Jump to content

Relanti oscilant


Recommended Posts

Salut pe toata lumea !

Am si eu o dilema, am un BMW 320d, 136 cp si..in mod normal la relanti am aprox. 750 rpm; pana aici toate bune si frumoase dar, daca pornesc ventilatia (si nu are nici o legatura cu compresorul de aer conditionat, ma refer strict la ventilatie, modelul fiind cel cu climatronic); din acel moment relantiul incepe sa oscileze de la 750 rpm - la aprox. 900 rpm. Cateva secunde se tureaza, apoi revine la normal..dupa 30 - 40 sec iar se tureaza pret de cateva sec..apoi la fel..

Mentionez ca, nu are nici o problema alternatorul, daca opresti ventilatia si pornesti toti consumatorii masinii, relantiul sta perfect pe 750 rpm...numai daca pornesti ventilatia isi face de cap.

Am masurat cat incarca alternatorul, indiferent de consumatori incarca undeva la 14,3 v.

Multam frumos !

Link to comment
Share on other sites

Salut pe toata lumea !

Am si eu o dilema, am un BMW 320d, 136 cp si..in mod normal la relanti am aprox. 750 rpm; pana aici toate bune si frumoase dar, daca pornesc ventilatia (si nu are nici o legatura cu compresorul de aer conditionat, ma refer strict la ventilatie, modelul fiind cel cu climatronic); din acel moment relantiul incepe sa oscileze de la 750 rpm - la aprox. 900 rpm. Cateva secunde se tureaza, apoi revine la normal..dupa 30 - 40 sec iar se tureaza pret de cateva sec..apoi la fel..

Mentionez ca, nu are nici o problema alternatorul, daca opresti ventilatia si pornesti toti consumatorii masinii, relantiul sta perfect pe 750 rpm...numai daca pornesti ventilatia isi face de cap.

Am masurat cat incarca alternatorul, indiferent de consumatori incarca undeva la 14,3 v.

Multam frumos !

 

 

Problema asta este foarte intalnita, se poate intampla din 1001 de cauze.

 

La mine problema a fost garnitura capac ulei, verifica daca etanseaza.

Link to comment
Share on other sites

Salut pe toata lumea !

Am si eu o dilema, am un BMW 320d, 136 cp si..in mod normal la relanti am aprox. 750 rpm; pana aici toate bune si frumoase dar, daca pornesc ventilatia (si nu are nici o legatura cu compresorul de aer conditionat, ma refer strict la ventilatie, modelul fiind cel cu climatronic); din acel moment relantiul incepe sa oscileze de la 750 rpm - la aprox. 900 rpm. Cateva secunde se tureaza, apoi revine la normal..dupa 30 - 40 sec iar se tureaza pret de cateva sec..apoi la fel..

Mentionez ca, nu are nici o problema alternatorul, daca opresti ventilatia si pornesti toti consumatorii masinii, relantiul sta perfect pe 750 rpm...numai daca pornesti ventilatia isi face de cap.

Am masurat cat incarca alternatorul, indiferent de consumatori incarca undeva la 14,3 v.

Multam frumos !

 

 

Problema asta este foarte intalnita, se poate intampla din 1001 de cauze.

 

La mine problema a fost garnitura capac ulei, verifica daca etanseaza.

Salve, nu am probleme cu garnitura filtru ulei, am facut sch. de consumabile acum 1 luna si toate sunt noi (inclusiv garnitura capac)

 

ai probleme cu vreun termostat?

Salut Alex, inteleg oarecum directia spre care bati ... dar nu am nici astfel de probleme si...oscilatia relantiului nu tine cont de nimic, indiferent daca abia pornesc motorul si logic, apa este rece; dar si cand apa e la 90 grade.

Pornesc ventilatia relantiul oscileaza..opresc ventilatia...relantiul sta perfect....

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema dar am probleme cu termostatul principal si am zis ca o fi de la el, saptamana asta il schimb si vad daca se schimba ceva

Bafta cu termostatul, de obicei cand il schimbi pe cel principal e recomandabil sa schimbi si termostatul EGR....

Oricum..greu de crezut ca de acolo e problema....

Tinem legatura

Link to comment
Share on other sites

Oricum, ma gandesc ca totusi e ceva care poate avea legatura cu admisia, egr..nu stiu. De ce cred asta, am facut de curand un drum la Brasov si, la intoarcere am observat ca pt. cateva zile relantiul a fost ok, nu mai oscila.

Ma gandesc ca ar putea avea o legatura dintr-un motiv simplu, in mers se curata in general cam toate angrenajele, egr, admisie, injectoare, turbo etc.

Nu poate fi o coincidenta, doar dupa un drum intins sa mearga apoi bine cateva zile apoi, dupa ce am condus in bucurestiul nostru drag sa reapara.

Astept in continuare pareri..Seara buna.

Link to comment
Share on other sites

Oricum, ma gandesc ca totusi e ceva care poate avea legatura cu admisia, egr..nu stiu. De ce cred asta, am facut de curand un drum la Brasov si, la intoarcere am observat ca pt. cateva zile relantiul a fost ok, nu mai oscila.

Ma gandesc ca ar putea avea o legatura dintr-un motiv simplu, in mers se curata in general cam toate angrenajele, egr, admisie, injectoare, turbo etc.

Nu poate fi o coincidenta, doar dupa un drum intins sa mearga apoi bine cateva zile apoi, dupa ce am condus in bucurestiul nostru drag sa reapara.

Astept in continuare pareri..Seara buna.

 

Nimeni nu s-a confruntat cu o astfel de problema?

Link to comment
Share on other sites

Nu sa cupleaza / decupleaza cumva compresor de AC in moment in care vezi fluctuatie?

Problema e ca nu are legatura cu compresorul de AC, oricum acesta merge perfect; si daca e cuplat si daca nu e cuplat (adica merge doar ventilatia), oscileaza relantiul.

De aici deduc ca e vorba doar de ventilatia propriuzisa.

Link to comment
Share on other sites

Salut pe toata lumea !

Am si eu o dilema, am un BMW 320d, 136 cp si..in mod normal la relanti am aprox. 750 rpm; pana aici toate bune si frumoase dar, daca pornesc ventilatia (si nu are nici o legatura cu compresorul de aer conditionat, ma refer strict la ventilatie, modelul fiind cel cu climatronic); din acel moment relantiul incepe sa oscileze de la 750 rpm - la aprox. 900 rpm. Cateva secunde se tureaza, apoi revine la normal..dupa 30 - 40 sec iar se tureaza pret de cateva sec..apoi la fel..

Mentionez ca, nu are nici o problema alternatorul, daca opresti ventilatia si pornesti toti consumatorii masinii, relantiul sta perfect pe 750 rpm...numai daca pornesti ventilatia isi face de cap.

Am masurat cat incarca alternatorul, indiferent de consumatori incarca undeva la 14,3 v.

Multam frumos !

 

 

Problema asta este foarte intalnita, se poate intampla din 1001 de cauze.

 

La mine problema a fost garnitura capac ulei, verifica daca etanseaza.

Salve, nu am probleme cu garnitura filtru ulei, am facut sch. de consumabile acum 1 luna si toate sunt noi (inclusiv garnitura capac)

 

ai probleme cu vreun termostat?

Salut Alex, inteleg oarecum directia spre care bati ... dar nu am nici astfel de probleme si...oscilatia relantiului nu tine cont de nimic, indiferent daca abia pornesc motorul si logic, apa este rece; dar si cand apa e la 90 grade.

Pornesc ventilatia relantiul oscileaza..opresc ventilatia...relantiul sta perfect....

 

Situatia ta este la fel de delicata ca si a mea. trebuie sa faci foarte multe incercari. nu te duce la teste ca o sa dai bani degeaba si nu faci nici o branza.

am aceeasi problema si eu de cand a venit un pic frigul si se para ca nu ii dau de cap.

 

oscilatiile pot fii de la mai multe lucruri fiind diesel unele nu se aplica in cazul tau.

