Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca vreau sa economisesc cu adevarat, o las in parcare. Nu o sa merg cu ea subturata sa omor turbina si DPF ca sa economisesc 2-3l. Economisesc 2-3 l si dupa dau banii pe turbine si DPF-uri :D Nu mi se pare vreo afacere.

:drinks: ce dreaqu e ala DPF?! la cat de complexe, zgomotoase si scumpe sunt diesel-urile moderne, sa mor daca va inteleg cand va cumparati masini diesel scumpe... prefer sa ma tiganesc cu GPL dar sa am motor de 5-6.0l ,silentios si rafinat! Nu tractor sub capota... cred ca-i mai ieftin sa repari si sa intretii un tractor modern decat "chestiile" astea diesel de pe limuzine si SUV-urile de azi...

suna cam la fel ambele ,dupa urechea si capul meu...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te supara...dar urechea ta e formata pe undeva pe la tara. Vorbesti de motoare 5.0-6.0, dar esti sigur ca ai bani sa platesti impozitul avand in vedere ce masina conduci acuma? nu vreau sa te jignesc, dar cam bati campii...sau vrei un 6.0 pe gpl si pe bulgaria? aia inseamna sa fii ROMAN ADEVARAT!!
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:drinks: ce dreaqu e ala DPF?! la cat de complexe, zgomotoase si scumpe sunt diesel-urile moderne, sa mor daca va inteleg cand va cumparati masini diesel scumpe... prefer sa ma tiganesc cu GPL dar sa am motor de 5-6.0l ,silentios si rafinat! Nu tractor sub capota... cred ca-i mai ieftin sa repari si sa intretii un tractor modern decat "chestiile" astea diesel de pe limuzine si SUV-urile de azi...

suna cam la fel ambele ,dupa urechea si capul meu...

 

 

Din neferire, inca nu-mi permit un V8, V10 sau V12. Cand mi-l voi permite va merge pe benzina si va fi inscris in Ro :D Mie astea cu motor mare si pus pe GPL mi se par niste parvenisme romanesti, gen sa parem ceea ce nu suntem. Fiecare face cum vrea, eu ma multumesc cu al meu motor de 3000cc diesel care nu e asa de tractor, e chiar performant si trage bine la cei 258 de caluti ai lui.

Link to comment
Share on other sites

Aoleo cati justitiari pe forum.. " Mie astea cu motor mare si pus pe GPL mi se par niste parvenisme romanesti".. Ca voi toti faceti reviziile in reprezentanta. Sau ar trebui sa catalogam 90% suta din forum parveniti?

Gpl-ul polueaza mai putin decat un diesel, ofera consum mai mic decat un diesel daca echivalezi in benzina etc. Dar na , numai magnati pe forumul asta, gpl ne pute, dar dpf off nu mai e parvenitism :))

Link to comment
Share on other sites

Cavaliere, am un opel astra h 1.6 cumparat din germania cu gpl pe el pe care il folosesc cam de maxim 1 an masina fiind luata in 2009, nu a mers din cauza unui senzor si nu ma interesat sa-l fac sa mearga pana nu m-am angajat aici unde sunt momentan unde montam si instalatii de gaz Landi Renzo ceea ce am eu pe masina. Numai ca nu poti sa zici ca momentan conduci un bmw din 90' da tu nu suporti V8-urile si ai vrea un V12 sau un 5-6 mii benzina...laso incolo, daca zicea Acero sau altcineva taceam din gura. COlegul de mai sus spune ca mai degraba conduce un 5.0 benzina decat un diesel, dar habar nu are cat ar fi un impozit la 5.0 6.0 ...sau stie si se da in stamba pe aici.

Jeep-ul tau cumva are gpl pe el? (nu flamuiesc, doar intreb pentru ca te-ai cam impacientat degeaba). Nu dpf off nu e parvenitism sincer, daca masina numai mergea decat cu alt dpf nou cei cu diesel aveau majoritatea benzinare si aia era rezolvarea. Eu doar mor pe cei care zic ca , "cum sa scoti dpf-ul de pe masina...e eco" si ei poate au un diesel si daca pica dpf ghici ce fac?

