Jump to content

releu bujii E90


Recommended Posts

Salut și un an nou fericit vĂŁ doresc!

Cum e mai ușor ...mĂŁ refer la ĂŽnlocuirea releului bujiilor incandescente,pe "jos" sau pe "sus"???Știu cĂŁ se aflĂŁ undeva sub admisie,dacĂŁ are cineva sĂŁ mĂŁ ajute cu indicații (poze) ar fi super de ajutor.

Mulțumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fără ajutorul nimănui am reușit destul de ușor să schimb releul de bujii:

-deschizi capota

-îndepărtează capacul de pe motor cu sigla bmw

-releul este situat undeva puțin sub filtrul de ulei către în față sub teava de la intercooler,este prins cu două șuruburi de 10

-am scos siguranța(sârmă de oțel)partea de sus la țeava de la intercooler

-după asta se poate observa releul care este prins pe o tablă suport de bloc cu două șuruburi de 10

-am scos cele 2 ștechere după aia am reușit să desfac cele două șuruburi de 10 și aia a fost

M-am chinuit puțin la scoaterea ştecherelor cu o șurubelniță mică dreaptă la cel mic rotund iar la cel mare oval trebuie apăsat pe cele 2 cleme și tras afară...și cam atât.

Bmw e90 facelift 318d,N47D20C,100kw,diesel,Euro5

Edited by Adibuba
Link to comment
Share on other sites

La un e87 ,motor n47 ,unde este pozitionat releul de bujii?

FĂŁrĂŁ ajutorul nimĂŁnui am reușit destul de ușor sĂŁ schimb releul de bujii:

-deschizi capota

-ĂŽndepĂŁrteazĂŁ capacul de pe motor cu sigla bmw

-releul este situat undeva puțin sub filtrul de ulei cĂŁtre ĂŽn fațĂŁ sub teava de la intercooler,este prins cu douĂŁ șuruburi de 10

-am scos siguranța(sârmĂŁ de oțel)partea de sus la țeava de la intercooler

-dupĂŁ asta se poate observa releul care este prins pe o tablĂŁ suport de bloc cu douĂŁ șuruburi de 10

-am scos cele 2 ștechere dupĂŁ aia am reușit sĂŁ desfac cele douĂŁ șuruburi de 10 și aia a fost

M-am chinuit puțin la scoaterea Âştecherelor cu o șurubelnițĂŁ micĂŁ dreaptĂŁ la cel mic rotund iar la cel mare oval trebuie apĂŁsat pe cele 2 cleme și tras afarĂŁ...și cam atât.

Bmw e90 facelift 318d,N47D20C,100kw,diesel,Euro5

Link to comment
Share on other sites

Pfff,nu știu care mai este problema acuma,ĂŽnainte cu o luna am schimbat bujiile incandescente,ieri am schimbat releul iar azi dimineațĂŁ la-1,5°C a ezitat o secundĂŁ dupĂŁ apĂŁsarea butonului start-stop și mi-a apĂŁrut martorul bujii ĂŽn bord o secundĂŁ ,exact ca ĂŽnainte...
Link to comment
Share on other sites

A stat pe bujii,nu ar trebui sĂŁ-mi arate treaba asta cu arcul electric și ezitare la pornire,tocmai ce am schimbat bujiile incandescente și releul,e posibil sĂŁ fie problema cĂŁ le-am schimbat cu interval de timp,adicĂŁ bujiile ĂŽntâi iar releul dupĂŁ o lunĂŁ???
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

se pare ca nu sunt singurul cu aceasta problema, care ma dispera de altfel.Am schimbat pana acum 3 relee...2 Beru si unul original + plus bujii beru si degeaba.masina imi da pe tester eroare la toate cele 4 bujii.chiar nu mai stiu ce sa ii mai fac.are 12v permanent pe firul acela gros cu mufa rotunda, masa o ia de pe caroserie...daca aveti alte idei astept sa le incerc.era frumos daca reveneau si colegii de mai sus cu o rezolvare totusi...

m47 2.0 163cp

Edited by stalex2004
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la electrician si am desfacut mai tot sa verificam firele.Totul e OK, mai putin firul de plus care vine de la alternator la releu.Acesta este f usor topit, dar curent ajunge in el, respectiv in releu.I-a strans putin pinii, l-a pus la loc si cu testerul pe masina imi da eroare la terminalul 30, cel care da semnal de la ECU la releu.Tot pe tester am obs ca in momentul pornirii, voltajul bateriei scade f mult, chiar se duce pe rosu si ii taie curentul releului, de aici venind si eroarea.Ideea e ca masina porneste la sfert, invarte perfect si la -15 grade, iar pe testul de baterie ce i l-am facut asta toamna, era la 75%-80% randament.O sa incerc sa iau bateria in casa sa o pun pe redresor sa vad daca e vreo ameliorare si sa caut cablul respectiv sa-l schimb.

 

Cablul are codul - 12427794908 pe realoem si codul de pe el - 779490701 pt cine are nevoie.

Edited by stalex2004
Link to comment
Share on other sites

Am bĂŁgat-o pe tester(N47D20C)Diesel,318d și ĂŽmi dĂŁ eroare pe baterie,adicĂŁ tensiune slabĂŁ ĂŽn baterie și tensiune slabĂŁ necesarĂŁ la pornire,am intrat și ĂŽn meniul ascuns al mașinii cu ajutorul butonului mic din stânga bord (video youtube.com)și ĂŽmi aratĂŁ și acolo cĂŁ bateria are 11.6v ĂŽnainte de pornirea motorului ,alternatorul ĂŽncarcĂŁ corect,deci urmeazĂŁ sĂŁ schimb bateria care este de12V 90Ah 900A

160 RC 900CCA ,caut de ceva timp pe eBay și Amazon dar nu gĂŁsesc cu aceleași valori cea mai apropiatĂŁ fiind de 12V 95A 850A și am nevoie de pĂŁreri ĂŽn legĂŁturĂŁ cu aceastĂŁ diferențĂŁ și dacĂŁ trebuie sĂŁ fie AGM pentru cĂŁ sistemul de pornire este cu start-stop?

Link to comment
Share on other sites

Aceiasi baterie am si eu pe masina 90ah 900A ,am facut si eu test cu un aparat pt.baterii,mi-a iesit 70%,zice good&recharge....probleme la pornire nu am,am observat ca in momentul pornirii,din 12.2 se duce pana in 10,e normal?m-am tot uitat pe baterie dar nu scrie AGM nicaieri ,baterie originala bmw de la exide.
Link to comment
Share on other sites

Pânã la urmã se pare cã bateria a fost cauza erorii la bujiile incandescente arãtate În bord ,fiind prea slabã.

Problema s-a remediat,am ĂŽnregistrat bateria cu Ista Reihngold,bateria nouĂŁ având cu 5Ah mai mult am vrut sĂŁ o ĂŽnregistrez și sa-i schimb valorile diferențiate cu Tool32 dar nu am reușit .

Edited by Adibuba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.