Jump to content

edit

Members
  • Posts

    2159
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    100

edit last won the day on April 21

edit had the most liked content!

1 Follower

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro; Maserati Grecale Modena

Recent Profile Visitors

16339 profile views

edit's Achievements

Experienced

Experienced (11/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

859

Reputation

  1. si noi la munca vindem utilaje. pt utilajul cel mai mare, unde avem clienti care lucreaza si 4000 ore de functionare pe an cu un utilaj(un an are 8760 ore), pt a avea autonomia de lucru a motorului diesel, trebuie ca volumul total al bateriilor sa fie egal cu volumul total al utilajului, ceea ce e utopie. se asigura pana in 25% autonomie cu electricul, prin comparatie. avem un client, colos international, care a luat 2 astfel de utilaje de la concurenta, pt ca asa s-a dictat de afara. eu nu mi-am batut capul sa cotez. Pretul (peste 1 mil euro plus tva) este dublu fata de cel IC si evident suma asta nu se va amortiza vreodata. probabil vor deveni epave la prima defectiune majora si cred ca oamenii nici nu vor lucra cu ele, pt ca au treaba de facut, nu joaca. e drept, corporatia a demonstrat ca e "verde", desi numai ca sa produci un profit dublu necesar ca sa cumperi utilajele astea scumpe, consumi resurse si poluezi. e o aberatie, o mascarada.
  2. Nu stiam cat costa o Tesla, insa da, in banii astia e prea buna. Tot cred insa ca intr-un A3 chel line, gasesti finisari mai bune
  3. Tu mi te adresezi mie, nu majoritatii pe care o mentionezi. Nu ma intereseaza ce spube majoritatea. Incercam sa spun ca 8 sau 8.5 fata combinat fiecare cu 9 sau 9.5 spate nu este gresit. Desi ideal este sa ai 8.5 fata combinat cu 9.5 spate. Jantele nu se uzeaza. Xdrive-ul nu are nimic impotriva rotilor stagered. Daca mergi pe 8.5 fata si ai acelasi ET, ai janta mai apropiata de suspensie cu 6.35mm. Este loc indeajuns pana la suspensie. Personal as lua un ET cu 3-5mm mai mic. Problemele care apar la masini apar din 2 motive: lumea cand pune ceva pe ele nu stie ce face si/sau masina e cadavru si e normal ca de la un anumit nr de km sa apara defectiuni. Inceoand cu 100k km orice tip de defectiune este posibila. Ce spune bmw este deseori cotradictoriu. Pe seria 3/4 pune pe fata 225/45 si 225/40 pe jante de 8 iar pe spate pune 255/40 si 255/35 pe jante de 8.5, desi logic eta ca pe fata sa fie de 7.5 Deci nu iti mai face griji
  4. partial adevarat si doar la modul general. in situatia data este fix pe dos. hai sa discutam de diametrul rotii si nu de circumferinta, doarece e mai simplu. rotile fata pe jante de 20 de inch la X3/4 sunt mai mari in diametru cu 0.5mm fata de cele spate. deci pe 20 inch avem 245/45 fata si 275/40 spate pt X3, puse de bmw pe jante late de 8 pt fata si 9.5 pt spate, conform pozei de pe stalp postata mai sus. este adevarat ca atunci cand punem o anvelopa pe o janta lata, deoarece peretele lateral al anvelopei este mai intins, diametrul rotii scade. garatat 245/45 pus pe o janta de 8 inch are diametrul mai mic decat atunci cand, sa spunem, punem aceeasi anvelopa pe janta lata de 10 inch. revenind la situatia reala. anvelopa de 245mm pus de bmw pe janta lata de 8, deci janta lata de 203,2mm, rezultand ca avem o cale de rulare mai lata decat janta cu 41.8mm anvelopa spate de 275 pusa de bmw pe janta lata de 9.5 adica 241,3mm, rezulta o cale de rulare mai lata decat janta cu 33,7mm rezulta ca pe spate, anvelopa de 275/40 pusa pe janta de 9.5 sta mai intinsa decat cea fata de 245/45 pusa pe janta lata de 8, ceea ce face ca sa mai piarda in diametru fata de cei 0.5mm initiali fata de roata fata. daca crestem latimea jantei fata cu 0.5 inch, diferenta intre calea de rulare si latimea jantei se reduce la 29,1mm ceea ce este mult mai aproape de cei 33.7mm de pe spate si la fix anvelopa fata fiind usor de tot mai intinsa decat cea spate, va pierde f probabil cei 0.5mm suplimentari in diametru fata de roata spate. imperecherea corecta intre anvelopa si janta este astfel: 245/45 fata cu janta de 8 duce la 275/40 spate cu janta de 9. janta fata de 8.5 duce la janta spate de 9.5 @Alin Florea, trust this assist!
  5. Da, la 3+1 situatia mi se apre jalnica. Fortezi si cutia de trasfer si diferentialul de pe puntea unde ai anvelopa aia cu uzura extrema
  6. da, la tine e perfect, rotile fata fiind mai mari cu 0.5mm in fata comparativ cu spate. deci nimic. totusi, daca pui pe 21 inch ai dimensiunea spusa de mine mai sus si se creeaza o diferenta fata/spate de 3.5mm in diametru. exact cum spuneam, sunt masini in gama BMW cu 6.5mm diferenta fata/spate desi ar fi fost simplu sa nu aiba o asa diferenta, punand pe spate o alta dimensiune de anvelopa. cu alte cuvinte, asa cum mentionam, chiar de ai 4 anvelope 100% identice ca dimensiune pe ambele punti, insa pe o punte anvelope cu uzura consistenta, conform logicii luata din gama de dimensiuni de anveope recomandate de bmw, nu este absolut nicio problema.
  7. Terminati prostiile. Desi ideal este sa ai uzura identica fata/spate, toti producatorii pun anvelope de diametre diferite fata/spate. X4-ul omului de pe bimmer post are omologate pe 21 inch 245/40 fata cu 275/35 spate. Inseamna din start 3.5mm diferenta de diametru. Seria 5/7/8 au omologate 245/35 fata cu 275/30 spate, inseamnand 6.5mm diferenta de diametru. Nu am inteles niciodata retardarea celor de la bmw (mercedes au aceleasi dimensiuni) in a se incapatana sa nu puna 285/30 spate astfel incat sa echilibreze aproape total diametrele intre punti. Este ca si cum ai simula intamplarea omului din bimmer post. Presupunand ca ar fi avut 245/50R19 fata/spate si acum punand roti noi pe fata, conform BMW, isi permite o uzura a profilului spate de 3.25mm.
  8. cum ce cauta? pai topicul este "countdown to extinction", fara vreun BMW ca must. Etron Gt este masina electrica care imi place cel mai mult. si taycan, de asemenea. motorizari basic, nu avioane, ca sunt indeajuns de puternice.
  9. edit

