BMWClub: SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ? - BMWClub

Jump to content

  • 14 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?

Poll: Metode testate pe propriul autovehicul BMW

This is a public poll. Other members will be able to see which options you chose

Prin care dintre variantele de mai jos ati notoficat o scadere a consumului de combustibil ?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#21 User is offline   filon 

  • Filozoful de serviciu
  • Group: Contributors
  • Posts: 967
  • Joined: 29-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 February 2011 - 11:16

Sunt doar doua lucruri care fac cu adevarat diferente la economia de combustibil: piciorul drept si piciorul stang.

Cea mai mare economie o faci schimbandu-ti stilul de mers. Asta cu usurarea masinii de nu ai un servetel in masina ca e prea greu sau sa platesti cu 30-50% mai mult pe cauciucuri "fuel saver" care iti reduc consumul cu maxim 0,2% nu merita.

Cel mai important e sa accelerezi constant si lin, sa nu bruschezi masina, sa franezi incet si din timp si sa folosesti frana de motor cat poti de mult. De asemenea sa folosesti treptele superioare de viteza. Un motor de peste 150 cai nu este subturat nici la 1100rpm atata timp cat mergi constant. Daca te apuci sa accelerezi de la turatia aia, atunci il subturezi intr-adevar. Nu are rost sa accelerezi ca bezmeticul daca vezi ca ai semafor pe rosu in fata. In schimb iei piciorul de pe acceleratie lasand masina in viteza, intri in frana de motor unde ai consum 0 si mergi asa cat poti (pana pe la 1200rpm unde calci ambreiajul si o scoti din viteza). E foarte posibil sa se puna verde in fata deoarece mergi incet si sa-l prinzi din mers. La plecarile de pe loc masina consuma destul de mult... e mult mai eficient sa accelerezi de la 20-30 Km/h pana la viteza de croaziera 50-60 decat de la 0. E bine sa stii si cum functioneaza semafoarele pe ruta obisnuita ca sa poti sa te sincronizezi cu ele.

De asemenea, vazusem un studiu care spunea ca cel mai eficient e sa accelerezi cu pedala la podea pana la 2000-maxim 2500rpm si sa schimbi repede in treapta superioara. Spuneau ca astfel rezulta o economie de pana la 10% de combustibil deoarece motorul este cel mai eficient cand acceleratia este la podea si cel mai economic la turatiile respective. Am incercat sa merg asa, insa n-am reusit nici macar o zi... e enervant si accelerezi destul de tare de zici ca faci liniute toata ziua, ambreiajul sigur nu-l ajuti la plecarile de pe loc si stai toata ziua sa schimbi viteze. E destul de obositor.

Momentan eu aplic alta modalitate de economisire de combustibil: merg cu masina cat sa ies din cartierul meu, pana dau de aglomeratie, o parchez si merg restul drumului cu metroul. Pe un traseu de la Obor la Perla mergand pe Stefan cel Mare, facut de 2 ori pe zi ajungi sa economisesti 100 lei pe luna. Poate ca nu pare mult, dar

1) e in plus, nu in minus

2) evit aglomeratia, nu-mi mai fac nervi in trafic

3) ajung cam la fel ca timp
0

#22 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 February 2011 - 11:42

Ce am observat, In romania se conduce la stilul smucit foarte mult. In oras mai ales, unde chiar nu castigi nimic.
Exista si presiune, daca lasi mai mult de 3 m intre tine si cel din fata se gaseste intodeauna cate un cioban sa iti taie calea, sau iti iei flash-uri cate misiti incet etc.
Asta ma uimeste, daca in general in Vest soselele sunt mai libere, ai autostrazi, care chiar daca sunt foarte aglomerate aglomerate macar mergi cu un 100 km/h acolo. In general la drum lung poti miza pe un consum asemator cu ce e in Ro in afara oprasului, diferenta e ca viteza medie e dubla.
NU va imaginati ca in Bucuresti s-a inventat traficul.
De exemplu, Trier, primul orasel mai mare de langa mine, are cea mai mica viteza medie din DE, am vazut recent o statistica.Nu e foarte mare ca nr de locuitori, ~100k locuitori, dar suprafata cam cat Constanta.
Probabil din cauza specificului zonei, cu multi lucratori transfrontalieri, traficul e infernal dimineata si seara.
Chiar si in conditiile astea, rar sar de 13% cu cutie automata in oras. Explicatia ?.. nu se merge la stilul smuls.

This post has been edited by DOMI: 14 February 2011 - 11:43

0

#23 User is offline   Ovidius 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 09-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, cosminului nr. 16

Posted 14 February 2011 - 12:15

in localitate sa reduci consumul este greu, daca nu chiar imposibil. Vorbim de reducerea consumului in deplasarile pe autostrada, dar si aici este greu ca in Romania nu prea exista asa ceva. Concluzia mea, in Romania orice masina consuma mai mult decat este dat de fabricant.
0

#24 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 February 2011 - 12:37

in oras e mai degraba datorita stilului decat aglomeratiei, asta incerc sa spun.
0

#25 User is offline   turmentatu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1081
  • Joined: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Micul Paris

Posted 14 February 2011 - 13:13

pentru oras este perfect un motor de max. 1300 cmc, mers relaxat , dar la cum vad ca decurg treburile este mai ceva ca in jungla in bucuresti.
am facut un test acum un an.
eu pot conduce ca un descreierat, eu cu bmw, ea condus relaxat, cu golf3.
plecam din acelasi punct, undeva pe mihai bravu, spre autostrada soarelui. eu ajung mai repede, dar nu ajund sa stau mai mult de 2 minute si ajunge si ea (dupa ceas).
desi se fac depasiri la limita sau periculoase, in general, la urmatorul semafor pe rosu se afla si cel care depasea, si depasitul.

sfat: pt. cei care pleaca de la munca la ora 17:00, plecati la 16:50, este o mare diferenta.

alt test facut de mine.
la 17:00 , plecatre de la big berceni la obor. 23 de minute
la 16:50, nu am facut mai mult de 11 minute, acelasi traseu.

testul facut de un an, nu acum cand se lucreaza.
0

#26 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 14 February 2011 - 14:38

View Postfilon, on 14 February 2011 - 11:16, said:


Momentan eu aplic alta modalitate de economisire de combustibil: merg cu masina cat sa ies din cartierul meu, pana dau de aglomeratie, o parchez si merg restul drumului cu metroul.


Filon, foarte bine faci. Eu eram chiar mai precaut ca tine ( intr-adevar stateam langa Iancului) : scoteam masina preponderent dupa orele 23:00. Bucurestiul la aceea ora ?! O placere !

ON : cand m-am gandit sa propun un asemenea subiect, sincer mi-era si mie teama de flame. La fel ca multi dintre noi si mie imi place sa schimb " la rosu " si o fac cu mare placere din cand in cand. Doar ca in afara respectivelor ocazii, nu vad nimic denaturat in a practica un rulaj asezat si linsitit, chiar economic. In ultima instanta niciun pret nu poate fi atat de insignifiant incat sa nu fie luat in calcul.

Domi, valoarea ta de 13 e de invidiat raportat la cilindree ! :twoup: De fiecare data cand mi se confirma asemenea valori nu pot sa nu ma gandesc la mitul urban atemporal si acontextual care rezida intr-un semn de egalitate intre BMW si consum marit de carburant. Tot mai mult inclin sa cred ca puterea motoarelor nu reflecta un consum ENORM ci mai degraba unul echitabil.
0

#27 User is offline   DSF 

  • Pasionat
  • Group: Contributors
  • Posts: 1265
  • Joined: 22-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Olanda

Posted 14 February 2011 - 15:08

Fac economie avand a-2-a masina cu motor mic, o Honda Civic Hybrid. E mai mica isi face treaba prin orase, gasesti parcari mai usor, nu stau cu grija ca o gasesc zgariata sau vreo usa indoita.
Tot economie fac prin faptul ca ma duc la munca la ora 10, 11 :twoup: dupa ce s-a terminat aglomeratia de dimineata si nu trebuie sa stau 30 min in blocaje pe autostrada.
0

#28 User is offline   r0n1n 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2964
  • Joined: 12-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini cu personalitate.

