Jump to content

tore

Members
  • Posts

    82
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    520i E39

tore's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-1

Reputation

  1. Cumpar maner exterior usa dreapta spate E39 sedan - albastra. Era usa inghetata si am tras cam tare. S-a rupt clapeta. Culoarea originala: Montreal Blau Metallic.
  2. Am desfacut aseara pe acolo si am dat cu un spray de contacte. Nu s-a rezolvat nimic, acelasi mers usor neregulat si azi mi s-a oprit de vreo 2 ori la relanti. O sa incerc sa ii fac si o resetare, am gasit acum cica o procedura cu pedala de acceleratie - o apesi la max, pui contact, astepti etc. Ce as mai putea sa verific la ECU? Pare f. curat pe acolo, nu sunt urme ca ar fi intrat apa sau ceva.
  3. Salut, Am si eu o problema ciudata si, din pacate, aleatorie, la un E39, 520i din '96 (single Vanos). Acum ceva timp i-am facut o diagnoza si am gasit o eroare la senzorul de la axe (camshaft), am luat unul nou si l-am schimbat. Dupa ce l-am schimbat am sters eroarea dar tot aparea imediat (chiar fara sa pornesc motorul). Am mai bibilit pe la mufele alea si parea ca e ok (am pornit si eroarea nu mai aparea). Ulterior am plecat la mare, un drum lung (in jur de 2500km) si in general a mers bine. Singurele probleme au fost ca uneori pornea mai greu (de vreo 3-4 ori cred ca s-a intamplat). De cati ani o am niciodata nu a facut probleme la pornire (cu exceptia unei perioade scurte cand se defectase senzorul de la arbore (crankshaft), dupa schimbare problema disparand instantaneu. In mers nu a avut nici o problema (in drumul la mare). Cand am venit acasa, la diagnoza mi-a aparut tot pomelnicul: camshaft sensor, crankshaft sensor, Vanos jammed, fuel trim limit 1, fuel trim limit 2. Le-am sters dar tot apar. Am mai dat cu spray de contacte, am desfacut si curatat (desi era foarte curat) pe la solenoidul care comanda vanos-ul, dar problemele nu s-au rezolvat. Dupa o curatare a mufelor (alaltaseara) motorul a mers perfect un timp (pornea la sfert, mergea lin prin oras). Dupa vreo 10 km a tusit o data si dupa aia au revenit problemele (mers putin neregulat, nu mai trage atat de constant etc.). In momentul asta masina se comporta asa: la drum intins nu prea are probleme, f.f. rar tuseste o singura data motorul si apoi nu mai are nimic. Prin oras uneori cand stau la semafor se opreste pur si simplu brusc. Partea nasoala e ca uneori si porneste greu. Si la aglomeratia din Bucuresti, va dati seama ce mesaje de sustinere trimit cei din spate. Uneori (s-a intamplat de vreo 3 ori) tuseste o data si apoi intra intr-un mod de mers foarte neregulat: nu mai trage, nu se mai tureaza mai mult de 2500 de ture). O data am oprit si am pornit imediat si nu a mai facut asa. Mecanicii pe care i-am mai intrebat mi-au spus ca poate e de la lantul de distributie, sa nu se fi intins, dar la o ascultare mai atenta toata lumea a spus ca nu are nimic lantul. Daca aveti vreo idee, sunt pe receptie Multumesc
  4. Salut, Stiu ca vazusem si pe 16, nu m-am gandit ca ar fi copii. Eu am E39 si imi picase cu tronc modelul, dar voiam neaparat pe 16. Eventual o sa imi schimb preferintele. Multumesc de raspuns!
  5. Cumpar jante 16" BMW model Star Spoke 49 - 4 sau 5 bucati Sa fie in stare foarte buna, fara cauciucuri. Modelul din poza.
  6. Salut, Am schimbat ieri uleiul si la relanti incepe sa se aprinda becul rosu de la ulei. Nu l-am mai vazut niciodata aprins (decat cateva secunde la pornire). Vechiul ulei era Castrol Edge 5w40 iar cel nou e 5w30 dar pe care scrie ca e special pentru motoare BMW - specially designed for BMW engines sau ceva de genu. Frate-meu se ocupa cu piese auto si am vazut pe la el uleiul asta si am zis sa il incerc. Doar ca nu mi-am dat seama ca e cu 30 si nu cu 40 decat dupa ce a aparut problema si m-am uitat mai atent la bidoane. Am tot incercat de-a lungul timpului multe feluri de ulei si la nici unul nu am patit asta, iar problema apare doar dupa ce motorul se incinge bine. Tind sa cred ca vascozitatea la temperatura mare e prea mica pentru masina mea (E39 1996 2.0i). Ceva recomandari? As fi tentat sa il scot si sa incerc un Liqui Moly 4200, desi si ala e tot 5w30 dar zice lumea ca is foarte bune si mai vascoase decat alte marci...
  7. Mi-am facut timp sa pun si niste poze: - difuzoare noi vs. vechi: - muchii difuzoare - din aceasta cauza trebuie inele adaptoare: - asa arata cutiile spate terminate: Asa a aratat debandada din atelier: Statia montata pe capacul de deasupra bateriei (portbagaj drapta): Si subwooferul cu mufa custom : Pentru puristii care considera modificarea bordului un sacrilegiu, asa arata bordul noaptea. O sa pun si o poza de zi.
  8. Solutia este pentru E39 - daca poate un admin sa editeze titlul il rog sa o faca. Recent am facut upgrade la sistemul audio din masina, cu rezultate f. bune zic eu. Pentru ca nu am prea mutl timp la dispozitie acum, o sa spun pe scurt solutia adoptata. Daca aveti intrebari specifice – spuneti aici si va raspund punctual. Sistem vechi: audio original, cu caseta si 6 boxe: 2 mid-bass in polita spate, 2 mid-bass in usile fata si 2 tweetere tot in usa fata. Nu cred ca e cazul sa mai insist - era varza. Din intamplare am dat un ochi neinteresat pe Ebay si am vazut un subwoofer Nokia, cel care se pune cu sistemul DSP, la un pret foarte bun, 55 de lire sterline. Era in UK, prin Londra, si nu oferea decat ridicare personala, fara posibilitatea de trimitere prin posta. Probabil asta era cauza pretului f. mic. Tot din intamplare, uitandu-ma pe o harta, am vazut ca tipul statea f. aproape de un bun prieten care e in Londra, si care m-a ajutat sa il iau (l-a luat de la tip si mi l-a trimis in tara). Configuratia aleasa, si pe care v-o recomand, avand in vedere rezultatele, este: - statie Focal Auditor R-4280 (4x70W RMS) - player Pioneer DEH-X8700BT - boxe coaxiale Focal 130 AC pentru spate - boxe componente Focal 130 AS pentru fata - interfata volan E39 pentru pastrarea comenzilor - masca 2DIN cu un sertaras mic - cabluri , mufe si alte acareturi Boxele fata nu am apucat insa sa le montez, dar, avand in vedere cum se aude acum, fara a apuca sa fac vreun fel de reglaje la statie, nu le consider chiar obligatorii, avand in vedere ca boxele originale din usa de descurca mai mult decat onorabil. Probleme intalnite si rezolvarile lor (pe scurt): 1. Difuzoarele nu intra in cutiile originale care sunt pe E39. Aici sunt doua probleme a. Difurile nu intra fizic, pentru ca magnetul (cel putin cele de la Focal 130 AC) este mai mare in diametru si loveste intr-o muchie a cutiei. Am incercat si cu unele Audison, care au adancimea de montare mai mica, dar este aceeasi problema. Solutia, sugerata de un tip de la BeLoud, unde mi-am si instalat playerul, a fost sa incalzesc cu ceva (eu am folosit o statie cu aer cald de la o statie de lipit) muchia care incomodeaza, pentru a face loc. Rezultatul este f. bun, deformarea (mica dealtfel) nu incomodeaza instalarea inapoi a cutiei pe masina. Atat ca nu trebuie instalat f. tare intr-un singur punct, pentru a nu gauri cutia. b. Difurile nu etanseaza bine, pentru ca cele originale au un “profil” pe toata circumferinta, iar Focal-urile au suprafata de montaj dreapta. O sa pun niste poze mai tarziu pentru a se vedea clar problema. Solutia: niste inele adaptoare (mie mi-a facut cineva din textolit cu grosimea de 3mm). Etanseizarea se face cu garniturile furnizate odata cu boxele (pe partea dintre inele si cutie) si cu niste garnituri confectionate din membrane de boxe de cauciuc de 16cm, cumparate de la un magazin de pe Maica Domnului si taiate cu maiestrie (ma rog, aproximativ). Au iesit f. f. bine zic eu. La teste se auzeau f. tare si clar. 2. Semnal de remote pentru statie. Se poate lua cu un adaptor de tip splice (fara a dezizola firele) de pe firul mov care intra in releul de la senzorii de parcare. In 2 minute ai semnal remote fara a dezizola/taia vreun fir. 3. Semnalul de putere pentru statie se poate lua din aceeasi zona, din cutiuta alba cu sigurante de putere. Eu am gasit o siguranta libera, la care m-am legat direct cu papucul de +. Cu papucul de – m-am legat chiar pe surubul de la firul de minus care vine de la baterie si se leaga pe surubul de masa de pe caroserie. 4. Legarea subwoofer-ului. Si aici am avut 2 probleme: a. trebuie legate bobinele difuzoarelor. Subul Nokia are 2 difuzoare, fiecare cu cate 2 infasurari de cate 8 ohmi. Infasurarile trebuie legate in paralel si se obtin 2 difuzoare de 4 ohmi. Difurile au 60W RMS fiecare. Am lipit niste bucatele mici de sarma pe spatele placutei cu mufa de la sub pentru a putea obtine impedantele dorite b. legatura firelor de la statie la sub. Avand in vedere ca aveam doar subul , fara mufe, nu aveam cu ce sa ma leg in pinii mufei din sub. Cea mai buna varianta a fost sa folosesc o mufa pe care o aveam intamplator de la un motoras de stergator de E39. Mufa are exact 4 pini, si se potriveste perfect in mufa de la sub. Singura chestie e ca trebuie schimbat unul dintre pini pentru ca are firul foarte subtire. Se ia un pin cu un fir mai gros de pe alta mufa de E39. Gasiti pe la dezmembrari si mufa de motoras si pini extra, sunt folositi in multe mufe pe E39. Mai departe va cositoriti firele de boxe catre statie. La statie de pun papuci, pe care va recomand deasemenea sa ii cositoriti. Cea mai mare parte a lucrarilor le-am facut eu. Am lipit fire, cositorit papuci, tras fire RCA de semnal prin toata masina, montat boxe, montat microfonul de bluetooth de la player etc. Pentru montajul playerului am fost la BeLoud, ca sa am si garantie. Urmeaza sa montez si boxele fata si sa fac si niste reglaje, dar deja sistemul se aude f. f. bine. La unele frecvente de bass vibreaza ceva prin polita spate, dar nu e nimic ce nu se poate rezolva cu un glue-gun si 2 batoane de adeziv termic Preturi aproximative: - statie - 550 (eu am luat-o cu 500 cand era o reducere de Valentines la Upcar) - player - 720 (luat cu 650 la aceeasi reducere ) - boxe fata - 300 - boxe spate – 400 (optional). Va spun dupa ce le montez daca merita - interfata volan – vreo 200 cu tot cu montaj - masca 2DIN – 80 - restul de mufe, cabluri si sigurante – pana in 100 toate. Avantajul e ca nu trebuie fire de putere lungi, eu am montat statia chiar langa baterie. 2 metri de fir (AWG6 cred) sunt de ajuns Initial m-am tot gandit sa fac tot posibilul sa pastrez look-ul stock al masinii. Parerea mea e ca nu are rost sa va chinuiti, pentru cei care vreti sa schimbati ceva. O tehnologie de acum 20 de ani nu se va auzi ca lumea nici daca ii pui difuzoare de aur. In definitiv, se vede doar playerul din fata, iar daca va luati unul cu iluminare variabila, puteti selecta culoarea orange si se va asorta perfect cu restul bordului. Si cand pui un flac de pe USB pe un x8700 se aude intr-un mare fel ... Sunt sigur ca e peste sistemul DSP OEM, desi, recunosc, nu am auzit vreodata unul. Despre player-ul X8700 de la Pioneer, numai cuvinte de lauda in ceea ce priveste calitatea sunetului. Are multe reglaje, are bluetooth, se integreaza f. fain cu telefonul, poti sa faci streaming de muzica de pe el, sa accesezi liste de apeluri si agenda telefonului pe player etc. Nu am apucat sa ma joc prea mult dar e f. fain. Nu stiu cum se compara sunetul cu playere mai ieftine, dar eu sunt f. multumit de el. Singurele parti negative, dupa mine, sunt displayul putin cam mic (puteau sa il faca mai mare sa vezi mai multe informatii despre muzica) si faptul ca avand relativ putine butoane, pentru a accesa unele functionalitati trebuie sa dai 2-3 clickuri. Ca o concluzie, nu speram ca voi avea vreodata un sunet asa fain pe E39. Consider ca merita facuta investitia asta daca vreti sa pastrati masina si sa va bucurati de un sunet frumos. Cei care au urechile mai “low-definition” si nu fac diferenta intre un sistem bun si unul slab, sa nu se streseze prea mult Cam atat deocamdata, o sa pun si niste poze cand o sa pot. Succes!
  9. Salut, M-am hotarat ca trebuie sa fac ceva la E39-le meu in ceea ce priveste instalatia audio. Am decis deocamdata sa nu modific foarte mult. Printr-o stranie coincidenta, combinata cu un noroc chiar, am prins pe ebay un chilipir pentru un subwoofer Nokia (cel care vine cu sistemul DSP). Astept sa imi soseasca, dar pana atunci vreau sa imi fac cateva teme. Am inteles ca are 4 bobine de cate 8 ohmi (cate 2 pentru fiecare din cele doua difuzoare), cu 60W pe difuzor. As vrea sa iau un amplificator pentru el si ma gandeam la un PIONEER GM-A3602. Nu prea am experienta cu astea, dar din cate vad eu are cam tot ce trebuie: - 2 x 60 W RMS (4 ohmi) – de ajuns zic eu cat sa nu ard difuzoarele. As lega in paralel infasurarile de pe fiecare difuzor sa ies in 4 ohmi si sa le leg pe un canal de la amplif - LPF : 80 Hz (-12 dB/oct) – il dau pe on si filtreaza doar frecventele joase pentru sub - are intrari RCA input dar si speaker input. De aici inteleg ca pot sa pun si semnal neamplificat sau sa iau semnal din difuzoarele spate si le pun direct pe speaker input fara sa mai am nevoie de convertor high-low - intr-un comentariu de pe Amazon spunea unul ca daca legi semnalul pe speaker input, nu mai ai nevoie de semnal remote, porneste automat cand vede semnal din difuzoare. Trebuie sa verific daca e asa. - as mai vrea sa caut un remote ca sa pot regla nivelul din masina. Ceva de genul: http://www.sonicelectronix.com/item_40536_NVX-XBRC.html. Am vazut cateva modele pe la noi, nu stiu cum se leaga pe ampliful asta. Din punctul meu de vedere ampliful asta are (aproape) tot ce trebuie, fara batai de cap prea mari. Daca cineva care se pricepe vede vreo problema in ce am scris mai sus il rog sa imi spuna. Sau daca aveti recomandari pentru alta solutie (alt amplif de exemplu). In principiu nu am nimic impotriva sa dau ceva mai mult pe un amplif mai bun, dar nu stiu in ce masura s-ar vedea asta in calitatea auditiei, avand in vedere ca va fi doar pentru bass. Inteleg ca este ceva entry-level, avand in vedere si pretul (sub 300 de lei), dar e totusi un Pioneer si cel putin la comentariile de pe Amazon lumea e destul de incantata de el. Probabil ca o comparatie cu un Focal de exemplu de 3 ori mai scump i-ar scoate la iveala unele limitari, dar – dupa cum am spus – nu stiu daca banii dati in splus ar aduce un spor de calitate sesizabil. Sper ca diferenta de la sistemul actual (care e de toata jena, fara DSP) sa fie destul de importanta. Astept pareri. Multam, Vic
