Jump to content

termostat(se incalzeste greu)


timisoaradog

Recommended Posts

buna,am un bmw e39 (2001) 520d,cand pornesc masina si o las vreo 20 de minute pornita nu se incalzeste deloc,sau daca merg mult cu ea iara nu ajunge acul de la temperatura la 90 de grade.sirocoul merge am pus masina pe tester si mi-a dat eroare incalzire am sters-o si la fel face . precizez ca am pus-o pe 2 testere BOSCH KTS 520 si GUTMANN Messtechnik,o pot pune la orice ora masina pe tester.nu ii asta o problema. m-ati putea ajuta cu ceva detalii?

-sa schimb termostatul?(unii oamenii au zis ca sunt 2 termostate care ar fi acelea?)

scuzati eventualele greseli de exprimare/scriere sunt foarte obosit

multumesc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

uite un exemplu de topic din care poti intelege multe http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=91513&st=0

 

 

ai 2 termostate :

1 termostat principal

2 termostat racire EGR

sa incepi prin a verifica cel de la EGR ca e mai ieftin si mia simplu

daca asta e ok atunci schimbi pe celalalt.sa rezolvi problema cat mai repede ca nu e bine sa circuli mereu cu motorul rece +ca nu prea iti baga caldura in masina cum ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

ce insinuezi ca nu afecteaza incalzirea motorului?majoritatea sustin ca afecteaza.am citit pe ceva topic ca cineva a schimbat termostatul de la pompa de apa si tot nu ii statea apa la jumate.apoi a schimbat si cel de la EGR si a rezovat problema.deci normal si logic ar fi sa verifice prima data piesa mai ieftina(+ca e usor de verificat) ,abea apoi restul.nu?
Link to comment
Share on other sites

nu am zis sa si schimbe ci sa verifice mai intai.

principiul de racire al gazelor care trec prin valva EGR nu il cunosc,stiu doar ca acestea sunt racite inainte a fi introduse in admisie.dar nu asta il intereseaza pe @timisoaradog ci cum sa rezolve problema cu costuri cat ma mici ma gandesc.iar recomandarea facuta de mine a fost zic eu cea mai buna.

ai tot dreptul sa ma contrazici si daca vrei sa ne explici ce rol are acest termostat si cum influenteaza el temperatura de functionare a motorului.

Link to comment
Share on other sites

principiul de racire al gazelor care trec prin valva EGR nu il cunosc,stiu doar ca acestea sunt racite inainte a fi introduse in admisie.dar nu asta il intereseaza pe @timisoaradog ci cum sa rezolve problema cu costuri cat ma mici ma gandesc.iar recomandarea facuta de mine a fost zic eu cea mai buna.

Pai si mai ieftin este sa verifice intai sigurantele sau un bec de semnalizare. Costa mai putin decat un termostat :twoup: .

 

Te-am intrebat doar ce poate sa pateasca acel termostat pentru ca motorul sa se incalzeasca mai greu. Te-am intrebat pe tine deoarece tu l-ai sfatuit sa-l schimbe!

Link to comment
Share on other sites

poi da poate el verifica sigurantele dar nu stiu ce treaba au alea cu problema lui.

si inca o data iti mai spun ca l-am sfatuit sa il verifice nu sa il schimbe.

asa o putem povesti pana dimineata si nu ne ajuta pe nici unul.eu ma pun la somn.nb!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am aceasi problema k voi...idea e ca eu nu mai aud webasto pornind si de atunci nu se mai ridica temperatura la apa in oras decat foarte putzin peste albastru si numai daca o forjez ajunge temp. la normal, am pus masina pe tester si problema este '' relay, nozzle-spray''(...ceva de genu)''.. nimeni nu ia dat de cap...am sa incerc sa schimb si termostatul la egr...dar nu vad ce treaba sa aive cu webasto....( BMW E39 3.0d)
Link to comment
Share on other sites

treaba e ca nu de la webasto nu ti se incalzeste tie apa, ala e doar sa ajute, sa se incalzeasca mai repede. apa tot de motor e incalzita , in principal, iar problema la tine, ca si la mine ca si la multi altii ca e forumul plin de plangeri de cand a venit frigul, e termostatul si mai ales termostatul de EGR. asta a fost problema la 90% din cazuri si nu cel principal.