Posted 14 February 2011 - 18:42

Eu nu pre fac economie la carburant pt ca nu ma pot abtine sa nu ii dau.

Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.

Totusi cred ca o masina consuma cel mai putin in momentul in care se merge constant, fara accelerari bruste si cu o turatie de max 2.5K rpm
0

#29 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 17 February 2011 - 10:54

View Postr0n1n, on 14 February 2011 - 18:42, said:

Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.


Ce sustii e adevarat pentru generalitiile mai vechi. Tendiente actuale ale noilor generatii de motoare diesel ( si nu numai ) sunt orientate spre un consum imfim de carburant. Criza infleunteaza asteptarile si nevoile actuale . Poate ca supravietuirea marcii la nivel mondial ( intr-o maniera satisfacatoare ) adauga un nou imperativ performantei : un consum competitiv.

View Postr0n1n, on 14 February 2011 - 18:42, said:

Totusi cred ca o masina consuma cel mai putin in momentul in care se merge constant, fara accelerari bruste si cu o turatie de max 2.5K rpm.


+1 !

This post has been edited by EdY D: 17 February 2011 - 10:54

0

#30 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 17 February 2011 - 12:09

View Postr0n1n, on 14 February 2011 - 18:42, said:


Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.


Pai cam face. LA motoarele in 6 linie, din 92 incoace singura directie de dezvoltare a fost economia de carburant.. si asta in 2 directii. Marirea cuplului in turatii mici si controlul mai eficient al arderii.
Un exemplu extrem de elocvent e evolutia M50-M54.
M50B25TU 1141 kW (192 hp) @ 5900 250 N·m (184 ft·lbf) @ 4200 (an 1992)

M54B25 143 kW (192 hp) @ 6000 rpm 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 (an 2000)

Am sarit peste M52, ca din pacate m52b25 e o varianta detunata crunt. .doar 170 de cai.

Diferenta relevanta intre ele, in afara de detalii constructive sunt greutatea lor, cuplul la turatii mici..nu gasesc acum un grafic, dar e important ca ajuta consumul redus, si bineteles consumul per total..
M54 in general consuma cam c u 2L mai putin .. o reducere semnificativa.

Motoare aspirate in 2000 puteau face mult mai puternice si pastrand fiabilitatea, dar au ales sa le faca economice. .
0

#31 User is offline   r0n1n 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2964
  • Joined: 12-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini cu personalitate.

Posted 17 February 2011 - 14:51

Mai repede cred ca Bmw s-a axat pe eficienta si un raport bun putere/consum.

Benzinarele de la BMW consuma cel putin la fel de mult ca si concurenta, dc nu mai mult, in nici un caz mai putin.

Cine scoate mai mult decat BMW din benzinare aspirate?
In afara de HONDA cu motorul de 2l, 241cp si 8500 rpm.

This post has been edited by r0n1n: 17 February 2011 - 14:53

0

#32 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 17 February 2011 - 20:41

View Postr0n1n, on 17 February 2011 - 14:51, said:

Mai repede cred ca Bmw s-a axat pe eficienta si un raport bun putere/consum.


Total de acord. Exact cum subliniam intr-un post anterior, consumurile inregistrate sunt mai degraba decente decat enorme.
0

#33 User is offline   EdY D 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 244
  • Joined: 29-January 08
  • Gender:Male
  • Location:South Africa , Brasov
  • Interests:Fotografie, imagine , automobile , calatorii , alpinism

Posted 17 February 2011 - 20:57

View Postr0n1n, on 17 February 2011 - 14:51, said:

Benzinarele de la BMW consuma cel putin la fel de mult ca si concurenta, dc nu mai mult, in nici un caz mai putin.
In afara de HONDA cu motorul de 2l, 241cp si 8500 rpm.


