Jump to content

ve_

Members
  • Posts

    70
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

ve_'s Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Reputation

  1. Daca inteleg eu bine... daca masina era scutita de taxa in 2010 acum o platesti la revanzare? Asta e foarte tare. Astia au macar urme vagi de creier? Asta inseamna ca pentru masinile scutite astazi se va plati taxa peste doi trei ani?
  2. Si inca una: Poporul roman va salva profiturile industriei auto. Deja doua campanii de imagine. Ma gandesc ca Papa ar trebui sa dea o bula sa intri in rai automat daca esti roman.
  3. Se pare ca pricepi mai greu decat plumb si esti setat pe 3000 cmc. Impozitele din ro sunt insuportabile si pentru nemti, nu numai pentru romani. E ceva mai clar? Sau iar bagi aia cu saracii sa nu-si cumpere 3000 cmc. Cand ajungi sa platesti impozit la o masina "de lux" cat la 200 de masini "normale" ceva nu e in regula. Mirosi de la o posta a "new money" ca tot zici ca esti in UK. Nu ai inteles nimic din ce se intampla acolo si e pacat pentru ca au cea mai mare cultura auto din Europa.
  4. Masini vechi pt ei sunt de la euro 6 in jos banuiesc.
  5. Nimic nou despre taxa? Nu mai apare nimic pe nicaieri.
  6. evident contravine legilor europene dar asa a fost si taxa de inmatriculare. Ei o sa bage legea si tu nu ai incotro si te conformezi. Dureaza vreo doi ani pana sa trezeste europa si ii pune sa se conformeze ei, o mai lungesc vreun an si cand in sfarsit CE ajunge la final cu procedura ei zic uuups, sory, am gresit. o schimbam. si iar dau una care sa le convina, iar mai treg doi ani de ea. Legile si procedurile europene nu au fost facute pentru state care vor sa le incalce deliberat, ei nu s-ar gandi niciodata la asa ceva. Ei nu au stiut ce ii loveste cand au primit statele estice in care democratia si dreptule civile nu exista pentru guvernanti si nici subiectii nu au habar de ele.
  7. Am fost azi pt calculul taxei la Ilfov si mi-a primit dosarul. Nu cred ca au vreun interes sa nu-l primeasca. Mi-a zis ca vineri la 10 pot sa iau decizia.
  8. Unde ai vazut ca s-au sucit? Chiar s-au speriat de la "dezbatere"? Pe mine ma batea gandul la un moment dat ca au dat tabele alea numai ca sa se inghesuie lumea sa plateasca vechea taxa inca vreo luna-doua.
  9. Ce zici tu aici contrazice legile fizicii/chimiei. Combustibilul se arde si rezulta CO2. CO2 nu se stocheaza, deci se elimina in atmosfera. Rezulta corelatie intre consumul de combustibil si CO2. Normele EURO sunt niste smecherii si sunt elaborate exclusiv pentru productia de automobile, nu pentru inmatriculare. Catalizatoarele au cu totul alt rol decat emisia de CO2. Emisia mai scazuta de CO@ rezulta exclusiv din consum mai mic.
  10. O masina veche care consuma 7L/100km va scoare exact aceeasi cantitate de CO2 ca un hibrid de ultima generatie care consuma 7L/100km. Cantitatea de CO2 nu depinde de norma de poluare ci NUMAI de combustibilul consumat. Legile antipoluare vorbesc numai de CO2 pentru ca asta au identificat ei ca problema majora DPDV mediu (incalzire globala). Absolut toata industria este raportata ca taxe de poluare la CO2. Nu e normal sa taxezi masinile pentru altceva decat CO2. Partea buna e ca CO2 este perfect masurabil prin consumul de combustibil. Ca ei nu au treaba cu poluarea e alta poveste. Ce nu se mai discuta este si ca parcul de masini este un bun la nivel national. El are utilitate practica si contribuie la PIB si la dezvoltare ca orice alta resursa. Parcul de masini nu este un moft dar el e privit ca un moft de guvernanti si culmea ironiei e ca asa era privit si in comunism. Oamenii muncii nu aveau nevoie de masini "mici" dar li s-a facut totusi o concesie ca ar fi fost prea de tot la un moement dat. Diferenta fatra de occident este ca Romania are un parc cu mult sub nevoi si de aceea inmatricularea de masini este o nevoie stringenta deci o cerere foarte mare pentru inca multi ani. Concluzia guvernantului roman? Taxam inmatricularea, sa plateasca mama lor de nenorociti, ca de aia s-au nascut.
  11. Devine clar ca scopul nu este diminurarea poluarii. Din pacate nu o sa fie prosti sa scrie in lege prostia cu innoirea parcului auto sau aberatia cu banii colectati sa fie folositi pentru despagubirea celor care au castigat in trecut in instanta pentru ca ar fi atacabila. Atunci care raman caile de atac? E clar pentru toata lumea ca nu e corecta dar cum o atacam concret? Scrie undeva in lege "poluatorul plateste"? Ca atunci e atacabila. Este obligatoriu ca intr-o lege sa scrii niste pricncipii si niste motivatii pentru acea taxa? Ca daca scriu negru pe alb despre poluare si CO2 atunci ar trebui sa fie atacabila pe motiv ca CO2 nu e proportional cu cilindreea. Nu se baga nici un avocat pe aici? Nu exista in Romania o cale de atac gen "class action" sau cu se numeste in SUA? Adica nu se poate ataca o lege colectiv? Nu ar fi cazul sa ne organizam? Pana si avocatii prefera actiunile individuale ca sa castige onorariu pe caz. E dreptul lor. In mod normal, daca un singur om a castigat in instanta trebuia ca toti sa primeasca banii inapoi fara proces. Nu inteleg cum functioneza sistemul asta de drept. Cei care au castigat au castigat pe vicii ale legii nu pe cazuri particulare. De ce trebuie sa avem 500 000 de procese pe acelasi lucru? Eu nu inteleg de ce Dacia si APIA participa la dezbatere. Si mai mult de ce APIA are dreptul sa participe la elaborarea legii? Se pare ca ei au cam stabilit cuantumurile. Doar e clar care e interesul lor. Adica unii care sunt interesati sa vanda masini noi stabilesc ce taxe trebuie platite de cetateni pentru masini second hand? Nu e un conflict de interese major aici?
  12. Cred ca stiu si ei ca fabricarea unei masini polueaza mai mult dar interesul este sa se fabrice cat mai multe se pare. altfel de unde si-ar mai face Germania PIB-ul. Ca sa nu mai vorbim de masinile hibride a caror fabricatie polueaza si mai mult. Plus ca si hibrizii polueaza la fel de mult ca masinile normale ca tot benzina si diesel ard si ele. Scutirea hibrizilor de la taxe e o prostie majora pentru ca de fapt scutesc Porsche Cayene si Mercedesuri S. La fel Prius este o masina foarte scumpa. Ce ii spui unui potential cumparator de logan sau alta masina conventionala medie? I-ati bah saracule porsche cayene ca nu costa decat cat 5 masini pe care ti le-ai permite tu dar nu are taxa de poluare. Asta seamna cel mai mult cu zicerea "daca nu au paine de ce nu mananca si ei cozonac". La fel faza cu scutirea de 25% pentru diesel cu filtru de particule. Pai benzina are trebui sa fie scutita din start ca nu emite particule. De aia nici nu se pune filtru de particule la benzina. In mod normal diesel ar trebui sa fie taxat suplimentar daca NU are filtru de particule. Eu am si diesel si benzina ca sa nu credeti ca sunt cumva subiectiv. Singura taxa corecta de poluare este in combustibil. Cat mergi, atat poluezi, atat platesti. O masina care sta in garaj nu polueaza oricat de inmatriculata si oricat de mare ar avea ea motorul.
  13. Ieri a zis ponta ca taxa NU va fii in functie de cilindree. Si azi se vede ca este in functie de cilindree. Eu ma intreb daca omul ala e total inept sau ne crede pe noi idioti. Singura veste bune e ca probabil banii se vor castiga in continuare in justitie.
  14. Mai e valabil anuntul? Ti-am scris si PM cu nr de telefon.
  15. aveau pe stoc esapament de e28? asta chiar e noroc.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.