BMWClub: Exista unghi de fuga pe spate? - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Exista unghi de fuga pe spate? m-a lovit unul Rate Topic: -----

#1 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 17:59

M-a lovit unul in spate si masina nu mai pare la fel de stabila. In service desi porbagajul e indoit (nu capota portbagajul) au zis ca nu a u observat nimica. Poate sa fie unghiul de fuga dus (nu stiu daca exista asa ceva pe spate) baietii zic ca cu exceptia indoiturii nu pare sa fie afectata geometria masinii. Ce altceva ar mai putea fi? Puntea spate pare intreaga. Se poate sa fie afectata fata (rotile fata) se poate sa se fi ovalizat gentile de la roti? Pls help trebuie sa le dau un raspuns daca sa inceapa maine sau nu lucrul la masina. Mentionez ca e vorba de un E 34 (seria 5)

This post has been edited by CountPorcula: 13 December 2010 - 18:00

0

#2 User is offline   Risti 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 424
  • Joined: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Feldkirch

Posted 13 December 2010 - 18:34

View PostCountPorcula, on 13/Dec/2010, 17:59, said:

Exista unghi de fuga pe spate?


Există.
0

#3 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 18:49

View PostRisti, on 13/Dec/2010, 18:34, said:

View PostCountPorcula, on 13/Dec/2010, 17:59, said:

Exista unghi de fuga pe spate?


Există.


Se poate deregla de la lovitura?
0

#4 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5544
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 13 December 2010 - 19:12

exista si apare de regula de la uzura diverselor componente. bucsi de la brate etc.. Poti lua niste bucse excentrice, reglabile, sa il faci. Eu as merge la alt service daca idiotii nu stiu ca se face unghi de fuga pe spate la e34.
Problema la tine nu a aparut de uzura, ceva s-a deformat acolo. Ca nu vad ei la ochi nu inseamna nimic. Nici la mine nu se vedea nimic la ochi si cand au masurat masina la reprezentanta era mai scurta cu 1 cm
tot un e34 accidentat. M au sfatuit prieteneste sa caut alta ca nu mai iese masina din ea..+plus ca reparatia era undeva la 3000 si ceva (la mine mai erau si pe la motor probleme, dar 2k era tablaraia lejer punte lonjeroane etc..).
Punei sa verifie alinierea la puntea spate, ai atasate valorile... si daca ar cea mai mica deformate incearca sa obtii o dauna totala..Oricum reparatul te va costa mai mult daca puntea sau lonjeroanele sunt duse si trebuie inlocuite.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;#entry1261577
In link gasesti poze din manualul bentley cu unghurile care trebuie sa le ai, si fata si spate..Tot acolo scrie si de bucsele astea speciale..

This post has been edited by DOMI: 13 December 2010 - 19:14

0

#5 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 19:42

Din cate vad in tabel e pt seria 3 E46 eu am E34 (seria 5). Costa mult un unghi de fuga (reglat)? ideea e ca masina imi e de cateva saptamani in service si m-am saturat mi-as scoate-o si mi-as face-o dupa in Cluj pe banii mei (in ideea sa nu fie exagerat de scump). Dupa cum spuneam nu cred sa fie foarte grav m-a lovit un tantar de opel Corsa au zis ca au masurat puntea si e in regula.

This post has been edited by CountPorcula: 13 December 2010 - 19:50

0

#6 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5544
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 13 December 2010 - 19:54

e vorba de e34 in postul ala.. vezi ca in reply e atasata poza. din manual. ma repet, unghiul nu e cum trebuie de la uzura sau deformat punte. Deci daca aia il verifica la valori cum sunt tabelul atasat acolo, trebuie sa verifice bucsele de la brate. Daca pui bucse noi si rezolvi tot ce tine de punte spate la suspensie si unghiul tot nu e corect, inseaman ca e ceva deformat si unica sansa ramane cu bucsele alea excentrice..Desi sincer eu as schimba masina in situatia aia.
0

#7 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 20:35

Cat costa un unghi de fuga?
0

#8 User is offline   brownshark 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1668
  • Joined: 23-April 07
  • Gender:Male

Posted 13 December 2010 - 20:39

nu-i vb de cat costa, el se poate regla doar pe o caroserie care are toate cotele de prindere ale puntii ok, daca astea nu-s la locul lor, poate si putin puntea si / sau bascula, nu poti avea pretentii de reglat unghiuri. esti victima unei magarii asigurari + service, la ce ai povestit in subiectul celalalt masina ta era dauna totala dar asiguratorul are ariciul in buzunar...

cum aratau "luft" -urile usilor de pe dreapta dupa busitura ? plafonul ? ai trapa ?

