Jump to content

Relanti oscilant


Recommended Posts

Nu are nici o treaba piese cu tepi

aia e raspunzatoare cu vitezele ventilatorului.

La tine e o problema de incarcare.

Porneste masina cu volmetru pus la baterie si cu toti consumatorii opriti si vezi ce valoare ai.

Sa fie cineva in masina si tu sa te uiti la volmetru si sa-l pui pe rand sa dea drumu la faza scurta faza lunga proiectoare la dezaburire la luneta la incalzirea in scaune la aeroterma.

Cand iti porneste un consumator trebuie sa scada tensiunea 1-2 secunde si dupa sa revina la aceeasi valoare sau cu diferente mici.

Daca revine prea greu sau nu revine deloc e releul de incarcare de la alternator dus.

Link to comment
Share on other sites

@Alexandru30:

Tu ai mai multe probleme,pe langa uzura motorului, socul automat nu functioneaza la parametrii normali, indiferent de consumator ca e un bec ,ca e

clima, acel consumator este aproape constant , el in prima clipa consuma din baterie, daca tensiunea scade regulatorul de tensiune din alternator

incearca sa compenseze scaderea tensiunii din baterie, dar....daca turatia motorului scade, e de rau ca nu are ce compensare sa fie facuta,

astfel singurul ramas este socul automat care creste turatia motorului pentru a ramane in limite normale .

NU exista nicio legatura (comunicare )intre un consumator mare si socul automat, singurul care este comun este bateria,iar daca capacitatea bateriei

e mica cu atat mai rau se va observa acea palpaire a luminilor.

Insa nici socul automat nu isi face treaba deoarece nu ar trebui sa fie oscilant pana se incalzeste motorul,

Comanda o da senzorul de temperatura si cel de turatie al motorului catre calculatorul masinii, si calcu catre socul automat.

Tot acest trio habar nu are daca exista consumatori sau nu,(cat motorul este rece), de aici apare acea oscilatie la relanti.

Se poate rezolva mai ieftin doar prin o modificare hardware.

Link to comment
Share on other sites

Bateria are 12,4 cu motorul oprit,masina nu am mai pornito de 2 zile,deci din cate stiu e incarcata 75%.

Oare bateria sa fie problema? Dupa pornire (porneste bine/repede) incarca intre 14,2V-14,3V si se mentine asa chear si atunci cand relantiul oscineaza si luminile clipesc.

Piesa cu tepi e ok,ventilatorul isi mentine turatia fixata de mine deci eu zic ca e ok si nici nu porneste singur sa-mi descarce bateria chear daca nu o pornesc 4-5 zile bateria e ok,masina porneste.

Am uitat sa mentionez ca atunci cand am zis ca relantiul oscileaza nu scade se mentine intre 850 si 950,oscileaza foarte putin.

cristianro oare cu clima oprita de ce nu mai face? eu zic ca daca era o problema la ,,motor''facea si cu clima oprita,nu?

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

@Alexandru30

Hai ca incerc sa-ti explic mai simplu:

Daca spui ca dupa pornire incarca 14.2-14.3v si se mentine , atunci de la ce clipesc luminile?

De pornit masina o pornesti cu ajutorul bateriei, nu? Luminile si clima functioneaza tot cu ajutorul bateriei , asa-i?(daca motorul ar fi oprit)

Alternatorul are doar rolul de a mentine o tensiune aproape constanta la bornele bateriei, si nu are de unde sa stie daca

bateria este buna sau nu, consumul pe lumini este constant, pe clima este constant, atunci de ce apare aceasta oscilatie?

Singurul care se invarte e motorul, dar daca sustii ca bateria e buna, consumul pe lumini e constant, consumul pe clima

e constant(clima consuma mai mult decat luminile),atunci de ce oscileaza turatia motorului?

De ce nu mai oscileaza motorul cand e cald? Ce legatura e intre temperatura motorului,clima si acea oscilatie?

Raspunsul deja il ai in postarea mea de mai sus, si se afla pe primul rand al postului,iar rezolvarea e chiar pe ultimul

rand.

O seara buna,

Link to comment
Share on other sites

Nu cumva ai incalzitor auxiliar ? La fel patesc si eu de cand s-a facut rece,la cateva secunde tot imi creste turatia la 900 si ceva,apoi scade la normal...cu testerul am eroarea 1B, Electric auxiliary heater si-am inteles ca ar fi defect si de aici variatiile

 

"Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)

The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.

 

The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.

 

The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.

 

Cutout conditions

The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:

 

Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)

 

Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)

 

Time after engine start < 10 s

 

 

The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:

 

35, "Coolant temperature sensor"

 

1B, "Electric auxiliary heater"

 

75, "Alternator load signal"

 

Troubleshooting

The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.

 

Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.

 

Consequence: Poor heating capacity at low temperatures

 

If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.

 

Consequence: Auxiliary heater is switched off"

Edited by meltean
Link to comment
Share on other sites

Da,am si eu incalzitor auxiliar,asta s-ar putea sa fie problema si la mine,turatia motorului creste timp de cateva secunde dupa care scade si tot asa pana temperatura motorului creste.

La mine clipesc si luninile (toate,interior-exterior).La tine clipesc luminile?,luminile clipesc odata cu cresterea turatiei,cand turatiile revin la normal nu mai clipesc nici luminile.

Si la mine a aparut problema de cand s-a facut rece,toata vara am mers cu clima pe aer rece(compresor pornit cand a fost nevoie)si nu am avut nici un fel de probleme. Deci eu zic ca nu e de la ventilatie.

Am pus si alta baterie care nu e noua are 3 luni (12,65 V cu motorul oprit am masurato personal) de pe masina unui prieten,bateria e identica cu ce am eu si tot la fel face,deci in concluzie bateria e ok.

 

Cristianro eu zic ca partea cu bateria cade,nu stiu ce sa-i mai fac.

 

La incalzitorul auxiliar ce defectiune poate avea? ce as putea schimba,la tester nu am unde merge,eu nu am si nu stiu pe nimeni in apropiere cu unul.

Siguranta sistemului auxiliar de incalzire care e? Vreau sa o scot sa vad daca fara incalzitor mai am probleme.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Da,am si eu incalzitor auxiliar,asta s-ar putea sa fie problema si la mine,turatia motorului creste timp de cateva secunde dupa care scade si tot asa pana temperatura motorului creste.

La mine clipesc si luninile (toate,interior-exterior).La tine clipesc luminile?,luminile clipesc odata cu cresterea turatiei,cand turatiile revin la normal nu mai clipesc nici luminile.

Si la mine a aparut problema de cand s-a facut rece,toata vara am mers cu clima pe aer rece(compresor pornit cand a fost nevoie)si nu am avut nici un fel de probleme. Deci eu zic ca nu e de la ventilatie.

Am pus si alta baterie care nu e noua are 3 luni (12,65 V cu motorul oprit am masurato personal) de pe masina unui prieten,bateria e identica cu ce am eu si tot la fel face,deci in concluzie bateria e ok.

 

Cristianro eu zic ca partea cu bateria cade,nu stiu ce sa-i mai fac.

 

La incalzitorul auxiliar ce defectiune poate avea? ce as putea schimba,la tester nu am unde merge,eu nu am si nu stiu pe nimeni in apropiere cu unul.

Siguranta sistemului auxiliar de incalzire care e? Vreau sa o scot sa vad daca fara incalzitor mai am probleme.

