Jump to content

Scoala de pilotaj


Ovidiu Ghitan

Recommended Posts

si daca tot v-ati apucat de povestit, hai sa va mint si eu putin:

 

cand s-a intrerupt franarea [...] aveam impresia ca masina se deplaseaza dintr-o data cu o viteza mai mare decat cea inregistrata in momentul pierderii aderentei...

12116[/snapback]

 

Nu exista zenzatie mai mare de accelerare decat cea pe care ti-o da lipsa franei!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nici pe strada nu e valabila!

12209[/snapback]

 

mda, in romania nu e... pentru ca, dintr-un motiv care imi scapa, nu exista nici o curba proiectata cu unghi constant pe toata lungimea ei :blink: daca ar exista si am conduce corect (sa ne tinem banda etc), atunci aia este regula. daca nu, argumenteaza.

 

p.s. vezi ca miine seara mincam niste beri la becker, la 19:00

Link to comment
Share on other sites

exact. din cite am inteles, in topicul asta vorbim de pilotaj, nu de condus pe strada (unde e valabila treaba cu volanul constant)

12205[/snapback]

 

De fiecare data cand ma sui in masina e ca si cum as pilota,pentru ca merg incet pana prind momentul propice sa ii dau in gura.Nu e zi in care sa conduc si sa nu il duc pana la linia rosie de cateva ori.Iar in afara,cam tot aia e,ca de foarte multe ori ma solicita atat de tare condusul in cat zici ca sunt raliu.Deci mai mult pilotez decat conduc.

Link to comment
Share on other sites

Nu putem face acest schimb de informatii pe net. Trebuie sa-ti desenez.

Tot ce se aplica la curse trebuie aplicat si pe strada!

Limitele sunt altele.

Pe drum limitele sunt banda de circulatie, daca mai sunt si altii cu tine pe drum.

La curse nu mai sunt si limitele sunt bordurile si in lipsa acestora, santul, iar daca lipseste si santul limitele sun jaloanele.

La curse limita este acolo unde ai timpul cel mai mic.

Pe drum limita este unde sunt ceilalti sau unde sunt obstacolele.

 

Am raspuns si pentru curbele care nu au raza constanta (de ce, de ce nu etc). Toate au o portiune de raza constanta. Dar chiar daca ele au raza constanta, tu nu trebuie sa le parcurgi cu raza constanta!

 

Pt Wlf

 

Acest mers foloseste-l cat timp ii simti nevoia si cat iti face placere, dar nu uita de riscuri. Nu e suficient sa ti le asumi pe ale tale, trebuie sa-ti mai asumi si din ale celorlalti. Pe un viraj treci cu gazul la fund pentru ca stii cat tine masina, printr-o intersectie reduci, nu pentru ca nu te tine masina ci pentru ca trebuie sa iei in calcul si riscul ca altul sa nu se uite cand trece prin aceeasi intersectie in acelasi timp cu tine.

 

Desi Beker imi este foarte aproape cred ca voi renunta. Este prea mare galagie si tzipam unii la altii. Iar eu a fost supus astazi la doua extractii si cinci anestezii. Deci, in ceea ce ma priveste, ciocu' mic!

Link to comment
Share on other sites

Pt Wlf

 

Acest mers foloseste-l cat timp ii simti nevoia si cat iti face placere, dar nu uita de riscuri. Nu e suficient sa ti le asumi pe ale tale, trebuie sa-ti mai asumi si din ale celorlalti. Pe un viraj treci cu gazul la fund pentru ca stii cat tine masina, printr-o intersectie reduci, nu pentru ca nu te tine masina ci pentru ca trebuie sa iei in calcul si riscul ca altul sa nu se uite cand trece prin aceeasi intersectie in acelasi timp cu tine.

12217[/snapback]

 

Nu sunt inconstient stai linistit.Dar cand drumul imi permite,ma folosesc la maxim de masina.Ca asa imi luam unu cu motor mic si consum decent.Daca tot am vrut cai multi,pai atunci le dau sa crape.Da la limita bunului simt.Cu intersectiile de cand m-a lovit ala,merg atent,ii las sa treaca chiar daca am prioritate eu.

Cel mai frumos raliu l-am facut undeva la Valcea pe un drum de tara asfaltat cu curbe si sosea destul de ingusta.Nu prea treceau masini pe acolo si mi-am permis.Dar e fabulos.Era de cateva sa zbor in sant,dar am scapat.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt inconstient stai linistit.Dar cand drumul imi permite,ma folosesc la maxim de masina.Ca asa imi luam unu cu motor mic si consum decent.Daca tot am vrut cai multi,pai atunci le dau sa crape.Da la limita bunului simt.Cu intersectiile de cand m-a lovit ala,merg atent,ii las sa treaca chiar daca am prioritate eu.

