Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Cutia este facuta de ZF nu de BMW.Deci este ok.Uleiul din convertizor nu se scoate(sau cel putin nu in Romania).

Dupa schimb se reseteaza adaptarile cutiei(s-ar putea sa nu poata pentru modelul tau de cutie-trebuie sa intrebi inainte).

 

Ce sa reseteze cand la Faur nici nu au aparatura?

Link to comment
Share on other sites

Ce sa reseteze cand la Faur nici nu au aparatura?

Pai eu ce am spus?

Foarte multi de pe acest forum nu-si trec locatia la profil, deci nu stim de unde este colegu'.

p.s. nu numai la Faur poti schimba uleiul din cutie in Bucuresti,mai sunt si alte service-uri.

Link to comment
Share on other sites

Sunt din Constanta ...greseala mea.Schimbul il voi face la un service unde merg cu celelalte masini ale mele....este primul bmw ptr mine!Resetarea o pot face eventual la AB??? Sau daca stiti vreu service in Constanta care ma poate ajuta raman dator! Multumesc ptr raspunsurile anterioare!
Link to comment
Share on other sites

Cauta un service care a mai facut asa ceva, nu te juca ca nu schimbi uleiul in fiecare zi, eu as merge chiar la Bucuresti doar 2 ore de mers, dar faci lucrarea corect.

 

Dupa 200 mii km cutia capata anumite uzuri. Resetarea nu e tocmai indicata, intrucat o readuci la parametri teoretici de noua. Deci asta cu resetarea nu e chiar asa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Salut si la multi ani!!

 

I-am contactat pe cei de la ZF Faur pentru a programa o revizie la cutia de viteze, intrebandu-i in acelasi timp si ce metoda folosesc ei pentru schimbarea uleiului, cat si pretul.

Nu stiu daca cineva a mai precizat aceste detalii pe acest forum, dar ma gandeam ca nu strica sa actualizam putin cu informatii constructive, asadar aveti mai jos raspunsul lor:

 

In ceea ce priveste procedura de schimbarea a uleiului, exista 2 metode:

 

1. Metoda "gravitationala" (cea mai des utilizata si recomandata de producatorul ZF) ceea ce implica scurgerea libera a uleiului din cutie si adaugarea uleiului nou prin procedura "overflow" (prea plin) la temperatura 30 - 50°C si parcurgerea secventiala a treptelor selectorului de pozitie. Atentie! Nu intotdeauna cantitatea de ulei ce se adauga este egala cu cea care se scurge deoarece cutia poate a mai pierdut ulei in functionare sau poate a fost supraumpluta cu ocazia unui alt schimb.

Scurgerea unei anumite canitati de ulei mai depinde si de tipul cutiei, configuratia etansarilor interioare, cantitatea de ulei ramasa in convertizor, comunicarile cu aerisitorii, reglajele din cuplaje si frane etc. De aceea nu se poate decat estima, in functie de tipul unei cutii, ce cantitate de ulei este necesara.

Este interzis a se scurge uleiul din transmisie cu motorul in functiune!

Este de asemenea foarte important a se aspecta uleiul ce se scoate din punct de vedere al mirosului, aspectului, culorii, existenta particule metalice (in ulei si pe magnetii de la baie), etc. ceea ce ne da o imagine a functionarii cutiei si a stadiului uzurilor interne.

 

2. Metoda de schimb prin extragere cu vid sau "flush", care extrage aproape toata cantitatea de ulei din transmisie.

Exista un agregat care lucreaza pe baza de vid, cunoscuta si ca “masina de flush” si acesta extrage aproape tot uleiul din transmisie (inclusiv cel din convertizor), inlocuindu-l cu aceeasi cantitate cu cea extrasa. Nivelul insa trebuie verificat insa tot prin overflow.

Referitor si la aceasta metoda exista niste comentarii:

Evident, este bine sa inlocuiesti toata cantitatea de ulei, insa in prescriptiile de mentenanta ale ZF Getriebe Saarbruecken se descrie, si accepta ca suficienta, metoda de inlocuire “gravitationala” a uleiului, aceasta prescriptie fiind valabila insa cand uleiul extras nu are un aspect si miros total ars, contaminat si continand particule metalice. In acest caz nefericit nici masina de flush nu mai poate sa faca minuni. Se impune in aceasta situatie demontarea si reparatia urgenta a cutiei intrucat pana la o defectare majora (si in consecinta cu costuri mai mari de reparatie) nu mai este decat un pas.

Apoi mai exista si posibilitatea ca la umplere, pe o perioada scurta de timp, cuplajele cu frictiune sa lucreze fara ulei (presiune de ulei scazuta in cilindri) ceea ce poate induce unele patinaje si uzuri.

Si nu in ultimul rand, trebuie mentionate cazurile in care, dupa schimbul prin flush, au existat plangeri privind functionarea defectuoasa a transmisiei, inainte aceasta functionand normal. Explicatia este urmatoarea: in distribuitoarele blocului de valve (mecatronica) incep sa apara uzuri deci majorari de ajustaje piston distribuitor – locas (alezaj) din bloc. Aceste uzuri (majorari) sunt uneori (partial) compensate de straturi foarte fine de pilitura micronica sau chiar mai mica rezultate chiar din uzuzrile interne ale transmisiei. Astfel etansarea distribuitorului respectiv este in continuare pastrata. Prin flush (spalare) se produce si spalarea acestor straturi de pseudo etansari (de compensare) si astfel odata cu incalzirea si subtierea uleiului (dar si cu uleiul rece) incep sa se produca pierderi de presiuni de comanda distribuitor prin ajustajele astfel largite si de aici comportamentul anormal al transmisiei (socuri, patinaje, etc.).

 

Aceasta operatie, conform metodei gravitationale, se poate efectua si in service-ul nostru, la preturi avantajoase si cu piese / ulei originale.

 

Iar ca idee de pret, aveti mai jos devizul pe care l-am primit eu:

Este recomandat a se schimba uleiul la cutia automata ZF la fiecare 80.000 km.

Preturile sunt:

- ulei ZF Lifeguard Fluid 8 – 98 lei + t.v.a. / litru x aprox. 6-7 litri, (nu avem pe stoc momentan)

- baie ulei cu filtru ZF 8 HP 45 – 488 lei + t.v.a.

- manopera – 250 lei + t.v.a.

 

Operatiunea de schimb ulei dureaza aprox. 4 ore, durata care se poate prelungi in cazul aparitiei altor situatii neprevazute / dificultati.

Ideal ar fi sa lasati masina la noi de seara pentru a scadea la tempereatura potrivita, iar dimineata, la prima ora, sa inceapa schimbul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pot sa stiu pe baza VIN-ului ce model de cutie de viteza am la masina?

Exista ceva senzori care sa indice ca trebuie schimbat uleiul sau vreun comportament al masinii?

La mers nu am simtit nicio problema, dar masina are 115.000 KM.

Am un stil de condus mai prudent, deloc sportiv. Rar ajung la 3.000 de ture.

E vorba de un BMW X1 xDrive 18d cu transmisie automata.

Eu sunt de principiu sa nu intervin la lucrurile care merg.

Se poate lua o mostra de ulei din cutia de viteza si pe baza analizei acesteia sa se recomande sau nu schimbarea uleiului?

 

Mersi

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am cumparat sotiei un e46 316i automat fabricatie 08/2003. Nu am reusit sa aflu ce tip de cutie am dar stiu ca primul proprietar in Ro, cel de la care am cumparat-o mi-a spus ca nu a intervenit cu nimic la cutie adica nu i-a facut nici un schimb pt ca l-am intrebat (masina a fost folisita de sotia lui,pe numele ei fiind si masina). Cu vin decoder nu am gasit ce fel de cutie are. Bordul arata 170k - intrebarea mea este daca cineva din Iasi a fost la baiatul ala de la capat CUG, intrarea spre Ciurea pentru efectuarea schimbului de ulei la cutie?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ffr, cam toti fabricantii de cutii spun ca uleiul se schimba intre 80-120.000 km. Ce monstra de ulei vrei sa iei, la tine uleiul este negru si cu multa pilitura de la frictiune, care o gasesti depusa pe magneti. A ta are 115.000 km., daca vrei sa astepti pana ai probleme, atunci asteapta!. Cand incep problemele, degeaba schimbi uleiul si filtrul.

