Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Vreun coleg imi poate pune la dispozitie vreun document de interpretare rezultate adaptari cutie?

Ma interesesaza in special pt ZF 8HP.

Sunt curios despre interpretarea rezultatelor pt valorile si counterii pt Clutch Fill Pressures, Rapid Fill Times (vizibili din ISTA).

Am sapat mult pe internet, si nu am ajuns la niciun rezultat.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cand schimb din P in D sau R are u mic soc. e normal? precizez ca in mers schimba lin. doar de pe loc cand intra in d sau R se sinte cateodata soc.

O mica "cabrare" a masinii e normala,schimbarile pozitiei P,D sau R sun facute hidraulic,dar,un soc mare nu e normal.

Edited by nirod
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

As avea urmatoarea problema: cand sunt in treaptaa 6a...la 80 la ora ( 1100-1200 ture) si ii dau jumatate de pedala sau o tin la limita aia unde ar trebui sa schimbe...imi daun fel de soc (zgaltait) etc si apoj schimba. Daca o calc tare, nicio problema. In rest cutia schimba impecabil (730 d cutie 6 trepte, tractiune spate).am reconditionst cutia am schimbat ambreiajele si uleiul. Pareri?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cei de la Zf Faur sunt de alta parere. La fel si cei de la Bavaria. Dar poate va pricepeti voi mai bine.

Confirm si eu. Merg si eu la Service Faur sa schimb uleiul in ZF-ul asta (am 100.000 km) :p

Edited by godoroja
Link to comment
Share on other sites

Salutare Tuturor!

Sunt un proaspat posesor de E46 320D 2004, achizitonat in UK (aici locuiesc), si am zis ca este o masina buna pentru vreo 1000lire :)

Insa, am cateva nelamuriri pe care vreau sa le rezolv:

 

- Cand pornesc masina dimineata (rece) masina vibreaza foarte tare, o pot simtii in scaun rau :) iar cand se incalzeste, este mai domol vibratul!

- Cand pun cutia din P in D, are o smucitura mare, ca si cum sare pe masina din fata. (la rece un pic mai rau, dar la cald cam tot la fel)

 

Tin sa mentionez ca in afara de astea doua chestii, masina merge foarte bine, trage bine, schimba bine :)

 

Am vazut in istoricul masinii ca nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze, iar masina se apropie maret de 300mii (270 pe ceas acum).

As vrea sa sa ii schimb uleiul in cutie cand merg in RO (peste doua sapt) in speranta ca ma va scoate mai ieftina ca in UK :) lol.

De asemenea, uleiul de motor este pe lista, insa nu as vrea sa merg pana in RO cu ce am acum (Habar nu am ce este), un sfat? ce vascozitate sa folosesc la KM astia?

 

Va multumesc mult in avans!

Edited by JamesGhost
Link to comment
Share on other sites

Salutare Tuturor!

Sunt un proaspat posesor de E46 320D 2004, achizitonat in UK (aici locuiesc), si am zis ca este o masina buna pentru vreo 1000lire :)

Insa, am cateva nelamuriri pe care vreau sa le rezolv:

 

- Cand pornesc masina dimineata (rece) masina vibreaza foarte tare, o pot simtii in scaun rau :) iar cand se incalzeste, este mai domol vibratul!

- Cand pun cutia din P in D, are o smucitura mare, ca si cum sare pe masina din fata. (la rece un pic mai rau, dar la cald cam tot la fel)

 

Tin sa mentionez ca in afara de astea doua chestii, masina merge foarte bine, trage bine, schimba bine :)

 

Am vazut in istoricul masinii ca nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze, iar masina se apropie maret de 300mii (270 pe ceas acum).

As vrea sa sa ii schimb uleiul in cutie cand merg in RO (peste doua sapt) in speranta ca ma va scoate mai ieftina ca in UK :) lol.

De asemenea, uleiul de motor este pe lista, insa nu as vrea sa merg pana in RO cu ce am acum (Habar nu am ce este), un sfat? ce vascozitate sa folosesc la KM astia?

 

Va multumesc mult in avans!

[/quote

 

poti sa schimbi de 3 ori uleiul la cutie! it s too late!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Poti fi un pic mai explicit :) si pentru astia mai grei de cap ca mine?

 

La ce te referi? "is too late" ? Sa ma astept sa cada cutia de tot? sau is too late sa o mai repar? si va ramane cu smucitul asta for ever?

 

 

Nu te impacienta asa tare. Mai intai verifica tampoanele de la cutie, sunt 2. Acea vibrare poate sa vina de acolo, ( tampoane cutie rupte). Mai verifica si tampoanele motor.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2004-E46-BMW-320d&diagId=22_0084 , piesa 3 din link.

 

Acel soc cand dai in R si D, poate sa vina tot de la acele tampoane si ma poate sa fie si de la flansa cardar, imbatranita si devine elastica si poate da acel soc + alte chestii, bucsaraie cu joc, etc.

 

Eu tind sa cred, ca tampoanele cutie sunt de vina.

 

Intai verifica tampoanele si flansa cardan. Nu lua de bun tot ce se spune pe forum. :thumbsup:

 

Ulei poti folosi linistit 5w30.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Nu te impacienta asa tare. Mai intai verifica tampoanele de la cutie, sunt 2. Acea vibrare poate sa vina de acolo, ( tampoane cutie rupte). Mai verifica si tampoanele motor.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2004-E46-BMW-320d&diagId=22_0084 , piesa 3 din link.

 

Acel soc cand dai in R si D, poate sa vina tot de la acele tampoane si ma poate sa fie si de la flansa cardar, imbatranita si devine elastica si poate da acel soc + alte chestii, bucsaraie cu joc, etc.

 

Eu tind sa cred, ca tampoanele cutie sunt de vina.

 

Intai verifica tampoanele si flansa cardan. Nu lua de bun tot ce se spune pe forum. :thumbsup:

 

Ulei poti folosi linistit 5w30.

 

Multumesc Florin!

O sa incerc sa o duc la elevator week end asta :) am niste indieni aproape de mine cu un service de cartier, unde imi mai fac schimburile de ulei si alte chestii.

M-am gandit ca vibratiile la relanti sa fie de la tampoane motor/cutie. :)

Insa, acea smucitura, ma cam sperie, in principal pentru faptul ca am in plan sa conduc masina pana in RO peste 2 saptamani.

Sper sa fie alea si sa scap doar cu atat. Desi am zis si mai sus, cutia merge perfect, schimba bine si pe auto si pe manual, fara smucituri sau alte treburi, singura chestie este cand o pun in D si R (parca mai pronuntat in D).

 

O duc la elevator ce sa mai, si vad ce si cum e treaba cu tampoanele la cutie/motor.

 

Ca si ulei cutie, ce recomanzi? si cam ce cantitate sa cumpar?

Sa astept pana in ro? sau sa o fac cat mai repede?

 

Multumesc!

Florin si eu!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Va rog sa imi recomandati un service in Bucuresti pentru schimb ulei la cutia de viteze automata ZF si sa imi spuneti daca credeti ca chitul de la epiesa este in regula.

 

http://www.epiesa.ro/set-piese-schimb-ulei-transmisie-automata-zf-parts-8700250-articol-3102899.htm

 

Eventual sa imi recomandati un mecanic service din Bucuresti care sunt in regula ca si preturi, profesionalism pentru probleme mecanice gen inlocuit discuri, placute, brate, bucse, ulei, filtre...

 

 

Multumesc,

Claudiu

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Florin!

O sa incerc sa o duc la elevator week end asta :) am niste indieni aproape de mine cu un service de cartier, unde imi mai fac schimburile de ulei si alte chestii.

M-am gandit ca vibratiile la relanti sa fie de la tampoane motor/cutie. :)

Insa, acea smucitura, ma cam sperie, in principal pentru faptul ca am in plan sa conduc masina pana in RO peste 2 saptamani.

Sper sa fie alea si sa scap doar cu atat. Desi am zis si mai sus, cutia merge perfect, schimba bine si pe auto si pe manual, fara smucituri sau alte treburi, singura chestie este cand o pun in D si R (parca mai pronuntat in D).

 

O duc la elevator ce sa mai, si vad ce si cum e treaba cu tampoanele la cutie/motor.

 

Ca si ulei cutie, ce recomanzi? si cam ce cantitate sa cumpar?

Sa astept pana in ro? sau sa o fac cat mai repede?

 

Multumesc!

Florin si eu!

 

ulei: https://ulei-cutie-de-viteza.compari.ro/ravenol/atf-6hp-fluid-1l-p341928226/?gclid=CjsKDwjw0cXIBRCxjqnE3K3sHhIkAL1LezSRfNGdZj6acAq-3KFilffq50_AUCaPYedxmIv-vH25GgI1cvD_BwE sau http://www.emag.ro/ulei-transmisie-1l-texaco-texamatic-7045e/pd/D6X3X7BBM/

 

7 litri de ulei, uite aici cutia ta: http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/12%20Automatic%20Transmission%20Internet.pdf , cauta pag.27. Aici gasesti si procedura de schimb ulei, absolut tot.

 

Normal ca ai soc la R/D, daca sunt tampoanele duse. Verifica tampoanele si schimbale la baietii care ii stii. Nu sunt greu de schimbat. Trebuie sa rezolvi vibratiile si dupa sa pleci la drum. :thumbsup: Atentie si la flansa cardan, sigur e cauciucul imbatranit si devine elastic. :frantics:

 

Uite ce spune aici si asta este o firma serioasa : https://www.youtube....h?v=vOQ3Bp-RDBY

 

Uite la min. 4.10 sec, ce ulei baga in cutie. Oricum, fiecare decide singur ce face. :rolleyes:

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.

Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.

Asa facea si inainte de schimbul de ulei.

Procedez in felul urmator.

Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?

Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.

 

Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

PS:

Masina este cumparata de curand, are 70.000km, nu a fost accidentata.

 

 

Multumesc,

Claudiu.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.

Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.

Asa facea si inainte de schimbul de ulei.

Procedez in felul urmator.

Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?

Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.

 

Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

PS:

Masina este cumparata de curand, are 70.000km, nu a fost accidentata.

 

 

Am observat ca daca calc ferm spre foarte apasat frana nu se mai simte nimic la pornire.

Se poate sa fie o problema si cu partea de franare, intr-adevar, discurile sunt destul de uzate, mecanicul mi-a zic ca mai tin numai un schimb de placute, placutele sunt la 50%pe fata si noi pe spate.

Am observat ca daca o pun pe N si trag frana de mana, avand o mica denivelare in parcare la rotile din spate, masina tot se mai misca cativa cm, practic nu ramane intepenita la tyragerea franei de mana.

Poate ca de la aceasta miscare a masinii apare acel soc la pornire...

Link to comment
Share on other sites

Discurile de frana nu se duc la 70K km si imi e greu sa cred ca o masina de 9 ani a facut doar 70K km. Discurile tin minim 125K km in conditii de exploatare normala. Vezi sabotii de frana,poate trebuiesc inlocuiti sau poate trebuie sa strangi frana de mana.
Link to comment
Share on other sites

Salut,Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.Asa facea si inainte de schimbul de ulei.Procedez in felul urmator.Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

Calci frana, opresti masina si o treci direct in P cu frana calcata.

 

 

Discurile de frana nu se duc la 70K km si imi e greu sa cred ca o masina de 9 ani a facut doar 70K km. Discurile tin minim 125K km in conditii de exploatare normala. Vezi sabotii de frana,poate trebuiesc inlocuiti sau poate trebuie sa strangi frana de mana.

Depinde unde a fost folosita mai mult. In oras le toci mai repede, daca ai si un stil mai sportiv de condus, nu e de mirare.

 

A mea avea km in zona aia acum 2 ani, fiind din 2007 si a 2-a masina in familie (deci mai putin folosita). Sunt rare cazurile, dar exista.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Masina a fost folosita mai mult in oras de persoana respectiva, mai avea inca o masina in paralel cu asta..km sunt reali 100%, reviziile facute la MHS, am primit de acolo si istoricul de service.In plus cunosc persoana dinainte de a cumpara masina asta.

 

Mai astept pareri cu privire la momentul in care apesi P si succesiunea de actiuni dinaintea trecerii in Parking mode.

 

 

Merci.

C

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema dupa ce am facut schimbul de ulei la cutie si nu stiu exact unde sa caut buba.

Masina e un BMW F10 535xd cutie 8HP70Z, masina achizitionata recent.

Am schimbat ulei cutie + filtru si inlocuit cu aproximativ 6litri ATF3+ de la BMW, nu am facut adaptare dupa. La al doilea drum Bucuresti - Constanta am primit mesaj "Cutia este prea incinsa si va rula intr-o treapta superioara pentru a se raci". Nu stiu exact care a fost procedura urmata la service pentru a se umple cutia, nu am fost de fata. Deasemenea am observant si un consum marit cam cu 1.5 litri % avand in vedere ca circul mereu cu pilotul la 140 si stiu care este media.

 

Poate a mai intalnit cineva problema sau macar sugestii unde sa caut problema.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema dupa ce am facut schimbul de ulei la cutie si nu stiu exact unde sa caut buba.

Masina e un BMW F10 535xd cutie 8HP70Z, masina achizitionata recent.

Am schimbat ulei cutie + filtru si inlocuit cu aproximativ 6litri ATF3+ de la BMW, nu am facut adaptare dupa. La al doilea drum Bucuresti - Constanta am primit mesaj "Cutia este prea incinsa si va rula intr-o treapta superioara pentru a se raci". Nu stiu exact care a fost procedura urmata la service pentru a se umple cutia, nu am fost de fata. Deasemenea am observant si un consum marit cam cu 1.5 litri % avand in vedere ca circul mereu cu pilotul la 140 si stiu care este media.

 

Poate a mai intalnit cineva problema sau macar sugestii unde sa caut problema.

 

 

Esti sigur ca ti-a bagat aprox. 6 l ulei? Ai fost de fata? Din ce spui tu, seamana cu nivel prea mic de ulei in cutie? Cutia mergea bine inainte de schimb ulei?

Link to comment
Share on other sites

Masina a venit pe roti din Germania, si am mai facut eu cam 1000 km in tara fara probleme. Nu am fost de fata cand s-a pus ulei, dar luni o sa duc masina inapoi pentru verificare. Daca e doar din nivelul de ulei treaba ar fi simpla.
Link to comment
Share on other sites

Masina a venit pe roti din Germania, si am mai facut eu cam 1000 km in tara fara probleme. Nu am fost de fata cand s-a pus ulei, dar luni o sa duc masina inapoi pentru verificare. Daca e doar din nivelul de ulei treaba ar fi simpla.

 

 

Mai mult ca sigur ca este de la schimbul de ulei. Te duci inapoi la ei si stai langa ei.

 

Pune-i sa bage scanerul sa citeasca temperatura uleiului din cutie, temperatura uleiului trebuie sa fie intre 30-40 grade, cu motorul pornit, cutia in P, iar cand deschizi busonul de umplere, trebui sa se vada cum curg picaturi de ulei, chiar un firicell subtire de ulei. Daca nu curge ulei, se baga ulei pana incepe sa dea usor pe afara. Dupa aceea se pune busonul la loc, se strange si ala este nivelul normal.

 

Pe viitor sa fie invatatura de minte, sa stai langa mecanici sa vezi si tu ce fac, nu lasi o masina de zeci de mii de euro, pe mana unora care isi bat joc.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.