Link to comment
Share on other sites

da am gpl pe jeep si mai am pe un cazan din 1993 cu care merg la vanatoare. Dar si daca ar crapa dpf la x1 sau e90 le-as schimba cu unul nou, e opinia mea. Dar astora carora le pute gpl-ul, de zici ca ei sunt seici arabi nu alta, atata ipocrizie de te doare mintea. Si tot astia te trezesti pe aici ca le-o ia mintea razna la preturile la niste piese oe.
Link to comment
Share on other sites

Nu te supara...dar urechea ta e formata pe undeva pe la tara. Vorbesti de motoare 5.0-6.0, dar esti sigur ca ai bani sa platesti impozitul avand in vedere ce masina conduci acuma? nu vreau sa te jignesc, dar cam bati campii...sau vrei un 6.0 pe gpl si pe bulgaria? aia inseamna sa fii ROMAN ADEVARAT!!

 

Urechea mea e formata pe la Focsani unde am crescut/copilarit pana pe la 18 ani,dupa care am cam plecat in lume,cu diverse treburi! Acum locuiesc in Ramnicu-Sarat tot din diverse motive,dar pana la urma toti am plecat de la tara :rolleyes: Cu statul RROMan am terminat-o definitiv! Sunt scarbit de el si daca se iveste ocazia imi iau si alta cetatenie,eventual chiar bulgara ,ca de RROMani mi s-a acrit!

Am sa platesc taxe cui doresc si mai ales statului care MERITA!

 

Din neferire, inca nu-mi permit un V8, V10 sau V12. Cand mi-l voi permite va merge pe benzina si va fi inscris in Ro :D Mie astea cu motor mare si pus pe GPL mi se par niste parvenisme romanesti, gen sa parem ceea ce nu suntem. Fiecare face cum vrea, eu ma multumesc cu al meu motor de 3000cc diesel care nu e asa de tractor, e chiar performant si trage bine la cei 258 de caluti ai lui.

 

motoarele V8 sunt= kacat! Si nu o spun din auzite ci din experienta! Singurele motoare ce inca mai merita "bagate in seama" sunt 6 in linie si V12! Restul sunt precum un comprimat efervescent: pana sa te pishi au si disparut/s-a ales praful de ele! daca ma intelegi...

 

Aoleo cati justitiari pe forum.. " Mie astea cu motor mare si pus pe GPL mi se par niste parvenisme romanesti".. Ca voi toti faceti reviziile in reprezentanta. Sau ar trebui sa catalogam 90% suta din forum parveniti?

Gpl-ul polueaza mai putin decat un diesel, ofera consum mai mic decat un diesel daca echivalezi in benzina etc. Dar na , numai magnati pe forumul asta, gpl ne pute, dar dpf off nu mai e parvenitism :))

 

sa iti faci cont pe un forum RROManesc si sa mai si postezi pe el,iti trebuie CURAJ si tupeu... E greu cu RROManii,deja m-am convins si in 90% din cazuri ,ZIC CA EI! normal ca le pute GPL/LPG ,majoritatea n-au nici cunostinte elementare de CHIMIE si nici nu stiu pe ce lume traiesc(carbon 12 si lumina+chimie organica sunt baza din nefericire...). GPL-ul reprezinta un ameste de molecule mult mai simple si relativ simplu de oxidat,unde mai pui ca sunt deja in stare gazoasa sau se gazeifica muuult mai usor decat un lichid precum benzina sau motorina... dar asa-i cand unii nu stiu cat de utile si eco sunt propanul sau butanul... LE PUTE :thumbsup:

 

Cavaliere, am un opel astra h 1.6 cumparat din germania cu gpl pe el pe care il folosesc cam de maxim 1 an masina fiind luata in 2009, nu a mers din cauza unui senzor si nu ma interesat sa-l fac sa mearga pana nu m-am angajat aici unde sunt momentan unde montam si instalatii de gaz Landi Renzo ceea ce am eu pe masina. Numai ca nu poti sa zici ca momentan conduci un bmw din 90' da tu nu suporti V8-urile si ai vrea un V12 sau un 5-6 mii benzina...laso incolo, daca zicea Acero sau altcineva taceam din gura. COlegul de mai sus spune ca mai degraba conduce un 5.0 benzina decat un diesel, dar habar nu are cat ar fi un impozit la 5.0 6.0 ...sau stie si se da in stamba pe aici.

Jeep-ul tau cumva are gpl pe el? (nu flamuiesc, doar intreb pentru ca te-ai cam impacientat degeaba). Nu dpf off nu e parvenitism sincer, daca masina numai mergea decat cu alt dpf nou cei cu diesel aveau majoritatea benzinare si aia era rezolvarea. Eu doar mor pe cei care zic ca , "cum sa scoti dpf-ul de pe masina...e eco" si ei poate au un diesel si daca pica dpf ghici ce fac?

Masinile BMW din anii 1990 au si motoare COMPETENTE FIABILE dar si un "look" deosebit/arata mai original decat BMW-urile mai noi! multi vor fi de acord cu mine,mai ales cei ce "inca" mai conduc "vechituri de-astea" din anii 1990! Impozitul pentru un motor de 5.0 litri in RROMania este de 8400 lei/ron iar pentru un motor de 6.0 litri 10096 lei/ron! IMPOZITE DE-ASTEA SA PLATESTI TU! chiar te rog! statul are nevoie de BANI DIN HOTII/FURATI de la cetateni! ... Si mai stiu pentru ca are un amic un range rover VOGUE L322 de 4.4 litri si mai stiu si cate mii/zeci de mii de euro a bagat in acea masina SI MOTOR,motor V8 care acum la nici 230000 km nu are compresie deloc pe cilindrul 5(nu stiu daca a schimbat motorul inca sau a rezolvat problema...). Motoarele cu 6 cilindri in linie SAU V12 sunt perfect echilibrate,fiabile si unde mai pui ca au un sunet superb la relanti sau turate bine! CINE/CE ESTE ACERO?! :blink: ma scuzi ca "ma dau in stamba" p-aici! Te anunt cand o sa-mi cumpar masina cu motor V12! De fapt,chiar o sa fii primul pe lista! Si vorbesc serios acum! totusi,ce dreaqu e ala DPF?! mai ales off? cand o piesa se strica o schimbi cu alta noua! mergi tu cu DPF OFF la TUV in germania si sa-mi zici si mie cum te dau aia afara ,pardon,ce-ti spun dupa constatare! in loc sa fiti corecti si sa pastrati masina 100% functionala si nepoluanta o faceti sa scoata pe toba mai ceva ca ARO 244 motor de brasov...

 

da am gpl pe jeep si mai am pe un cazan din 1993 cu care merg la vanatoare. Dar si daca ar crapa dpf la x1 sau e90 le-as schimba cu unul nou, e opinia mea. Dar astora carora le pute gpl-ul, de zici ca ei sunt seici arabi nu alta, atata ipocrizie de te doare mintea. Si tot astia te trezesti pe aici ca le-o ia mintea razna la preturile la niste piese oe.

 

cam asta-i comportamentul RROManului de rand, ce alcatuiesc vreo 90% din popor! care mai e INCA p-aici are sigur motive temeinice...

greu de trait p-aici dar ne adaptam... si eventual ii educam pe restul :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Gowriel1982, am inteles. Noi astia care mergem cu diesel si DPF functional suntem niste prosti. Unii din noi facem reviziile la reprezentanta ca na, avem si service inclus 200K km si 5 ani garantie. E clar ca noi suntem niste fraieri deoarece cumparam piese originale si nu plangem langa masina cand pica ceva. Tu nu ti-ai pus GPL ca sa nu poluezi, tu ti-ai pus GPL pt ca nu-ti permiti consum de motorc 5000cc benzinar, punct. Nu ne lua cu vrajeli ieftine de Berceni din astea, ca nu punem botu'. E prea fumata duma asta, cred ca de prin '98. Noi, fraierii astia care am cumparat masini noi in 2013 de la reprezentanta suntem niste fraieri, stim cu totii asta. Mergi cu cu GPL, pana da un bou in tine cu 160km/h pe autostrada cum s-a intamplat pe A2 zilele trecute si vei arde ca sobolanu cu tot cu GPL tau ;) Ai grija, traim intr-o lume periculoasa, plina de fraieri cu masini diesel noi, performante si DPF montat legitim si functional ;) Tin sa pariez pe faptul ca V12 tau sau ce ai e inscris pe numele vreunei rude cu handicat grad accentuat si nu platesti impozit sau taxa pe ea. Platesti asigurarea la euroins si aia e. Allah U Akbaaar! Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Sa vorbesti pe forum dedicat "bmw" despre consum ... pai noi vorbim aici de 16 in linie si motoare de 13.0 si le punem intr-un topic despre consum ?!

De Renault Megan motor 1.5 dci a auzit careva sau e mai important aspectul + gaz ca oricum nu se vede ?

 

O ardeti aiurea ca masinile noi de la BMW nu mai consuma ca si "tractoarele" vechi, dar cat costa o masina noua BMW ? nu ai bani de combustibil in conditiile achizitionarii unui astfel de exemplar ?!

 

Daca va zic ca am vazut ieri la benzinaria de langa mine, un Porsche Caynne care alimenta cu gaz ... ce sa mai zici.

Economii de consum ... ocolesti sigla "bmw" si te indrepti catre ceva "non-premium" !!!

Link to comment
Share on other sites

n-am cum sa fac "economii" la carburant! ori merg cu masina ori o iau pe jos sau la mijloc de transport in comun!

si n-am vreo racheta V8 de 4.4litri benzina ci un amarat de M20B20 din 1990 pe un 520i!

dar as vrea un 735i cu motorul M3OB35 macar sa stiu ca merg cu masina si in conditii foarte confortabile!

Viata-i scurta,nu-mi bat joc de ea!

 

p.s.: prefer motoarele cu 6 cilindri in linie mai mult decat orice alt motor! Poate cu un 6.0 litri V12 pus pe un ASTON MARTIN m-ar convinge sa renunt la frumusetea de motor 6 in linie!

V8-urile ma scarbesc si sunt dezamagit de ele!

... si pana la urma, cum realizezi economie de combustibil? Cam asta era intrebarea topicului.. Nu cat de frustrante sunt unele altele si toate impreuna cu felul cum ne le prezinti..

 

De curiozitate, stii cat poate ajunge ASIGURAREA (ca si impozitul.. taxa de drum..)la o masina de 4-5 litri in tarile (...poate care crezi tu) ca merita banii tai!? ...Informeaza-te intai si apoi (frustrari) mai vezi daca chiar iti trebuie aceea masina, sau mai apoi schimba tara daca crezi ca merita.

 

Sau poate ar trebui sa aflam ce economie de combustibil ar fi la motoarele de 4, 5 litri.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gowriel1982, am inteles. Noi astia care mergem cu diesel si DPF functional suntem niste prosti. Unii din noi facem reviziile la reprezentanta ca na, avem si service inclus 200K km si 5 ani garantie. E clar ca noi suntem niste fraieri deoarece cumparam piese originale si nu plangem langa masina cand pica ceva. Tu nu ti-ai pus GPL ca sa nu poluezi, tu ti-ai pus GPL pt ca nu-ti permiti consum de motorc 5000cc benzinar, punct. Nu ne lua cu vrajeli ieftine de Berceni din astea, ca nu punem botu'. E prea fumata duma asta, cred ca de prin '98. Noi, fraierii astia care am cumparat masini noi in 2013 de la reprezentanta suntem niste fraieri, stim cu totii asta. Mergi cu cu GPL, pana da un bou in tine cu 160km/h pe autostrada cum s-a intamplat pe A2 zilele trecute si vei arde ca sobolanu cu tot cu GPL tau ;) Ai grija, traim intr-o lume periculoasa, plina de fraieri cu masini diesel noi, performante si DPF montat legitim si functional ;) Tin sa pariez pe faptul ca V12 tau sau ce ai e inscris pe numele vreunei rude cu handicat grad accentuat si nu platesti impozit sau taxa pe ea. Platesti asigurarea la euroins si aia e. Allah U Akbaaar!

 

sa o lamurim ca deja devine penibil... "fraieri" nu-mi permit sa-i spun nimanui,chiar daca este persoana respectiva! sincer,nu ma intereseaza prea mult cum sunt alti oameni de langa mine sau din noua zeelanda sau alt loc de pe lumea asta,ce fac ei,atata timp cat nu ma afecteaza pe mine! Masina ce o conduc ACUM este cumparata de la un prieten pentru ca nu mai aveam cu ce sa ma plimb si eram complet nehotarat ce dreaqu sa mai cumpar! eu aveam in cap 735i E32 sau 740i E38 dar cam toti cunoscutii m-au sfatuit sa stau dreaqului "cuminte" ca alea nu-s masini... :rolleyes:

Masina este BMW E34 520i din 1990 motorizarea M20B20 cu vreo 240000 km reali la bord! a inscris-o pe bulgaria amicul meu prin 2010,asa am cumparat-o asa o folosesc! nici ca ma intereseaza prea mult sau "afecteaza" numarul de bulgaria! Momentan nu are instalatie GPL si nici nu prea ma "grabesc" sa-i pun pt. ca nu ma deranjeaza prea mult consumul actual de benzina! Si parca mie si mila sa macelaresc frumusetea de masina IN STARE ORIGINALA SI CHIAR BUNA! Avand in vedere cei aproape 27 ani de cand e facuta si kilometrii din bord! Imi permit motor mare ,chiar o sa-mi cumpar asa ceva,dar deocamdata vreau sa ma obisnuiesc cu actualul 520i ca e masina destul de mare si eu as vrea un 735i E32 care... e si mai mare decat 520i cu vreo 20 cm in lungime si 10 cm in latime! Orice om este liber sa-si cumpere ce vrea de unde vrea;nu e treaba/problema mea! Accidente nasoale se pot intampla cu orice masina indiferent de modul de propulsie! Stai sa vezi ce se intampla daca scurtcircuitezi vreo cateva mii de celule cu tehnologie litiu ce sunt instalate in TESLA! Nu detin masina cu motor V12 deocamdata,inca ma gandesc la asa ceva! Oscilez intre tot un 6 cilindri in linie dar de capacitate mai mare,gen M30B35 3.5l si daca ar fi sa o inscriu ,n-am s-o inscriu in RROMania ci oriunde altundeva,bulgaria probabil! asigurarea la 520i e facuta la Lev Insurance,deci oricum nu ma intereseaza prea mult! ESTI MUSULMAN CUMVA?! :console:

poftim,pentru tine m-am imbracat din nou, m-am dus inapoi unde las masina si i-am facut un filmulet SPECIAL PENTRU TINE iar daca tu vezi pe undeva instalatie GPL ,EU O MANANC BUCATA CU BUCATA!

o zi buna!

 

VID 20161108 115528

https://www.youtube.com/watch?v=VVPnO-DfNTs&feature=youtu.be

 

P.S.: chiar trebuie sa subliniez ca nu am rude cu grad inaintat de handicap... nu inteleg de unde ai scos-o si p-asta... majoritatea rudelor "cam au murit" in ultimii 10 ani,mai sunt vreo cateva dar cred ca "mai dureaza" :rolleyes: iar eu copii n-am de gand sa fac,deoarece nu ma intereseaza subiectul/aspectul asta al vietii!

 

... si pana la urma, cum realizezi economie de combustibil? Cam asta era intrebarea topicului.. Nu cat de frustrante sunt unele altele si toate impreuna cu felul cum ne le prezinti..

 

De curiozitate, stii cat poate ajunge ASIGURAREA (ca si impozitul.. taxa de drum..)la o masina de 4-5 litri in tarile (...poate care crezi tu) ca merita banii tai!? ...Informeaza-te intai si apoi (frustrari) mai vezi daca chiar iti trebuie aceea masina, sau mai apoi schimba tara daca crezi ca merita.

 

Sau poate ar trebui sa aflam ce economie de combustibil ar fi la motoarele de 4, 5 litri.

 

bai "baieti",serios acum,hai s-o incheiem ca e PENIBIL...

economie de carburant realizezi schimband treptele de viteza la turatia de cuplu sau ceva mai devreme daca e masina pe benzina! daca e diesel schimbi tot asa si incerci sa nu o tii subturata ca sigur nu-i bine avand in vedere tehnologiile anti-poluare BAGATE PE GATZII clientilor mai mult sau mai putin "fortat"!

decat sa dau bani la RROMani ma bine dau dublu la altii CE MERITA!

cam atat am avut de zis pe topicul asta,mai am si altele de facut si sincer nu ma incanta prea mult si nu apreciez postarile de aici!

posibil sa schimb si tara ca deja devine OBOSITOR...

va salut!

