Jump to content

Ce presiune trebuie sa fie in carter - legat de fluctuatiile relantiului


Recommended Posts

Salut,

 

Am un e46 318i din 99, adus din Germania acum 2 luni. La RAR, gazele au trecut, insa mi-au zis ca motorul are intreruperi. Daca m-au atentionat, am observat si eu ca imi tremura maneta schimbatorului de viteze.

La putin timp, relantiul a inceput sa fluctueaze, uneori, intre 500-850 si foarte rar, se opreste motorul in mers, cand este scoasa din viteza.

De pornit porneste bine, la rece relantiul sta la 1000-1100 rot/s, insa, uneori, indiferent daca motorul este cald sau rece, dupa plecare, incepe sa fluctueze relantiul.

Precizez ca tot timpul, chiar si atunci cand fluctuatiile nu sunt ample, motorul merge sacadat, simptom observat cel mai usor la teava de esapament.

In rest trage bine, consumul de benzina este bun cred, 10% mediu (50% in Bucuresti si 50% afara). Consumul de ulei este un pic cam mare, 500g la 3.000 km., fapt pentru care teava de esapament este neagra.

Am curata regulatorul de relantiu si clapeta de acceleratie. Toate filtrele si uleiul sunt schimbate.

Pe tester Carsoft nu am avut erori, cu exceptia faptului ca sonda lambda post catalizator raporta valori de 20% - insa valoarea asta am intalnito si la masini fara probleme.

Pe un alt tester (Bosch) a rezultat ca motorul functioneaza foarte bine in turatii, numai la relanti amestecul este sarac (mai mult aer), context in care ma gandesc ca trage aer fals pe undeva.

Am verificat partea de admisie si vacuum, din fata, fara a observa nici o problema.

Mai greu este insa cu valva PCV, care este mai in spate, greu de accesat. Din ce m-am documentat rolul acesteia este sa preia gazele arse din carter si sa le trimita in admisie. De asemenea, am inteles ca membrana acesteia are rolul de a permite trecerea gazelor din carter in momentul in care se formeaza o oarece presiune in carter (ceea ce pare logic, avand in vedere ca este prevazuta cu o membrana).

La mine valva PCV trage in permanenta aer din carter prin furtunul dintre aceasta si capacul de la culbutori, chiar si la relanti, iar daca incerc sa scot capacul de completare cu ulei, acesta opune rezistenta, fiind aspirat foarte tare.

 

 

Asadar, va rog sa-mi raspundeti la 2 intrebari :

 

1. Este normal ca valva PCV sa aspire din carter, tare si continuu ?

Personal nu cred, pentru ca ar trage si stropii de ulei.

 

2. Pentru cei cu motoare similare, daca incercati sa scoateti capacul de completat ulei, cu motorul pornit, la relanti, acesta este aspirat atat de tare incat opune rezistenta la tragere ?

Daca raspunsul este nu, aceasta poate fi o metoda de verificare a functionarii valvei PCV.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

ai supapa pcv dusa! daca o schimbi, ia si furtunele, macar stii ca nu mai ai treaba acolo.

 

exact aceleasi simptome le-am avut si eu, am schimbat-o rapid si gata, eu zic sa circuli cat de putin posibil asa cu ea, ca o sa umplii admisia de ulei...

 

-supapa PCV deschide doar cand se creeaza o anumita presiune in carter

-busonul nu are voie sa opuna rezistenta la ridicare... adica vacuumul acela. E din cauza ca membrana supapei e dusa si iti trage admisia aer fals din carter.

 

 

Scoate si joja cu motorul pornit sa vezi ce fain face si aia...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

PCV-ul e o supapa unisens(din carter catre admisie,asta e sensul).

 

eu zic sa faci asa:scoti futunul din carter si astupi capatul lui.daca trage e bun PCV-ul.normal asa ar trebui pt ca membrana e deschisa de vacuumul din admisie.sau si mai simplu sufli si tragi din furtun,pui botu' si tragi/sufli.daca poti sa tragi,SCHIMBA PCV-ul!am schimbat 3 valve pcv,deci nu vorbesc din auzite.daca o schimbi,schimba si furtunul,o sa vezi ca e copt de la ulei,devine plastilina.

 

presiunea in carter tre sa fie mica...daca opune rezistenta cand scoti busonul e grav,inseamna ca trage aer fals!

Link to comment
Share on other sites

PCV-ul e o supapa unisens(din carter catre admisie,asta e sensul).

asta e clar ... si fara ea pe admisie tot timpul o sa ai vacuum mai mare decat in carter

 

eu zic sa faci asa:scoti futunul din carter si astupi capatul lui.daca trage e bun PCV-ul.normal asa ar trebui pt ca membrana e deschisa de vacuumul din admisie.(pana aici e cu motorul pornit, iar urmatoarea testare cu el oprit) sau si mai simplu sufli si tragi din furtun,pui botu' si tragi/sufli.daca poti sa tragi,SCHIMBA PCV-ul!am schimbat 3 valve pcv,deci nu vorbesc din auzite.daca o schimbi,schimba si furtunul,o sa vezi ca e copt de la ulei,devine plastilina. Am comandat deja valva si furtunele ...

 

presiunea in carter tre sa fie mica...daca opune rezistenta cand scoti busonul e grav,inseamna ca trage aer fals!

 

Inginerule detaliaza un pic te rog ce zici tu ca trage aer fals, eventual de unde ?

Link to comment
Share on other sites

presiunea in carter tre sa fie mica...daca opune rezistenta cand scoti busonul e grav,inseamna ca trage aer fals!

 

Inginerule detaliaza un pic te rog ce zici tu ca trage aer fals, eventual de unde ?

 

Tu mi-ai raspuns, in general, pe unde poate trage aer fals pe admisie.

 

Intrebarea este CE trage, astfel incat sa se formeze vacuum IN CARTER de sa nu poti scoate busonul de ulei cu 2 degete, cum zice Cristimm.

 

Daca obturezi furtunul dintre valava PCV si capacul de la culbutori, nu mai exista vacuum in carter.

 

 

OFF TOPIC :

Nu prea sunt eu impacat cu ideea ca tot timpul este vacuum in carter ....

In mod normal in carter presiunea trebuie sa fie egala cu cea atmosferica, un pic mai mare datorita presiunii uleiului si poate ce mai scapa pe la scaunele de la supapele de evacuare.

Daca valva asta PCV trage tot timpul in asa hal, inseamna ca trage si stropii (nu numai vaporii) de ulei care se formeaza in carter si ii baga in admisie, context in care creste nejustificat consumul de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea este CE trage

 

 

inseamna ca trage si stropii (nu numai vaporii) de ulei care se formeaza in carter si ii baga in admisie, context in care creste nejustificat consumul de ulei.

AER!!!

 

exact!nu te gandi ca e aspirator de 2.000w sa traga toti stopii :twoup:

 

 

Intrebarea era CE trage (aer) ... si raspunsul asteptat era valva PCV, mai ales ca specificasem ca daca obturez furtunul de la valva, nu mai am vacuum in carter.

 

Nu trage ca un aspirator de 2000, dar ca unul de 1000 W tot trage ... ma rog poate exagerez, dar cert este faptul ca, la relanti, trebuie sa trag foarte foarte tare de busonul de ulei, pentru a-l scoate si cand vreau sa-l pun la loc, il aspira imediat. La puterea asta cu siguranta trage si stropii de ulei din carter.

 

Am intrebat daca au vacuum in carter colegii de forum cu motoare similare, pentru ca daca nu au, aceasta ar fi metoda de verificare a functionarii valvei PCV - poate totusi, incearca cineva ... si scrie aici ... in beneficiul tuturor.

Link to comment
Share on other sites

supapa aia nu e deschisa tot timpul!!!

 

admisia trage in jos un "shtutz" prins de membrana astfel incat obtureaza gaura spre admisie, iar cand presiunea in carter impinge in membrana "shtutz"-ul ala se ridica deblocand gaura si dand drumul la gaze in admisie. NU ARE VOIE SA TRAGA MEREU!

 

am avut problema asta!

Link to comment
Share on other sites

eu de ex am avut vacuum ca cel descris de tine cand o supapa de pe admisie nu inchidea perfect.

am inlocuit supapa si mi-a disparut vacuumul.

valva pcv fusese schimbata si era noua pe vremea aceea.

 

Multumesc de informatie Roby_m, dar in cazul de fata, daca obtureaz furtunul dintre valva PCV si capacul de la culbutori, NU SE MAI PRODUCE VACUUM in carter.

 

INTREBAREA RAMANE : la o masina cu motor similar, care este in parametrii normali de functionare, EXISTA VACUUM IN CARTER ? Si daca da, este atat de puternic incat sa nu putem lua busonul de ulei cu doua degete, fiind necesar sa tragem efectiv de el cu toata mana.

 

Nu stiu daca aveti o documentatie tehnica in care sa fie specificata presiunea in carter, insa o proba practica cu busonul de ulei este la indemana oricui. Nici vorba de comoditate la mine, am incercat la alte masini si nu au vacuum in carter, insa nu am acces la un motor similar. Saptamana viitoare, dupa ce schimb valva PCV va voi comunica rezultatele (care pot fi nule sau pozitive - ultima varianta fiind cea scontata).

Link to comment
Share on other sites

schimbi valva PCV si gata. Asta e toata problema!

o sa vezi ca bucata de plastic care ar tebui sa obtureze gaura inspre admisie e roasa si nu mai inchide astfel admisia trage gaze din carter incontinuu.

 

am acelasi tip de motor, din acelasi an si am avut exact aceeasi problema, am schimbat eu cu manuta mea supapa PCV si furtunele, am desfacut-o p-aia veche si am vazut clar ce boala avea...