Ronin ( sa ma scuzi te rog daca am interpretat gresit username-ul ), hai sa ne raportam totusi la modelul pe care il cunoastem relativ destul de bine, E39. Motorizarea pe care as vrea sa o iau drept etalon este 525i sau la limita 520i ( varianta de 2171 cm3 ) .

Unul din marii concurenti apartinand clasei lui E39 este Audi A6 (C5). Motorizarea vizata in comparatia noastra este propulsorul de 2.4 litrii - 170 CP . Consumul anuntat de producator la aceasta cilindree este de 14 litrii in regim urban si 7.5 extraurban. Fie ca facem raportarea la motorul de 2.2 de pe E39 ( care ar fi similar la putere, dar mai mic la cilindree ) fie ca ne raportam la un motor mai mare ( 525i ) , vom obtine in ambele cazuri valori mai mici decat la Audi. Datele oficiale pentru 525i rezida in urmatoarele : 13.1 ( urban ) , 7.2 ( extraurban) iar pentru 520i 12.2 ( urban ) si 7.1 ( extraurban ) .

Admit ca acesta poate reprezenta un exemplu singular. Mi s-a parut echitabil sa ma raportez la un concurent direct. Din datele de mai sus conchid ca in unele cazuri BMW poate consuma chiar mai putin decat concurenta.

This post has been edited by EdY D: 17 February 2011 - 21:03

0

#34 User is offline   mirel bebicu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 07-February 11

Posted 17 February 2011 - 21:03

Eu cred ca economia este un fail negogiabil exact sau inexact,mor de aia care au o masina si o tin doar pt cursele externe..Pai ce esti tu ma gunoiule irta??? am avut o rabla de fiat 500 dar cred ca era mai buna decat un e46 defect clar!!!!
-1

#35 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 17 February 2011 - 21:05

R0n1n,tin sa te cam contrazic:am mers cu 2 tipuri de audi,un A4 din '98 motor 1,8 benzina,iar celalalt un A3 din 2005 cu motor 1,6 tot benzina;crede-ma ca sunt pur si simplu vitanje,m-au disperat cu consumul lor,mai ales A4-ul...si sa nu crezi ca eu am vreun diesel,tot 1.8 benzina am(un e36)insa am vazut diferenta in contextul in care am avut acelasi stil de condus cu toate(un condus normal). Si daca ma intrebi cat in ce conditii am condus audi-urile,am facut un schimb de masini pt cateva zile cu prietenii mei ce detin aceste masini.
0

#36 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 3043
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 February 2011 - 21:33

O lectura interesanta: http://www.fuelsaving.info/index.htm
1

#37 User is offline   blogeranonim 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 92
  • Joined: 26-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:art of photography

Posted 20 February 2011 - 01:46

Am votat ultima variantă.
Spre deosebire de mulți de aici, eu nu trebuie să merg zilnic la servici cu mașina.
Așa că am un consum mediu urban cam de 14 l/100km cu un 320i e36. :D
0

#38 User is offline   made in china 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 551
  • Joined: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti/periferie

Posted 20 February 2011 - 02:07

View Postmirel bebicu, on 17 February 2011 - 21:03, said:

Eu cred ca economia este un fail negogiabil exact sau inexact,mor de aia care au o masina si o tin doar pt cursele externe..Pai ce esti tu ma gunoiule irta??? am avut o rabla de fiat 500 dar cred ca era mai buna decat un e46 defect clar!!!!



??? ce zici???
2

#39 User is offline   cristiansan7 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1006
  • Joined: 25-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti !

Posted 23 February 2011 - 09:53

Pentru mine chiar este o ambitie cateodata cand merg la drum lung , sa scot un consum cat mai mic ! Si este totodata si un exercitiu de a fi calm si calculat la volan + ca este si benefic masinii , fara accelerari si franari bruste ! Cel mai mic consum scos de mine fara a fi povesti pescaresti a fost .... las poza sa vorbeasca ... BMW 318I 1999 !
0

#40 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 23 February 2011 - 13:07

Cred că-ţi adaugi un stres inutil. :smile:

This post has been edited by Ciupanezu: 23 February 2011 - 13:08

1

Share this topic:


  • 14 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro