiar pâna 50, iar cea de rece de 15(mai putin fluid,invers ca cel de iarna) Motoarele cu uzura ridicata e bine din start sa aiba un ulei cu vâscozitatea la cald ridicata.

Explicatia nu e neaparat pt BMW ci despre notificarea uleiurilor in general.

Edited by Sedan
Link to comment
Share on other sites

Faci un topic intitulat "Uleiul de motor recomandat de BMW", dar postezi un link catre site-ul Castrol :twoup: .

Cum vine asta?

Pai Castrol este uleiul recomandat de BMW de 10 ani.

(Unele BMW au chiar scris pe busonul de la ulei "BMW recomanda Castrol")

 

Fiecare producator cam are un ''contract/parteneriat'' cu un producator de uleiuri.

Nu inseamna ca ei aleg aliajele pentru motor in functie de un anumit tip de ulei :)

Link to comment
Share on other sites

am cateva intrebari:

1 - pt motoarele N46 se recomanda BMW Quality Longlife-01 FE, Castrol 0w30 - FE / Castrol SLX LL 01FE (SAE 0W-30), care bineinteles nu se mai gaseste. Care e echivalentul actual ? E pus alternativa BMW Quality Longlife-01.

2 - De ce se recomanda la climat cald vascozitate mai mare ? Temp de functionare a motorului trebuie sa fie aceeasi in orice climat.

3 - Faptul ca un ulei incearca sa acopere o gama cat mai larga de vascozitati (0w30, 0w40, etc) nu ii scade din proprietati ?

4 - Se merita diferenta 0w si 5w ?

Link to comment
Share on other sites

la 325i conform siteului vad ca recomanda 0W-30 , eu am pus in masina 0W-40 , care e diferenta intre ele ?

0 este indicele de vĂŽscozitate la frig (W de le winter-iarna).Daca este iarna,frig, cum e cazul acum, e bine ca indicele W sa fie cat mai aproape de 0 ca uleiul sa fie cat mai fluid, pornirile dimineata pe ger au tot interesul sa aiba un ulei fluid.

40 este indicele de vÎscozitate la cald. Cu cat cifra e ridicata cu atat uleiul este eficace la temperaturi inalte.Iarna insa merge si unu cu vâscozitate 30.

Un motor,intr-o vara torida, ar fi indicat sa aiba un ulei o cifra de vâscozitate la cald chiar pâna 50, iar cea de rece de 15(mai putin fluid,invers ca cel de iarna) Motoarele cu uzura ridicata e bine din start sa aiba un ulei cu vâscozitatea la cald ridicata.

Explicatia nu e neaparat pt BMW ci despre notificarea uleiurilor in general.

Gresit.

Vascozitatea la cald e alaesa in functie de temperatura nominala de functionare a motorului si de jocuri nu de temperatura de afara.

Prima parte este adevarata cu mentiunea ca sunt niste praguri , adica "0" poti sa-l folosesti si la pol, "5" e ok pentru tara noastra chiar si iarna.

Link to comment
Share on other sites

foarte frumos siteul doar ca:

-am un 325ti din 2001 luna 6 daca dau pe site gasesc

 

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?c...ntentId=7044829

 

de unde naiba stiu eu care e uleiul corect?!

e vreo diferenta pana la urma intre LL01 si LL04?!?

motorul e M54 la ambele banuiesc ca ar diferenta ar fi E4 si E4(2000-2001 sunt E3 parca)

Link to comment
Share on other sites

Faci un topic intitulat "Uleiul de motor recomandat de BMW", dar postezi un link catre site-ul Castrol :twoup: .

Cum vine asta?

Pai Castrol este uleiul recomandat de BMW de 10 ani.

(Unele BMW au chiar scris pe busonul de la ulei "BMW recomanda Castrol")

 

Fiecare producator cam are un ''contract/parteneriat'' cu un producator de uleiuri.

Nu inseamna ca ei aleg aliajele pentru motor in functie de un anumit tip de ulei :)

Ba se pare ca da.Cei de la Castrol au lucrat cu inginerii de la BMW pentru a obtine un ulei performant pentru masinile grupului BMW (Mini,BMW).

Tot o conlucrare cu Bmw: bavarezii au lansat programul EfficientDynamics-reducerea de consum carburant si CO2 la care Castrol s-a alaturat.

Link to comment
Share on other sites

Ba se pare ca da.Cei de la Castrol au lucrat cu inginerii de la BMW pentru a obtine un ulei performant pentru masinile grupului BMW (Mini,BMW).

Tot o conlucrare cu Bmw: bavarezii au lansat programul EfficientDynamics-reducerea de consum carburant si CO2 la care Castrol s-a alaturat.

 

''Castrol is committed to working together with BMW, using lubricants technology to improve the performance of new models. This brings benefits to BMW drivers worldwide.''

Normal nu poti dezvolta un ulei bun daca nu il poti si testa si afla ce fel de aliaje se folosesc intr-un motor.

Dar nu poti sa spui ca un 5w-30 edge nu poti sa il folosesti cu succes in alt motor de la VW-audi-etc !!!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

AÂştia baga ĂŽn motoare uleiuri specifice pompe-duze.

Castrol Edge 0w-40 :

SAE 0W-40

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4, C3

BMW Longlife-04

VW 502 00/503 01/505 00

MB-Approval 229.31/ 229.51

 

Castrol Edge 5w-40:

ACEA A3/B3, A3/B4, C3

API SM/CF

Ford WSS-M2C917-A

VW 502.00/505.00/ 505 01

MB-Approval 229.51

BMW Longlife-04

RENAULT RN0710 / RN0700

Fiat 9.55535-S2

 

Castrol Edge 5w-30

ACEA A3/B3/B4

BMW Longlife 04

MB-Approval 229.51

VW 504 00/507 00

 

...intelegi ?

Link to comment
Share on other sites

Totul e bine si frumos pana aici, pui ulei Castrol rcomandat de producator si gata, dar de mai multi ani pe bidonul Castrol scrie MADE IN EU deci nu poti sa stii unde e facut sau ambalat. De ce ascund provenienta? Asta e o chestie care nu imi place.

 

Ar fi o posibilitate prin interpretarea codurilor de bara (primele cifre) 40- Germania, pe asta l-am bagat in motor in principal, mai sunt cu alte coduri.

 

Pana acum am folosit Castrol timp de 8 ani la mai multe masini - VW, Mercedes, BMW nu pot sa spun ca am avut vre-o nemultumire legata de ulei dar sunt tentat sa incerc si altceva.

 

De EX:

 

Uleiul ARAL (care face parte din acelasi grup de firme) se specifica ca e Made in Germany l-am folosit la DACIA pick-up 1.6 injectie din 2001 la inceput s-a bagat ulei 15W-40 de la 120.000km se baga 20w-50 acum are 140.000km si nici o interventie in motor pana acum o luna cand s-a ars garnitura de chiulasa datorita supraincalzirii motorlui. Mecanicul care a facut opertinea de remediere mi-a zis ca motorul este ca nou. De specificat ar fi ca masina este cu instalatie GPL si a fost utilizata preponderent in oras ca masina de firma.

 

Stiu ca la Dacii 100.000 de km e lucru mare fara interventii in motor deci uleiul ARAL cred ca si-a facut treaba.

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant uleiul asta liqui moly....nu am incercat niciodata....dar tot ma intreb daca castrol exista si fabricat in UE,la fel ca celelalte branduri mari de uleiuri,cum oare liqui moly a scapat de acest val si se fabrica doar in Germany???
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.