 

cand desfaceam busonul trebuia sa trag de el tare(in sus) fiind tinut de vacuum si cand il ridicam sugea aer inauntru

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Rhaziel, imi confirmi ca si tu aveai vacuum marit in carter atunci cand ai avut valva PCV defecta.

 

Confirmarea aceasta nu este atat de importanta pentru mine, eu o sa ma conving pe pielea mea saptamana urmatoare, insa nu s-a mai discutat deloc pana acum despre faptul ca atunci cand valava PCV are membrana sparta/crapata, creste vacumuul in carter si va fi o informatie foarte utila celor care au suspiciuni cu privire la functionarea acesteia.

 

Intrebare pentru tine Rhaziel : acum, dupa ce ai schimbat valva PCV defecta, mai ai acelasi vacuum puternic in carter ?

Edited by gutu.ion
Link to comment
Share on other sites

deloc! nu e normal sa-l ai!

 

exact ala e rolul supapei, sa deschida scurt(ca are arc inauntru) cand presiunea gazelor de carter creste. dar cat timp nu exista presiune de gaze, supapa trebuie sa stea INCHISA!

 

o aveam p-aia veche, disecata, pe undeva, dar am aruncat-o cu siguranta.

Link to comment
Share on other sites

am valva pcv buna, dar prezinta vacuum cand e rece motorul, in primele minute de la pornire.

dupa ce se mai incalzeste, presiunea e mica, iar mersul motorului nu mai este influentat de scoaterea dopului de la ulei.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Salutare la toata lumea,

 

Dupa schimbarea valvei PCV nu mai exista vacuum in carter si relantiul este PERFECT.

 

Asadar, atunci cand membrana valvei PCV este sparta, in carter se creaza vacuum si relantiul fluctueaza intre 500-850 tot/min. Datorita acestui lucru, la relanti amestecul este sarac, insa in turatii surplusul de aer nu mai afecteaza amestecul si motorul functioneaza normal. Acest mod de functionare se poate observa si pe tester.

 

Avand in vedere ca problema cu relantiul oscilant este des ridicata de membrii forumului, consider ca este util crearea, de catre un utilizator experimentat, a unui topic in care sa fie punctate cauzele si efectele.

Spre exemplu, nu am putut verifica, insa, din ce am citit pe acest forum, atunci cand este defect debitmetru, pe langa fluctuatiile relantiului, masina pierde din putere sau se plafoneaza in ture.

 

Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

am valva pcv buna, dar prezinta vacuum cand e rece motorul, in primele minute de la pornire.

dupa ce se mai incalzeste, presiunea e mica, iar mersul motorului nu mai este influentat de scoaterea dopului de la ulei.

 

 

Mai sus, spuneai ca ti-ai inlocuit o supapa ... dar tot te mai plangi de probleme, care, pana la urma in ce constau ?

In alea cateva minute pana se incalzeste motorul ce probleme sunt, cu exceptia faptului ca ai vacuum in carter ?

Edited by gutu.ion
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Incearca sa scoti valva PCV si sa o speli bine in detergent de spalat vase vezi ca uneori furtunele is pline de ulei si asta le face sa se crape si trage aer fals pe acolo ... o valva PCV ii ieftina cam 6 dolari furtune poti inlocui cu furtun standard "la metru" si tai cat ai nevoie, ori poti cumpara banuiesc ca nu e prea scump.

dupa ce ai spalat si uscat incearca sa o scuturi auzi daca se aude un zgomot in ea... daca nu se aude inseamna ca are multa mizerie si trebe sa cumperi alta, daca se aude incearca sa sufli tare la un capat ar trebui sa nu iasa aerul la celalalt capat...

 

Eu o schimb odata la 2 ani de zile, cand schimb si filtrul de benzina si bujiile ... ca sa trec testul de aer.

Edited by banateanul
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa scoti valva PCV si sa o speli bine in detergent de spalat vase vezi ca uneori furtunele is pline de ulei si asta le face sa se crape si trage aer fals pe acolo ... o valva PCV ii ieftina cam 6 dolari furtune poti inlocui cu furtun standard "la metru" si tai cat ai nevoie, ori poti cumpara banuiesc ca nu e prea scump.

dupa ce ai spalat si uscat incearca sa o scuturi auzi daca se aude un zgomot in ea... daca nu se aude inseamna ca are multa mizerie si trebe sa cumperi alta, daca se aude incearca sa sufli tare la un capat ar trebui sa nu iasa aerul la celalalt capat...

 

 

PUR sau Fairy? Fa un DYI cu spalatul ca ar fi interesant de stiut. Inseamna ca sunt multi care le schimba aiurea.:popcorn:

Eu stiam ca filtrele de aer sa spala (era un post mai vechi al uinui coleg)...dar acum putem include si PCV +furtune in categoria asta

Referitor la pret, cred ca ai uitat un zero sau nu vorbeai de PCV

Edited by CodeZILLA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.