This post has been edited by brownshark: 13 December 2010 - 20:46

0

#9 User is offline   Risti 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 424
  • Joined: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Feldkirch

Posted 13 December 2010 - 20:40

View PostCountPorcula, on 13/Dec/2010, 20:35, said:

Cat costa un unghi de fuga?


60, 80, 100 RON pentru față/spate. Depinde ce service de profil prinzi.
0

#10 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 21:04

View Postbrownshark, on 13/Dec/2010, 20:39, said:

cum aratau "luft" -urile usilor de pe dreapta dupa busitura ? plafonul ? ai trapa ?


Nu a ajuns pana la usile pasageri e indoit doar portbagajul (nu capota portbagajul in sine) aripa dr spate (indoita foarte usor de impingerea inauntru a portbagajului )usita rezervor trebuie schimbata (de la impact a sarit). De aceea zic. Mecanicul care s-a uitat zicea ca 90% nu are nimica in afara de unghiul de fuga pe care service-ul respectiv nu il face. As duce masina in alta parte da alta distractie cu plimbatu de acte,.... + ca risc sa dau de niste excroci care zic ca fac si nu fac nimica doar iau banii de la asigurator (Am patit in cluj la SCHWARTZ is cei mai mari excroci si ticalosi nu cu asigurarea alta poveste) eu is la servici taicami-o ii de 3 ori mai parlalel ca mine la masini :twoup:. Ma f*t ea (scuzati expresia da is nervos de 15 min am vb iar cu mecanicul la telefon) o fac si dupa o aduc in Cluj (aici lucrez si il la facultate) la un service unde am si cat de cat timp sa ma ocup si ii fac unghiul de fuga pe banii mei sper sa mearga daca nu imi bag picioru in ea de Romanie cu birocratia lor de acte la asigurari. Ca sa iti faci o idee despre cum arata e impins in dr spate portbagajul cam 2 cm inauntru si in portbagaj (sub mocheta are o "umflatura" de vre-o 2 cm pe o suprafata de ~12 cm2. Capota spate desi nu e lovita nu se inchide din cauza deformarii portbagajului. Prostia e ca a trebuit sa tin frana ca aveam pietoni in fata pe trecere ca l-am vazut pe prost ca vine bag picioru in toti idiotii care schimba banda fara sa se uita inainte ce au in fata nu stiu cum dracu nu o vast tancu ca ii dubla ca a lui.
0

#11 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5544
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 13 December 2010 - 22:03

e clara treaba.. a vazut ala la ochi tot :twoup: dar ei de fapt nici geometrii nu pot face.
MA repet, poate nu intelegi. Daca ai geometria varza pe spate e deformata punte lonjeroane 100%.. poate sa se uite desteptul ala din service ala si cu monoclul lui bunicasu.. Unde doamne iartama vede el deviere de 0.5 cm la ceva ? ce reper are ? o vede pe masa rece...
Succes iti urez, sper sa nu patesti ca mine. Si a mea era busita f putin :), bara spate intr-un colt lasat plasticul ala laterala. altfel era brici masina.. :). Vezi ce zic aia si la nevoie cere si o expertiza auto, costa 2 lei..

LA mine teapa a fost minimala, ca am luat masina pe super fuga, cu ce mai aveam in cont dupa ce am spart aproape tot intr-un concediu, (abia facusem o mazda totala si avema o nevoie rapida de orice masina cu ITP valabil), nu am dat mai nimic pe ea, era o parnaie de 525TDS...Dar exact atat facea, cat am dat pe el.
0

#12 User is offline   CountPorcula 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 169
  • Joined: 16-May 09
  • Location:Tarnaveni-Mures

Posted 13 December 2010 - 22:37

Unde anume pot cere expertiza?
0

#13 User is offline   babanu 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 300
  • Joined: 18-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 December 2010 - 10:07

Domi fi amabil, spune-mi te rog care sunt bucsile excentrice, cele mai aproape de diferential sau cele mai aproape de roata? Vad ca cele doua bucsi au coduri diferite desi pe site-ul Powerflex in cazul masinii mele sunt date ca fiind identice. Care este defapt adevarul, sunt la fel sau difera?

piesa numarul 5 in diagrama
http://www.powerflex.co.uk/products/Z3+%28...2%29-603/1.html

