Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Salut pe toata lumea...sunt din Braila si detin un BMW X5 3.0 D cutie automata an fabr. 2001 .Masina am achizitionat-o de curand ,are 237000km si as vrea sa-i schimb uleiul in cutie pentru ca nu stiu ce s-a facut la ea pana acum, masina fiind adusa de aproape doi ani din Germania iar cel de la care am cumparat-o nu mi-a dat prea multe relatii.Va rog sa ma indrumati si pe mine spre un service pentru ca la Braila nu prea am incredere(am intrebat in cateva locuri dar nu fac schimb si din convertizor) .Ca distanta convenabil pentru mine ar fi Bucuresti. Si inca ceva ...uleiul si filtru trebuie sa le cumpar eu sau le pot aduce cei de la service? Multumesc anticipat pentru ajutor.Masina merge si schimba vitezele bine nu are nici o problema.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

de regula in realoem, la cutia aia apare denumirea 360/390. Diferenta intre ele e doar convertulul de cuplu, in rest sunt la fel.

 

 

NU am vazut aproape niciodata codul simplu 390, decat la 3.0d...

cel mai bine verifici dupa part.no al cutiei..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut! am un BMW 523i din 99 cutie automata. de la o vreme am observat ca mi se aprinde martorul in bord sub forma de piniun si cu semnul exclamarii in centru. imi ramane blocata in mers in treapta a 3_a si nu mai are cuplu .se manufesta ca si cum as avea ambreiajul stricat la o cutie manuala dar se aude si un gajait in mers. dispare D_ul (drive) de pe afisaj. daca dau pe manual, la fel nu apare nimic pe afisaj si nu mai schimba. problema se remediaza doar daca opresc motorul si dupa 2 minute il repornesc. dupaia merge normal, trage bine. nu mai sunt probleme. dispare si gajaitul si tot.. cate-o data uita sa schimbe intr-o treapta superioara si are o intarziere dupa care ma smunceste agresiv. in R (Revers) la fel patesc cate-o data. bag R si cand sa dau inapoi .. se turaza motorul dar nu da inapoi dupa care de-o data ma smunceste si pleaca cu scartzait. de ce se intampla asa? si ce trebuie facut in acest caz?. PRECIZEZ CA NU DISPUN DE UN SAC DE BANI PE CARE SA-I ARUNC PE TESTE SI PE MECANICI CARE MAI DECARE MAI PRICEPUTI.
Link to comment
Share on other sites

poate ma ajuta cineva cu o schita a cutiei ca sa inteleg si eu mai bn despre ce este vorba. cati litri de ulei ii trebuie. pe unde dau drumul la ulei, pe unde umplu cutia cu ulei daca vreau sa-i fac schimbul. etc , etc

la service un schimb ulei motor cu uleiul meu. imi aresteaza 300 lei doar pt simplul fapt ca desface un surub si lasa uleiul sa curga si il pune pe cel adus de mine. ceea ce mi se pare stupid si exagerat ca pret. VA ROG MULT . AJUTATI_MA. ca nu vreau s-o pun pe chituci. :(

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil nu o rezolvi doar cu schimbat de ulei e cam tarziu. Parte a fi blocul hidraulic. Dar poti incerca e cea mai ieftina solutie.

Iti trebuie si un kit de filtru cu o garnitura.

Un DIY bunisor cu poze si tot ce trebuie.

 

http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=239968

si un DIY facut de un coleg de forum

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9086-schimbarea-uleiului-la-cutia-de-viteza-automata-e39-diy/

 

 

 

ce ulei trebuie gasesti in tabelele atasate in articol

nu stiu unde mergi tu de iti i-a manopera 3 mil sa iti schimbe uleiul.. nici in DE nu iti i-a atat.. e vreo 10 euro.. :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o mare dilema. Am cumparat de curand un 530d 2004 care patina initial in viteza a 5-a, mai intra prodramul de siguranta dar dupa ce il stergeam mergea in continuare normal. Am fost la baietii astia "priceputi" si mi-au zis ca e senzorul de temperatura defect si ca patineaza in viteza a 5-a si ca ma costa 1500 - 2000 de euro (unii prin crangasi), nefiind lamurit am mers si la altii prin pipera astia mi-au zis ca e convertorul si alte piese si ma costa 1500-1600. In drum spre casa imi intra iar programul de siguranta si ma duc pana la un "nea caisa" sa-mi stearga eroarea o sterge facem cateva ture cu ea totul ca inainte patina int-a 5-a. dupa care pune asta un laptop pe ea sa vada ce are, nu afla si cand plec alte simptome masina nu prindea viteza intr-a 3 si 4, nu se tura si dadea dintr-odata niste suturi puternice ce n-ai vazut.

