In general, cred ca sunt preferate motoarele diesel pentru consumul redus de combustibil, pentru cuplul (N/m) pe care-l ofera inca de turatii mici si pentru fiabilitate (un motor diesel poate parcurge mult mai multi kilometrii fara reparatii capitale, comparativ cu benzina). In contrapartida, motoarele pe benzina sunt mai silentioase, mai elegante si mai "nervoase", fiind preferatele adeptilor sportivitatii la volan. Totusi, realitatea este ca, pentru a simti intradevar beneficiile unei motorizari pe benzina, este necesar ca motorul respectiv sa aiba o cilindree mare (peste 3000 cmc). Am avut automobile atat pe benzina cat si diesel si, in opinia mea, motorizarile mici, pe benzina, sunt de evitat intotdeauna, deoarece nu ofera nici performante si nici un consum redus de carburanti. Citeam, mai la inceputul topicului, despre o comparatie intre un motor de 2000 cmc pe benzina si unul diesel; intotdeauna il prefer pe cel diesel, pentru ca la putere sensibil egala (aprox. 150-160 C.p. fiecare) dieselul ofera cuplu mult mai mare si consum mai mic. Lucrurile se schimba insa, in cazul cilindreelor mari, unde prefer benzina, desi dieselul are cuplu superior (la BMW, spre exemplu, motorul V8 , turbo-diesel de 4426 cmc ofera 330 C.p. si ...750 N/m!!! - cuplu enorm) dar nu are nici reprizele si nici plaja de turatii ale unui propulsor pe benzina (exemplu V8-ul de pe M3 - 3999 cmc, aspirat, fara intercooler, 420 C.p. si 400 N/m) care este o adevarata incantare pentru fericitul sofer care-l struneste. Deci, daca nu aveti f.f. multi bani de benzina, luati-va diesel.