Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

poate este numai cazul meu ... e39 530da touring (webasto)

mers "relativ" civilizat si continuu ... am observat de fiecare data cand pornesc masina scade autonomia si nivelul, sunt mai mult decat sigur ca daca as avea o zi ocupata si as fi nevoit sa merg intr-o singura zi in Bucuresti 100 km as consuma motorina de 50 lei (9,5 litri, dar nu sa alimentezi de 50 lei doar - pierzi din cantitate daca alimentezi asa putin)- dimineata in aglomeratie arata 11.5 si seara 8.5 dar avand in vedere ca 100 km nu ii faci intr-o ora, mai scapi si de aglomeratie).

Afara in medie imi consuma 5.5 (am vazut o bucata buna de drum chiar si 5.1),la mers fara pilot (mai bine decat cu pilot - pe incercate).

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Foarte tare masina ta!

Totusi sunt 2 neconcordante:

Cu diferentialul stoc 320i merge max 230km/h pe bord.

Iar o autonomie de 900km ar insemna consum de max 7%.

Ceea ce este f greu de obtinut, dc nu imposibil, mai ales cu automata care consuma mai mult decat manuala.

 

...sa-mi bag picioarele,eu nu reuseam sa merg 900km cu 320d manual

 

schimb in 3000, nu plec in "fitze" de la semafor, nu ma bag ca meltenii cand vad in departare ca e semaforul rosu, merg chill pana se face verde, folosesc frana de motor (nu mereu), imi verific presiunea in pneuri la 1 saptamana (cand spal masina), si acum ca vine vara, o sa pun AC-ul doar in afara orasului, sau doar cand vor fi 35g+ afara.

 

Folosesti Ac doar inafara orasului ? Si doar de la 35C in sus....la ce ti-ai mai luat bmw ?

 

 

@sly

Faptul că o ţii în turaţii mici şi schimbi vitezele cât mai puţin posibil nu ajută la economie de carburant..

 

Depinde de masina,astea de ut generatie,cel putin la diesel cu cat mai jos in ture cu atat mai economic.

 

Mergi mai civilizat si consumi si mai putin(oarecum). Daca mergi prin aglomeratie consumi mult oricum.

 

+1

 

Si ca sa fiu daca merg calm (obisnuit) masina schimba la 17-1800rpm

 

@neo,frumos consum,11-12% imi scotea si mie 320d-ul dimineata,seara tot atat,mers civilizat

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Problema nu e consumul masinilor noastre, sau al altor marci, problema e pretul aberant al combustibililor.

 

Cine chiar vrea, o vad ca o varianta economia printr-un mers constant (in oras cat mai mult a 3-a), si mers cat mai aproape de cuplu, la benzina undeva pe la 2500-2700rpm, iar acul de consum va cobori.

Link to comment
Share on other sites

Am votat ptr. evitarea pe cit se poate a accelerarilor/frinarilor bruste si cind am dubii sau sunt curios, la benzinarie verific presiunea in pneuri. In general daca mergi "normal" fara virfuri si impresii de pilot de raliu, consumul scade si siguranta in trafic creste.
Link to comment
Share on other sites

...sa-mi bag picioarele,eu nu reuseam sa merg 900km cu 320d manual

 

 

 

Folosesti Ac doar inafara orasului ? Si doar de la 35C in sus....la ce ti-ai mai luat bmw ?

 

 

 

 

 

 

nu exista bmw-uri si fara AC? :rolleyes: aici era vorba de economie la carburant, iar AC-ul, sau lipsa AC-ului activat, duce la o economie. Daca e intradevar foarte cald afara, pun AC-ul, daca nu, nu pun AC la 25grade afara. 35 grade era un reper relativ.

Link to comment
Share on other sites

nu exista bmw-uri si fara AC? :rolleyes: aici era vorba de economie la carburant, iar AC-ul, sau lipsa AC-ului activat, duce la o economie. Daca e intradevar foarte cald afara, pun AC-ul, daca nu, nu pun AC la 25grade afara. 35 grade era un reper relativ.

 

Bre mai lasa-ne, adica vrei sa zici ca la clima ( cu fulgul activat) merge compresorul de AC la 5 grade afara ?( in afara cazului cand degivreaza sau pentru uscarea aerului)

La Logan intradevar face economie ca are butonul ala separat si merge compresorul mereu. La astea cu clima comanda ambreiajului e automata.

Mai stiu eu pe cineva care scotea cureaua auxiliara de la compresor toamna si o punea primavara, la masina de 60.000 euro.

Link to comment
Share on other sites

Schimbarea filtului de aer mai des permite incarcarea mai buna a cilindrilor cu aer si protejeaza motorul.

 

Cantitatea de aer se masoara destul de exact, deoarece proportiile aer/benzina se pastreaza destul de bine ca altfel nu se produce arderea perfecta (benzina se aprinde doar in limita la 1kg benzina 11 min - 19 max kg benzina, ardere perfecta la aprox 14,8 - 15 kg benzina numita ardere stoeichiometrica), motoarele cu benzina aer mai mult inseamna combustibil mai mult deci putere mai mare a motorului. Puterea motorului cu benzina se regleza prin modificarea debitului aerului aspirat.

 

Motorul diesel merge tot timpul cu aerul la maxim, aer mult - putere mare - consum mare. Daca la motorul diesel s-ar taia aerul prin clapeta de acceleratie(ca la benzina) atunci cind aerul va fi comprimat nu ar mai atinge temperatura de aprindere a motorinei (700 - 800 gradeC) si motorul se va opri. Puterea motorului diesel se regleaza din debitul motorinei.

 

Concluzia - schimbatul des al filtrului de aer nu scade consumul, protejaza motorul si permite atingerea puterii maxime.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Schimbarea filtului de aer mai des permite incarcarea mai buna a cilindrilor cu aer si protejeaza motorul.

 

Cantitatea de aer se masoara destul de exact, deoarece proportiile aer/benzina se pastreaza destul de bine ca altfel nu se produce arderea perfecta (benzina se aprinde doar in limita la 1kg benzina 11 min - 19 max kg benzina, ardere perfecta la aprox 14,8 - 15 kg benzina numita ardere stoeichiometrica), motoarele cu benzina aer mai mult inseamna combustibil mai mult deci putere mai mare a motorului. Puterea motorului cu benzina se regleza prin modificarea debitului aerului aspirat.

 

Motorul diesel merge tot timpul cu aerul la maxim, aer mult - putere mare - consum mare. Daca la motorul diesel s-ar taia aerul prin clapeta de acceleratie(ca la benzina) atunci cind aerul va fi comprimat nu ar mai atinge temperatura de aprindere a motorinei (700 - 800 gradeC) si motorul se va opri. Puterea motorului diesel se regleaza din debitul motorinei.

 

Concluzia - schimbatul des al filtrului de aer nu scade consumul, protejaza motorul si permite atingerea puterii maxime.

 

la cat praf e la noi ar trebuii schimbat o data pe luna :frantics:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am votat presiune si carburanti dar nu neaparat pentru consum.

Motorul consuma putin in principiu, diferentele sunt destul de mici intre mers la consum si mersul meu normal - asa ca nu ma uit la consum decat ca indicator de sanatate al masinii.

Parerea mea este ca trebuie sa-ti asumi consumul la alegerea masinii si sa mergi cum te simti bine si mai ales sigur.

Ce rost are sa ai o herghelie sub capota si sa folosesti un sfert din ea ca sa consumi putin?

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

se mai poate face economie adevarata direct la pompa, adica sa alimentati de la o pompa unde stiti sigur ca nu ''te fura'' la litru, cum de obicei se practica de la 20litri in sus.Nu stiu exact cum se fac verif . metrologice la pompe, dar din sursa sigura si testat, am aflat ca se ''manevreaza'' pompele.
Link to comment
Share on other sites

mai si fura astia la pompa dupa ce ca preturile sunt cum sunt?

 

cum recomanda unele publicatii auto, cat mai putina franare, mers constant etc.

 

se pare ca da, fura! test la 20 litri pe afisajul pompei, fizic doar putin peste 18....nu fura la valori sub 10 litri cred, fiindca mai ia lumea la canistre si poate ar bate la ochi unora

Link to comment
Share on other sites

nici eu nu merg "la consum", dar am observat diferente relativ considerabile (1-2 litri), atunci cand am mers constant prin exterior la viteze de 100-120km/h. am mai sesizat si diferenta de consum atunci cand una din roti pierdea presiune si uitam de ea cand plecam la drum lung, in plus masina tragea mai greu.

am citit undeva ca hiperinflatia pneurilor cu 1atm ar scadea cu 1 l consumul- eu unu nu am aplicat teoria.. poate pot confirma altii.

toate variantele sunt logice , probabil aplicate impreuna si cu indarjire, vor duce la scaderea cu 2l a consumului obisnuit prin exterior.- cred eu

Link to comment
Share on other sites

am un e 46 320d nonfacelift, 136 cp..consumul de pe bord nu imi coincide cu realul..adica pe bord am 7,7 -8.. si real cam 6,3-6,5..e ceva normal sau trebuie resetat la o anumita limita de km? eu acum am montat BC..nu stiu inainte cat a fost consumul...
Link to comment
Share on other sites

am un e 46 320d nonfacelift, 136 cp..consumul de pe bord nu imi coincide cu realul..adica pe bord am 7,7 -8.. si real cam 6,3-6,5..e ceva normal sau trebuie resetat la o anumita limita de km? eu acum am montat BC..nu stiu inainte cat a fost consumul...

 

M-am jucat cu Gt1 si am dat peste o chestie misto si anume sa resetezi setarile pentru consum ( eu lla mine am o eroare de 0.02= am facut proba plin-la plin), nu am facut nimic pentru ca nu am probleme de genul acesta. Maneta BC este cea din fabrica

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

M-am jucat cu Gt1 si am dat peste o chestie misto si anume sa resetezi setarile pentru consum ( eu lla mine am o eroare de 0.02= am facut proba plin-la plin), nu am facut nimic pentru ca nu am probleme de genul acesta. Maneta BC este cea din fabrica

 

Am citit undeva ca se face o recalibrare din meniul ascuns al OBC, sunt niste valori acolo care se pot modifica dar indicat e sa te documentezi bine inainte de a te apuca de recalibrat....La eE39 FL am gasit asta dar cred ca e valabil si la E46.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.