Jump to content

DIY: Inlocuire Placute, Discuri, Senzor Frane Fata


deathrow

Recommended Posts

Mie mi s-a aprins senzorul de la placutzele de frana acum vreo 5000 de km. Din lipsa de timp nu le-am inlocuit atunci dar le-a venit randul. Dupa grosimea stratului de material de pe placute poate mai puteam sa fac vreo 1000 de km.

 

Observatii:

Nu folositi cricul pt sustinerea masinii. Folositi suporti speciali. Si aici multumiri inca o data lui florin33.

Schimbati discurile sau placutele intotdeauna perechi (stanga-dreapta).

Indicat e sa schimbati si placutele si discurile de fiecare data. In cazul rotilor spate, si sabotii franei de mana. Acuma daca discul nu a scazut sub latimea minim admisa (care e stantata pe disc) se pot schimba numai placutele.

 

Costuri:

Placute de frana fata - aprox 40$ (SUA)

Un spray cu lubrifiant penetrant cu teflon (WD-40 will do)- 10 RON

 

Timp:

2 ore prima roata, 1 ora a doua roata :blink:

 

Unelte necesare:

2 Cricuri

Suporti masina

Cheie roti

Surubelnita plata

Ciocan cauciuc

Hex 7

Hex 6

Tubulara 16

Cheie dinamometrica

Presa pt indepartarea placutelor.

 

Etape:

 

1. Slabiti prezoanele.

 

2. Ridicati masina cu ajutorul celor 2 cricuri. Rotiti cate 3 spire pe o parte apoi treceti la partea cealalta. Astfel, masina nu se dezechilibreaza si nu va cadea de pe cricuri. Nu uitati sa plasati cricurile langa punctele in care vin plasate normal pe pragurile masinii. Acolo vor veni suportii. (daca nu dispuneti de 2 cricuri sau 2 suporti, puteti ridica si lucra numai pe cate o parte.)

 

3. Odata ajunsa la inaltimea necesara, pozitionati suportii sub cele 2 puncte de sprijin si lasati masina pe ei.

 

http://img515.imageshack.us/img515/7215/1ie7.th.jpg http://img513.imageshack.us/img513/8278/2ej8.th.jpg

 

4. Scoateti rotile. S-ar putea sa aveti putin de furca aici pt ca mai ales daca nu ati scos rotile de mult, acestea vor fi sudate cu rugina pe butucul discului de frana. Oricum iadul abia incepe.

 

5. Dupa ce ati dat rotile jos, intoarceti volanul la maxim spre dreapta daca lucrati pe partea stanga a masinii sau vice versa. Acest lucru va va da un acces mai usor la suruburile de pe etrier.

 

6. Localizati cablul senzorului pt grosimea materialului de pe placutele de frana. Atentie! daca lucrati pe partea stanga (asa a fost la mine), veti avea 2 cabluri p-acolo. Senzorul pt placutele de frana e cel care intra in placutza de frana. Celalalt e senzorul ABS (cred)

 

http://img513.imageshack.us/img513/9899/3ru8.th.jpg

 

7. Cablul senzorului e sustinut pe traseu in cateva cleme si pe surubul de aerisire a coloanei de lichid de frana. Eliberati-l. Desfaceti cutia in care intra si dupa ce sapati in jegul de p-acolo separati-l de celalalt conector.

 

http://img169.imageshack.us/img169/6605/9gs2.th.jpg http://img501.imageshack.us/img501/3714/10by3.th.jpg

 

8. Eliberati clema de pe fata laterala a etrierului cu ajutorul unei surubelnite late.

 

http://img501.imageshack.us/img501/6490/6ql3.th.jpg http://img501.imageshack.us/img501/2113/7kx5.th.jpg

 

9. Localizati cele 2 suruburi ghid de pe spatele etrierului. Ele se afla in niste mansoane de cauciuc, acoperite de niste capace de plastic. Unul se afla in partea superioara a etrierului, iar celalalt in partea inferioara. Scoateti capacele si expuneti suruburile.

 

http://img169.imageshack.us/img169/9575/4ec2.th.jpg http://img525.imageshack.us/img525/8779/5uv9.th.jpg

 

10. Cu ajutorul unui Hex 7 slabiti suruburile si trageti-le afara.

 

http://img522.imageshack.us/img522/7707/8nx8.th.jpg

Edited by deathrow
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11. Trageti CU GRIJA etrierul inspre partea posterioara a masinii eliberandu-l de pe suport. Nu lasati etrierul sa atarne. Gasiti un corp de inaltime potrivita pe care sa il asezati. In cazul meu am folosit un boltar (caramida de aia alba si poroasa).

 

12. Daca aveti probleme cu eliberarea etrierului de pe disc, cu ajutorul unei surubelnite impingeti usor pistonul ce actioneaza placuta in etrier.

 

13. Extrageti placuta exterioara.

 

14. Cu ajutorul unei prese pt placute de frana, impingeti pistonul etrierului pana la capat in etrier. (sunt sigur ca mai exista si alte metode)

 

http://img522.imageshack.us/img522/7616/12bh4.th.jpg

 

15. Placuta actionata de piston, cea mediala, e fixata in interiorul pistonului cu ajutorul a 3 lamele. Trageti placuta afara din piston. Eliberati si senzorul din placuta daca nu ati facut-o pana acum.

 

http://img513.imageshack.us/img513/7017/18zh6.th.jpg http://img169.imageshack.us/img169/2669/11ij5.th.jpg

 

(daca vreti sa inlocuiti numai placutele, sariti peste urmatoarele etape si reincepeti urmarirea etapelor de la 23-31)

 

16. Desfaceti cele 2 suruburi care sustin suportul etrierului cu ajutorul unei tubulare de 16.

 

http://img508.imageshack.us/img508/6449/13yt0.th.jpg http://img174.imageshack.us/img174/4782/14hh7.th.jpg

 

17. Desfaceti surubul care tine discul cu ajutorul unui Hex 6.

 

http://img372.imageshack.us/img372/6647/15sq5.th.jpg

 

18. Acum vine partea nasoala. Datzi cu spray in gaurile prezoanelor si in jurul imbinarilor discului cu butucul pe care sta (ala cu rulmentul) like there's no tomorrow si asteptati cateva minute. In TIS scrie ca nu trebuie folosit ciocan sub nici o forma in incercarea de a da discul jos. Eventual se poate folosi un ciocan de cauciuc cu care sa se ciocaneasca usor... Se vede treaba ca baietii aia de au scris TIS-ul nu au prea desfacut ei discuri de astea...

 

19. Asadar... Luati un ciocan de cauciuc, si aplicati cateva lovituri sanatoase pe toata circumferinta discului. Pana la urma o sa cada. Insistati. Treaba asta va marturisesc ca mi-a luat vreo ora. L-am gadilat eu degeaba cu ciocanul de cauciuc. Pana nu am dat cu simt de raspundere nu s-a urnit.

 

http://img179.imageshack.us/img179/9797/16xh8.th.jpg http://img179.imageshack.us/img179/8040/17nz2.th.jpg

 

20. Exista doua interfete (4 suprafete) care trebuie sa va asigurati ca sunt perfect plane. Prima este cea dintre fata interna a discului de frana si butucul cu rulmentul, iar cea de-a doua este cea dintre fata externa a discului si fata interna a jantei. Discul fiind nou nu trebuie sa va faceti griji despre suprafetele acestuia, dar trebuie sa finisati suprafata butucului si suprafata interna a jentii cu ajutorul unei bucati de smirghel fin. Orice imperfectiune la imbinarea suprafetelor va fi amplificata la marginea rotii si discului de frana acestea devenind dezechilibrate.

 

http://img528.imageshack.us/img528/7770/19ia6.th.jpg http://img373.imageshack.us/img373/6960/20lo5.th.jpg

 

21. Dupa finisarea suprafetelor, repozitionati discul si fixati-l cu surubul respectiv. Acest surub trebuie strans la 16Nm. Forta scazuta se datoreaza faptului ca acest surub nu are rolul de a "monta" discul pe butuc, ci de a-l fixa pentru a se putea lucra si pt ca discul sa nu cada in timpul lucrului. "Montarea" discului se realizeaza de fapt prin cele 5 prezoane cu ajutorul carora se fixeaza roata.

Link to comment
Share on other sites

22. Montati si suportul etrierului si strangeti suruburile la 110 Nm.

 

http://img504.imageshack.us/img504/5711/21wt2.th.jpg

 

23. Inainte sa reinstalati placutele in etrier, curatati suprafetele in care acestea vin in contact cu etrierul si suportul acestuia. Curatati si buza cilindrului. Curatarea se va realiza cu smirghel fin.

 

http://img523.imageshack.us/img523/8418/22pg5.th.jpg http://img523.imageshack.us/img523/439/23pf2.th.jpg

 

24. Reinstalati senzorul nou in placuta noua de frana. Intr-o poza mai sus se observa in senzorul uzat 2 puncte de cupru. Acestea sunt de fapt conductorul care a fost intrerupt facand astfel ca martorul sa se aprinda la bord. Senzorul trebuie inlocuit altfel problema nu va disparea.

 

25. Repozitionati si cealalta placuta in etrier.

 

26. Remontati etrierul in suportul acestuia strangand suruburile ghid la 30 Nm

 

27. Reconectati senzorul si remontati roata. You're done.

 

http://img523.imageshack.us/img523/4116/24zj0.th.jpg

 

28 Verificati ca roata sa se invarta liber.

 

29. Pentru a reseta martorul de la bord, puneti cheia de contact in pozitia 2 (sau 1, nu stiu exact) si asteptati pana la 1 minut. Martorul se va stinge. Atentie... nu porniti motorul. daca martorul nu se stinge, verificati si placutele de pe spate. S-ar putea ca si acel senzor sa fie dus.

 

30. Scoateti masina la plimbare. Cresteti progresiv viteza pentru a decela eventuale vibratii sau zgomote ciudate. Eu am ajuns pana la 150km/h si totul a fost ok.

 

31. Rodati frana astfel: Scoateti masina pe un drum liber si drept. Atingeti viteza de 60 km/h si apasati frana usor (atat cat sa simtiti ca frana actioneaza). Conduceti mai departe in acest mod (cu frana cuplata) vreo 500 de m apoi lasati frana si conduceti mai departe pt a raci discurile. Faceti acest lucru de vreo 3 ori. Evitati franarile bruste. Acum ar trebui ca franele sa va tina bine.

 

Cam atat... Sper sa nu fi uitat ceva...

 

Success!

Link to comment
Share on other sites

Cum fac asta?De unde stiu ca nu am strans mai tare?

134101[/snapback]

 

iti trebuie o cheie dinamometrica...

 

oricum 110 Nm e o forta destul de mare. Nu e forta maxima pe care o poti strange tu, dar oricum... sa zicem ca surubul ala trebuie strans foarte bine... dar nu sa nu-l mai poata desface generatiile urmatoare. 30Nm ala e strans bine, iar 16Nm e apa de ploaie. Trebuie strans numai asa sa fie strans :blink:

 

Oricum fara o cheie dinamometrica nu poti fi precis.

Link to comment
Share on other sites

O mica observatie, daca nu e cu suparare! Dupa ce masina e ridicata pe suporti, busonul rezervorului lichidului de frana trebuie desfacut si pus de o parte. Astfel se pot evita anumite neplaceri. Atentie la nivelul lichidului de frana sa nu refuleze peste rezervor!
Link to comment
Share on other sites

O mica observatie, daca nu e cu suparare! Dupa ce masina e ridicata pe suporti, busonul rezervorului lichidului de frana trebuie desfacut si pus de o parte. Astfel se pot evita anumite neplaceri. Atentie la nivelul lichidului de frana sa nu refuleze peste rezervor!

134713[/snapback]

 

True... Lucru pe care l-am facut dar am uitat sa il mentionez...

 

Intr-adevar trebuie avut grija la nivelul lichidului de frana pt ca in momentul in care impingeti pistoanele etrierilor inapoi, nivelul se va ridica. Daca refuleaza e bai mare pt ca nimic nu curata vopseaua mai bine ca lichidul de frana (poate Coca Cola:D)

 

In plus de asta, pistonul va fi mai usor de impins pt ca nu se mai formeaza presiune in vasul lichiudlui de frana.

 

Merci pt observatie.

Link to comment
Share on other sites

bravo si felicitari pt rabdare/tare-i naspa sa faci un diy si plin de mizerie si cu camera in mana/tare/totusi ai degresat discurile? :blink:

135848[/snapback]

 

 

10x. Intr-adevar e greu cu camera si cu atata vaselina si mizerie mai ales pe la rotzi. Da no... pasiunea asta bat-o vina :)

 

Si NU, NU am degresat discurile... :) :D :)

 

Sper ca in curand sa urmeze si un DIY pt discurile pe spate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

o intrebare mititica am si eu.. vad ca toti va invirtiti aici in cerc cu masini bune.. din pacate eu ma dau doar cu un e30 din 86.. intrebarea e urmatoarea: oare bate ce-ai explicat tu si la motoru meu? :blink: am citit toate post-helpurile tale, le gasesc incredibile! Felicitari! din pacate nimic de astea mai vechi :) am vazut fishele tale cind schimbai bujiile, ciudate fishe, la mine nici nu se pune problema. si pt ca alelalte topicuri sint locked, pot sa te intreb aici de unde imi pot procura niste fishe bune? si ce mi-ai putea recomanda? inca odata FELICITARI!

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

o intrebare mititica am si eu.. vad ca toti va invirtiti aici in cerc cu masini bune.. din pacate eu ma dau doar cu un e30 din 86.. intrebarea e urmatoarea: oare bate ce-ai explicat tu si la motoru meu? :blink: am citit toate post-helpurile tale, le gasesc incredibile! Felicitari! din pacate nimic de astea mai vechi :) am vazut fishele tale cind schimbai bujiile, ciudate fishe, la mine nici nu se pune problema. si pt ca alelalte topicuri sint locked, pot sa te intreb aici de unde imi pot procura niste fishe bune? si ce mi-ai putea recomanda? inca odata FELICITARI!

 

multumesc

143133[/snapback]

 

Salut si merci pt aprecieri. Fisele pe care le-ai vazut aici sunt standard pt e46. Nu stiu de unde ai putea sa iti iei fise mai bune. Sfatul meu este sa deschizi pentru fiecare problema pe care o ai cu masina, sau pentru oricare intrebare referitoare la aceasta, cate un topic (in care sa iti expui clar problemele) si sunt sigur ca sunt multi aici care ar putea sa te ajute. Si nu iti fie frica pt ca sunt aici oameni cu masini mai vechi ca si a ta si nu inseamna ca ei nu sunt ajutati pt ca au masini mai vechi de 8 ani :).

 

Eu stiu mai multe despre e46 pt ca asta e masina pe care o am. Cand am sa am timpul si banii necesari pt a restaura un ursuletz, o sa invatz mai multe si despre masina ta :)

 

Deci foloseste cu incredere functia search a forumului, si daca nu iti gasesti raspunsurile la intrebari nu iti fie frica sa deschizi un topic nou.

 

Salut!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Mi s-a aprins si mie in bord beculetul de la placutele de frana.Ce placute de frana imi recomandati pt e46?am inteles ca alea originale sunt 11 mil,si parca nu as da atat.mersi

232268[/snapback]

man esti nebun?

de unde ai scos 11 mil..? :blink:

poate cu tot cu discuri... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.