 

si la mine clipesc usor luminile si motorul are o usoara fluctuatie la rece, dar nu este numai din incalzitorul aux ci si din bujiile incandescente

Link to comment
Share on other sites

si la mine clipesc usor luminile si motorul are o usoara fluctuatie la rece, dar nu este numai din incalzitorul aux ci si din bujiile incandescente

Te referi la bujiile de la motor sau la bujiile incalzitorului,am inteles de pe forum ca sunt 2 buji si in incazitor care incalzesc apa. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Daca scot mufa de comanda de la incalzitorul electric si pornesc motorul o sa fie vreo problema?

As vrea sa vad daca fara el mai am probleme cu luminile si relantiul.

Stie cineva?

Ieri fiind mai cald afara,cam peste 10 grade nu am mai avut nici un fel de problema. In seara asta cand am pornito facea la fel,problema a revenit afara fiind 8,5 grade,atat imi afisa in BC.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Nu se intampla nimic daca scoti mufa de la incalzitorul electric, asa nu o sati mai oscileze turatia.

Pentru a rezolva problema pe moment pana iti face cineva un circuit adevarat pentru relanti in functie de temp si consum,

poti foarte usor sa pui in paralel cu senzorul de temperatura care se afla pe corpul motorului ,ma refer la cel care duce

la calculator, o rezistenta in jur de 3K ,astfel calculatorul va vedea ca temperatura motorului e mai mica, deci va trebui sa

creasca putin turatia motorului la relanti.

Este o modificare de moment care sare peste uzura bateriei, a motorului a relantiului normal.

Corect este ca relantiul cu motorul rece sa fie mai mare de 1000 rot ,astfel va scadea liniar cu cresterea temperaturii motorului.

Partea corecta a relantiului nu se mai regaseste la o masina la care uzura motorului este prea mare astfel incat cu motorul rece

compresia este mult prea mica pentru a incarca bateria si a sustine mari consumatori de curent,

In primul post am facut o mica referire ca ai mai multe probleme la masina ta.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. :thumbsup:

La mine relantiul e la 950 rot/min (9 grade afara) cu motorul rece si scade in timp ce se incalzeste,relantiul nu creste cu cat e mai frig afara? Intreb pt ca nu stiu.

Azi am scos mufa de la incalzitorul electric afara fiind 9 grade si am observat ca nu mai am nici o problema,adica relantiul e stabil(950 rot/min),luminile nu mai clipesc,totul e ok.

Am reconectat mufa la incalzitor si problema apare din nou.

La motor de ce crezi ca as avea probleme? Mie mi se pare ca merge bine,trage,nu scoate fum (deloc si e diesel) masina are 200000 km reali,sunt chear asa multi?

Incalzitorul se poate repara sau trebuie schimbat?

Am inteles ca are 2 buji care incalzesc apa,ar putea fi una defecta? se pot schimba doar bujiile?

De incalzit incalzeste destul de rapid azi am pornito si am stat cu mana pe el si in aproximativ 1 minut era cald dar nu foarte tare avand in vedere ca apa era destul de rece.

Ar putea fi de la pompa auxiliara?daca am scos mufa de la incalzitor ea mai functioneaza?(asta am uitat sa verific. :getlost:)

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Nu ,nu e.de la.pompa auxiliara, ci incalzitorul iti consuma foarte mult curent,asta e si din cauza

consumului alternatorul nu poate compensa (nu poate duce si clima), incearca in acele momente sa apesi pe pedala

de acceleratie ,in asa fel incat sa nu iti mai apara acea oscilatie a motorului.Turatia .moforului va trebui sa fie peste

1000 rot/min. Sa spui si tu la ce turatie nu mai oscileaza motorul.

Link to comment
Share on other sites

La mine relantiul e cu motorul rece putin sub 1000,cam 950 rot/min,chear daca il tin eu turat la 1200,am incercat si la 1500 si tot mai am oscilatii si la lumini si la turatii,la 1500 oscilatiile sunt aproape insesizabile (luminile clipesc mai repede).

Ar putea fi defect incalzitorul suplimentar?

