Jump to content

Kali

Members
  • Posts

    252
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    BMW E30, E36<br />Snooker

Kali's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Kali

    316i Kompressor

    prima dragoste nu se uita niciodata, asa ca va fi compresor - un twinscrew de data asta; e deja pe drum .. sa zic asa pt M54 iti trebuie minim un Eaton M90 (il gasesti sh sau chinezesc pe ebay) dap, tot compacta o am - s-a dovedit a fi o platforma destul de solida pt toate experimentele mele .. chiar daca au mai cedat cite unele :) daca as fi avut toti banii la un loc - probabil ca mi-as fi luat m3 .. dar adunati in 2-3 ani, nu s-au simtit prea mult nu prea are de-a face puntea spate cu ce motor pui - numai ca: 1. daca pui motor mai mare , ar fi bine sa ai discuri si pe spate , 2. probabil ca iti va trebui un blocant mare (pe care poti sa il pui de 5-er e34, numai ca tb largite putin gaurile la prinderile pe punte - nu intra suruburile de vre-un cm) daca incepi sa te gindesti la bani fara nici un plan clar privind ce urmeaza - mai bine nu te apuca :bashwall:
  2. Kali

    316i Kompressor

    Cum ai ramas cu 330-ul ala? In doi ani trebuie sa fi gasit unul.... <_< culmea e ca n-am gasit poate si pt ca la scurt timp dupa aia am schimbat motorul cu un 2,5 M50 , care impreuna cu un turbo garrett T3/T4 a facut 302CP ... am avut setup-ul asta pana acum 1 luna, cind am schimbat si m50-le cu un S50B32 :bashwall:
  3. Kali

    Arcuri Sport

    din acelasi motiv masinile care merg numai pe drumuri fara denivelari au amortizoarele varza - ca nu culiseaza si nu fac ungerea completa ... :blink: in general amortizoarele stock se duc mai repede cu arcuri sport in situatia in care arcurile sunt mai scurte (pt a lasa masina mai jos) pt ca amortizorul sta mai "presat" si lucreaza numai in zona de solicitare maxima ... la mine, dupa ce am pus h&R si fata a coborat cu 3.5cm nu prea mai puteam urca nici o bordura ... asa ca am "lungit arcurile" - si acum am cam aceiasi garda la sol ca si stock, dar suspensii mai dure (sta bine pe viraje) ... in plus, nu simt "rebound-ul" ala dur de-ti rupe ficatul - specific amortizoareor sport ..
  4. Kali

    Arcuri Sport

    nu neaparat ... eu merg pe E36 compact cu arcuri H&R sport (visinii) si cu amotizoare Gabriel (stock specification) de vre-o 40.000km - si vad ca "tandemul" inca rezista :blink: si oricum nu vad de ce anume s-ar duce amortizoarele - masina fiind mai rigida din arcuri, deci avand mai putin de "amortizat" :) recomand H&R - aduce si MasterTuner, vb la 0722 275 522 cu Florin
  5. Kali

    Kit Turbo

    pretul pe care l-ai dat pe tubina mi se pare complet aberant ... cred ca AB practica adaosuri de 100% :blink: pretul pt un t25 noua n-ar rebui sa treaca de 1.000USD, iar una reconditionata afara (ceea ce insamna inlocuirea lagarelor + segmentilor si echilibrarare klumea) este sub 300USD ... chiar daca cade de 3 ori mai repede (ceea ce ma indoiesc) tot esti in bani ....
  6. Kali

    Kit Turbo

    Turbinele hibride sunt incrucisari inre doua clase de turbine ... in speta, cele mai intilnite sunt cu turbina cu o clasa mai mica decit compresorul hibrida "clasica" sa-i zic asa este T3/T4 (design garrett) care are un compresor de t4 pe o turbina e t3 ... de ce se face asa o turbina? care este mai putin eficienta termic si decit t3 si decit t4 ? pentru a "intra" mai repede si pt un lag mai mic... de ex: un t4 pus pe un motor de 2l benzina ar incepe sa faca boost abia dupa 4.000 rpm, iar intrarea ar fi foarte violenta, in timp ce hirida incepe sa faca boost de pe la 3.000 oricum, solutiile hibride sunt o cale foarte batatorita - si se recomanda pentru aplicatii de strada si pentru presiuni maxime de 1.5bar (unde, oricum eficienta turbinei este in balarii) ... care este problema cu hibrida? datorita turbinei mici, cind motorul incepe sa opereze la presiuni crescute se creaza un "backpressure" enorm, turbina fiind ca un restrictor in evacuare - situatie in care nu se permite evacuarea completa a gazelor arse din cilindru - ceea ce duce la scaderea eficientei volumetrice a motorului pe de o parte, si mentine o temperatura crescuta in cilindru pe de alta parte (ducand la o uzura prematura a componentelor ... iar la benzina crescand riscul ca motorul sa detoneze ..)
  7. Kali

    316i Kompressor

    Ultima masuratoare ... cuplul a iesit constant dupa 5.000rpm, si e foarte interesant - masina impinge linear dupa 5.000rpm cu 250Nm, trage putin mai tare ca un 325, si daca stai in dreapta ai senzatia ca o sa stea la fel cu 325-le .. in schimb, pe strada, dupa 400 m e la peste 3 masini in fata :blink: celalalt grafic e prima masuratoare, cu motorul stock ... (+60%) inca interesat sa vad cum stau cu un 330i ...
  8. Kali

    turbo-kit

    300CP la roata inseamna ceva peste 350CP la volanta, adica peste 85% crestere de putere a motorului .. ceea ce nu vei putea obtine fara 0.9-1bar boost, situatie in care chiar si cu un soft beton cred ca vei "impacheta" motorul nedecomprimat in doua talpi .. daca te hotarasti ca nu se poate fara sa-l decomprimi - sunt si aici mai multe solutii, dar tine cont ca -1 punct la CR scade puterea cu 10-15%, iar daca alegi decomprimarea "ieftina" cu garnitura de _chiulasa_ mai groasa cu insertii de cupru - nu uita ca te atingi grav de "squish volume" - zona responsabila cu turbionarea amestecului in camera de ardere .. in fine, in pricipiu se pot scoate cai buni cu o investitie de EUR3k, dar nu cred ca e un buget rezonabil pentru 350CP (pastrand motorul stock), pentru cca 300 poate, dar cu alegerea atenta a componentelor (turbina klumea, cu eficienta ridicata, intercooler bun, corectie klumea la benzina si avans, soft beton)
  9. Kali

    turbo-kit

    nu e chiar asa simplu sa faci o masina foarte sportiva - necesita investitii consistente si in afara motorului ... de ex: eu am acum probleme cu tractiunea - masina e E36 compacta, are spatele usor, si chiar la numai 223CP, 1 si 2 sunt predispuse permanent la drift :blink: , bashca ca pe plecare ma fac masini cu tractiune fata de putere mai mica - pt ca patinez toata trepta 1-a (nu prea pot sa dozez puterea) - si asta cu grup LSD de 3.15 si gume Dunlop SP 9000 225/45/16 pe de alta parte E46 e mai greu si pune mai bine puterea jos - 320-le la care am pus dyno-chart-ul, echipat cu Goodyear Eagle F1 DSG3 de 245 pe 17 pleaca infiorator din loc ... o alta optiune interesanta, dar cam scumpa este un compresor volumetric twin-screw : http://212.214.223.230/shop/catalog/produc...roducts_id=6548 as zice ca twin-screw este o chestie intre compresorul centrifugal clasic si turbo - pt ca face boost de jos, dar are eficienta termica a unui centrifugal ...
  10. Kali

    turbo-kit

    de ce hybrid? (banuiesc ca te referi la T3/T4) motorul de 2.8 are cuplu bun de jos, si cred ca ar fi bine daca turbo ar intra ceva mai sus - sa se poata folosi masina in conditii de exploatare decenta si pe oras ...
  11. Kali

    turbo-kit

    asta e .. unii vb de motoare, altii de ortografia celor care vb de motoare, etc ... :blink: fara suparare, bineinteles :) :)
  12. Kali

    turbo-kit

    o alta solutie de supraalimentare, pe care o agreez mai mult pentru simplicitatea instalari si utilizarii este cea cu compresor mecanic ... atasez un dyno-chart la un 320 E46, motor 2.2l cu crestere de la 168 stock la 245 cu compresor (+45%), masina functioneaza fara nici un fel de modificari interne ale motorului ... motorul meu - M50B20 (masurat azi) face 223CP, din 140CP stock (+60%) si e tot "nedesfacut" :blink: attachment.php
  13. Kali

    turbo-kit

    parerea mea e ca e o vrajeala chitul ala la 2.000E pt 450-500CP .. pt caii astia (indiferent de motor) ai nevoie de o turbina cu debit de 0.4 - 0.5 mc/s, si cu cit motorul e mai mic, turbina va trebui sa tina presiune mai mare - pt un M52B28 cred ca e minim necesara un GT35R (garrett) - nu te uita la ce zic astia pe site-uri, ca si un GT28R poate sa tina caii astia - ca ii face numai pe overboost si iti livreaza aerul foarte cald, uite aici link-ul la garrett (numai turbina nu cred sa o gasesti sub 2.500USD): http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...2R_714568_2.htm daca vrei sa scoti 450CP din cca 200 cit are motorul cam impune pistoane + biele forjate (minim 2.000E) + injectoare mai mari + intercooler + soft + inca multe alte plus-uri ... daca ceea ce iti doresti este o crestere mai modesta de maxim 50% sunt solutii mai ieftine (dar tot cred ca vei iesi mai ieftin sa faci tu chit-ul decit sa il iei gata facut) ...
  14. Asta cam asa e ... puterea maxima se obtine cu amestec ceva mai bogat - afr 12 - 13:1, depinde de motor si de avansul pe care il suporta - situatie in care nu prea ai cum sa iesi chiar bine la noxe :blink: dar faza cu cresterea de putere fara crestere de consum (semnificativa) e posibila - conteaza mult si modul in care se exploateaza motorul ..
  15. Kali

    316i Kompressor

    problema era de natura "umana" :blink: - cind m-am mai jucat eu pe la admisie am miscat putin corpul de by-pass si ajungea deschizatorul clapetei in el - si nu mai facea wot sa cupleze compresorul ... initial am crezut ca s-a dus senzorul de TPS, si am setat wot-ul ceva mai jos .. dar dupa aia am vazut ca daca apasam mai "sanatos" pedala - intra .. si am constatat aspectul :)) ...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.