Jump to content

Termostat M47N (320D) E46


Recommended Posts

Hai sa va arat cum arata un termostat BMW (zice-se marca premium, cu compoenente de calitate)

 

Partea metalica a termostatului este prinsa in carcasa acestuia de 2 cleme de plastic, despre care se tot vorbeste pe forum. Cum au mai spus si altii inaintea mea, acestea devin in timp casante si se rup. Este inevitabil acest lucru, pentru ca el sta presat in aceste cleme de arcul puternic care inchide/deschide fluxul de lichid. Sunt sigur ca la foarte multe masini acesta este in starea in care l-am gasit eu.

 

Este CLAR un design prost, proiectat asa astfel incat sa se strice dupa cativa ani de folosire! Eu ma mir cum acele urechi de plastic sunt in stare sa tina termostatul de nou, par destul de firave. In rest tot ansamblul e bine facut, cu exceptia acestor 2 cleme de plastic mult subdimensionate dupa parerea mea.

Mai bine lungeau clemele de metal pana la baza termostatului, unde sa il ancoreze sigur.

 

http://shareimage.org/images/i9yy1i6cdj8oif6wra6_thumb.jpg

 

Cam asa "etanjeaza" el

http://shareimage.org/images/dpkqxa7bk8dsvw0htp1w_thumb.jpg

 

O poza cu imaginea de ansamblu

http://shareimage.org/images/innsdlw6irsm7jii8ae_thumb.jpg

 

 

http://shareimage.org/images/7068o9g1wsfo9ezpkz_thumb.jpg

 

 

Simptomele sunt urmatoarele:

Motorul se incalzeste greu, caldura in habitaclu insuficienta. La condus lejer temperatura scade, dar ATENTIE: indicatorul de pe bord triseaza: el cam intre 65-90 sta tot timpul la mijloc.

 

Cel mai corect se vede temperatura pe tester sau pe modul diagnoza al bordului: porniti motorul, tineti apasat butonul din stanga (reset km) pana cand se schimba afisajul. atunci dati drumul si apasati de mai multe ori pana ajunge la meniul 19. acolo asteptati sa apara "OFF", si apasati din nou scurt.

In acest moment putem vedea orice alt meniu. Ne intereseaza meniul 7. Se apasa succesiv pana ajungem la meniul 7. In 1-2 secunde va apare temperatura DIGITALA care nu minte

 

Daca mergeti cu masina si dupa ~10km temperatura nu ajunge la cel putin 75 grade, este clar - aveti termostatul cu clemele RUPTE. Cam indiferent de temperatura exterioara.

 

La mine la 0 grade temperatura exterioara, dupa 30km a ajuns la 65 grade

 

Alta varianta e sa puneti mana pe furtunul care pleaca de la radiator, e jos in stanga cum va uitati din fata la masina. Daca acesta este cald si temperatura este sub 85 grade - clar, termostat stricat

Edited by 4EST
Link to comment
Share on other sites

Pai BEHR fabrica termostatul OEM, deci este identic

 

Ceilalti producatori nu stiu cum le fabrica, dar presupun ca la fel :twoup:

 

Mai jos o poza de pe net cu un termostat intreg, sa vedeti ce subtiri sunt clemele!!

 

http://shareimage.org/images/ev8uwamfl70lfodg5du_thumb.png

Edited by 4EST
Link to comment
Share on other sites

Poti urca si niste poze cu locatia acestui termostat , mai de departe si eventual sa-l incercuiesti, eu m-am tot uitat da nu stiu unde naiba vine termostatul asta:) , mai te rog ceva urca si o poza cu termostatul EGR tot asa mai de la distanta si incercuit .

Multumesc anticipat!!!!

Happy New Year!!!

Edited by paul
Nu mai cita posturile anterioare! E complet inutil si este si deranjant!
Link to comment
Share on other sites

Bravo 4Est....ai spicuit mai toate info si ai postat intr un topic nou. Deci Termi pt 320D 318D 520D este identic si FL si NFL motoare M47 si M47N. Behr este OEM. mai este termo mai scump de la Vernet parca. Dar eu zic sa puneti Behr. Al meu OEM a tinut 9 ani eu zic ca este rezonabil. Nu este lifetime use. :twoup: eu zic ca ajunge cu termo. E simplus...nu se incalzeste...schimbati pe cel de egr daca e defect. Daca nu se rezolva schimbati ambele. Parerea mea e sa le schimbati pe amandoua preventiv. Ca au deja ceva ani buni de functionare si astfel ati scapat de stress sau de Un posibil stress. AN NOU FERICIT !!!

 

A

Link to comment
Share on other sites

probabil ca da... dar daca mai tine 5 ani e ok.:twoup:

 

eu nu inteleg...problema e rezolvata...acum ce facem incercam sa reinventam un termostat? crede ma ca sunt alte chestii mai cu probleme la 320d decat termo. multe altele si cu consecinte mult mai grave. e o masina ok. retineti este e46 ...majoritatea au multi km nu este e90 din 2009. eu zic sa incercam sa fim rezonabili si consider ca e o masina reusita. propun sa se inchida acest topic ca deja nu vad ce rost isi mai are. sper ca nu supar pe careva.

 

 

An NOU FERICIT tuturor

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg...problema e rezolvata...acum ce facem incercam sa reinventam un termostat? crede ma ca sunt alte chestii mai cu probleme la 320d decat termo. multe altele si cu consecinte mult mai grave. e o masina ok. retineti este e46 ...majoritatea au multi km nu este e90 din 2009. eu zic sa incercam sa fim rezonabili si consider ca e o masina reusita.

 

Nu, termostate care sa tina mai mult au fost inventate cu multi ani in urma. Problema vine de la tendinta de reducere a costurilor, exemplu carcasa termostatului facuta din plastic in loc de metal. Ce te face sa crezi ca la E90 este mai bine? Din pacate si cu tristete trebuie sa spun ca daca vrei sa gasesti termostate (si alte piese mecanice) mai bune trebuie sa te uiti la modele mai vechi decat E46.

Link to comment
Share on other sites

inteleg ca le fac din plastic sa coste mai putin. dar aici e vorba de design prost al urechilor, daca iei inmana un termostat instantaneu iti dai seama ca acolo e punctul slab, chiar te miri cum naiba de nu se rupe plasticul ala la cat de mult impinge arcul de la termostat.

 

Deci nu e nevoie sa fii super-inginer ca sa vezi asta. Dar probabil ca tine 2-3 ani si dup'aia gata, mergi la service, iti mai schimba zeci de alte piese si in final ajung si la piesa defecta. Si per total ai ramas mai putin cu 2000 lei

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg...problema e rezolvata...acum ce facem incercam sa reinventam un termostat? crede ma ca sunt alte chestii mai cu probleme la 320d decat termo. multe altele si cu consecinte mult mai grave. e o masina ok. retineti este e46 ...majoritatea au multi km nu este e90 din 2009. eu zic sa incercam sa fim rezonabili si consider ca e o masina reusita.

 

Nu, termostate care sa tina mai mult au fost inventate cu multi ani in urma. Problema vine de la tendinta de reducere a costurilor, exemplu carcasa termostatului facuta din plastic in loc de metal. Ce te face sa crezi ca la E90 este mai bine? Din pacate si cu tristete trebuie sa spun ca daca vrei sa gasesti termostate (si alte piese mecanice) mai bune trebuie sa te uiti la modele mai vechi decat E46.

 

eu zic ca 250 mii km sunt ok pt un Termo asa ca..... da o naibii de treaba...nu e din titan. Am schimbat multe alte chestii mai suparatoare decat un termostat. nu inteleg ce asa mare valva...a picat ..altul Punct.

 

Din nou sugerez sa se inchida acest topic. este deja aiurea...hai sa discutam de altceva pe alt topic ok? devnim penibili si nu vad unde se poate ajunge in urma discutiilor de ce nu e facut nu stiu cum.....

 

numai bine tuturor.

 

apropo...sunt cateva topicuri despre tema asta...am dat cte un sfat pe la toate..ACELASI SFAT. nu vad de ce unii intreaba de 7 ori acelasi lucru si tot incearca sa gaseasca alte rezolvari cand treaba era atat de simpla. ..ma rog..poate mai sunt si masini posedate care nu se incalzesc chiar cu ambele termo noi..dar probabil ca in loc de antigel acelea folosesc Azot lichid. :9 glumeam doar.

 

asta sa fie marea problema cu e46 -le noastre ..ca nu se incalzeste. si atunci toti vom fi happy ca se rezolva cu 250 lei.

 

SUCCES !!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.