BMWClub: SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ? - BMWClub

Jump to content

  • 14 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?

Poll: Metode testate pe propriul autovehicul BMW

This is a public poll. Other members will be able to see which options you chose

Prin care dintre variantele de mai jos ati notoficat o scadere a consumului de combustibil ?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 11 February 2011 - 21:30

Probabil variantele de mai sus va suna familiar, v-ati mai intalnit cu asemenea recomandari in revistele de specialitate si nu numai. Fara nicio intentie de a ucide spiritul BMW ce inseamna printre altele performanta si sportivitate, sunt convins ca macar odata in viata ( sau poate mai des in ultimul timp, datorita contextului economico-financiar ), v-ati intalnit cu imperativul reducerii cheltuielilor si implicit a consumului de carburant.

Cu totii avem un etalon la care sa ne raportam intr-o maniera mai obiectiva : mersul sportiv . Stim cum se comporta masinile noastre in respectivul regim de exploatare si suntem in perfecta cunostinta de cauza legat de costurile aferente acestuia. In momentul in care situatia a impus-o, din cele remarcate participativ, cum ati reusit cel mai vizibil sa obtineti o economie de carburant ?

Din variantele expuse in sondaj, nu rationez corelarea dintre starea filtrului de aer si consumul de carburant. In schimb, validitatea unor profile " Fuel Saver " cat si schimbarea vitezelor la o turatie potrivita le confirm ca optiuni viabile pentru un consum mai redus.

Astept parerile si dezbaterile voastre . :twoup:

This post has been edited by EdY D: 11 February 2011 - 21:38

0

#2 User is offline   Taz 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Pantelimon

Posted 11 February 2011 - 21:46

Am ales ultima varianta. Nu pot sa ma abtin mult timp sa nu accelerez mai tare....
1

#3 User is offline   Severus 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 950
  • Joined: 29-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Moon of Endor
  • Interests:Evolutia Civilizatiei Martiene

Posted 11 February 2011 - 21:59

:twoup:)) Ai mai uitat 2 variante:


1.Sa nu-ti cumperi bmw si sa vrei consum redus,ci sa vrei un motor mai mare :)

2.Daca totusi ai bmw si vrei un consum mai redus,tuneaza-ti masina si obtii si consum mai mic si putere mai mare(contrar tuturor legilor fizicii :)) )
1

#4 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 11 February 2011 - 22:38

Buna asta cu economia prin chip-tunning :)
Adevarul e ca nu o cred de nicio culoare...

View Postcefi, on 11 February 2011 - 21:44, said:

Lasandu-ti soacra acasa :)


Ceva alternative pentru cei necasatoriti ? :twoup:
Asta ca sa continuam in stilul propus de voi.

Ulterior, poate incercam si alta abordare. :twoup:
0

#5 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 12 February 2011 - 05:35

1. Mersul constant cred că e cel mai econom.
2. Frână de motor.
3. Eu filtrul de aer îl schimb între revizii pt motor, nu pt consum.
4. La viteze mari merg cu geamurile închise din cauza zgomotului (nu am trapă).
5. Mers în plaja de cuplu maxim, schimbat viteze peste 2500rpm (am diesel).
Cam astea le fac eu, și nu ca să economisesc...
1

#6 User is offline   brownshark 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1668
  • Joined: 23-April 07
  • Gender:Male

Posted 12 February 2011 - 09:34

peste anumite limite d bun simt nu poti sa ai pretentii de economie. deja un motor de la 2000 in sus, folosit in oras pe distante scurte, cu timpi destul de mari intre opriri, consuma aiurea geaba.
cel mai civilizat e o masina mica, simpla, utilitara pt daily downtown, si una conforma cu cheful omului pt drumurile lungi / afara din oras / weekend / vacanta.
1

#7 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 12 February 2011 - 09:36

Si eu manifest o grija sportita in ceea ce priveste filtrul de aer ; o fac de dragul debitmetrului, deci din aceleasi considerente ca si tine, Rares .

Ma interesa daca poate explica cineva fenomenul relationat cu premisa economiei de carburant.

Legat de rulajul cu geamurile deschise, in afara de zgomotul specific, nici eu nu-l consider o solutie : teoretic se obtine un consum mai mare de carburant cu toate geamurile deschise decat cu instalatia de climatizare pornita pe nivel de ventialtie mediu ( potrivit MithBusters ) . Neavand o experienta directa de evaluare concreta a acestui fapt , inclin sa le dau dreptate pana la proba contrarie.
0

#8 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 12 February 2011 - 10:57

daca iti pui masina la punct ajuta, mai ales la masini ceva mai vechi si peste 160k. Din experienta prorpie.. va spun, sonda lambda am schimbat-o deoarece ii venise intervalul(in carte scrie ca se schimba la 100k, eu facusem 200k km) , desi nu aveam erori sau alte probleme.

Termostatul mi-am dat seama ca nu isi mai facea treaba.. schimbat si ala. Se pare la la e34 acul temperaturii trebuie sa stea fix la verticala..nu 1 mm in stanga, ca asa e la toate. :twoup:
Dupa ce am schimbat astea 2 media a scazut cu 2l.
Acum de exemplu fac un curs si plec la pranz, traversez tot orasul. Seara la ora de varf, traversez Lux sa las o colega acasa, apoi ies pe autostrada si inapoi acasa, in cel mai a dracului trafic din zona, si nu am sarit de 11%.
In ritmul asta piesele schimbate le scot in 3 luni..

This post has been edited by DOMI: 12 February 2011 - 10:58

2

#9 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 February 2011 - 13:10

Quote

Nici una din variantele de mai sus. Masina consuma cel mai putin in parcare. Daca vrei economie, o lasi acolo !!!

0

#10 User is offline   Mihai! 

  • Offline
  • Group: Contributors
  • Posts: 2703
  • Joined: 20-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Iași

Posted 12 February 2011 - 14:52

Votat ultima variantă.
Dacă totuși sunt presat de vreo situație, prima variantă
1

#11 User is offline   alex 83 

  • Nou venit
  • Group: Members
  • Posts: 6105
  • Joined: 16-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 February 2011 - 19:12

Schimbarea vitezelor la turatii optime, fara a subtura
0

#12 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 13 February 2011 - 05:04

Daca ai un motor mare peste 3.0 sau 3.0 turbo benzina sau orice varianta peste aspirata nu prea ai ce sa-i faci decat sa te conformezi cu consumul de rigoare si sa-i dai cat cere.

In conditiile in care ultima varianta nu intra in calcul pentru ca faci multi km si ai nevoe de masina, pentru economie rezulta un motor mic dizel 1.5-2.0.

Conteaza multe aspecte care nu s-au luat in vedere , cum ar fi rulajul urban sau extraurban.

Majoritatea ruleaza urban , din propria experienta cel mai putin consuma urban un 2.0d si pe aproape un 3.0d.

Secretul unui condus economicos este sa fi rabdator adica lent.

Traficul nu permite de multe ori nici chiar in regim extern utilizarea vreunui condus economic pentru ca majoritatea drumurilor sunt pe 1 singura banda de sens ceea ce implica multe depasiri deranjand astfel media constanta de viteza.
0

#13 User is offline   wind-3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1746
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 13 February 2011 - 22:37

1 - din cand in cand si 4 - numai pe A-urile noastrE.

View PostStefan_e46, on 13 February 2011 - 05:04, said:

Secretul unui condus economicos este sa fi rabdator adica lent.

Traficul nu permite de multe ori nici chiar in regim extern utilizarea vreunui condus economic pentru ca majoritatea drumurilor sunt pe 1 singura banda de sens ceea ce implica multe depasiri deranjand astfel media constanta de viteza.



Foarte bine punctat.

This post has been edited by wind-3er: 13 February 2011 - 22:37

0

#14 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10045
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 13 February 2011 - 22:38

masini litraj mic , singura solutie . Am eu una acum 9 % , maxim un plin pe sapt . Uneori si 3 plinuri pe luna . :twoup:
0

#15 User is offline   wind-3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1746
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 13 February 2011 - 22:42

View PostMyx, on 13 February 2011 - 22:38, said:

masini litraj mic , singura solutie . .....


si cand ti se pune sa vezi turometrul pe rosu...s-a dus toate economia :twoup:
asta si urban si extra.....
vorbim de masini cu litraj mic....la restu' nu stiu .
0

#16 User is offline   coleman 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 58
  • Joined: 03-May 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:enjoying life...

Posted 13 February 2011 - 23:41

Daca-mi permiteti eu as mai adauga o varianta(poate neagreata de multi-recunosc) de economie la partea de consum(nu atat consum fizic de combustibil cat un consum mai mic d.p.d.v financiar:D)..Ma plimb destul de des prin judetul Vaslui(Barlad) si am gasit pe cineva care imi vinde benzina din cisternele bulgaresti ce tranziteaza romania..(benzina de 98,rosie,nealterata cu alte prostii..am vazut cum o descarca chiar din cisterna in recipiente si apoi am transferat-o in rezervorul meu)..o achizitionez la un pret de 3.8 ron litrul...tzin sa ma repet,benzina e super ok,528-ul meu chiar se simte ok cu ea.
0

#17 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 13 February 2011 - 23:53

Coleman, nu se supara nimeni ! Fiecare actioneaza in functie de orizontul sau de posibilitati. :twoup:

Ideea topicului era sa punem piesele dintr-un puzzle cap la cap. Piesele sunt optiunile viabile care ne-au scazut consumul de carburant, intr-un anumit context. Ma refer la optiuni care sa fie prin natura lor la indemana oricui, mici trucuri pentru oricine.

Colegii nu zic rau in legatura cu optiunea unei autovehicul auxiliar cu litraj mic. Singura problema e ca nu toti isi permit acest lux.

Apropo de idei alternative, personal am mai obtinut o scadere a mediei si dupa un procedeu de curatare a injectoarelor. Il recomand cu caldura.
0

#18 User is offline   bdani 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 344
  • Joined: 08-June 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:din alta galaxie
  • Interests:Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie

Posted 14 February 2011 - 03:56

Am votat ultima varianta. Cine a conceput pedala de acceleratie cat talpa de 45 sigur s-a gandit la economie de carburant.
1

#19 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10045
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 14 February 2011 - 08:33

View Postwind-3er, on 13 February 2011 - 22:42, said:

si cand ti se pune sa vezi turometrul pe rosu...s-a dus toate economia :twoup:
asta si urban si extra.....
vorbim de masini cu litraj mic....la restu' nu stiu .


N-am ambitii cu ea ,masina e un A3 -2004, singurul avantaj al masinii e consumul si pt asta o folosesc . Nu are rost sa fac figuri inutile :) . De ex acum 437 km cu 39 l . Plin a tinut fix o saptamana si mers doar in oras . LA E90 consum aproape dublu iarna . Diferenta e la mine in buzunar :) Eu asa vad solutia , masina de oras si o masina pt concedii , extraurban ,weekend . Evident motor max 2500 ca sa poti acoperi taxele astea infecte si sa merite cumva .

PS . strict la sondaj , stai acasa + schimbarea filtrului de aer de 2 ori in 10k ajuta cumva dar prea putin ca sa conteze economia , poate in mersul masinii am simtit o diferenta . Undeva la max 7k km filtrul e deja imbacsit in Buc .

This post has been edited by Myx: 14 February 2011 - 08:37

0

#20 User is offline   turmentatu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1081
  • Joined: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Micul Paris

Posted 14 February 2011 - 11:15

eu fac simplu economie de carburant. merg in trepte inferioare, maxim a 3-a in oras, undeva la 3500-400 ture (deci diesel), consum mediu, peste 10 :twoup:
0

Share this topic:


  • 14 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro