Jump to content

catalin_moto

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW 318 e46 118 caluti sugativa

catalin_moto's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. @ nutu - poate te ajut putin la prima problema. din lipsa banilor si a timpului in ultimele 2 luni motorul meu s-a tot schimbat (din rau in foarte rau). La inceput avea aceleasi simptome cum ai explicat tu la 1) - respectiv cand franam motorul dadea sa moara. Daca nu era incalzit si trebuia sa plec in graba se mai intampla sa se opreasca cand franam la un stop :), noroc ca am 45 la picior si reuseam sa ciupesc putin din acceleratie :lol:). Saptamana trecuta am fost la un prieten sa-mi schimb toba si bujiile crezand ca astfel scap de acest zdruncinat, insa nimic.(nu regret ca am schimbat toba+bujiile, erau duse aproape toate :) ). Ofticat pana la culme ca nu gasesc buba (am fost pe la atatia specialisti care se dau mari cu testerele, insa niciunul nu a fost in stare sa ma ajute) imi aduc aminte de acest minunat forum. Dau un search si am gasit postul tau. Mi-am zis "iar citesc aiurea, iar gasesc smei care se dau cu parerea", insa m-am inselat. Am dat click pe linkurile ce ti-au fost sugerate de BlackAngel, carui tin sa-i multumesc pentru ajutor, si am urmat instructiunile de acolo. Spre uimirea mea dupa ce am desfacut carcasa filtrului de polen, am observat ca furtunul ce leaga blocul motor cu valva pcv era rupt in ambele parti (atat la blocul motor cat si la valva pcv). Dupa un telefon la cel mai apropiat dealer (asta se intampla sambata undeva pe la ora 12.20) am gasit aceste piesele in stoc. Furtun - 120 Ron Valva PCV - 195 Ron Cu un imbus de 5, surubelnita normala + surubelnita cruce (am avut nevoie de asta ca sa dau scutul jos, din cauza frigului si pozitia tampita a suruburilor ce tin valva pcv. de ce? ghici unde s-a dus imbusul meu :) ). Timp de lucru 1 ora (experienta - prima data cand am dat jos suportul filtrului de polen). La pachet cu schimbatul celor 2 piese, am zis sa desfac si regulatorul de relanti.Era plin de mizerie betonata iar dupa 20 minute de frecat cu betisoare de urechi l-am facut sa arate ca nou. Dupa ce am facut toate lucrurile astea am dat sa pornesc motorul. Odata pornit ranjeam ca un copil mic care tocmai a primit o acadea :D . La relanti motorul meu zici ca e oprit, atat de elegant si de frumos toarce. (benzinar 1.9 l). Se mai aude un suierit (imi trage aer pe undeva) insa asta e alta problema caruia ii caut rezolvare aici pe forum. Sper sa te ajute ce ti-am spus. off : inca odata multumiri tuturor care oferiti aceste sfaturi si celor care creati tutoriale pentru incepator (ex: cum sa-ti cureti regulatorul de relanti ). tot off : care ma poate ajuta cu un tester probat, care ajuta si nu ia doar banii pentru citire (am dat la bani pe testere de m-am saturat, dau banul insa m-am saturat sa tot aud "uitati va da eroarea asta - fuel error" iar la intrebarea :"ce trebuie sa schimb? ce e stricat?" primeam acelasi raspuns tampit :"a nu e nimic stricat, de unde ati bagat benzina?"). dati-mi un pm cu o recomandare ceva, un numar de telefon adresa orice. insa repet nu as vrea sa ma duc degeaba si sa-mi zica :"de unde ati bagat benzina? lukoil?". Va multumesc pentru ajutorul oferit, tinetio tot asa.