1. termostatul - iti incalzste bine masina, repede si sta constant la 90, sau ?

2. admisie, clapeta de aceleratie, regulator de relantiu(daca are ca nu am avut diesel pana acum). in principiu trebuie curatate bine.

3. senzorul de temperatura. daca el citeste si nu citeste bine. da in calculator anumite temperaturi si calculatoru incearca sa compenseze prin cresterea turatieie sau scaderea ei si de aici poate aparea oscilatia.

4. cand esti pe la 3000 - 3500 de tur3 in treapta a 2 a sau a 3 -a si calci ambreajul se subtureaza? sacede sub 750 pentru o fractiune de timp si dupa urca chiar spre 800-900 ture?

 

o sa deschid si eu un topic. sa il urmaresti ca la mine e mai complexa problema. dar se rezuma la acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat aseara termostatul principal si am rezolvat-o. Problema mea era in felul urmator pe langa incalzire greoaie, dimineata cand porneam masina relantiul urca pana la 1000 chiar si 1100 cateodata cand erau -10 grade. Apoi revenea dupa 15-20 secunde la aprox 800 si cand dadeam drumul la ventilatie urca la 900 si dupa ce o opream isi revenea.
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat aseara termostatul principal si am rezolvat-o. Problema mea era in felul urmator pe langa incalzire greoaie, dimineata cand porneam masina relantiul urca pana la 1000 chiar si 1100 cateodata cand erau -10 grade. Apoi revenea dupa 15-20 secunde la aprox 800 si cand dadeam drumul la ventilatie urca la 900 si dupa ce o opream isi revenea.

Sa vedem...cand afara temperaturile sunt cu ''-'' e normal ca atunci cand pornesti masina relantiul sa stea pt o perioada scurta de timp la turatii mai mari si, pe parcurs sa scada spre normal.

Dar, aici e un pic neclar...inteleg ca atunci cand porneai ventilatia relantiul urca la 900, buuun...si ramanea acolo pe toata perioada in care tineai ventilatia pornita? iar atunci cand o opreai scadea iar la 800 sau...dansa dupa cum voia?

Problema pe care am expus-o eu nu seamana cu a ta, la mine indiferent ca afara e frig sau cald, ca motoru e rece sau cald, cand pornesc ventilatia si sunt la relanti, aceasta urca dupa 15-20 sec spre 900 rpm, sta asa 2-3 sec apoi scade la normal..si tot asa fara sa tina cont de ceva.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat aseara termostatul principal si am rezolvat-o. Problema mea era in felul urmator pe langa incalzire greoaie, dimineata cand porneam masina relantiul urca pana la 1000 chiar si 1100 cateodata cand erau -10 grade. Apoi revenea dupa 15-20 secunde la aprox 800 si cand dadeam drumul la ventilatie urca la 900 si dupa ce o opream isi revenea.

Sa vedem...cand afara temperaturile sunt cu ''-'' e normal ca atunci cand pornesti masina relantiul sa stea pt o perioada scurta de timp la turatii mai mari si, pe parcurs sa scada spre normal.

Dar, aici e un pic neclar...inteleg ca atunci cand porneai ventilatia relantiul urca la 900, buuun...si ramanea acolo pe toata perioada in care tineai ventilatia pornita? iar atunci cand o opreai scadea iar la 800 sau...dansa dupa cum voia?

Problema pe care am expus-o eu nu seamana cu a ta, la mine indiferent ca afara e frig sau cald, ca motoru e rece sau cald, cand pornesc ventilatia si sunt la relanti, aceasta urca dupa 15-20 sec spre 900 rpm, sta asa 2-3 sec apoi scade la normal..si tot asa fara sa tina cont de ceva.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am observat, relantiul marit este strict legat de panoul de clima si in special de temperatura setata pe acesta... turatia va scadea la 830rpm atunci cand temperatura interioara atinge valoarea setata pe panoul de clima.