Daca scot mufa de comanda de la incalzitor ce se poate intampla e vreo problema? sau doar se incalzeste motorul mai greu.

Daca pun acea rezistenta o sa ma ajute la ceva?

Poti sa pui o poza cu senzorul si pozitia lui pe motor? Cu restul cred ca ma descurc.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Daca spui ca pe la 1500 rotatii ar fi aproape bine nu prea ai variante decat doar sa cresti turatia in jurul a 1500rotatii sau sa nu pornesti

incalzitorul suplimentar pana se incalzeste motorul . Modificarea de moment de care ti-am spus ,cu rezistenta este acelasi lucru cu apasatul pe

pedala de aceleratie, dar partea mai rea e ca nu cred ca calculatorul masinii odata cu cresterea temperaturii va scade liniar si turatia pana

la normal.La mine la benzinar la 316i asa e :in functie de temperatura motorului e si turatia la relanti care poate incepe de pe la 2000 ture si

scade liniar pana pe la 900rotatii cand temperatura motorului este de 78-82 C. (eu am modificat motorul in mai multe parti) La mine faza cu

rezistenta eate tocmai invers, adica turatia la relanti este de 1100 rotatii si scade liniar pana se incalzeste motorul.

Link to comment
Share on other sites

Fara incalzitor daca merg e vreo problema?

Se poate strica ceva?

Daca doar se incalzeste mai greu pot sa ii scot mufa si merg fara el,nu ma deranjaza sa o las 5 minute cu motorul pornit inainte sa plec daca vreau caldura sau dureaza mai mult fara incalzitorul auxiliar?

 

Multumesc pentru ajutorul dat pana acum. :thumbsup:

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut

 

Este a 2-a iarna cand ma lovesc de problema asemanatoare. Termostatele banuiesc ca o sa trebuiasca schimbate. Totusi.. care a fost rezolvarea la voi? problema de la preincalzitorul electric?

 

Aici este un link catre o inregistrare cu relantiul.

 

http://youtu.be/ldG-hf5-dzk

 

Multumesc.

Eu am scos mufa de la incalzitor si nu mai am probleme dar se incalzeste mai greu in interior,dureaza mai mult pana se incalzeste apa la motor. Cand vreau sa se incalzeasca mai repede pun mufa la loc si se incalzeste mai rapid dar apar si problemele.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Eu am scos mufa de la incalzitor si nu mai am probleme dar se incalzeste mai greu in interior,dureaza mai mult pana se incalzeste apa la motor. Cand vreau sa se incalzeasca mai repede pun mufa la loc si se incalzeste mai rapid dar apar si problemele.

Vezi ca din INPA poti modifica cat la suta (intre 5-95%) sa functioneze incalzitorul. Si eu am aceasta problema dar nu e foarte deranjanta ca la tine foarte putin variaza doar daca te uiti atent la turometru se observa si din INPA am setat 90% ca il aveam oprit cand am luat masina. M-am uitat la codul de pe baterie si se pare ca este din 05.2005 de cand e masina si nu cred ca mai este tocmai buna. Am acasa un condensator de 1Farad de la sistemul audio de pe masina veche, o ajuta cu ceva bateria daca il pun la masina ??

La mine alta problema ma deranjeaza, din cand in cand nu mereu, scade turometru cand o scot din viteza si merge ea liber si franez sa opres la semafor de exemplu, scade foarte mult cam pe la 600 cred si apoi isi revine. O fi de la pompa de vacum ca am observat ceva ulei pe langa ea si pe langa furtunul ce iese din ea.

O alta intrebare la voi merge masina singura (neaccelerata) in vitezele inferioare 1-3 ? La mine nu merge bine se chinuie, trepideaza. Am avut inainte un golf 4 TDI si masina mergea fara acceleratie vit. 1-3 chiar se tura singura daca trebuia sa urce vro panta care era mai abrupta. Masina este un 318d din 2005.

Edited by StyleE46
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.