 

 

 

 

@Stefan TheDog,

 

tu ai aceasta cutie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR-08-2003-E46-BMW-316ti&diagId=24_0830

 

iar ulei uite aici, daca vrei original: https://www.pieseauto.ro/ulei-cutie-de-viteze/bmw/seria-5-f10/ulei-motor-bmw-83222305396-atf-2-cutie-viteze-1273796269.html

Link to comment
Share on other sites

@ffr, cam toti fabricantii de cutii spun ca uleiul se schimba intre 80-120.000 km. Ce monstra de ulei vrei sa iei, la tine uleiul este negru si cu multa pilitura de la frictiune, care o gasesti depusa pe magneti. A ta are 115.000 km., daca vrei sa astepti pana ai probleme, atunci asteapta!. Cand incep problemele, degeaba schimbi uleiul si filtrul.

 

 

 

 

@Stefan TheDog,

 

tu ai aceasta cutie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR-08-2003-E46-BMW-316ti&diagId=24_0830

 

iar ulei uite aici, daca vrei original: https://www.pieseauto.ro/ulei-cutie-de-viteze/bmw/seria-5-f10/ulei-motor-bmw-83222305396-atf-2-cutie-viteze-1273796269.html

 

Multumesc de raspuns, e o informatie utila.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire: la un e93 320d, cutie automata, in primele minute dupa pornire cu motorul rece cutia schimba vitezele ca si cum ar patina, mai exact dupa schimbarea vitezei turatia sare cu 3-400rpm. Deasemenea, la accelerare turatia creste, dar viteza nu. Problemele se manifesta atat in modul sport, cat si pe manual, dupa cca 5min schimba normal. E normal (de la frig) sau e vreo problema pe undeva? Masina e inca in garantie, urmeaza revizia si as vrea sa stiu daca raspunsul oferit de reprezentanta legat de problema asta (daca e o problema) e in regula sau nu. Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
salut! tocmai ce am achizitionat un F30 2013 185000 km n47. din istoricul de la bmw rezulta ca nu s a facut schimb ulei sau altceva la cutie. schimba f lin si am mari dubii daca sa umblu la ea pt revizie. mi e teama sa n stric ce merge bine. hmmm...
Link to comment
Share on other sites

salut! tocmai ce am achizitionat un F30 2013 185000 km n47. din istoricul de la bmw rezulta ca nu s a facut schimb ulei sau altceva la cutie. schimba f lin si am mari dubii daca sa umblu la ea pt revizie. mi e teama sa n stric ce merge bine. hmmm...

 

 

 

Nu strici nimic schimband uleiul. Mai degraba vei strica daca nu il schimbi la timp.

 

 

Uite aici BIBLIA cutiilor automate: http://www.zf.com/corporate/en_de/aftermarket/spare_parts/transmissions_spare_parts/oil_change_kits/Oil_change_kits.html

 

As vrea sa vad daca si ZF Faur, sau alti meseriasi, respecta ce scrie aici :unsure:

 

Aici gasesti toate modelele de cutii automate. Cauta cu atentie si vei gasi tot ce ai nevoie.

Edited by florin1967
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte utile informatiile despre schimburile la cutia de viteze automata ... pe de o parte ... pe de alta parte ma cam intristez ... eu am acum cam 123.000 km ... asta inseamna ca trebuie sa-mi fac ceva curaj sa schimb uleiul, desi motive de ingrijorare nu am, schimba bine, e totul in regula acolo, dar admit ca daca nu-l schimb pot aparea probleme ...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.