 

Problema relantiului oscilant se regaseste in intervalul de mai sus... deci e posibil sa fie legata de unul din cei 3 senzori de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

Sa vedem...cand afara temperaturile sunt cu ''-'' e normal ca atunci cand pornesti masina relantiul sa stea pt o perioada scurta de timp la turatii mai mari si, pe parcurs sa scada spre normal.

Dar, aici e un pic neclar...inteleg ca atunci cand porneai ventilatia relantiul urca la 900, buuun...si ramanea acolo pe toata perioada in care tineai ventilatia pornita? iar atunci cand o opreai scadea iar la 800 sau...dansa dupa cum voia?

Problema pe care am expus-o eu nu seamana cu a ta, la mine indiferent ca afara e frig sau cald, ca motoru e rece sau cald, cand pornesc ventilatia si sunt la relanti, aceasta urca dupa 15-20 sec spre 900 rpm, sta asa 2-3 sec apoi scade la normal..si tot asa fara sa tina cont de ceva.

 

 

Pai si aseara inainte sa schimb termostatul cand erau 3 grade relantiul se ducea pana la 1000 rpm. Asa este problema ta nu seamana cu a mea, dar cu relantiul care sta 15-20 sec la 900rpm si apoi dupa cateva secunde revine la normal asa pateam/ patesc si eu (nu sunt 100% convins ca au disparut ca a fost timpul scurt si nici nu am bagat de seama). Dimineata am facut un mic test si nu au mai fost variatii ale relantiului dupa pornirea/ oprirea ventilatie, daca au disparut de tot si numai am te anunt. Oricum eu am bateria originala 11/2004 si cred ca ia ajuns si ei

Link to comment
Share on other sites

ai masurat pe baterie cat e cu ventilatorul oprit si cat e cu el pornit? tind sa cred ca problema e legata de consumul mare al ventilatorului....care e reglat de piesa cu tepi....fa o masuratoare sa vedem ce valori are bateria...

Salve, am facut masuratorile de rigoare si, indiferent de cati consumatori pornesc incarca 14,3V. Chiar si cand pornesc ventilatia tot 14,3V incarca, atunci cand relantiul creste scade la 13,9V dar pt. o miime de secunda apoi se fixeaza iar pe 14,3V. M-am gandit si eu ca ar putea fi un scurt sau ceva de genul asta si ma asteptam sa vad scaderi de putere ale alternatorului dar..nu sunt.

Ma gandesc si la piesa cu tepi....mai ales ca de ceva vreme cand si cand (la cateva zile), vad ca merge in valuri si asta stiu ca e de la piesa asta "tepoasa" :twoup:

Nu vad insa legatura cu relantiul...

Link to comment
Share on other sites

ai masurat pe baterie cat e cu ventilatorul oprit si cat e cu el pornit? tind sa cred ca problema e legata de consumul mare al ventilatorului....care e reglat de piesa cu tepi....fa o masuratoare sa vedem ce valori are bateria...

Salve, am facut masuratorile de rigoare si, indiferent de cati consumatori pornesc incarca 14,3V. Chiar si cand pornesc ventilatia tot 14,3V incarca, atunci cand relantiul creste scade la 13,9V dar pt. o miime de secunda apoi se fixeaza iar pe 14,3V. M-am gandit si eu ca ar putea fi un scurt sau ceva de genul asta si ma asteptam sa vad scaderi de putere ale alternatorului dar..nu sunt.

Ma gandesc si la piesa cu tepi....mai ales ca de ceva vreme cand si cand (la cateva zile), vad ca merge in valuri si asta stiu ca e de la piesa asta "tepoasa" :twoup:

Nu vad insa legatura cu relantiul...

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema dar am probleme cu termostatul principal si am zis ca o fi de la el, saptamana asta il schimb si vad daca se schimba ceva

 

nu te mai lega de termostat ... si eu am termostatul stricat si din comoditate in loc sa il schimb am pus un carton in fata radiatorului !!!

acum apa urca la 90 de grade dar nici inainte si nici acum nu imi oscila relantiul !

singura diferenta intre masinile noastre este ca a mea (e46/320d/136cp) are doar AC iar ale voastre, clima ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.