  2. turmentatule masina mea este euro 3, si nu am primit actele pe loc. Insa datorita numarului mare de masini euro 3/4 probabil ca au schimbat modalitatea de restituire al actelor. Oricum destul de buna informatia. pacat ca ai fost asa de revoltat la norma de poluare pe care o are masina mea..... :|
  3. salut ktL745, hai sa-ti zic putin despre masina mea si pe urma niste pareri de ce trebuie sa faci si ce nu. Am un 318i din 2000 cu faimosii 118 caluti. Masina este cumparata din germania cu 7900 euro, destule dotari la confort, si cel mai important un motor ingrijit. Pretul final a ajuns undeva pe la 10.000, asta datorita taxelor costului de aducere si mici reparatii. Acum dupa ce m-am tot "laudat" :), hai sa-ti ofer si niste sfaturi pe gratis. 1. Cand iti cumperi masina incearca sa o iei cu cat mai multe dotari. Asta ti-o zic din cauza ca de 3 luni de cand am masina inca nu m-am plictisit de ea, si inca ma sui in ea cu acceasi placere cu care m-am suit prima oara. 2. Un pret mic, nu inseamna ca faci o afacere mare. Ex: cautand pe mobile gasisem un bmw negru ca noaptea, superb, daca mai adaugam si pretul care era de 6500, era perfect pentru mine. Insa cand domnul care m-a ajutat cu cumpararea masinii s-a dus sa vada masinuta a avut norocul de a da peste un dealer cinstit care nu s-a sfiit sa-i spuna ca masina a avut un accident si ca airbagurile erau plesnite, bagate innapoi in bord (ele fiind taiate, si nu schimbate cu unele noi), plus ca jumatate de masina a fost vopsita. Tine cont ca masina arata perfect, iar daca dealerul nu spunea toate lucrurile astea eu conduceam acum acea masina. Iar la banii de care dispui tu, ai de ales : Ori multi km si cu noroc masina sa nu fie lovita, ori km putini si masina retusata. 3. Costurile de intretinere nu sunt asa mici. Daca iti bagi tu nasul sa schimbi piese teoretic se injumatatesc, preturile de manopera la unele serviceuri fiind practic preturile pieselor. Si anumite piese cam cad la modelul acesta. Eu sunt doar la stadiul in care am schimbat un vas de expansiune, si mai am vreo alte 6 probleme puse pe stand-by (martor motor aprins, martor airbag care tine de o siguranta undeva sub scaunul pasagerului, un rulment de la cureaua de transmisie, mai nou am observat si discurile de frana la care automat vin si placutele, am o capota de indreptat + un far de schimbat). La unele probleme am primit ajutor de la membrii acestui forum insa ma omoara timpul care nu prea ma lasa sa fac multe odata. Si pe aceasta cale ii mai multumesc odata lui Ciupanezu care merita respectat si ascultat cand are de zis ceva. 4. Pana sa gasesc sansa asta sa imi cumpar copilu din germania am cautat si prin bucuresti. La fiecare la care am fost tin sincer sa-ti spun ca am plecat cu un gust amar in gura, si mai exact ajunsesem in stadiul in care vroiam sa-mi iau alta marca de masina. Nu stiu poate din cauza ca toate masinile pe care le-am gasit erau folosite drept carute cu cai nobili, sau au fost chinuite pana la ultimul km de drum comunal. Insa la partea cu samsarii sa o iei deja adusa din germania, iti recomand sa nu faci greseala asta mare. De si ei merita sa traiasca insa, in mare parte cu masinile din germania se incearca niste tunuri. Hai sa vorbim in cazul tau, ai 7500 euro minus 830 taxa de poluare (atat am platit eu), rezulta ca ai cam 6500-6600 de dat pe masina. Numai transportul masinii costa minim 500 Euro, deci din