Jump to content

Vibratii la franare


Recommended Posts

Vibratiile care apar la o anumita viteza si apoi dispar isi regasesc cauza in alte probleme. Noi vorbeam de vibratii la franare. Nu am spus ca discurile sunt singura sursa de vibratii, insa ar fi primul lucru pe care eu l-as verifica. La urma urmei, discurile sunt cele care se invart si pot genera vibratii, nu bucsile. O bucsa uzata poate eventual sa amplifice unele vibratii provenite din alte parti.
Link to comment
Share on other sites

din pacate, experienta oricarui service si mecanic bun te contrazice. Principalul vinovat de vibratii la franare sunt bratele, mai precis bucsele de la prinderile de la caroserie, asta daca ai exclus rotile. E primul semn ca se duc. Nu se vor simti la mana, nici daca tragi cu ranga de ele, le poti verifica pe banc dinala cum are RAR sau dat jos capatul ala si inspectat macar vizual bucsa. Nu vei avea batai nu vei avea zgomote suspecte, doar vibratii la franare.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

daca ai discurile ovalizate, catusi de putin, vibreaza indiferent de viteza de deplasare, singura diferenta e ca vibreaza mai putin pe masura ce scazi viteza. Eu am schimbat discurile in urma unei constatari vizuale´´ si dupa 5000km iar au aparut vibratiile. Si nu imi spuneti ca mi s-au ovalizat discurile iar ca le-a verificat pe banc special si sunt in regula. Ultima data am verificat la o statie gen rar(nu in ro) si nu am nimic uzat in ceea ce priveste bratele, bucsile sau bieletele. Jantele rectificate recent si cauciucuri noi, pirelli. expicatia o caut tot in roti, desi atunci cand am verificat discurile mi s-a spus ca ar fi 80% sanse sa fie din cauza placutelor. Voi ce spuneti??
Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu e sa incerci cu alte roti, te lamuresti definitiv. daca poti imprumuta de undeva sa faci o proba.

Ce e aia rectificare la roti ? odata indoite si indreptate nu prea mai tin...de unde si vezi o groaza de jante de dimensiuni mari la vanzare la preturi "imbatabile: ..

De multe ori si niste simple echilibrari trebuie repetate..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu e sa incerci cu alte roti, te lamuresti definitiv. daca poti imprumuta de undeva sa faci o proba.

Ce e aia rectificare la roti ? odata indoite si indreptate nu prea mai tin...de unde si vezi o groaza de jante de dimensiuni mari la vanzare la preturi "imbatabile: ..

De multe ori si niste simple echilibrari trebuie repetate..

am inteles faza cu rotile indreptate, insa la o masina care costa 5000 euro nu se merita sa investesti 1500 doar in roti noi si sa constatezi ca dupa 2 luni ai aceeasi problema, din cauza drumurilor. Nimeni nu ar face asa ceva. Echilibrari am facut o gramada, si nu in tara, dar degeaba. O sa incerc totusi alte roti in momentul in care o sa imi gasesc pe cineva. Ms

Link to comment
Share on other sites

dupa ce am mers cam 700km pe autostrada problema s-a remediat partial: nu mai am vibratii la franare sub 100km/h (acu 2 saptamani aveam destul de puternice si de la 30/h), mai am slabe vibratii la franare slaba-medie la 150/h. Daca franez mai puternic sau slab de tot nu am vibratii. Trebuie sa merg la reechilibrat roti si curatat discuri sa vad daca asta rezolva problema.
Link to comment
Share on other sites

Daca tu gasesti sculele alea la mecanicii din RO, un service auto oarecare, reprezentanta pune un link de acolo.

Pai si eu am comparator cu talpa magnetica, si nu am nici atelier auto si nici mecanic nu sunt.

Sunt scule relativ ieftine si destul de comune.

 

Nu e nicio rusine sa rectifici discul de frana, atat vreme cat dupa rectificarea grosimea ramane in limitele admise.

Este o operatie prinsa si in manualul de service de la BMW, este prezentata si in TIS si nu implica nici un risc. Singura problema ar fi ca daca vrei sa o faci corect te poate costa mai mult decat un disc nou.

Link to comment
Share on other sites

vezi daca e de la roti apoi mia vezi ce se intampla. Nici o masina nu merita roti noi sau reparata vreodata daca e sa faci calcule dinastea. Niste jante de 16 inch noi aliaj, firma buna cu certificat de calitate si TUV costa 400-450 de euro. Si nu e neaprat sa iei de aliaj, daca tot e masina de 5000 de euro iei si de otel si pui niste capace, dar mergi in siguranta si confortabil.

Eu am luat jante noi dupa ce le-am strambat pe cele vechi intr-un sant pe autostrada si masina mea e maxim 3000 de euro :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ati studiat piata electronica internationala de piese auto? rasfoiti un pic alibaba.com. sunteti la curent ca in china se replica orice piesa ? credeti ca ai nostrii comercianti nu s-au gandit la un ban "cinstit"? :) trebuie doar sa le spui cum sa ti le ambaleze, bmw, mercedes, lemforder.....coca cola....

 

am patit-o si eu cu discurile....cu discuri ATE noi montate sus pe masina. Mi s-a parut mie suspect ca pe cutia lor scria si in chineza....dar am pus-o pe seama globalizarii. In f putini kilometrii au inceput vibratiile...Apoi dupa multe diagnoze, am pus discuri OEM, nu inainte ca niste mecanici "destepti" sa-mi schimbe jumatate din axa fata, fara efecte notabile in lupta cu vibratiile. in 15.000 km nu am probleme.

 

tocmai de aia in romania se deformeaza discurile, pt ca sunt f multe contrafacute. mai cercetati si voi....si din fiecare poveste sa strangem ceva folositor si sa vedem odata pt todeauna ce-i cu vibratiile astea la BMW.

 

rectificarea... se poate face cam la orice strung.

nu prea e mare scofala... dar cred ca e mare riscul dupa...

cei care isi "gestioneaza" bugetul in detrimentul sigurantei ... nu merita dati exemplu.

 

nu merge la orice strung :) poate cu un strung cu comenzi numerice.

un amic avea vibratii fine la eun E39, s-a dus la un atelier mecanic ( orice strung )

a pus discurile sus, la prima frana la 40 km/h, vibra ca dracu....

nu recomand nimanui

la bmw ( la masini grele in special) se cere discuri OEM, intrebati mecanici buni si asta o sa va spuna! economiile sunt mici cu un disc after market si posibilele batai de cap foarte mari.

Edited by bmwadict
Link to comment
Share on other sites

poate ai dreptate cu tot felul de contrafaceri, iti spun, problema cu discuri ovalizate e aproape inexistenta prin DE. , daca intrebi un mecanic pe aici il umfla rasul. Cert e ca nimeni de pe aici nu arunca cu banii pe discuri OEM la masini iesite din garantie, vechi de 5-6 ani ..pun si ei ce le recomanda garajul, si fiecare garaj are furnizorul lui de piese. Chestie e ca se lucreaza in general cu factura si ai garantie la orice operatie, probabil ca devine scump pentru ei sa puna parnai daca vine lumea cu ele inapoi in garantie.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

poate ai dreptate cu tot felul de contrafaceri, iti spun, problema cu discuri ovalizate e aproape inexistenta prin DE. , daca intrebi un mecanic pe aici il umfla rasul. Cert e ca nimeni de pe aici nu arunca cu banii pe discuri OEM la masini iesite din garantie, vechi de 5-6 ani ..pun si ei ce le recomanda garajul, si fiecare garaj are furnizorul lui de piese. Chestie e ca se lucreaza in general cu factura si ai garantie la orice operatie, probabil ca devine scump pentru ei sa puna parnai daca vine lumea cu ele inapoi in garantie.

ca sa nu mai deschid un topic nou... imi poate sspune si mie cineva care ar putea fi cauza franarii inegale pe discurile fata si cum se poate remedia asta? am observat ca la o franare amai violenta dreapta prinde mai tare drept urmare masina tinde puti n sa mearga in directuia aia si am desfacut rotiile sa verific uzura si sunt uzate inegal placutele....deci clar este o doferenta de balans pe frana fata...

 

ceva sugestii sau solutii?

Link to comment
Share on other sites

nu merge la orice strung :) poate cu un strung cu comenzi numerice.

un amic avea vibratii fine la eun E39, s-a dus la un atelier mecanic ( orice strung )

a pus discurile sus, la prima frana la 40 km/h, vibra ca dracu....

nu recomand nimanui

la bmw ( la masini grele in special) se cere discuri OEM, intrebati mecanici buni si asta o sa va spuna! economiile sunt mici cu un disc after market si posibilele batai de cap foarte mari.

Ca are comanda numerica sau nu chiar nu conteaza.

Exista si strunguri proaste facute in China. Ceea ce conteaza sunt reglajele fine facute unui strung.

Exista si strunguri romanesti foarte bine reglate, dar si strunguri romanesti foarte proaste. Strungul este un utilaj de precizie.

 

Insa, cel mai bine cumperi piese noi si calitative.

 

ca sa nu mai deschid un topic nou... imi poate sspune si mie cineva care ar putea fi cauza franarii inegale pe discurile fata si cum se poate remedia asta? am observat ca la o franare amai violenta dreapta prinde mai tare drept urmare masina tinde puti n sa mearga in directuia aia si am desfacut rotiile sa verific uzura si sunt uzate inegal placutele....deci clar este o doferenta de balans pe frana fata...

 

ceva sugestii sau solutii?

Prima data ar trebui aerisit. Daca problema persista, trebuie verificate garniturile etrierilor. E posibil ca una dintre toti sa mearga mai infranat. Trebuie verificate si cele doua suruburi de ghidaj ale etrierului. Poate sunt foarte murdare si corodate.

Pneurile sunt la fel, au acelasi profil? Presiunea in pneuri e aceeasi?

 

O idee buna ar fi sa mergi la un service care detine un termometru infrarosu si sa vezi ce temperatura au discurile de pe fata. Daca exista o diferenta mare intre ele, problema e la discul mai cald.

Chiar si daca nu gasesti un termometru, ar trebui sa gasesti uzura inegala a placutelor, iar asta se poate vedea simplu.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

ca sa nu mai deschid un topic nou... imi poate sspune si mie cineva care ar putea fi cauza franarii inegale pe discurile fata si cum se poate remedia asta? am observat ca la o franare amai violenta dreapta prinde mai tare drept urmare masina tinde puti n sa mearga in directuia aia si am desfacut rotiile sa verific uzura si sunt uzate inegal placutele....deci clar este o doferenta de balans pe frana fata...

 

ceva sugestii sau solutii?

 

Nu intelege de ce crezi ca este din discuri.

La fel de bine poate sa fie si din articulatie,roti(si ma refer chiar la un cauciuc mai tocit nu neaparat la un ansamblu bine echilibrat) si chiar din faptul ca drumul este inclinat :))

 

 

Sunt de acord cu DUMI, discurile se ovalizeaza foarte greu daca nu sunt contrafacute. Pana ajungi la fading iti trebuie franari foarte multe si foarte serioase.

Link to comment
Share on other sites

Ca are comanda numerica sau nu chiar nu conteaza.

Exista si strunguri proaste facute in China. Ceea ce conteaza sunt reglajele fine facute unui strung.

Exista si strunguri romanesti foarte bine reglate, dar si strunguri romanesti foarte proaste. Strungul este un utilaj de precizie.

 

Insa, cel mai bine cumperi piese noi si calitative.

 

 

Prima data ar trebui aerisit. Daca problema persista, trebuie verificate garniturile etrierilor. E posibil ca una dintre toti sa mearga mai infranat. Trebuie verificate si cele doua suruburi de ghidaj ale etrierului. Poate sunt foarte murdare si corodate.

Pneurile sunt la fel, au acelasi profil? Presiunea in pneuri e aceeasi?

 

O idee buna ar fi sa mergi la un service care detine un termometru infrarosu si sa vezi ce temperatura au discurile de pe fata. Daca exista o diferenta mare intre ele, problema e la discul mai cald.

Chiar si daca nu gasesti un termometru, ar trebui sa gasesti uzura inegala a placutelor, iar asta se poate vedea simplu.

 

 

anvelopele sunt noi la fel.. presiunea e perfecta tot timpu... discurile sunt in stare bunba si cum am mai zis mai sus deja am observat uzura inegala a placutelor.. clee de pe partea cu probleme sunt la jumate dje afata de cele opuse...problema nu e sa depistez daca e asa pentru ca stiu sigur ca e asa.. ci cum sa remediez... poate a mai avut careva problema asta.. oricum o sa fac o verificare a etrierilor s avad care e fazz.... plus placute noi... ca astea sau futu....exista undeva sau exista pur si simplu un aparat de masurat puterea de franare pe fiecare roata?

Edited by poope
Link to comment
Share on other sites

anvelopele sunt noi la fel.. presiunea e perfecta tot timpu... discurile sunt in stare bunba si cum am mai zis mai sus deja am observat uzura inegala a placutelor.. clee de pe partea cu probleme sunt la jumate dje afata de cele opuse...problema nu e sa depistez daca e asa pentru ca stiu sigur ca e asa.. ci cum sa remediez... poate a mai avut careva problema asta.. oricum o sa fac o verificare a etrierilor s avad care e fazz.... plus placute noi... ca astea sau futu....exista undeva sau exista pur si simplu un aparat de masurat puterea de franare pe fiecare roata?

 

pai orice service care face ITP are si aparat de masurare a fortei de franare.

 

oricum, la tine problema e ca etrierul e blocat pe o parte, schimba garniturile cu zicea si Ciupa, si curata pistonasul + pistonasele de ghidare.

ar trebui sa scapi de problema.

Link to comment
Share on other sites

anvelopele sunt noi la fel.. presiunea e perfecta tot timpu... discurile sunt in stare bunba si cum am mai zis mai sus deja am observat uzura inegala a placutelor.. clee de pe partea cu probleme sunt la jumate dje afata de cele opuse...problema nu e sa depistez daca e asa pentru ca stiu sigur ca e asa.. ci cum sa remediez... poate a mai avut careva problema asta.. oricum o sa fac o verificare a etrierilor s avad care e fazz.... plus placute noi... ca astea sau futu....exista undeva sau exista pur si simplu un aparat de masurat puterea de franare pe fiecare roata?

o problema asemanatoare am avut si eu pe partea spate dreapta. daca mergeam mai mult prin oras, sau la un drum mai lung se incingea rau roata ( se incingea atat de rau incat imi apareau erorile de tyre pressure, ABS DSC. cand am desfacut roata am observat ca placutele erau mult mai uzate fata de cele de pe partea stanga. Am rezolvat schimband garniturile de etrieri, placutele si lichidul de frana

Edited by adi_fox07
Link to comment
Share on other sites

Notati dupa dictare:

 

1. Uzura inegala dar liniara a placutelor are o singura cauza: pistonas blocat.

 

http://www.monroebrakes.com/images/support/english/commonpadwear4_img_lg.jpg

 

 

2. Uzura egala dar neliniara a placutelor are o singura cauza: suruburile de ghidare nu permit glisarea etrierului (sta intr-un plan neparalel fata de disc).

 

http://www.monroebrakes.com/images/support/english/commonpadwear5_img_lg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Notati dupa dictare:

 

1. Uzura inegala dar liniara a placutelor are o singura cauza: pistonas blocat.

 

http://www.monroebrakes.com/images/support/english/commonpadwear4_img_lg.jpg

 

 

2. Uzura egala dar neliniara a placutelor are o singura cauza: suruburile de ghidare nu permit glisarea etrierului (sta intr-un plan neparalel fata de disc).

 

http://www.monroebrakes.com/images/support/english/commonpadwear5_img_lg.jpg

multumesc la toti.... pentru sfaturi...

 

problema e ca e posibil sa fie pistonul blocat deoarece usura este liniara si nu este inegala.. o sa dau jos toate etrierele de pe masina si o sa schimb garniturile plus curatat piston si ghidaje....aveti vreo idee de pretu si cam cate garnituri vin pe etrier? never done this before

 

plus recomandati curatarea de rahat si rugina a etrierilor cu ceva anume sau cum as putea sai fac sa sclipeasca iar... par destul de colmatati

Link to comment
Share on other sites

Pistonas blocat inseamna incalzire excesiva a discului > apar hotspots > inseamna vibratii la franare.

Un kit de garnituri e vreo 25-30 lei, important e sa dai peste un mecanic care sa stie sa le schimbe (sa nu ti le ciupeasca la montaj). De asemenea, daca pistonasul e deja blocat, inseamna ca vechea garnitura a fost compromisa, a intrat apa/praf => poate fi compromis de rugina peste limitele in care se poate curata/remonta.

 

De retinut e faptul ca NICIODATA sa nu curatati pistonasul cu smirghel agresiv (sub granulatie 1500-1800), intrucat cea mai mica reducere in diametru inseamna compromiterea lui.

 

 

4719006280_723068c24b_z.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pistonas blocat inseamna incalzire excesiva a discului > apar hotspots > inseamna vibratii la franare.

Un kit de garnituri e vreo 25-30 lei, important e sa dai peste un mecanic care sa stie sa le schimbe (sa nu ti le ciupeasca la montaj). De asemenea, daca pistonasul e deja blocat, inseamna ca vechea garnitura a fost compromisa, a intrat apa/praf => poate fi compromis de rugina peste limitele in care se poate curata/remonta.

 

De retinut e faptul ca NICIODATA sa nu curatati pistonasul cu smirghel agresiv (sub granulatie 1500-1800), intrucat cea mai mica reducere in diametru inseamna compromiterea lui.

 

 

4719006280_723068c24b_z.jpg

discu nu se incalzeste incat sa vibreze sau ceva.... este ok pe franare... chiar nu simt trepidatii sau vibratii... atat ca daca franez tare trage dreapta si la o prima impresie asupra placutelor cele de pe roata cu probleme sunt de doua ori mai uzate decat celelalte... nu simt caldure excesiva.... nu se incalzeste janta... nu agatza.. nu scartzie. nu nimic...

 

o sa schimb la un service unde au mai vazut aia asa ceva.. cel putin asa cred... o sa asist si o sami bag nasu cum fac de oboicei pana ii enervez haha...

 

in afara de blocarea asta a pistonasului nu poate fi o alta problema? poate e ok pe roata aia si poate la roata de pe partea opusa sa nu functioneze corect pistonasu.. ceva sa nu il lase sa preseze placutele la valorile corespunzatoare si de aici diferenta de presiune pe roti?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.