Merci
0

#14 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5544
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 December 2010 - 10:51

nu imi dau seama pe schema aia despre ce piesa e vorba. Nu pare sa aibe varainta excentrica decat pentru fata. iti arat pe realoem la un Z3 2.8i
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30
piesa 8 din link. Nu stiu daca are corespondent powerflex.
LA e36 si e34, cei care au pus bucse powerflex acolo unde se regleaza geometria , fie fata fie spate au raportat mari dificultati in reglaj dupa ce le-au inlocuit, de fapt unii nu au reusit si au dat jos perechea respectiva.
Din setul ala e o pereche pe fata si una pe spate care se recomanda sa pui normale..la e34 stiu exact care sunt..daca sapi putin gasesti si pentru Z3/e36..
0

#15 User is offline   babanu 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 300
  • Joined: 18-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 December 2010 - 11:15

da, piesa 8 din link-ul realoem este piesa 5 din diagrama Powerflex: http://www.powerflex...images/2-Z3.pdf

Totusi pe realoem sunt doua coduri:
08 SET RUBBER MOUNTING ECCENTRIC 33329058822
08 SET RUBBER MOUNTING 33329061945

in timp ce Powerflex spune ca ambele au acelas cod PFR5-309

De aici apare si nedumerirea mea, daca imi comand patru bucati de PFR5-309 or sa se potriveasca perfect pentru cele doua coduri realoem (33329058822 , 33329061945)?

Treaba asta cu dificultatile la reglaj nu o stiam... m-ai pus pe ganduri acum :twoup:
0

#16 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5544
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 December 2010 - 11:54

sa o iau cu inceputul.
Pe spate poti regla in mod normal numai camber la geometrie. Toein numai il masori. In caz ca toein nu corespunde, 90% e din cauza ca ai uzura diverse bucse pe spate, flanse amortizoare/suporti varza etc..
In mod normal asta se rezolva inlocuind bucsele uzate, flanse la amortizoare etc, ce mai ai varza pe acolo. Inc az ca nu se regleaza nici asa, ca ultima solutie pui bucsele astea excentrice.
pe fata regleaza tot fara probleme. Totusi cu anumite tipuri de bucse powerflex mai apar probleme. Am tot cautat topicurile pe m5 board dar nu le gasesc..
uite ceva la e36.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1554226
Si stiu destul de multe in care bucsele au intrat relativ usor dar erau atat de dure incat nu permiteau reglarea geometriei. Fii atent ce marca alegi..

This post has been edited by DOMI: 14 December 2010 - 11:55

0

#17 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 2920
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 December 2010 - 12:05

View PostDOMI, on 14/Dec/2010, 11:54, said:

Am tot cautat topicurile pe m5 board dar nu le gasesc..
uite ceva la e36.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1554226


Nu inteleg ce a vrut sa faca aici, a pus 2 bucse una langa alta?

http://forums.bimmerforums.com/forum/attac...mp;d=1289056212
0

#18 User is offline   Lancer 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 03-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 14 December 2010 - 19:51

View Postbabanu, on 14/Dec/2010, 11:15, said:

da, piesa 8 din link-ul realoem este piesa 5 din diagrama Powerflex: http://www.powerflex...images/2-Z3.pdf

Totusi pe realoem sunt doua coduri:
08 SET RUBBER MOUNTING ECCENTRIC 33329058822
08 SET RUBBER MOUNTING 33329061945

in timp ce Powerflex spune ca ambele au acelas cod PFR5-309

De aici apare si nedumerirea mea, daca imi comand patru bucati de PFR5-309 or sa se potriveasca perfect pentru cele doua coduri realoem (33329058822 , 33329061945)?

Treaba asta cu dificultatile la reglaj nu o stiam... m-ai pus pe ganduri acum :twoup:

Uite un link referitor la e34 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30. La brat ai doua bucse , nr 2 din link , care pot fi normale sau excentrice , de aia ai doua coduri diferite , nu ai un cod pt una si un alt cod pt cealalta..
0

#19 User is offline   babanu 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 300
  • Joined: 18-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 December 2010 - 21:26

care este diferenta intre una normala si una excentrica? pozitia lor sau altceva?
0

#20 User is offline   Lancer 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 03-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 14 December 2010 - 21:45

View Postbabanu, on 14/Dec/2010, 21:26, said:

care este diferenta intre una normala si una excentrica? pozitia lor sau altceva?

Pai uite o poza cu o bucsa excentrica , se vede ca axa de montare a surubului nu este in centrul bucsei ca la una normala
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro