Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Daca softul tau este de la Superchips-Anglia, NU ai 400 nm!! Superchips ofera pe versiunea de 177CP un cuplu de 444nm!!!!!

Dupa prima resoftare, ai pus masina pe dyno ca sa vezi cum a iesit? Eu am postat graficul dyno de la Superchips pe post de ...ASA NU, dar a fost sters din ...varii motive!!! L-am postat si exlicat in parte, ca sa inteleaga si sa VADA cat mai multi, cat de mult depaseste cuplu maxim admis-constructiv s pe ce plaja de turatii!(pacat ca un moderator nu a inteles rolul "educativ" al postului meu!!!)

Link to comment
Share on other sites

Daca softul tau este de la Superchips-Anglia, NU ai 400 nm!! Superchips ofera pe versiunea de 177CP un cuplu de 444nm!!!!!

Dupa prima resoftare, ai pus masina pe dyno ca sa vezi cum a iesit? Eu am postat graficul dyno de la Superchips pe post de ...ASA NU, dar a fost sters din ...varii motive!!! L-am postat si exlicat in parte, ca sa inteleaga si sa VADA cat mai multi, cat de mult depaseste cuplu maxim admis-constructiv s pe ce plaja de turatii!(pacat ca un moderator nu a inteles rolul "educativ" al postului meu!!!)

 

Dap stiu ca era 440. Dar eu le-am cerut 400 si au zis ca atata au facut! La dyno nu am fost inca..poate sapt viitoare inainte sa ma hotarasc ce fac cu el...

 

De ce era postat la asa nu? Poti sa imi dai mie o scurta explicatie pe pm ca sa nu poluam topicul?

Link to comment
Share on other sites

Asadar si prin urmare furia albastra a ajuns acasa dupa aproape 1 sapatamana. Problemele au fost majore in ceea ce priveste cutia. S-au schumbat niste supape de la etansare din cutie precum si un nou convertizor. Blocul hidraulic nu are absolut nimic este bun. S-a facut si schimbul de ulei odata cu aceasta lucrare. Tot ce pot sa spun este ca cutia se prezinta altfel total schimbata, nu mai huruie nu mai troncane, nu mai scapa merge brici.Ii multumesc celui de sus :)) ca s-a rezolvat intr-un timp relativ scurt doar cu inlocuire de cateva piese ( imi era frica sa nu fie blocul hidraulic). In rest ii multumesc si lui @domi pentru sfaturile date, lui @unvicont pentru pontul cu mesterul de cutii (stie mesterul asta mesierie nu gluma) precum lui @bogdan_chis care a incercat orice metoda care ii statea in putinta pentru rezolvarea problemei. Sfatul meu personal este ca uleiul din cutie sa fie schimbat periodic eu cel putin de acuma am sa il schimb la 60.000km. Am vazut ce se intampla cand este atotstiutor si pe deasupra si naiv sa crezi ca un ulei poate sta in cutie o viata intreaga sau catva decenii :)) aiureli de marketing. oricum nu am cuvinte sa imi exprim bucuria functionarii aproape perfect a cutiei. Sarbatori fericite tuturor colegilo de pe forum si la cati mai multi kilometrii fara probleme.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@skorpyon:sper si eu sa te bucuri de masina.Ca e foarte frumoasa.Intr-adevar asta inseamna sa agheti remorca cu Atv-uri si sa bati coclaurile cu un 320d aut cu suspensie sport.Sper ca fostul proprietar sa doarma bine la cat l-am pomenit.Ma tot gandesc ce i-a facut de 2 luni a mers relativ bine si nu a inceput sa faca figuri decat cand a dat frigul.Problemele au fost grave:convertizorul a fost schimbat cu unul de doar 1000 de km si si de asemenea 4 valve unisens de pe ambreaiaje.Recomand sa cumparati pentru modelul asta de cutie ulei Texaco Texmatic etl 7045 e in ambalaj Texaco la 1L.Fata de cel care este in ambalaj BMW si e 35 de lei litrul cel in ambalaj Texaco e 27 lei litrul.Cel putin noi cu atat l-am cumparat.De asemenea setul complet de filtru de ulei + garnitura baie + suruburi e in jur de 230 lei pe Febi Bilstein.E foarte mica diferenta fata de cel original care este 300 lei.Deci in jur de 500 lei este pretul pieseleor de care aveti nevoie ca sa va intretineti corespunzator cutia de viteze.Si asta pt schimb complet(inclusiv uleiul din convertizor).La 60-80.000km nu mi se pare asa mult ca sa aveti o cutie fara probleme.Intre timp am mai schimbat complet uleiul intr-un 525d e39 si un e46 320d cu rezultate foarte bune.Deci merita.Bafta la toti.
Link to comment
Share on other sites

salut!

pt tipul acesta de cutie A5S325Z ce tip de ulei imi trebuie, am cautat in tabele chiar si pe site-ul in care bagi tipul masinii si am gasit doar cutia A5S360R / A5S390R

masina mea este 320 , 2002 , motor m54, 2.2, 170hp

mersi

Link to comment
Share on other sites

denumirea ZF a cutiei tale e e 5HP19.. uleiul original e Esso ATF LT 71141

bmw. part. no. 83229407807

Fara schimbul uleiului din convertizor in mod normal intra 6.2 L

 

Iti trebuie si un kit de garnitura cu filtru.

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Sunt un posesor de e38 din 1996, 2.5 tds,cutie automata clasica si care nu a citit nici un post inainte sa ii pice cutia! Dupa solicitari intensive in cerculete si impotmoliri in noroaiele din satul bunicilor, nu mai puteam pleca de pe loc, cutia intrand in eroare. In modul avarie, mergea batraneste cu a 3-a, fara probleme. Cutia a fost data jos si desfacuta, constatandu-se mai multe discuri de-a dreptul arse, plus uleiul negru si pilitura la greu pe magneti. Intrucat aveam la dispozitie pt piese o alta cutie( de pe un e34 tot 2.5 tds) au fost inlocuite discurile cu probleme, schimbat filtrul si uleiul. Pana aici, toate bune si frumoase doar ca a aparut urmatoarea problema:

nu pleaca de peloc decat daca selectez treapta 2. Dupa ce masina ajunge undeva pe la 20km/h si 2000 rpm,comut in drive si schimba atat up cat si down fara probleme foarte lin, pana la 200km/h. Nu patineaza, trage de rupe de pe loc in R si 2. restul vitezelor doar dupa ce e in miscare. Precizez ca pe tester a dat zero erori, testata de mine personal cu Inpa, Carsoft si Dis V44 (am investit 150 lei in interfata, lucru care il recomand).

CE poate fi?

Stima

Link to comment
Share on other sites

ai pastrat ECu original al cutiei, selector etc?

parerea mea e ca e ceva la selector / soft/electronica.

Aveam o schema la selectorul ala, practic la fiecare pozitie se ating o serie de contacte si in functia de combinatia din momentul ala trimite comanda. Ma gandesc sa nu fie ceva pe acolo ..

De exemplu daca bagi in 2, stai cu frana apasata, bagi apoi in D, pleaca de pe loc cand dai drumul la frana ?

In mod normal ea oricum pleaca cu a doua daca nu o calci violent si in programul D.

 

Stiu cutia, e identica cu a mea, schimbul se face la 60k km maxim cu ulei compatibil Dexron III.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa speciala de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L.

am inteles ca daca trebuie sa fac schimbul de ulei complet trebuie neaparat si resetata cutia,ca sa aiba eficienta 100%??? cel putin asa au spus la BMW Brasov...la BUC au spus k e lifetime:D bmw 320DA 177 cp 2007.12 masina are acum 197000 km si am cumparato din De la 186000 km!!!

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg ce e reset-ul la cutie . Poate update de soft ceva. Ala chiar merita facut.

 

 

 

Schimbul de ulei e schimb de ulei, nu ai ce sa resetezi la masina, nu au legaura nici daca faci un schimb partial sau total.

 

Tot aud de el, dar nu apare in nici o documentatie tehnica. Probabil se refera la sters erori daca a avut. Din punctul meu de vedere asa ceva nu exista, iar cei care raporteaza schimbari dupa asa zisa operatie de "reset" e doar placebo..

O cutie are 4 harti sau mai multe.. La tine de exemplu, in programul Drive, ai XE si E.. (extreme economic si economic) si la Sport ai S si XS. In functie de cum conduci, traficectc. sistemul alege una din harti.

Harta default e XE. Daca sezizeaza schimbari in stilul de condus, alege harta E, care e ceva mai agresiva.... Parametri astia ii verifica la ~15 min , practic asta inseamna ca are un "reset" la fiecare 15 min

Da nu e problema, mergi la baieti, dai si tu un 100 de euro sa ti-o reseteze. :), trebuie sa arate si ei ca fac ceva..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg ce e reset-ul la cutie . Poate update de soft ceva. Ala chiar merita facut.

 

 

 

Schimbul de ulei e schimb de ulei, nu ai ce sa resetezi la masina, nu au legaura nici daca faci un schimb partial sau total.

 

Tot aud de el, dar nu apare in nici o documentatie tehnica. Probabil se refera la sters erori daca a avut. Din punctul meu de vedere asa ceva nu exista, iar cei care raporteaza schimbari dupa asa zisa operatie de "reset" e doar placebo..

O cutie are 4 harti sau mai multe.. La tine de exemplu, in programul Drive, ai XE si E.. (extreme economic si economic) si la Sport ai S si XS. In functie de cum conduci, traficectc. sistemul alege una din harti.

Harta default e XE. Daca sezizeaza schimbari in stilul de condus, alege harta E, care e ceva mai agresiva.... Parametri astia ii verifica la ~15 min , practic asta inseamna ca are un "reset" la fiecare 15 min

Da nu e problema, mergi la baieti, dai si tu un 100 de euro sa ti-o reseteze. :), trebuie sa arate si ei ca fac ceva..

ok..deocamdata nu imi face niciun fel de probl cutia..dimineata cand schimb cateodata treptele se simt mici vibratii..sau cand dau din R-P in rest e ok..!!! ms oricum pt informatii

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

Domi

de la cutia donatoare nu au fost luate decat discuri.

Nu pleaca de pe loc daca bag 2 si apoi D ci doar in 2 si dupa ce ajunge pe la 15-20km comut in D si merge uluitor de frumos. pot incetini si nu e nevoie sa schimb, doar daca opresc de tot trebuie selectat din nou D. Precizez ca in momentul in care selectez D, se simte o vaga cuplare a convertizorului insa doar in 2 trebuie sa tii piciorul pe frana pt a nu pleca de pe loc

Link to comment
Share on other sites

e foarte ciudat. Sincer ma depaseste complet. Eu tot de electronica/selector zic ca e legat.

Daca pleci usor ea pleaca oricum in a doua, deci nu e problema de discuri.

Daca selectezi D si Sport, dar pleci usor, face la fel ? pe winter cum face. Sincer nu mia stiu cum e la e38 daca are buton de winter sau nu, softul e diferit la e38. desi mecanic cutia e la fel..

 

 

LA a ta, convertizorul de cuplu merge tot timpul oricum, deci il poti exclude si pe ala. Poate ai ceva la blocul hidraulic sau la electronica care il comanda. In mod normal e posibil sa fi fost afectat de pataia aia. El are niste canale foarte fine care de la ulei ars depuneri se infunda..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asadar si prin urmare furia albastra a ajuns acasa dupa aproape 1 sapatamana. Problemele au fost majore in ceea ce priveste cutia. S-au schumbat niste supape de la etansare din cutie precum si un nou convertizor. Blocul hidraulic nu are absolut nimic este bun. S-a facut si schimbul de ulei odata cu aceasta lucrare. Tot ce pot sa spun este ca cutia se prezinta altfel total schimbata, nu mai huruie nu mai troncane, nu mai scapa merge brici.Ii multumesc celui de sus :)) ca s-a rezolvat intr-un timp relativ scurt doar cu inlocuire de cateva piese ( imi era frica sa nu fie blocul hidraulic). In rest ii multumesc si lui @domi pentru sfaturile date, lui @unvicont pentru pontul cu mesterul de cutii (stie mesterul asta mesierie nu gluma) precum lui @bogdan_chis care a incercat orice metoda care ii statea in putinta pentru rezolvarea problemei. Sfatul meu personal este ca uleiul din cutie sa fie schimbat periodic eu cel putin de acuma am sa il schimb la 60.000km. Am vazut ce se intampla cand este atotstiutor si pe deasupra si naiv sa crezi ca un ulei poate sta in cutie o viata intreaga sau catva decenii :)) aiureli de marketing. oricum nu am cuvinte sa imi exprim bucuria functionarii aproape perfect a cutiei. Sarbatori fericite tuturor colegilo de pe forum si la cati mai multi kilometrii fara probleme.

cati litri de ulei a intrat in cutie si cat a costat schimbul de ulei+filtru?? am si eu un 320DA 177 din 2007.12 197000 km si ar trebuie s il fac si eu!!! ms

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

Mai are momente cand , dupa ce merg prn oras, pleaca si din in D, dar asta foarte rar. Nici o alta combinatie de D,4,3 si sport nu da roade ( nu am modul winter ). Doar treapta 2 pleaca de pe loc. Inca ceva: cand selectez D, se aude un zgomot fin, un fel de suierat, de altfel imperceptibil pt alta persoana care nu cunoaste masina. Acesta dispare odata cu selectarea treptei 2. Mai are cineva vreo sugestie? Maine o sa probez un alt selector.
Link to comment
Share on other sites

@belitutz - am luat 10l de ulei si au intrat aproape 9 litri, eu nu am schimbat filtrul caci inainte de aceasta operatie pe cuite am mai schimbat filtrul, in acel moment in care mi-a reparat cutia filtrul era de 2 saptamani pus pe cutie si nu mai avea rost sa mai iau altul nou.
Link to comment
Share on other sites

@belitutz - am luat 10l de ulei si au intrat aproape 9 litri, eu nu am schimbat filtrul caci inainte de aceasta operatie pe cuite am mai schimbat filtrul, in acel moment in care mi-a reparat cutia filtrul era de 2 saptamani pus pe cutie si nu mai avea rost sa mai iau altul nou.

dap..am inteles ca ar intra in jur de 6 litri si restul pana la 9.5l raman in convertizor ;D

Link to comment
Share on other sites

dap..am inteles ca ar intra in jur de 6 litri si restul pana la 9.5l raman in convertizor ;D

 

Depinde cum faci operatiunea de schimb a uleiului, eu l-am facut prin flush, adica am scos tot uleiul vechi si l-am inclocuit cu o pompa de flush cu cel nou. Binenteles nu am ceva masinarie speciala de flush dar cu o pompa cu doua sensuri si putina imaginatie faci un flush bun.

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.