Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Probabil variantele de mai sus va suna familiar, v-ati mai intalnit cu asemenea recomandari in revistele de specialitate si nu numai. Fara nicio intentie de a ucide spiritul BMW ce inseamna printre altele performanta si sportivitate, sunt convins ca macar odata in viata ( sau poate mai des in ultimul timp, datorita contextului economico-financiar ), v-ati intalnit cu imperativul reducerii cheltuielilor si implicit a consumului de carburant.

 

Cu totii avem un etalon la care sa ne raportam intr-o maniera mai obiectiva : mersul sportiv . Stim cum se comporta masinile noastre in respectivul regim de exploatare si suntem in perfecta cunostinta de cauza legat de costurile aferente acestuia. In momentul in care situatia a impus-o, din cele remarcate participativ, cum ati reusit cel mai vizibil sa obtineti o economie de carburant ?

 

Din variantele expuse in sondaj, nu rationez corelarea dintre starea filtrului de aer si consumul de carburant. In schimb, validitatea unor profile " Fuel Saver " cat si schimbarea vitezelor la o turatie potrivita le confirm ca optiuni viabile pentru un consum mai redus.

 

Astept parerile si dezbaterile voastre . :twoup:

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

:twoup:)) Ai mai uitat 2 variante:

 

 

1.Sa nu-ti cumperi bmw si sa vrei consum redus,ci sa vrei un motor mai mare :)

 

2.Daca totusi ai bmw si vrei un consum mai redus,tuneaza-ti masina si obtii si consum mai mic si putere mai mare(contrar tuturor legilor fizicii :)) )

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna asta cu economia prin chip-tunning :)

Adevarul e ca nu o cred de nicio culoare...

 

Lasandu-ti soacra acasa :)

 

Ceva alternative pentru cei necasatoriti ? :twoup:

Asta ca sa continuam in stilul propus de voi.

 

Ulterior, poate incercam si alta abordare. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1. Mersul constant cred cĂŁ e cel mai econom.

2. Frânã de motor.

3. Eu filtrul de aer ĂŽl schimb ĂŽntre revizii pt motor, nu pt consum.

4. La viteze mari merg cu geamurile ĂŽnchise din cauza zgomotului (nu am trapĂŁ).

5. Mers ĂŽn plaja de cuplu maxim, schimbat viteze peste 2500rpm (am diesel).

Cam astea le fac eu, Âşi nu ca sĂŁ economisesc...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

peste anumite limite d bun simt nu poti sa ai pretentii de economie. deja un motor de la 2000 in sus, folosit in oras pe distante scurte, cu timpi destul de mari intre opriri, consuma aiurea geaba.

cel mai civilizat e o masina mica, simpla, utilitara pt daily downtown, si una conforma cu cheful omului pt drumurile lungi / afara din oras / weekend / vacanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu manifest o grija sportita in ceea ce priveste filtrul de aer ; o fac de dragul debitmetrului, deci din aceleasi considerente ca si tine, Rares .

 

Ma interesa daca poate explica cineva fenomenul relationat cu premisa economiei de carburant.

 

Legat de rulajul cu geamurile deschise, in afara de zgomotul specific, nici eu nu-l consider o solutie : teoretic se obtine un consum mai mare de carburant cu toate geamurile deschise decat cu instalatia de climatizare pornita pe nivel de ventialtie mediu ( potrivit MithBusters ) . Neavand o experienta directa de evaluare concreta a acestui fapt , inclin sa le dau dreptate pana la proba contrarie.

Link to comment
Share on other sites

daca iti pui masina la punct ajuta, mai ales la masini ceva mai vechi si peste 160k. Din experienta prorpie.. va spun, sonda lambda am schimbat-o deoarece ii venise intervalul(in carte scrie ca se schimba la 100k, eu facusem 200k km) , desi nu aveam erori sau alte probleme.

 

Termostatul mi-am dat seama ca nu isi mai facea treaba.. schimbat si ala. Se pare la la e34 acul temperaturii trebuie sa stea fix la verticala..nu 1 mm in stanga, ca asa e la toate. :twoup:

Dupa ce am schimbat astea 2 media a scazut cu 2l.

Acum de exemplu fac un curs si plec la pranz, traversez tot orasul. Seara la ora de varf, traversez Lux sa las o colega acasa, apoi ies pe autostrada si inapoi acasa, in cel mai a dracului trafic din zona, si nu am sarit de 11%.

In ritmul asta piesele schimbate le scot in 3 luni..

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca ai un motor mare peste 3.0 sau 3.0 turbo benzina sau orice varianta peste aspirata nu prea ai ce sa-i faci decat sa te conformezi cu consumul de rigoare si sa-i dai cat cere.

 

In conditiile in care ultima varianta nu intra in calcul pentru ca faci multi km si ai nevoe de masina, pentru economie rezulta un motor mic dizel 1.5-2.0.

 

Conteaza multe aspecte care nu s-au luat in vedere , cum ar fi rulajul urban sau extraurban.

 

Majoritatea ruleaza urban , din propria experienta cel mai putin consuma urban un 2.0d si pe aproape un 3.0d.

 

Secretul unui condus economicos este sa fi rabdator adica lent.

 

Traficul nu permite de multe ori nici chiar in regim extern utilizarea vreunui condus economic pentru ca majoritatea drumurilor sunt pe 1 singura banda de sens ceea ce implica multe depasiri deranjand astfel media constanta de viteza.

Link to comment
Share on other sites

1 - din cand in cand si 4 - numai pe A-urile noastrE.

 

Secretul unui condus economicos este sa fi rabdator adica lent.

 

Traficul nu permite de multe ori nici chiar in regim extern utilizarea vreunui condus economic pentru ca majoritatea drumurilor sunt pe 1 singura banda de sens ceea ce implica multe depasiri deranjand astfel media constanta de viteza.

 

Foarte bine punctat.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Daca-mi permiteti eu as mai adauga o varianta(poate neagreata de multi-recunosc) de economie la partea de consum(nu atat consum fizic de combustibil cat un consum mai mic d.p.d.v financiar:D)..Ma plimb destul de des prin judetul Vaslui(Barlad) si am gasit pe cineva care imi vinde benzina din cisternele bulgaresti ce tranziteaza romania..(benzina de 98,rosie,nealterata cu alte prostii..am vazut cum o descarca chiar din cisterna in recipiente si apoi am transferat-o in rezervorul meu)..o achizitionez la un pret de 3.8 ron litrul...tzin sa ma repet,benzina e super ok,528-ul meu chiar se simte ok cu ea.
Link to comment
Share on other sites

Coleman, nu se supara nimeni ! Fiecare actioneaza in functie de orizontul sau de posibilitati. :twoup:

 

Ideea topicului era sa punem piesele dintr-un puzzle cap la cap. Piesele sunt optiunile viabile care ne-au scazut consumul de carburant, intr-un anumit context. Ma refer la optiuni care sa fie prin natura lor la indemana oricui, mici trucuri pentru oricine.

 

Colegii nu zic rau in legatura cu optiunea unei autovehicul auxiliar cu litraj mic. Singura problema e ca nu toti isi permit acest lux.

 

Apropo de idei alternative, personal am mai obtinut o scadere a mediei si dupa un procedeu de curatare a injectoarelor. Il recomand cu caldura.

Link to comment
Share on other sites

si cand ti se pune sa vezi turometrul pe rosu...s-a dus toate economia :twoup:

asta si urban si extra.....

vorbim de masini cu litraj mic....la restu' nu stiu .

 

N-am ambitii cu ea ,masina e un A3 -2004, singurul avantaj al masinii e consumul si pt asta o folosesc . Nu are rost sa fac figuri inutile :) . De ex acum 437 km cu 39 l . Plin a tinut fix o saptamana si mers doar in oras . LA E90 consum aproape dublu iarna . Diferenta e la mine in buzunar :) Eu asa vad solutia , masina de oras si o masina pt concedii , extraurban ,weekend . Evident motor max 2500 ca sa poti acoperi taxele astea infecte si sa merite cumva .

 

PS . strict la sondaj , stai acasa + schimbarea filtrului de aer de 2 ori in 10k ajuta cumva dar prea putin ca sa conteze economia , poate in mersul masinii am simtit o diferenta . Undeva la max 7k km filtrul e deja imbacsit in Buc .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Sunt doar doua lucruri care fac cu adevarat diferente la economia de combustibil: piciorul drept si piciorul stang.

 

Cea mai mare economie o faci schimbandu-ti stilul de mers. Asta cu usurarea masinii de nu ai un servetel in masina ca e prea greu sau sa platesti cu 30-50% mai mult pe cauciucuri "fuel saver" care iti reduc consumul cu maxim 0,2% nu merita.

 

Cel mai important e sa accelerezi constant si lin, sa nu bruschezi masina, sa franezi incet si din timp si sa folosesti frana de motor cat poti de mult. De asemenea sa folosesti treptele superioare de viteza. Un motor de peste 150 cai nu este subturat nici la 1100rpm atata timp cat mergi constant. Daca te apuci sa accelerezi de la turatia aia, atunci il subturezi intr-adevar. Nu are rost sa accelerezi ca bezmeticul daca vezi ca ai semafor pe rosu in fata. In schimb iei piciorul de pe acceleratie lasand masina in viteza, intri in frana de motor unde ai consum 0 si mergi asa cat poti (pana pe la 1200rpm unde calci ambreiajul si o scoti din viteza). E foarte posibil sa se puna verde in fata deoarece mergi incet si sa-l prinzi din mers. La plecarile de pe loc masina consuma destul de mult... e mult mai eficient sa accelerezi de la 20-30 Km/h pana la viteza de croaziera 50-60 decat de la 0. E bine sa stii si cum functioneaza semafoarele pe ruta obisnuita ca sa poti sa te sincronizezi cu ele.

 

De asemenea, vazusem un studiu care spunea ca cel mai eficient e sa accelerezi cu pedala la podea pana la 2000-maxim 2500rpm si sa schimbi repede in treapta superioara. Spuneau ca astfel rezulta o economie de pana la 10% de combustibil deoarece motorul este cel mai eficient cand acceleratia este la podea si cel mai economic la turatiile respective. Am incercat sa merg asa, insa n-am reusit nici macar o zi... e enervant si accelerezi destul de tare de zici ca faci liniute toata ziua, ambreiajul sigur nu-l ajuti la plecarile de pe loc si stai toata ziua sa schimbi viteze. E destul de obositor.

 

Momentan eu aplic alta modalitate de economisire de combustibil: merg cu masina cat sa ies din cartierul meu, pana dau de aglomeratie, o parchez si merg restul drumului cu metroul. Pe un traseu de la Obor la Perla mergand pe Stefan cel Mare, facut de 2 ori pe zi ajungi sa economisesti 100 lei pe luna. Poate ca nu pare mult, dar

 

1) e in plus, nu in minus

 

2) evit aglomeratia, nu-mi mai fac nervi in trafic

 

3) ajung cam la fel ca timp

Link to comment
Share on other sites

Ce am observat, In romania se conduce la stilul smucit foarte mult. In oras mai ales, unde chiar nu castigi nimic.

Exista si presiune, daca lasi mai mult de 3 m intre tine si cel din fata se gaseste intodeauna cate un cioban sa iti taie calea, sau iti iei flash-uri cate misiti incet etc.

Asta ma uimeste, daca in general in Vest soselele sunt mai libere, ai autostrazi, care chiar daca sunt foarte aglomerate aglomerate macar mergi cu un 100 km/h acolo. In general la drum lung poti miza pe un consum asemator cu ce e in Ro in afara oprasului, diferenta e ca viteza medie e dubla.

NU va imaginati ca in Bucuresti s-a inventat traficul.

De exemplu, Trier, primul orasel mai mare de langa mine, are cea mai mica viteza medie din DE, am vazut recent o statistica.Nu e foarte mare ca nr de locuitori, ~100k locuitori, dar suprafata cam cat Constanta.

Probabil din cauza specificului zonei, cu multi lucratori transfrontalieri, traficul e infernal dimineata si seara.

Chiar si in conditiile astea, rar sar de 13% cu cutie automata in oras. Explicatia ?.. nu se merge la stilul smuls.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

in localitate sa reduci consumul este greu, daca nu chiar imposibil. Vorbim de reducerea consumului in deplasarile pe autostrada, dar si aici este greu ca in Romania nu prea exista asa ceva. Concluzia mea, in Romania orice masina consuma mai mult decat este dat de fabricant.
Link to comment
Share on other sites

pentru oras este perfect un motor de max. 1300 cmc, mers relaxat , dar la cum vad ca decurg treburile este mai ceva ca in jungla in bucuresti.

am facut un test acum un an.

eu pot conduce ca un descreierat, eu cu bmw, ea condus relaxat, cu golf3.

plecam din acelasi punct, undeva pe mihai bravu, spre autostrada soarelui. eu ajung mai repede, dar nu ajund sa stau mai mult de 2 minute si ajunge si ea (dupa ceas).

desi se fac depasiri la limita sau periculoase, in general, la urmatorul semafor pe rosu se afla si cel care depasea, si depasitul.

 

sfat: pt. cei care pleaca de la munca la ora 17:00, plecati la 16:50, este o mare diferenta.

 

alt test facut de mine.

la 17:00 , plecatre de la big berceni la obor. 23 de minute

la 16:50, nu am facut mai mult de 11 minute, acelasi traseu.

 

testul facut de un an, nu acum cand se lucreaza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.