In momentul de fata chiar nu stiu ce sa mai cred, am o vaga banuiala ca totul ar fi din partea de soft avand in vedere ca s-au schimbat simptomele.

Sa mai incerc sa o repar sau sa cumpar una de la dezmembrari?

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e numai soft. Daca a juns sa patineze. ... cam nasol.. In articol la sfarsit ai si niste recomandari de service-uri specializate.

Dupa an masina ta ar fi e60..

In mod normal diagnosticare ar trebuii sa fie facila, cutia la e60 e monitorizata la greu, probabil cei la care ai fost nu sunt in stare sa interpreteze ce le zice ECU .

Practic la e60 poti afla presiunea la fiecare valva si componenta din transmisie si multe alte chestii..

LA e60 au fost update-uri de soft care rezolva mici provleme.. mici socuri care mai apareau in anumite situatii specifie, dar nu ce spui tu ca patesti.

Dupa parerea mea simptomele se schimba ca situatia se agraveaza...

oricum daca zici ca de cand ai luat-o patina in a 5-a, nu cred ca o rezolvi fara reconditionare, si cu cat amani mai mult cu atat mai costisitor va fi.

LA convertizor nu cred ca ai probleme, ala se verifica relativ usor.

Una Sh te costa cat o reconditionare, iar la reconditionare ai garantie..

In Romania te cam jefuiesc, daca poti sta fara masina o perioada, sunt oferte in germania garla, cred ca te costa mai putin.. o cumperi reconditionata gata impreuna cu o garantie, pui cutia noua pe masina si le trimiti cutia veche si iti dau garantia inapoi..

 

Din pacate la e60 motoare mari si in special diesel. e un fel de consumabil cutia asta.. putine rezista multi km chiar ingrijite corect..

Vezi ca e coleguil dvcore parca, , stiu ca la un 535D a schimbat convertizorul si inca ceva chestii cu 700 de euro, deci foarte rezonabil..

 

uite aici una ofera garantie un an..si trimit si in Romania..

poate il contactezi sa iti recomande atelierul unde a fost si acolo poate poti primi si un diagnostic competent.

http://cgi.ebay.de/BMW-E60-E61-530d-218-PS-Getriebe-Automatikgetriebe-/180608376191?pt=Autoteile_ZubehĂśr&hash=item2a0d191d7f#ht_1036wt_1139

deci sunt cam nesimtiti aia ...cu ofertele lor.

In principiu orice iei, fie SH sau reconditionata, cere garantie..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, se potriveste. In plus a fost si mai putin forjata daca a stat pe un 525D, ai sanse sa fie cu uzura mai mica, ca as stat pe un motor cu un cuplu mai mic..

 

 

Inainte sa o pui schimba-i uleiul si kitul de garnitura si filtru, si apoi schimba la fiecare 80k km macar.. daca o sa mai ai masina in momentul ala..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI , nu era vizibil pt ca spartura era undeva in in interior, nu era pana in exteriorul carcasei. Mi-e greu sa descriu in cuvinte, sa vad daca mai am poza cu spartura si o postez. Ideea e ca am gasit o cutie foarte ieftina in stare buna, si datorita unor amici cu ceva ambitie si cunostiinte bmw, au facute ceva modificari la selector si merge perfect. sunt mai mult decat incantat. Cutie , 12litri ulei, filtru, manopera + drum pana la buzau pt cutie = 1400 lei. Singurul inconvenient a fost ca a trebuit sa astept vreo 2 saptamani pana am gasit cutia( gaseam mai repede dar nu aveam bugetul aprobat pt asta)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

alut am un bmw 535 D DIN 2005 m-ar interesa ce tip de ulei tre sa pun an cutie (are cutie automata cu 6 rapoarte)si pana unde as putea creste puterea la acest model fara sa ai afectez cutia>

Pentru cei care au avut simtome de smucituri la urcare an panta s-au la mers normal pot sa scape de acesta problema cu un schimb de ulei daca au noroc si nu am mers mult timp dupa ce a aparut aceste simtome o spun di proprie experienta si a mea facea la fel la urcare an panta s-au cand mergeam foarte linistit se simtea unele smucituri,socuri iar dupa ce am facut schimbul la tm la samo nu se m-ai simt

Link to comment
Share on other sites

ai cutia 6HP26z, duce 600NM cuplu. Deci nu prea e indicat la tine. chip tuning, Cam la toate modelele astea crapa relativ repede.

Ce ulei trebuie, gasesti in tabele atasate la articol aftermarket au si Motul si Titan variante, , ori original de la BMW.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

foarte bun articolul scris de DOMI.argumentat.

nu am cutie automata, dar cer un sfat o recomandare de ulei de la cei mult mai informati ca mine. masina este 520 disel 2001 facelift. ce ulei recomandati. macar doua variante :una de''top'' si urmatoarea, prin alunecare , sa spunem. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.