Cel mai frumos raliu l-am facut undeva la Valcea pe un drum de tara asfaltat cu curbe si sosea destul de ingusta.Nu prea treceau masini pe acolo si mi-am permis.Dar e fabulos.Era de cateva sa zbor in sant,dar am scapat.

12220[/snapback]

M-am exprimat gresit si am lasat impresia ca ma indoiesc de "constienta" ta. Nici pe departe. Si eu faceam exact la fel! Nucred ca exista vreo greseala pe care s-o fi facut tu si sa n-o fi facut si eu.

 

Dar iti spun altceva:

In momentul in care vei avea ocazia sa-ti alergi caii cum trebuie nu vei mai alerga pe strada!

Poate nu sunt credibil, dar cand veneam de la scoala de pilotaj, eram stors ca o carpa si mergeam linistit ca un bunic si preventiv ca un instructor de scoala de soferi.

Alergam pentru ca ne place, pentru ca ne este pofta, dar dupa ce am mancat prajkitura la care pofteam in conditii ca lumea, dupa ce am mancat aceasta prajitura in mod regulat, bombonelele de pe strada nu le mai mancam.

 

Adica tocmai am mancat o felie de tort pe nu stiu ce viraj asigurat sau pe nu stiu ce macadam. Nu ma mai tenteaza ASA TARE ligurita de zahar care este rondul de la pacul Libertatii sau prajitura dietetica de la Ilioara.

Link to comment
Share on other sites

Cand veneam de la Galati catre Cluj,undeva dupa pasul Oituzului spre Brasov,am vazut un panou mare de tot pe care scria "Scoala de pilotaj Titi Aur".Stii ceva despre ea?Cum faci sa participi la asa ceva.Tu unde ai facut scoala?

12237[/snapback]

Despre scoala lui Titi nu stiu sigur nici daca functioneaza. Eu am facut-o cu Ionel Malaut si Stefan Vasile. Malaut a plecat in State si cu Fane nu are rost sa incepi. E prea sus. Fane, ca si Titi, e foarte bun dupa ce stii cate ceva si chiar vrei sa te duci la curse.

MAi multi baieti din aceasta scoala ( a lui Fane) si-au descis si ei scoli, la randul lor.

Am vorbit deja cu Romulus, sa mearga cei care vor, la una din acestea sub egida clubului. Este profitabil si pentru ei: vin baieti care au si dorinta si au si cu ce sa aplice "mai elocvent" ce fac la scoala. Le vin si mai multi odata. Si e profitabil si pentru noi, pentru ca obtinem un discount fiind vorba de mai multi, de un club etc.

Asta pe langa promovarea reciproca pe care o sa ne-o facem cand si daca va fi cazul.

Nu o sa-i dau numele si nici amanunte despre aceasta scoala ca sa nu le facem reclama gratuit pe site-ul nostru.

Seriile vor incepe probabil dupa ce se usuca terenul, deci avem timp pana la primavara sa stabilim amanunte si sa adunam informatii concrete pentru cei interesati.

Link to comment
Share on other sites

La capitolul povesti fara frana am una. Cu prima masinuta si chiar in primul an de condus, am ramas fara frane...panica totala, intersectia de la P-ta Obor pe sensul cu biserica Sf Dumitru. Semaforul pe culoarea rosie, cu ceva metri inainte de scuar am descoperit ca apas in gol, oprite in fata doar cateva masini, norocul meu, liber pe langa bordura, ceva activitate pietonala, aleg singura varianta posibila si trec pe langa bordura, mai in fata la maxim 15metri exista o alta trecere, stupoare masini oprite sa acorde prioritate pt pietoni, viteza scazuse considerabil dar nu suficient, decizie finala loc liber de parcare, ma indrept intr-acolo si bummm ma opresc in garduletz...off eram la volan de cateva luni, m-am pierdut total.
Link to comment
Share on other sites

sa va pov si eu una cu astea cu franele (vina exclusiv a mea)

 

eram pe bd. libertatii cred (pe acolo pe la bingo europa) veniind de pe regina maria am facut dreapta inspre palatul parlamentului. pe drapta am vazut un grup de prieteni cu care nu mai vb de mult. si ce am zis io: ia sa accelerez si sa pun frana sa opresc la limita. zis si facut numia ca pe jos era piatra cubica (mozaic dinala pe care l-au scos {le-am spus io sa-l scoata ca am derapat} si au asfaltat) si pe margine drumului (ca mai peste tot) super mult praf. am pierdut aderenta si m-am oprit cu stanga barii in usa lu unu si cu dreapta in garduletz. i-am lasat omului un biletel in geam cu nr. de tel, dar nu a sunat. daca nu franam asa brusc si luam mai mult dreapta ma infigeam doar in garduletz, dar deh daca am pierdut aderenta s-a dus masina inainte chiar daca eu am tras dreapta.

