Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

La masina mea E60, 2008, 6HP, au intrat 7,5 l ulei, am stat langa mecanic, la ZF Faur.

Cred ca ti-au pus ulei mai poutin si de aici problema ta, se incinge.

Mergi inapoi la service, stai langa ei, si la scoaterea busonului superior trebuie sa curga cateva picaturi.

Ideea este ca cutia trebuie sa fie rece, daca mergi cu ea pana la service, cutia are temperatura foarte mare si verificarea nu este relevanta.

Link to comment
Share on other sites

Astazi, lasata masina sa se raceasca pana la 37-38 de grade, urcata pe elevator, motor pornit si cutia pe Parking. Au curs din cutie cam 1.5 litri ulei surplus in jet si apoi cand a inceput sa curga doar picaturi am pus busonul la loc. Trebuie sa merg cu masina la ceva drum intins sa vedem daca mai face. Curios cum a incaput asa mult de la bun inceput.
Link to comment
Share on other sites

Da se pare ca a fost pus peste limita la inceput. Acum trebuie urmarita o perioada temperatura uleiului la cutie la drum intins sa vedem daca mai face. O sa imi fac un obicei sa merg cu ICOM-ul in dreapta :)
Link to comment
Share on other sites

Test in oras, plecat de la cateva semafoare consecutive cu pedala in podea, dupa ce am calcat-o binisor a ajuns la 107 grade, punct unde m-am oprit ca era destul de sus zic eu, dar nu a dat eroare. Iesit pe autostrada, mers constant la 140km/h a scazut in cateva la minute la 96-97 de grade. Acum nu gasesc pe nicaieri care sunt valorile admisibile maxime la condus sportiv. In ISTA nu scrie sau nu am gasit eu.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest CosmaCosmin

Confirm si eu. Merg si eu la Service Faur sa schimb uleiul in ZF-ul asta (am 100.000 km) :p

 

Vezi alte postari,

sunt oameni ce au zis ca nu sunt chiar ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

pentru cei care sunt curiosi de mai multe detalii despre masina lor,

si despre cutie

 

de exemplu:

http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1589810/bmw_525d_xdrive_touring.html

 

cat despre service,

am auzit numai de bine pana acum de

http://www.mercom.ro/Contact.html

 

in reprezentanta am primit o oferta de pret de 1000EUR,

de cei de la mercom nu am reusit sa dau.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Mda ...o placere sa-ti lucreze cineva competent, pasionat si curat la masina. Ai spus pe alt topic c-o sa le scrii celor de la ZF in legatura cu schimbul de ulei la 8HP. Astept si eu cu interes raspunsul lor. Pana atunci nu umblu la cutie. Multumesc.

 

ti-au raspuns,

nu am vazut sa il postezi :-)

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva care este temperatura de operare a uleiului la o cutie zf8hp ? Nu de alta dar am auzist ca este undeva la 70grade , am conectat ista dupa ce am fost prin oras cu masina si temperatura la uleiul din cutie era undeva la 90 si temperature la antigel era 97. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva care este temperatura de operare a uleiului la o cutie zf8hp ? Nu de alta dar am auzist ca este undeva la 70grade , am conectat ista dupa ce am fost prin oras cu masina si temperatura la uleiul din cutie era undeva la 90 si temperature la antigel era 97.

 

O sa ma uit zilele urmatoare cand voi face un drum mai lung dupa ce ajung la destinatie, eu pot sa vad in bc temperatura uleiului in cv in timpul functionari

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva care este temperatura de operare a uleiului la o cutie zf8hp ? Nu de alta dar am auzist ca este undeva la 70grade , am conectat ista dupa ce am fost prin oras cu masina si temperatura la uleiul din cutie era undeva la 90 si temperature la antigel era 97.

 

09137fc6d6515940364fe7ee8cb480f4.jpg

 

Dupa aproape o ora de frecat masina in oras

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult , acuma nu stiu ce sa zic , nu este mult de la 88 la 90 de grade ... o sa fac masuratorile astea mai dese sa vad ce si cum. Am avut o eroare legata de compresorul de clima si in ista a zis ca a fost decuplat si erau cateva cause, unele din ele erau legate de temperatura motorului daca depaseste 100 si ceva de grade si la fel daca temperature uleiului din cutie depaseste iara nu mai stiu cate grade.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, si la ulei motor arata 90 parca si la lichidul de racire 87, nu am avut nici o problema de mai bine de un an de cand am cumparat masina, am schimbat imediat uleiul in cutie la reprezentanta, spuneau ca a mai fost schimbat odata inainte de a face 100 de mii de km, la 170 l-am schimbat iar eu

Motorul are si ala peste 4500 de ore de functionare, banuiesc, ca la asta se referea acel engine hoursb86f84c41ab76da3e9663f0e8a2a713e.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motorul nu s-a incalzit , tot pe 100 de grade imi sta acul adica la mijloc unde trebuie si nu am avut nici o eroare , doar pe ista am vazut ca a aparut si era legata de compressor nu de cutie , si tot asa nu am simtit sa fii avut o pauza la clima sa nu bage aer rece , doar ca a fost decuplat compreoru (iara nu zice pentru cat timp) si cauzele pot sa fie multe (toate erau pentru protectia motorului sau a cutie) din moment ce motorul nu s-a incalzit si temperatura de la cutie nu pot sa o aflu fara ista , tind sa cred ca din cauza uleiul din cutie care din ceva motive s-a incalzit. Uleiul a fost schimbat acu 60-70k , trebuie sa aflu de ce se incalzeste uleiul.
Link to comment
Share on other sites

Da , acuma nu stiu ce stil ai de condus dar eu cam plec de pe loc de la fiecare semafor si stau cu picioru pe frana la semafor , doar daca chiar atunci se pune rosu in fata ce o mai trec pe P. O sa verific in prima faza nivelul la ulei si dupa o sa caut pe cineva care poate ma lamureste care este cauza si daca intradevar uleiul se incalzeste peste medie. Am fost vara cu ea in Croatia , Muntenegru eram 4 in masina bagaje clima pornita 38-40 de grade afara si am urcat toti munti aia fara probleme si nu am avut nimica pe ista ca a fost nevoie sa se decupleze compresoru de clima. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit mai demult in stanga si in dreapta ca este 70 de grade , dar cu siguranta nu era vorba de cutia 8hp , nu era aparuta atunci nu de alta :D ... Oricum trebuie sa ii schimb uleiul dar daca are ceva probleme vreau sa e rezolv inainte , nu dupa ce am terminat schimbu sa aflu ca trebuie umblat in cutie , nu imi convine sa foloseasca acelsai ulei care l-au scos afara , dar nici nu imi convine sa il cumpar de 2 ori, e mai scump in litru de cat o sticla buna de vin :D
Link to comment
Share on other sites

Aici piesele sunt veo 1000 lei si manopera 150 lei(nu la reprezentanta). Update fac la toata masina nu doar la cutie . Scuze ca te intreb , daca nu vrei sa raspunzi aici poti sa imi lasi PM , ce lucrezi in golf ? banuiesc ca in domeniu petrolului... Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Da , acuma nu stiu ce stil ai de condus dar eu cam plec de pe loc de la fiecare semafor si stau cu picioru pe frana la semafor , doar daca chiar atunci se pune rosu in fata ce o mai trec pe P. O sa verific in prima faza nivelul la ulei si dupa o sa caut pe cineva care poate ma lamureste care este cauza si daca intradevar uleiul se incalzeste peste medie. Am fost vara cu ea in Croatia , Muntenegru eram 4 in masina bagaje clima pornita 38-40 de grade afara si am urcat toti munti aia fara probleme si nu am avut nimica pe ista ca a fost nevoie sa se decupleze compresoru de clima.

 

 

Nu ai nici o problema la cutie. Uleiul la cutie poate sa ajunga si la 100 grade cand este foarte cald afara, fara sa afecteze cutia. Oricum daca uleiul se incinge in cutie peste normal, te va anunta pe bord si ecran.

Tu de ce crezi ca se schimba uleiul la cutie?, deoarece in timp oxideaza si isi pierde proprietatile. Oxideaza din cauza temperaturii la care lucreaza, adica peste 80 grade + frictiunile din cutie. Daca ar lucra cum spun unii max. 70 grade, nu ar mai trebui sa schimbi uleiul la 80.000 km.

 

Nu e nevoie sa treci cutia in P la semafor. O tii in D, scrie si in manualul masinii.

Edited by florin1967
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.