Jump to content

gelu22

Contributors
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About gelu22

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW X1 E84

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gelu22's Achievements

Contributor

Contributor (5/15)

  • Contributor 2024 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

3

Reputation

  1. Pentru mine "solutia magica" a fost sa deconectez senzorul de temperatura... fiind ultimul lucru facut la masina, am crezut ca este evident.
  2. Singura "rechemare" la Bavaria a fost pentru injector si DPF (15.000 lei fara manopera) . Nu am rechemare pe racitor.
  3. Depinde. Variaza mult temperatura aia (am poze si cu 50-130-200 grade) in functie de mers. Ma gandesc ca atunci cand temperatura este mare, deschide racitorul de gaze… sau chiar poate sa comande inchiderea egr. Singurul lucru pe care l-am constatat dupa ce am scos senzorul este ca egr sta “mai inchis”.
  4. Am totul curat, curat. Am curatat toata admisia cand am schimbat clapetele, si am mai curatat o data dupa reconditionare turbo. Problema nu este la acel senzor, ci la modul cum functioneaza EGR... nu-mi mai bat capul deloc cu ea, cel putin nu in perioada imediat urmatoare.
  5. Salutare. Da… acum masina merge extraordinar de bine, din pacate cu un mic artificiu. Am mers cateva zile cu mufa de la egr scoasa (eroare in bord si atat, masina a mers f bine, regenerari ok, etc). In momentul de fata, am conectat egr, dar am scos senzorul de temperatura admisie. Din cate am observat pe diagnoza, egr lucreaza, dar cu valori mai mici. In poza de mai jos se poate observa ca in 168km, doar mers in Bucuresti, am soot mass 12,6g. As vrea sa le multumesc tururor celor care m-au ajutat, in special colegului @costy1802 care a venit cu solutia magica. Daca ma veti acuza ca merg asa cu masina (cu toate ca nici egr, nici dpf nu sunt anulate), n-am decat sa va raspund ca am inceput prin a merge la Bavaria la diagnoza, am factura, am conversatiile cu cei din service in care eu ii intreb daca EGR este ok (raspunsul lor fiind ca da)… bine ca nu am schimbat DPF, asa cum mi-au recomandat.
  6. https://observatornews.ro/eveniment/doi-tineri-siau-pierdut-viata-intrun-impact-cumplit-intre-un-bmw-si-o-dacia-logan-langa-bucuresti-celalalt-sofer-de-60-de-ani-a-fost-ranit-563208.html
  7. Salutare! Arunca o privire si pe linkurile de mai jos. Pe la inceputul anului am studiat varianta unui upgrade (am navigatie CIC). Inca nu m-am hotarat la upgrade intrucat toate variantele astea functioneaza pe intrarea auxiliara de sunet ceea ce inseamna o calitate mai slaba. https://exclusivecarauto.com/en/product/10-25″-4gcarplayandroid-auto-built-android-12-octacore-snapdragon-662-8gb128gb-gps-bmw-x1-e84-without-original-screen/ https://exclusivecarauto.com/en/product/10-25-12-3-carplayandroid-auto4g-snapdragon-662-android-13-4-8gb-ram64-128-256gb-rom-1920720-gps-bmw-x1-e84-09-15-w-out-screen-or-cic/ La Multi Ani!
  8. gelu22

    Modul FRM 3

    Salut. In general modulul FRM3 se repara. Esti sigur ca este ars, ca nu poate fi rescris? Eu la X1, l-am "ars" de 2 ori.
  9. @Lancer din valorile citite cu BimmerLink, reiese ca back pressure este 30 mbari, nu 1.05 bar. 30 mbar este mult dar nu este chiar de speriat, atata timp cat ai 3350 km de la ultima regenerare. Cred ca poti salva filtrul, dar mai intai vezi de ce nu si-a facut regenerare.
  10. Cu siguranta atunci cand voi avea concluzia finala, o sa revin si o sa scriu pe forum, asa este normal. Senzorul din DDE l-am verificat foarte simplu, masori presiunea atmosferica langa masina, pui tester pe masina si vezi cat iti indica senzorul... si la mare, si la munte, si in Buc, valoarea masurata de senzor este cea corecta... si cu alt bmw langa, am avut aceleasi valori ale presiunii atmosferice. Am impresia ca nu ai citit cu atentie tot ce am scris. Zic asta pentru ca eu intrebam cum se caluleaza back pressure in functie de pres atmosferica si tu mi-ai zis ca nu are nici o legatura presiunea atmosferica, apoi vin si pun formula de calcul (vezi pagina anterioara) iar tu-mi spui ca eu am alt senzor, samd.... Fii sigur ca mi-am bagat nasul si urechile sub masina de fiecare data cand a fost cazul, poti sa stai linistit din punctul asta de vedere. Imi cer scuze ca a trebuit sa iti raspund astfel, dar am impresia ca te aprinzi cam repede si nu accepti alte pareri. Multumesc inca o data pentru efortul depus in gasirea unei rezolvari.
  11. Va multumesc pentru sprijin. @DJ Allexinno Senzorul 5 l-am schimbat anul trecut, nou, OE. N-am o problema sa-l schimb si acum. @bimmer90f30, de ce crezi ca intrebam zilele trecute de presiune atmosferica, senzor 5, 7, etc? Tocmai ca incercam sa aflu cum se calculeaza back pressure. Stiu de senzorul bosch din DDE, stiu ca se poate schimba. La mine nu este cazul pt ca presiunea atmosferica este citita corect. Am ajuns azi pe la Constanta cu urmatoarele valori: Cand am intrat pe A2 masina a inceput regenerare, apoi am parcurs: 175 km, soot mass masurat 12.7 gr, backpressure la relanti 9 hpa. Precizez ca primii 20 km din cei 175 i-am mers cum a vrut masina… adica la 130 km/h treapta 8… egr in actiune, pana pe la 9 gr soot… Apoi am trecut pe manual pana la C-ta, tinand turatia peste 2500 rpm, astfel incat egr sa fie zero… revin…
  12. Revin cu un mic update si cu cateva concluzii legate cresterea rapida a soot mass. Exista 2 valori ale soot mass, o valoare calculata (pe care eu o vad cu motorul oprit) si o valoare masurata (motor pornit). Valoare masurata este aproximata in functie de back pressure. Eu am curatat DPF, apoi l-am inregistrat cu ISTA ca fiind nou. Din pacate masina se asteapta sa gaseasca un DPF nou, care sa functioneze cu anumite valori backpressure (sa zicem 1mbar la relanti, 15 la 1400 rpm, 25 la 2000 rpm .... ca idee). In cazul meu, masina pleaca de la 4-5-6 mbar la relanti , 25 la 1400 rpm, 40 la 2000 rpm samd... valori mai mari decat cele ale unui filtru cu adevarat nou. Imediat, doar valoarea soot masurata creste foarte rapid pana spre 20 gr... probabil in jurul acestei valori un filtru nou (ca masina asa stie, ca are filtru nou) ar trebui sa aiba acele presiuni. Ma astept ca dupa un anumit numar de km.. regenerari... masina sa inteleaga totusi ca dpf-ul nu este nou si sa adapteze cumva toate aceste valori. De asta am si intrebat zilele trecute daca stiti vreo metoda sa rescriem valoarea Ash mass, sau remaining life al DPF... consider ca nu este ok sa inregistrezi DPF nou atata timp cat el nu este cu adevarat nou. @Godini nu este singurul care mi-a confirmat ca distanta intre regenerari creste cu EGR scos.
  13. Am scris inainte, la masinile care au senzor cu 2 intrari (tevi, furtune, etc) asa o fi. Senzorul meu este cu o singura intrare… plus conectorul electric.
  14. Care sunt cei 2 senzori care masoara diferenta de presiune? Care este senzorul din toba? Back pressure , la cum vad eu pus pe schema senzorul 5, este presiunea exact inaintea dpf… nu cred ca este dupa filtru (ne incurca acel back)… Poate la masinile care au senzorul cu “2 intrari” se masoara si o presiune de dupa filtru, se compara cu cea din fata samd…
  15. @bimmer90f30, te contrazic in legatura cu presiunea atmosferica si rolul ei in stabilirea back pressure. Atasez o poza facuta aseara, cu motorul oprit, in care se pot observa urmatoarele: Presiune atmosferica: 1008 hpa Presiune inainte de DPF (mai mult ca sigur cititia de senzorul 5): 1014 hpa Backpressure-offset: 7 hpa Back-pressure: -1 hpa Back pressure se calculeaza astfel: Presiune citita de senzor - Offset - Presiune atmosferica.. adica -1 Hpa = (1020 - 1014 -7) hpa Un senzor ideal are offset zero, asta inseamna ca atunci cand motorul este oprit el va citi tot timpul o valoare egala cu presiunea atmosferica ( asta inseamna back pressure zero, ceea ce este si logic)... In momentul in care am reinitializat senzorii de pe evacuare, prima valoare backpressure cu motor oprit a fost 7 hpa... am mers cateva minute, am oprit masina si automat a fost stabilit acest offset la 7 hpa... Practic masina a luat in considerare aceasta mica decalibrare a senzorului. Eu nu vad altfel cum ar putea calcula backpressure cu un singur senzor... Revin si cu o teorie, care cred ca mi se confirma, in legatura cu incarcarea foarte rapida a DPF pana la valoarea de 20-24 gr soot. Valorile testului backpressure imi dau speranta ca filtrul ar mai fi bun... cel putin dupa ce isi face regenerarea IMPORTANT: stie cineva vreo metoda prin care sa ii spun masinii ca nu am filtru nou, ca nu am Ash zero... ca nu am remaining life 250.000 km? Cand am curatat DPF aveam aproximativ 62 gr Ash mass... as vrea sa o invat ca acum are 30-40 gr, nu zero asa cum ar trebui sa aiba un filtru nou.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.