  10. Salut, Am un E39 520i din '96 si uneori (din ce in ce mai des in ultimul timp) nu porneste. Dupa ceva verificari am reusit sa gasesc motivul, si un oaresce workaround, dar nu stiu exact care ar fi cauza. Mai exact: La pornire uneori nu vrea sa porneasca pompa de benzina. Am desfacut releul din portbagaj, l-am schimbat cu altul de la stropitoarea de parbriz + curatat contactele platinate. Dupa putin timp problema a reaparut. Am desfacut iar + curatat + desfacut si curatat si releul "master ... ceva" din cutia din dreapta de la motor + schimbat siguranta de 15A de langa releu. Problemele tot apar (uneori). Ca si rezolvare, am lasat releul din portbagaj fara carcasa de plastic, si cand nu cupleaza il blochez cu o bucatica de hartie, pornesc si apoi scot hartiuta. Dupa ce porneste, nu mai are niciodata probleme, nici la relanti si nici in sarcina. Asta inseamna ca releul ramane cuplat, iar pompa nu are probleme. Si acum intrebarea: Are cineva idee de la ce poate fi? Ma gandesc ca trebuie sa fie "ceva" care nu da uneori bine comanda la releu, dar ce? Partea buna e ca nu face mereu, si cand face o rezolv repede, dar devine stresant totusi... Multumesc
  11. De vanzare discuri frana fata SH pentru E39 520i. Discurile sunt Textar. Cod original - 34116767061. Merg pe urmatoarele modele se pare: 520i, 523i, 525i, 528i, 525d, 525 tds, 530d. Mai trebuie totusi verificat. Discurile le-am avut pe masina vreo 2 ani, si am tot avut probleme in sensul ca in timp incepeau sa vibreze la frana la viteze mari. Am fost de 2 ori sa le indrept la strung (cred ca o data a fost indreptat unul si o data celalalt, nu le-am facut niciodata pe amandoua). Problema s-a dovedit a fi de la flanse, care au avut marginile tesite de cand am schimbat amortizoarele si meseriasii au lovit cu ciocanul in ele (in flanse adica). Cand m-am dus sa schimb flansele am pus si discuri noi, ca ma bantuia gandul ca trebuie sa las masina in service sa ma duc iarasi pe la vreun strung cu discurile in spate. Discurile nu au fost uzate prea mult pe masina, nu au tocit nici macar un set de placute, mai mult au fost luate la strung. Ca sa nu existe probleme, le-am dat ulterior la cineva sa le dea oricum o fata dreapta pe strung. Acum au ceva peste 21mm. Pret: 100 RON buc.
  12. Scuze pentru pozele prea mari . Acum am vazut ca trebuia sa le fac mai mici. Numarul meu e: 0722.524.731 - Victor
  13. Salut, am facut niste masuratori, pare OK la dimensiuni. Am uitat sa masor inaltimea (asa cum o numesti tu). M-am uitat in realoem si la 525tds din 98, cum scria undeva ca ai, e acelasi cod ca la mine. Se vede in prima poza eticheta cu coduri de pe cutie.
  14. Salut, Acum sunt la servici si o sa plec direct in week-end-ul asta la Brasov in delegatie. Daca stiam mai din timp eventual le luam cu mine ca treceam prin zona (am vazut ca esti din Campina). Dimensiunile nu am cum sa le masor acum, ci abia duminica seara cand ma intorc. In Realoem scrie de 296x22. Stiu ca prinderea e in 5 x 120, deci pana aici pare ok. Restul nu le stiu, le masor duminica seara cand ajung acasa, eventual. Numai bine,
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.