 

cu webasto e alta poveste, ar trebui sa mearga si ala dar nu el e problema ca acul nu mai ajunge la jumatate, repet, webasto doar ajuta la incalzirea apei, cea mai mare parte din caldura e luata de la motor

 

 

in cateva cuvinte, apa e recirculata continuu prin radiator si cu toata caldura de la motor si chiar si de la webasto, apa ta nu va ajunge la 90

 

 

PS: vezi ce erori ai la webasto de nu porneste

 

 

@timisoaradog - s ar putea sa ai o surpriza neplacuta, adica sa cumperi termostatul degeaba. nu fi incapatanat si testeaza termostatul de EGR inainte de a cumpara ceva. e f usor

 

 

@paul - eu nu sunt mecanic sa-ti explic cum poate influenta termostatul de la EGR incalzirea motorului dar cred ca prin definitie "termostat" explicatia e subinteleasa. nici mecanicii de la service nu au putut sa mi explice mie de ce temp nu ajunge la jumatate desi termostatul era bun. explicatia am gasit o aici pe forum si anume ca termostatul de la EGR e de vina. bineinteles ca mesterii de la service nu mi au pomenit vreodata de asa ceva

esti moderator si cred ca citesti mai mult pe forum decat mine. nu prea am inteles intrebarea/nedumerirea ta legata de termostatul EGR cand aproape toti ( si sunt multi) care au intrat pe forum si s au plans de aceeasi problema, au rezolvat o schimband termostatul asta de EGR........a sunat a rea vointa asa, nu stiu cum sa ti zic......

Edited by d.onneil
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am schimbat ambele termostate saptamana asta.

Treaba sta in felul urmator:

1. daca e stricat termostatul de pe egr, dar bun cel de pe motor, se incalzeste motorul cam pana la 70C, la mers normal.

2. Daca e stricat cel de pe motor se incalzeste groaznic de greu. Verificarea celui de motor e simpla, pornesti motorul dimineata, cand e rece si vezi daca se incalzeste furtunul care trimite apa in radiator, oricum, iti dai seama imediat ca incepe sa sufle aer cald ventilatorul.

Termostatele trebuie sa stea inchise amandoua pana cand ajunge motorul la 90C si abia atunci sa deschida circuitul prin radiator.

Ala de le egr are un debit forte mic comparativ cu cel de pe motor si de aia daca e ala de pe motor bun motorul se incalzeste, dar nu pana la capat.

Link to comment
Share on other sites

eroarea aia e la webasto sau la masina in general? fa o diagnoza cu INPA si intra la "aditional heater" si vezi daca ai ceva acolo, eventual porneste webasto din INPA si vezi daca vrea sa o ia, la status acolo it irata niste parametrii, temperaturi, tensiuni, daca merge bujia, daca ai flacara....etc

 

PS: testeaza termostatul de EGR inainte sa cumperi altul

Edited by d.onneil
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am schimbat si eu termostatul principal si tot greu se incalzeste.

Azi am verificat si termostatul EGR si bate vantul prin el, iar daca il misc se aude si zanganit. Nu stiu de unde s-a vehiculat ca e mai ieftin decat cel mare fiindca costa 189 ron la reprezentanta si 150 ron la user Grozadan.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Nimeni nimic?

La mine nu vad nimic pe langa EGR ce-ar semana cu un termostat.

 

Azi pe la ora 15 afara erau 15°. In 11 km a ajuns apa la 90°. La fel e si la voi?

Dimineata o sa vad cat timp ii ia la -5°.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.