suma de achizitie mai scadem si ajungem pe la 6000 de euro, individul de la care iei masina vrea si el sa scoata minim 500 de euro (eu am prins un lacom care vroia cam 1000, acum tu poate ai noroc si dai peste unu mai inimos :)), deci ajungem la 5500 euro. Acum ia suma asta si cauta pe siteurile din germania bmw 318 din 2000 (din 2001 chiar nu sunt destui bani), cu ceva dotari, km rezonabili, si un aspect cat de cat ingrijit. Sar putea sa ma injuri acum insa asta e punctul meu de vedere. Daca vei inchide ochii la orice "defect" pe care il vei intalnii la viitoarea ta masina si iti vei zice in sine ca "lasa ca se repara singura" o sa te usture buzunarul. 5.Acum sa-ti zic si partile "misto" ale masinii. Cei care zic ca 118 caluti nu sunt suficienti, probabil au masini mai puternice si/sau le place viteza. Masina se comporta exemplar pe sosea, si totusi este si va ramane un Bmw. Are cuplu in orice treapta de viteza, alearga de mananca asfaltul (asta poti sa te convingi singur, daca vezi gropi pe sosea sa stii ca a trecut cel putin un bmw pe acolo :)), plus ca iti da mereu senzatia ca mai are ascunsi cativa caluti pe sub capota. Asta din punctul de vedere al unui om care nu practica plecarile cu scart de la stop sau cerculete facute noapte pe o strada neiluminata. Insa, mereu exista un insa, e putin mai nasol cand apare ploia si/sau un carosabil neadecvat. Cam are tendinta sa danseze putin din funduletu ala mare si sexy, asta si cu faimosul DSC (Dynamic Stability Control) activat. Sa nu crezi acum ca bmw-ul e precum motocicleta, te plimbi cu el vara la mare sa agati gagici si iarna il bagi in garaj, insa devine putin mai periculos daca nu esti ponderat cu el in comparatie cu una cu tractiune pe fata. Ca sa nu te mai sperii iti mai zic un lucru. NU regret ca mi-am luat BMW si la cate masini am condus tot 318-le meu ma face sa ma cobor cu un zmabet de om nebun pe moaca de parca as fi castigat la loto si lumea imi e la picioare. Acum multi vor comenta insa asta e sentimentul pe care mi-l lasa masinuta mea. in final iti mai dau un sfat pe care l-am primit de la un prieten de-al meu, NU TE GRABI CAND ITI CUMPERI MASINA. eu am asteptat 2 luni pana am gasito, si am vazut aproximativ 7 masini. Mult calm, ca pana la urma tu o vei conduce o perioada lunga de timp. Si ar fi pacat sa stai sa te uiti pe geam la ea si sa nu ai bani sa o repari. Bafta la cautari si sper sa te-am ajutat cat de putin cu parerile mele. Ciao ciao.
  4. incearca si cu busonul pus, eventual sa pornesti si masina putin, sa vezi cum tasneste apa. :)
  5. improvizatii nici eu nu sunt de acord cu ele. daca un lucru a fost gandit de niste proiectanti sa functioneze intr-un anumit fel, atunci asa si trebuie (asta fiind doar parerea mea ). insa recomandarea cu testerul tio voi urma, nu esti singurul care imi recomanda reprezentanta din otopeni. singurul lor dezavantaj este ca au o perioada de programare destul de lunga...aproximativ 3 saptamani. in fine, trec si peste astea ca nu e nimic grav ce trebuie rezolvat in scurt timp. cu privire la becurile de frana, raspunsul este da. merg toate fara nici o problema, numai ca nu am verificat daca imi merg si cele de semnal si reverse. insa teoretic daca am schimbat becul trebuia cumva sa se stinga si martorul de pe bord? oricum mersi pentru raspunsuri, mai ales ca pe forum esti un "nene" respectabil cu raspunsuri la subiect. inca odata mersi.