Edited by gowriel1982
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, stii cat poate ajunge ASIGURAREA (ca si impozitul.. taxa de drum..)la o masina de 4-5 litri in tarile (...poate care crezi tu) ca merita banii tai!? ...Informeaza-te intai si apoi (frustrari) mai vezi daca chiar iti trebuie aceea masina, sau mai apoi schimba tara daca crezi ca merita.

 

Ii raspund eu asa informativ ... in Austria respectiv Germania (vorbim de tari bine cotate, cu trai bun), taxa lunara la un Opel Zafira 2.0 DTi este 85 euro/ luna, deci 85x12 luni = 1020 euro/an. ieftin ?!

Daca vorbim despre un 3.0, 3.5 ... 5.0 ... ce zici ?

 

Cred ca te referi doar la varianta numita Bulgaria, unde inscrii orice cu pretul dorit de tine si care nu se stie cat "mai tine" :))

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce taxe lunare se face referire mai sus, dar eu in Germania, in zona in care locuiesc am platit urmatoarele impozite (anuale):

 

- 308 euro pt un Passat 2,0 tdi

- 485 euro pt X5 3,0 sd

- 216 euro pt A3 3,2 benzina

 

Motoarele pe benzina se impoziteaza mai putin, ajungandu-se ca la un motor mare pe benzina sa platesti uneori mai putin decat pt un 2,0d. In Romania, dupa cum bine stim cu totii, se pune problema altfel..

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce taxe lunare se face referire mai sus, dar eu in Germania, in zona in care locuiesc am platit urmatoarele impozite (anuale):

 

- 308 euro pt un Passat 2,0 tdi

- 485 euro pt X5 3,0 sd

- 216 euro pt A3 3,2 benzina

 

Motoarele pe benzina se impoziteaza mai putin, ajungandu-se ca la un motor mare pe benzina sa platesti uneori mai putin decat pt un 2,0d. In Romania, dupa cum bine stim cu totii, se pune problema altfel..

 

Ce am scris eu, include si asigurarea obligatorie.

 

Cat despre tarifele din Germania ... pare ok, n-am stiut.

Link to comment
Share on other sites

Motorul dau V12 de 6.0 polueaza mai mult decat o coaja de diesel blana,fara dpf, fara catalizator din 2005. Asa ca numai vorbi de poluare, cum tu nu ai bani de benzina, nici ala nu are bani de dpf nou. Eu totusi am gpl care 95% din timp sta afara pe strada in parcare si cand il iau tot pe benzina merg mai mult, imi permit sa merg fara gpl, imi permit si un dpf nou de 7.000 RON si niste injectoare de 3.000 lei bucata, dar nu inteleg de ce sa fac asta???

 

Si da...logic, normal ca nu m-as fi asteptat tu sa platesti in Romania impozitul ala, cum am spus poate pe bulgaria sau vreo "jmecherie" ceva de la RRomani cum spui tau, dar esti tot roman cu bmw din 90' care vrea un bmw V12 6.0 pe gpl inscris pe bulgari sau orice altceva numai sa nu plateasca impozitul respectiv.

Cine e mai rroman? Eu ca fac dpf off la masina sau tu ca pui motorul pe gpl ca iti consuma foarte mult si il inscrii pe "mozambic" ca sunt prea multi bani de dat la stat?

 

Ma repet, a nu se considera flame sau altceva pentru colegi ca si "cavaliere". Am gpl pe o masina din familie, am dpf ON si nu am facut niciodata pana acum DPF OFF insa daca ar pica eu zic ca i-as face DPF OFF si nu l-as curata...nu stiu sincer ce as face dar eu cred ca l-as anula si nu mi-e rusine sa recunosc ca mai bine as da 1.000 lei sa-l curat sau tot 1.000 lei sa-l anulez decat sa dau 7.000 lei sa pun altul nou.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

PDF-ul asta se elimina si in tari mult mai dezvoltate , nu cred ca este o rusine .Mai ales daca masina nu mai dispune de garantie.

La fel si GPL-ul se poarta afara.X5 cu GPL sunt foarte comune.

 

On topic.Eu nu reusesc sa fac economie prea mare de carburant datorita stilului meu de condus care nu este foarte ECO.

De acea am si vandut E39-le (528iA)la care m-a socat consumul pe distante scurte.

 

Pe 320i am gpl iar pe o distanta de 100km cheltui mai putin fata de 328i, dar asta doar datorita pretului GPL pt ca in litri consum mult mai mult GPL.

 

Daca ar fi sa fac economie as face in felul urmator.

Aleg orele cu mai putin trafic.

Fara acelerari si franari bruşte.

In viteza a-5-a pe limita de 50km/h.

Pe cat posibil sa evit treptele 3 si 4 pt a atinge viteza de croaziera (cutie manuala).

Sa folosesc cea mai buna benzina.

Fara greutate care nu este necesara in masina (inclusiv roata de rezerva).

Atentie la presiunea din anvelope.

 

Dar asta inseamna un sofat extrem!

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

PDF-ul asta se elimina si in tari mult mai dezvoltate , nu cred ca este o rusine .Mai ales daca masina nu mai dispune de garantie.

La fel si GPL-ul se poarta afara.X5 cu GPL sunt foarte comune.

 

On topic.Eu nu reusesc sa fac economie prea mare de carburant datorita stilului meu de condus care nu este foarte ECO.

De acea am si vandut E39-le (528iA)la care m-a socat consumul pe distante scurte.

 

Pe 320i am gpl iar pe o distanta de 100km cheltui mai putin fata de 328i, dar asta doar datorita pretului GPL pt ca in litri consum mult mai mult GPL.

 

Daca ar fi sa fac economie as face in felul urmator.

Aleg orele cu mai putin trafic.

Fara acelerari si franari bruşte.

In viteza a-5-a pe limita de 50km/h.

Pe cat posibil sa evit treptele 3 si 4 pt a atinge viteza de croaziera (cutie manuala).

Sa folosesc cea mai buna benzina.

Fara greutate care nu este necesara in masina (inclusiv roata de rezerva).

Atentie la presiunea din anvelope.

 

Dar asta inseamna un sofat extrem!

 

ma tot plimb in ultimul timp la braila si inapoi,dar mers prin Ianca,drumul e mai bun p-acolo! mers cu 90 km/h in a-5a si 55 km/h in localitati, cam 8-9 litri la suta de km imi ia 520i M20B20 cu vreo 250000 km la bord! Mers "cum vreau eu" 59 km/h in localitati si 130-160 km/h in afara(ca maxim la hakkapelliita R2 e 170 km/h) clar iese la 10 litri la suta de km! Probat pe metoda plinului,notat cati km aveam inainte sa bag benzina, numarat km de pe bornele kilometrice,examinat acul de la rezervor din bord! ALA E CONSUMUL... acuma, dati-mi un motiv BUN sa conduc precum o baba ,sa incurc pe multi in trafic,sa-mi "umple toti frigiderul cu carne" ca nu ma pot depasi in anumite zone,etc... pentru 5-10 lei la suta de km IN PLUS!

GPL as pune si eu,dar mie lene,nu vad sensul(deocamdata) pentru un motor de 2 litri,si nu ma intereseaza prea mult pentru ca nu merg mult cu masina! dar e bun GPL-ul, la motoare de la 4 litri in sus! altfel n-as pune! daca-ti permiti masina iti permiti si consumul sau cheltuielile aferente! sau mergi cu dacia logan cu GPL! motorul de 1.2 benzina... :pirate:

p.s. cu toate ca motorul de 1.2 litri n-as crede sa consume MULT MAI PUTIN decat cel de 1.4 litri; iar cu cel de 1.4 am fost pana la mare si inapoi,3 persoane in masina,bagaje aproape zero ca ne-am dus la "destrabalare" , si a consumat la dus 7.3 litri la suta de km iar la intors 6.8 litri la suta de km! DE CE?! habar n-am,ca s-a mers la fel si dus si intors... pe GPL consumul va fi mai mare fata de benzina cu aproximativ 30 %. deci la un consum de 10 litri la suta pe benzina vei avea 13-14 litri de GPL la suta de km! treaba testata si ras-testata de mine si multi altii!

pentru unii se merita,altii nici nu vor sa auda de GPL!

timpul o sa dovedeasca ce si cum!

Edited by gowriel1982
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

adineauri am ajuns acasa, si inainte sa plec am bagat pe langa benzina si o sticla de STP solutie curatare injectoare si "tati cele" in sistemul de alimentare! ori mi se pare mie,e placebo da' masina a mers mult mai bine iar consumul mers tot "cum merg eu" a fost mai mic, in sensul ca n-a mai consumat 10 litri la dus 10 la intors! practic, cand am plecat,acul la rezervor era la 50 de litri,masurat pe spatiu perfect drept,lasata masina sa stea acolo 10-15 minute! la intoarcere,am lasat masina tot pe portiunea respectiva plata si n-a mai ajuns acul de la rezervor la 30 litri,CUM AR FI TREBUIT ,cam asa rezultand la fiecare drum dus intors! si de data asta chiar i-am dat tare,ca mai erau doi cu statie radio in fata mea... :popcorn:

ori consuma putin DOAR cand bag STP-ul asta ori,chiar avea nevoie masina de ceva curatare a injectoarelor! Simt o schimbare mai ales in depasiri cand e mai sprintena masina chiar si in a-5a! Daca-i dau a-4a deja e "racheta" comparat cu ce putea pana acum! Si turatia este la 3000-4000,nu 1500 rpm in a-4a si ma bag in depasiri...

Maine mai vine un "aditiv" de-asta la magazinul de unde cumpar eu mereu "chestii auto",si o sa-l bag si p-ala de curiozitate! doar ca e liqui moly, mai exact Motor System Reiniger Benzin Liqui Moly 5129 300 ml

https://www.conrad.de/de/motor-system-reiniger-benzin-liqui-moly-5129-300-ml-752985.html

Dar pentru consum redus trebuie sa ai "talpa usoara",altfel nu se poate!

Pana si un logan 1.4 benzina va consuma mult daca stai cu talpa pe acceleratie la capat!

 

a trebuit sa va spun si voua cum s-a comportat masina dupa 200 ml de STP,aditiv de curatare injectoare, ca prea a mers bine masina azi!

:hyper:

http://i66.tinypic.com/arq4h.jpg

Edited by gowriel1982
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

o chestie foarte tare: la PETROM aditivul STP costa 26 lei,iar pe un site costa 13,5 lei! :blink: mare tie gradina DOAMNE... da' unii au sarit calul! si gardul...

https://www.norauto.ro/aditivi/450-aditiv-curatat-injectoare-benzina-stp-200ml.html

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

"Minuni",n-as crede, dar functioneaza mai bine motorul cu el amestecat in benzina!Adica,s-a vazut azi la drum;cand am ajuns acasa eu ma asteptam sa fie din nou la semnul de 30 litri,dar de unde,acul a ramas mai mult spre 40 litri,treaba ce n-am "patit-o" niciodata conducand la fel si pe acelasi drum! Nici ca m-as fi asteptat,sincer ti-o spun! o sa folosesc mereu aditiv de-asta sau de la liqui moly ca prea m-a impresionat! totul a inceput cu schimbarea statiei de unde bagam benzina! cu benzina de la PETROM vedeam cum scade acul la rezervor "in timp real",de m-am cam speriat primii 3-4000 km... si din greseala am bagat de la LUKOIL in drum spre mare,si ma bucur ca s-a intamplat asa! pai e alta viata cu benzina lukoil! nu se mai "grabeste" acul la rezervor spre 0...

si-acum cu aditivul asta parca-i alta masina!

CUM?! habar n-am dar functioneaza! si mie-mi convine daca va functiona la fel de bine si in viitor DACA nu mai folosesc aditivul!Pana la urma cat de "concentrat" poate fi in nici 200 ml?!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nimic nou sub soare! se stie de curatarea asta a motoarelor din 1929!!!

uite patentul aici:

https://www.google.com/patents/US1820395

si al naibii,au folosit chiar un motor cu sase cilindri IN 1929!!!

 

"As a specific example we may use in each cylinder of an ordinary six cylinder engine c. c. of a mixture comprising by volume 40 parts of benzyl alcohol, 30 parts benzol, and 30 parts of ethyl alcohol. The engine is operated until the temperature of the metal parts of the combustion chamber is at least 150 F. when the mixture is injected or otherwise introduced into the cylinders and the engine stopped. 'The mixture is permitted to remain in the cylinders for about two hours, more or less, depending upon the nature of the. carbon deposit, during which time the gummy binder is softened or dissolved. Then the engine is started and the loosened deposit is gradually blown out the exhaust."

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.