Link to comment
Share on other sites

sa va pov si eu una cu astea cu franele (vina exclusiv a mea)

 

eram pe bd. libertatii cred (pe acolo pe la bingo europa) veniind de pe regina maria am facut dreapta inspre palatul parlamentului. pe drapta am vazut un grup de prieteni cu care nu mai vb de mult. si ce am zis io: ia sa accelerez si sa pun frana sa opresc la limita. zis si facut numia ca pe jos era piatra cubica (mozaic dinala pe care l-au scos {le-am spus io sa-l scoata ca am derapat} si au asfaltat) si pe margine drumului (ca mai peste tot) super mult praf. am pierdut aderenta si m-am oprit cu stanga barii in usa lu unu si cu dreapta in garduletz. i-am lasat omului un biletel in geam cu nr. de tel, dar nu a sunat. daca nu franam asa brusc si luam mai mult dreapta ma infigeam doar in garduletz, dar deh daca am pierdut aderenta s-a dus masina inainte chiar daca eu am tras dreapta.

12840[/snapback]

:blink: Deh daca ai vrut sa-ti impresionezi prietenii :)

Link to comment
Share on other sites

lasa ca asa prieteni am si io. aia cand au vazut (unii dintrei ei chiar soferi) baaaaa, hai pleaca repeede ca nu a vazut nimeniiiiii!!!!! de parca am omorat pe cineva.... ii dadeam omului asigurarea plateam o amenda si cu asta basta.... oricum cred ca era masina unei firme (deci avea CASCO) ca a mai stat acolo cateva zile si dupaia a plecat.

 

scuze ca sunt off topic, dar nu ne lamureste si pe no inimeni.... mai concret cu scolile astea de pilotaj (locatie, durata, costuri) estimativ bineinteles ca nu o sa ma apuc maine dar pt. orice eventualitate.

Edited by neamih
Link to comment
Share on other sites

Pai scrie asa:

 

Durata: 4 zile

    3 zile -  teorie 4 ore + practica 4 ore

    1 zi  - practica x 8 ore

 

pentru "Pilot raliu". Cum poate sa dureze doar 4 zile, un curs de pilotaj?

12890[/snapback]

 

dupa cele 4 zile, iti iei antrenamente din acelea personale. cate ai nevoie. ma gandesc ca or sti ei ce zic. se presupune ca nu oricine se trezeste sa se faca pilot !

Link to comment
Share on other sites

dupa cele 4 zile, iti iei antrenamente din acelea personale. cate ai nevoie. ma gandesc ca or sti ei ce zic. se presupune ca nu oricine se trezeste sa se faca pilot !

12893[/snapback]

 

Mi se pare cam nasol, pana si o scoala de soferi amatori la cat de superficiala e, are mai multe ori. Si apoi din moment ce te inscrii, inseamna ca ai ceva pe suflet :blink:

Link to comment
Share on other sites

pentru "Pilot raliu". Cum poate sa dureze doar 4 zile, un curs de pilotaj?

dar cat crezi ca dureaza un curs la... Microsoft, sa zicem par example de windows 2000 advanced server? Fix 1 ZI...

Daca tu crezi ca ei se gandesc sa te ia de la 0 si sa te faca super administrator... te inseli...

...astfel de cursuri sunt facute pentru oameni care se axeaza f mult pe studiu individual, iar instructorii respectiv profesorii sunt acolo doar pentru a te indruma si de a-ti face cunoscute cateva din tehnicile in sine, nu si pentru a te ajuta sa te perfectionezi... vrei perfectionare? bun... atunci intri in alta categorie si te apuci sa exersezi in poligonul lor.

dar una peste alta, in 4 zile eu cred ca poti primi destula informatie astfel incat, daca esti un tip studios si cu ceva aptitudini, poti lejer sa-ti faci rost de un brevet de pilot...

...apoi mai vezi tu... mai citesti... mai inveti... mai "furi meserie"... mai bagi cateva ore suplimentare... te mai incumeti pe cont propriu...

Link to comment
Share on other sites

dar cat crezi ca dureaza un curs la... Microsoft, sa zicem par example de windows 2000 advanced server? Fix 1 ZI...

Daca tu crezi ca ei se gandesc sa te ia de la 0 si sa te faca super administrator... te inseli...

...astfel de cursuri sunt facute pentru oameni care se axeaza f mult pe studiu individual, iar instructorii respectiv profesorii sunt acolo doar pentru a te indruma si de a-ti face cunoscute cateva din tehnicile in sine, nu si pentru a te ajuta sa te perfectionezi... vrei perfectionare? bun... atunci intri in alta categorie si te apuci sa exersezi in poligonul lor.

dar una peste alta, in 4 zile eu cred ca poti primi destula informatie astfel incat, daca esti un tip studios si cu ceva aptitudini, poti lejer sa-ti faci rost de un brevet de pilot...

...apoi mai vezi tu... mai citesti... mai inveti... mai "furi meserie"... mai bagi cateva ore suplimentare... te mai incumeti pe cont propriu...

12895[/snapback]

 

Pai cu masina lor eu m-as baga oricand,daca au Casco la ea.Da ma bag cu a mea si o belesc,si pe cine sa dau vina,pe ei ca nu m-au invatat destul?Pai asa nu ma mai bag,ca riscu e mare sa o cocosezi in poligon.Si daca le zici ceva,ei sa zica,tata esti pe cont propriu,noi ti-am explicat,problema ta ca nu ai inteles.Mie nu imi place asa.

Link to comment
Share on other sites

Pai cu masina lor eu m-as baga oricand,daca au Casco la ea.Da ma bag cu a mea si o belesc,si pe cine sa dau vina,pe ei ca nu m-au invatat destul?Pai asa nu ma mai bag,ca riscu e mare sa o cocosezi in poligon.Si daca le zici ceva,ei sa zica,tata esti pe cont propriu,noi ti-am explicat,problema ta ca nu ai inteles.Mie nu imi place asa.

no comment

astfel de cazuri se intalnesc doar la noi

daca mergi afara, poti sa optezi intre a te da cu masina ta sau cu masina lor... la fel este si cu motocicletele... ai de ales... intre motorul tau si o rapciuga de-a lor... de cele mai multe ori, la motociclete varianta cea mai buna este de a te da cu cea personala...

 

la masini ar trebui sa fie putin diferit in functie de tipul de traseu pentru care doresti sa te pregatesti... dar cum la noi nu se exista trasee de viteza... nu-ti ramane decat varianta de raliu unde vorba ta, este mult prea costisitor...

 

asa ca nu ne ramane decat sa ne facem curaj odata si sa dam fuga pana la unguri sau la austrieci si sa ne lipim de un curs pe acolo :blink:

Link to comment
Share on other sites

no comment

astfel de cazuri se intalnesc doar la noi

daca mergi afara, poti sa optezi intre a te da cu masina ta sau cu masina lor... la fel este si cu motocicletele... ai de ales... intre motorul tau si o rapciuga de-a lor... de cele mai multe ori, la motociclete varianta cea mai buna este de a te da cu cea personala...

 

la masini ar trebui sa fie putin diferit in functie de tipul de traseu pentru care doresti sa te pregatesti... dar cum la noi nu se exista trasee de viteza... nu-ti ramane decat varianta de raliu unde vorba ta, este mult prea costisitor...

 

asa ca nu ne ramane decat sa ne facem curaj odata si sa dam fuga pana la unguri sau la austrieci si sa ne lipim de un curs pe acolo :blink:

12902[/snapback]

 

Cu masina ta nu poti sa inveti mai nimic.O data ca te doare sufletu sa o bagi cine stie pe ce hartoape,ca acolo unde am vazut eu scoala Titi Aur,era pe niste coclauri de numai cu jeepu poate iesi.Si daca sa zicem ca te bagi totusi,nu o poti duce la maxim,ca doar nu esti nebun sa iti lasi motoru pe acolo.Cu masina pesonala nu cred ca e cineva care s-ar baga.Daca ei pun masini la dispozitie,mai merge.

Si sa te apuci acum sa iti iei ceva masina special ca sa te dai la scoala aia,nu prea merita.Ma gandisem intr-o vreme cu ceva prieteni,sa luam un 325ix si sa il facem de raliu.Da cand am vazut ce reguli sunt,numai pe masurile de siguranta ale masinii,scaune,centuri , cusca etc,dadeam de 2 ori cat pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.