  6. Problemele mele sunt urmatoarele : Martor motor = am fost la un service destul de potent, cu un calculator se pare impotent. mi s-a aprins de cand am luat masina si am bagat benzina de la Lukoil. Dupa un checking la service-ul respectiv mi sa spus (chiar si aratat pe calculator) ca eroarea era de la combustibil. becul a fost stins insa dupa aproximativ 30 40 km s-a reaprins la loc. la martorul asta nu am nici o durere de cap, fiindca la cate am citit si ce simptome are motorul ma astept sa schimb debitmetrul. (nu trage cinestie ce si consuma in jur de 15 litri la suta, plus eroarea de combustibil). Martorii care ma sacaie sunt urmatorii : martor airbag si martor bec stop spate. Cu airbagul am gasit problema, se afla sub scaunul pasagerului. Se stinge doar la anumite persoane, respectiv cele care se "fatzaie" mult pe el. As vrea daca imi puteti da o solutie ce sa-i fac. Exclus service. Iar senzorul cel mai enervant este cel cu becul stop spate. Intradevar mi s-a ars becul de frana, am umblat prin spate l-am schimbat (procedeu ce a durat circa 10 secunde), insa martorul nu se stinge. Tin sa mentionez ca becul merge fara nici o problema. O solutie la asaceva imi puteti oferi? O ultima intrebare de baraj, toti acesti martori au la baza un anumit soft? sau pur si simplu sunt niste senzori individuali. Va pun intrebarea asta ciudata fiindca daca e sa aibe soft, acest soft se poate schimba sau resofta? Va multumesc in avans :), si sper sa nu fi pus niste intrebari prea ciudate. Ciao Ciao.
  7. insa daca tot a deschis omul hai sa-i si raspundem ca nu o fii capat de lume. nemesys nu ai precizat ce model sau respectiv an de fabricatie. ca sa-ti faci o idee mai buna, incearca sa cauti costul unor piese (eventual daca citesti pe forum cat mai multe posturi, o sa iti dai seama singur si ce anume pica frecvent la modelul pe care vrei sa ti-l cumperi) care se uzeaza mai repede. O revizie (schimb ulei filtre si restul prostioarelor) o poti face singurel, daca ai curaj si calm in caz ca vrei sa inveti. Da, un seria 3 model 2007-2008 e greu de intretinut din punct de vedere financiar insa un seria 3 mai vechi nu te face sa iti faci credit la banca. Insa totusi trebuie sa ai un venit destul de acceptabil, ca in momentul ce iti cade vreo piesa pe la motor sa nu stai cu masina 3 4 luni in parcare, timp in care strangi pana si restul de la paine. Oricum, o piesa e facuta sa reziste mult timp daca nu a fost abuzata. Depinde si de norocul pe care il ai cu privire la fostii proprietari (asta daca nu o iei noua :)). Tractiunea pe spate nu e ceva de speriat, daca esti ponderat nu vor fii probleme, cel putin la inceput. Insa innainte de toate, gaseste un prieten care sa-ti imprumute un bmw si dupa ce il vei conduce te invit sa mai stam de vorba, sa vad daca te mai intereseaza ceva legat de costuri. Toate cele bune si cand oi ajunge prin iasi poate ne-om intalni prin trafic. ciao ciao.
  8. ok, asta voi face sambata. insa daca tot te-am prins asa de vorbaret, la intrebarea cu farul..cumpar altul nou, sau pot gasi si carcasa de plastic separat?
  9. farul merge 100%, nu bate aiurea, se regleaza, merge ok. insa din cauza ca s-a crapat carcasa aia de plastic sta putin mai ridicat fata de spolier, cu o diferenta de 2 cm fata de cel din stanga. farul e ok, insa sper sa nu dau in alte probleme. si asa aveam alte planuri cu masinuta.
  10. Din nefericire pentru copilul meu, i-am facut si botezul. Din o simpla neatentie am deranjat un loganar :). In urma au ramas cicatricile. Dupa cum vedeti in poze, farul dreapta e facut praf, si capota a capatat o noua forma :). Intrebarile la care caut raspuns sunt urmatoarele : 1) Farul vine cu totul? mai exact in cazul meu trebuie sa iau alt far? (carcasa de plastic nu se poate schimba?) 2) Capota se mai poate indrepta sau ma pregatesc financiar pentru o inlocuire? Daca aveti raspunsuri, v-as fii recunoscator si daca mi-ati oferii niste preturi/magazine.
  11. brief mare = cartea masinii, in limba straina brief mic = talonul masinii, in limba straina
  12. bgdaddylv : nu stiu cum ai reusit sa iti scoti 3 seturi de numere provizorii, insa cand am fost in pipera sa intreb daca se poate prelungi perioada de valabilitate a circulatiei provizorie mi sa spus ca trebuie sa arat dovada cum ca am platit taxa de poluare. plata taxei implica vizita pe la RAR.... oricum daca ai vrea sa explici oamenilor cum ai facut rost 3 seturi de numere rosii nu cred ca ai supara pe nimeni. factura tradusa ma costat 25 Ron brief mare + brief mic = 185 Ron nu le-am legalizat, si se pare ca nu am avut nici o problema. ciao ciao
  13. fac acest topic sa raspund celor care vor sa isi cumpere masina din germania si nu stiu cum,unde si ce anume trebuie sa faca sa o inmatriculeze in Romania. Pentru inceput, cand va cumparati masina din germania incercat sa va luati numere pe o perioada cat mai indelungata. de ce? politia romana ofera numere rosii numai pe 30 zile. se poate face prelungire pana la 90 de zile insa trebuie sa aratati dovada ca ati platit taxa de poluare. taxa de poluare se plateste doar daca te duci la RAR si iti faci cartea masinii. dupa ce masina a intrat in tara, puneti mana pe telefon si faceti programare la RAR (cel de care apartinei, aici ma refer la oras). puteti avea surpriza ca veti fi programati peste 1 luna, 1 luna jumate. asa aveti timp sa va planificati cum va luati numerele provizorii (cele rosii). Daca aveti ghinionul sa va luati numerele rosii si sa fiti programati dupa ce va expira, aveti o singura solutie : platforma. tarifele unei platforme variaza, insa va zic din experienta, numai urcatul masinii pe platforma costa 120 RON si tariful pe km este de 3 RON. Faceti un mic calcul, un drum pana la RAR si innapoi asta daca nu aveti ghinionul sa nu treceti de inspectia tehnica si eventual sa reveniti cu masina, si vedeti ca mai bine va planificati innainte cum sa va luati numerele rosii. E mai ieftin si mai sigur. Etapa Numere Provizorii Numerele provizorii se iau destul de usor. Aveti nevoie de urmatoarele acte : brief mare/mic (carte masina/talon german) asigurare RCA taxa la CEC (se numeste daca nu ma insel taxa pentru circulatie provizorie, 13 RON) taxa la posta (7 Ron) 40 Ron (pretul numerelor, se plateste la politie) actul de vanzare cumparare (daca e prin intermediar actul de vanzare cumparare dintre el si cetateanul/firma germana) cerere (se gaseste la politie). Cu mult calm, va puneti la o coada si asteptati. Intr-o zii scapati lejer si aveti si numerele provizorii. Etapa RAR. Acte necesare : Brief Mare Brief Mic buletin 270 ROn. In cazul meu am primit actele in 5 zile lucratoare. Nu ma intrebati de ce ... nici eu nu am inteles. Actele pe care le primiti sunt urmatoare : Brief mare/mic, certificat de autenticitate, talon ITP, carte identitate, si un sticker pe care o sa-l puneti pe unul din numere. Etapa Taxa Poluare. Dupa RAR urmeaza "chinul". Taxe peste taxe, acte de tradus. O nebunie curata. Urmatorul pas este plata taxei de poluare. Aceasta mirifica taxa, pe care o blestemam toti, se plateste la Circa Financiara. Acte necesare : Cerere (se gaseste acolo) Cartea masinii (cea romaneasca, fiindca pe ea este trecuta emisia de CO2, si norma euro) contractul de vanzare cumparare (daca e cazul, si cel dintre intermediar si proprietarul german, tradus. nu e nevoie sa fie legalizat) copie buletin brief mare/brief mic tradus. Daca aveti norocul sa o platiti pe loc, cu atat mai bine. Daca nu inarmativa cu calm, si NU tipati la functionarele de acolo ;). Cat timp asteptati sa va platiti taxa de poluare, dati o fuga pe la politie, si luativa fisa de inmatriculare si cerere de inmatriculare. Aceste 2 hartii se gasesc la "tonetele" care se ocupa de asigurari/traduceri/xeroxuri.... Ele va vor fi completate la masina de scris, si asta contra cost. in jur de 8 Ron. Dupa ce aveti chitanta ce dovedeste ca ati platit taxa de poluare, urmeaza Administratia Financiara. Etapa Adiministratia Financiara. Acte necesare : Declaratie (se gaseste acolo) copie CI(romana) copie contract vanzare cumparare (si cel al intermediarului) Copie a fisei de inmatriculare copie buletin certificat de atestare fiscala Daca am zis copie, asta inseamna ca trebuie sa aveti si originalul la voi. Daca dosarul este complet/corect aici veti primi o stampila si un abtipild pe fisa de inmatriculare. dupa ce aveti toate de mai sus, urmeaza ultima etapa. inmatricularea propriuzisa la politie. Etapa Politie. Acte necesare : Carte Identitate (cea de la RAR) Cerere de inmatriculare (cea de la Administratia Financiara) Contractul de vanzare cumparare (tot sirul) Brief Mare Brief Mic Copie Buletin Cartonasul galben (Itp) Certificatul de autenticitate (RAR) Asigurare RCA (xerox+original) Chitanta taxa prima inmatriculare (se plateste la posta si costa 52 Ron) Chitanta contravaloare certificat inmatriculare (se plateste la CEC, cost 30 RON) Chitanta taxa de poluare (cea de la Circa Financiara, cea cu multe zerouri :lol:) Taxa pentru placute (se plateste direct la ghiseu, 40 Ron numere la "rand", 82 Ron cele preferentiale; pentru numerele preferentiale trebuie sa asteptati 2 zile daca nu insel) Talon numere provizorii germania (e de culoare roz). Daca dosarul este complet si va luati numere la "rand", dupa 2 ore de asteptare puteti pleca din sediul politiei cu zambetul pe buze ca ati reusit sa scapati de birocratia romana. O solutie des intalnita pentru cei care dispun de bani si nu doresc sa se streseze, puteti apela la diverse firme care se ocupa de tot numai ca e contra cost. In mare parte cam asta e procedeul pentru inmatriculare masina din germania. Sper sa va ajute si sa va fie folositor ce am scris mai sus. Masina mea a intrat in tara pe 2 august, si astazi ma pot mandrii ca am reusit sa o inmatriculez. Faceti un calcul de pe 2 august pana pe 23 septembrie si va dati seama ce inseamna birocratie romana. Strist dar adevarat. Un sfat pe care vi-l mai ofer, XEROX chiar si de 2 3 ori la fiecare act in parte. Niciodata nu stiti cand vi se cere inca un xerox. Si apropo NU UITATI sa va faceti xerox la chitanta taxei de poluare. Veti avea nevoie in momentul in care se va restituii taxa de poluare, asta daca se voteaza a fi anulata. In rest, multa ambitie, mult calm si veti termina destul de repede. Aici aveti si linkul pentru calcularea taxei de poluare - http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_auto_2008.html. Cat am calculato aici, atat am si platit. A fost cu 1.5 lei mai mult decat imi arata pe site. Daca mai sunt lucruri de care am uitat sa mentionez, puteti completa fara nici o problema. sunt sanse sa fi uitat ceva :) . Spor la treaba.
  14. offtopic, ca un raspuns celor care indeamna lumea la spaga. Daca un individ cu o masina neadaptata drumurilor publice, care a luat itp-ul cu spaga ii cedeaza o piesa din angrenajul masinii si accidenteaza un prieten sau un membru al familiei voastre lati mai indemna sa bage 100 RON in talon la ITP? Daca pentru acei 100 RON ia viata unui om ati mai spune macar in gluma, "baga frate 100 coco in talon, si lasa ca iti dau aia ITP-ul, nui lasa sa te fraiereasca si sa te intoarca din drum...lasa ca tio repari tu cand ai timp", se merita? Rog supervizorii acestui forum sa ia masuri raspunsurilor inconstiente, raspunsuri poate zise la misto sau dupa cum a facut fiecare. Totusi sunt persoane care iau in serios ce se scrie pe aici. Cu ajutorul vostru am reusit sa-mi schimb piese e la masina fara sa apelez la vreun service. Ar fii trebuit sa va urmez sfatu si sa pun 100 de ron saptamana trecuta la RAR? sper ca acest mesaj sa fie citit macar de un administrator innainte de a fii sters. fratilor cand va suiti la volan nu va puneti numai viata voastra in pericol, din contra voi aveti cele mai mari sanse de supravieturie, insa ceilalti de langa voi poate nu vor fii atat de norocosi, un pieton nu are armura de fier, un buciclist nu e aparat de spitele rotilor, un motociclist nu e invincibil doar ca are o casca si geaca pe el. toate cele bune si sper sa ascultati si acest sfat. PS: daca acest reply va ramane, nu caut cearta drept urmare nu veniti cu argumente contra la ce e scris mai sus. daca am zis vreo prostie rugativa sa nu aveti prieteni loviti de incostienti cu rable de masini.
  15. in primul rand va salut. on topic : robytm nu te supara pe mine, m-ai degraba iao ca o "mustrare parinteasca", insa daca erai langa mine te trageam de urechi pentru intrebarea care ai puso. inteleg sa intrebi ce inseamna un debitmetru, si cum se mananca insa daca intrebi de antigel si cum se procedeaza e dupa parerea mea cam trist. mai are rost sa te mai intreb de ce ti-ai luat bmw? cumva esti genul acela pe care il am yo la suflet, de si-a cumparat bmw doar ca sa se dea smecher si eventual sa agate gagici? ai mare grija de masina pe care o ai, ca e destul de grav daca nu o cunosti deloc, si doar apesi acceleratia numai sa vezi cum acul tinde la 200. acum sa-ti raspund si la intrebare. Lichidul de racire face parte dintr-o combinatie, la cate 1 litru de antigel e necesar si 1 litru de apa distilata. pretul acestor 2 lichide tinde undeva la 10 RON (ambele). si tinand cont ca acum 2 saptamani mi-am schimbat vasul de expansiune a fost nevoie sa-mi golesc toata instalatia. vasul de expansiune se gaseste in stanga motorului, aproximativ langa farul stang. ca sa-mi umplu toata instalatia a fost nevoie de 4 litri de lichid, 2 litri antigel + 2 litri apa distilata. mare grija cand iti alegi momentul de alimentare. sa NU deschizi busonul vasului de expansiune dupa ce ai mers cu masina. sunt mari sanse sa ajungi pe la spital cu arsuri de gradul 3. sper sa nu te fii deranjat atat de rau cu punctul meu de vedere. off topic : innainte sa-mi cumpar copilul pe care il am acum, am stat cu noptile si cu cafele langa mine citind orice prostioara de pe forum. am stiut ce, cum si pe unde se afla fiecare piesa, care tind sa cada mai repede, care sunt bubele. daca nu-ti cunosti masina, acolo cat de putin nu e nevoie sa fii mecanic, nu meriti sa o conduci. poate ti se pare o vorba filozofica, poate chiar o sa si razi insa daca tu nu simti problemele din timp, o sa regreti ca ti-ai luat bmw. de obicei problemele merg in lant. toate cele bune, si ai grija cum mergi cu masina. e frumoasa, e puternica insa tu conduci masina nu invers.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.