    2025 BMW X3 G45

    Imi face impresia ca in sfarsit x3 va veni cu niste roti sanatoase atat dpdv diametru cat si latime, ca tot poarta de 3 generatii roti de bicicleta. Imi place mult ca silueta X3-ul asta In poza asta par a fi 265/40R21 fata cu 295/35R21 spate
  10. da, acum are si a fratelui 3 ani jumate si a depasit 40k km (cred ca are spre 42k). cand ii face din nou casco in toamna va avea pe la 48000km in 4 ani si probabil la momentul respectiv va fi evaluata pe la 70k. el fix 1000km pe luna face. x6-le ala e un pic mai alergat, insa situatia e comparabila. daca nu se incapatana sa ia pe el spre 100k si il punea pe la 85k il vindea inca de atunci instant. omul nostru de aici va lua incepand cu 45.000 in sus.
  11. piata auto a cazut total si pt masini noi si pt sh. estimez ca a avut un pret de lista de nou de aprox 90.000 euro. In vremea respectiva, 2019, 30d pleca de la un pic sub 70k la care primul proprietar a adaugat optionale. plus ce ai mai pus tu pe ea si mentenanta. dupa aproape 5 ani si 128.000, este imposibil sa vinzi o masina cu mai mult de 50% din costul ei initial. in sept anul trecut, cand i s-a terminat leasingul fratelui, G05, 40i, masina din fabricata in 09.2020, pret de lista 120k, nu voia niciun asigurator sa o evelueze peste 80k, masina avand 35.000km si 3 ani vechime. masina infoliata total, doar infolierea fiind cateva mii euro...in practica, masina aia avand pe ea vopeseaua asa cum a iesit din fabrica. a fost evaluata la 65% din pretul de lista. iarasi, nu cred ca o sa pot sa vand A6-le in primavara anului viitor, la 4 ani vechime si 80.000km, cu mai mult de 45% din pretul de lista.
  12. In esenta, secretul unui timp bun pana la Slatina/Craiova nici nu e mersul cu viteza. Sunt multe curbe largi, pante, S-uri, daca cunoasteti drumul. Vezi masini bune franand inutil pana pe la 50 pe un arc de cerc pe care si cu o rabla cu anvelope chinezesti il faci cu 100kmh dormind. Masini care merg inutil cu 70kmh, sunt ajunse din spate de alta care merge cu 90 si aceasta din urma franeaza pt ca peste juma de km vine masina din sens opus. Ridicol. Vin din spate cu 110kmh si le depasesc pe amandoua, situatia fiind atat de relaxata incat mai aveam timp sa mai trec de 3 masini daca existau pe traseu. Secretul este nu sa faci cascadorii, ci pur si simplu sa fii consecvent cu situatia reala din trafic. Exemplul meu cu 2012 nu este fericit. Eram mai tanar si fara minte.
  13. Or fi pe bune km aia facuti in 4 ani jumate? Banuiesc ca ai verificat. Imi par ireali de putini. Ar iesi 7000 pe an.
  14. Am avut acum o luna un drum pana la Slatina. La dus este irelevant pt ca m am oprit la Omv un pic si google nu mi a defalcat cat am stationat. La intoarcere am facut intr-o ora 46 cei 170 km. Un pic peste limita legala am mers...cu siguranta daca treceam pe langa un radar nu isi bateau capul cu mine ca aveam 15kmh peste limita legala. In timpul respectiv este si intrarea din bucuresti si iesirea din slatina, timp mult irosit. Recordul Bucuresti-Slatina, mers cocalar mode, imi este o ora 25 pe vremea cand nu era niciun cm de drum expres si este cu un Opel Vectra de 100cp, prin 2012 cred. Deci pana la Craiova, mers frumusel, este cum spune colegul Onnix. Cocalar mode, cu masina buna, poti si 2 ore daca pleci la ora potrivita.
  15. o sa ma mut si eu la casa in maxim urmatorii 5 ani, sper, si o sa fie in afara bucurestiului. o sa pun panouri etc si o sa iau in calcul clar o electrica ca masina personala, nevasta-mea sigur urmand a face spre 50 de km pe zi. mai creste si autonomia bateriilor si performanta la incarcare pana atunci. o sa mearga ca masina de concediu astfel si pt eventuale deplasari lungi prin tara. undeva peste vreo 10 ani e planul pt o electrica daca nu decedeaza Grecale pana atunci cu vreo 50.000km in bord si sa merite astfel a-l vinde cu 10.000 euro defect decat sa bag vreo 20.000 in vreo reparatie fara sa am certitudinea ca va merge in urma investitiei :))))
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.