Jump to content

cosmete

Members
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    E90, bmw 320d

cosmete's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Reputation

  1. Multumesc de precizari! A fost nevoie si de alte lucrari care, inteleg, se fac de obicei cand se desface motorul (ca planarea chiulasei,rectifiarea scaunelor supapelor sau mai stiu eu ce)? Scotea fum atunci cand consuma ulei, sau avea filtru de particule si nu se vedea?
  2. Cand manca ulei, inainte sa dai filtrul de particule jos, scotea fum? Dupa ce l-ai dat jos, scoate fum? De cat timp ai masina? Ai putea lega perioada in care a inceput sa consume ulei de vre-un eveniment anume (de exemplu ai purjat injectoarele, sau altceva, o lucrare la masina)?
  3. De desfacut mi-e cel mai teama... Se pot pune "la inmuiat" cu ceva solutii turnate cu seringa pe gaura bujiei? A incercat careva? Si daca totusi ajung la desfacut, se pot refolosi segmentii? Nu mi-e de costuri ci de calitatea pieselor; iar cu desfacutul motorului, l-as dessface si maine dar tare mi-e ca nu va mai fi ce-a fost...
  4. Daca motorul are compresie buna, nu ar trebui sa insemne ca nu are probleme cu segmentii si nici cu etansareala nivelul supapelor? Cu toate astea am citit despre oameni care aveau compresie buna iar cand au desfacut motorul au constatat ca segmentii nu mai sunt in regula. Cum se explica asta?
  5. masurata cu motorul rece;cu compresmetrul (un manometru care inregistreaza val. maxim masurata); cu aceeasi valoare pe toti cilindrii; ce se da in tabel cu val. 17 (compression ratio) se refera la altceva (ceva de genul: cat de mult se comprima volumul aerului din cilindru cand pistonul ajunge de la poz. lui superioara la cea superioara ) si este adimensional. compresia - de care intreb - este o presiune - presiunea "aerului" din cilindru cand e comprimat de piston explicatiile nu-s prea stiintifice dar cam asta e ideea -
  6. Schimbat ulei; trecut de la 5W30 la 5W40 castrol magnatec(dpf) + un drum de 1400km; consum de ulei la drumul asta:un litru si 750ml (ceva mai mic...dar tot mare); Stie cineva, compresia de 28-29 bari pentru 320d, 163hp, m47 este una buna, e inspre limita superioara sau cea inferioara? (sau unde pot gasi valoarea compresiei unui motor de tipul asta nou)
  7. Salut. Cand se umbla in motor pentru inlocuirea simeringurilor de supape (fara desfacere chiulasa) poti constata daca ghidurile supapelor sunt in regula? Multumesc.(E90, 320d, 163hp).
  8. Si eu tind sa cred acelasi lucru. Nu prea inteleg cine inchide membrana - poate suctiunea creata de turbina? Atunci, daca e adevarat ca la o presiune care depaseste o anume valoare valva se deschide iar eu am presiune excesiva in motor (presiunea gazelor de carter), este posibil ca in permanenta gazele (cu vaporii aferenti de ulei) sa treaca continuu prin epurator direct in admisia turbinei? Gresit sau corect?
  9. Gazele din epurator sunt trase prin suctiunea creata de turbina? Epuratorul are o membrana de cauciuc care, probabil, permite cu intermitenta accesul gazelor dinspre capacul motorului in epurator si apoi inspre turbina. Cine actioneaza acea membrana? multumesc
  10. Este posibil ca scurgerea uleiului condensat de epurator sa se infunde si astfel sa nu ajunga in baia de ulei ci pe racordul de cauciuc, inspre admisia turbinei? Uleiul condensat de epurator se scurge direct in zona capacului de culbutori? Daca presiunea gazelor de carter este prea mare (din varii motive), este posibil ca din cauza asta epuratorul sa stea permanent deschis si sa lase sa treaca continuu gazele si uleiul inspre admisie?
  11. Din cate am inteles eu pana acum, rolul lui este sa lase sa "respire" motorul atunci cand creste presiunea formata de gazele de carter. Transforma inapoi in stare lichida vaporii de ulei din gazele astea. Gazul il lasa sa intre inapoi in motor prin admisie. Nu stiu ce face cu uleiul pe care il aduna din vapori. Daca stii te rog sa imi spui si mie.Iar daca am gresit pana aici te rog sa ma corectezi; nu am pregatire in domeniu iar toate astea le-am aflat citind, in incercarea de a intelege de unde vine consumul mare de ulei. Vreau sa inteleg daca exista vre-o conducta care vine sau pleaca de la epurator si care sa se fi infundat iar asta sa duca la proasta functionare a epuratorului. Si nu cred ca o sa fim offtopic: epuratorul - blocarea lui - este adesea corelata cu pierderea uleiului pe la lagarele de ungere ale turbinei datorita presiunii mari care se acumuleaza, si in final cu consum mare de ulei. Iar asta era subiectul - consum mare de ulei. In continuare e un fragment dintr-un articol gasit pe net.E despre alt motor dar principiul e acelasi. Poate mai intereseaza pe cineva: "In order for the turbocharger oil drain tube to properly perform its function, the breather tube on the engine must be able to breathe. Caterpillar has installed a blow-by canister on their Acert engines due to the fact that a twin-turbo engine develops more crankcase pressure, and the canister is supposed to keep the oil found in blow-by from traveling down the tube and landing on the street and/or accumulating on the undercarriage of your truck. The Cummins ISX engine has a blow-by filter on the top left side of the engine and there is a one-way valve in the canister filter that could malfunction, creating excess crankcase pressure in the engine, enabling the filter to clog again, creating the excess blow-by pressure in the crankcase, and causing the turbo to throw oil into the exhaust pipe or charge air cooler. Are you now beginning to see the big picture of how everything must work together on the engine to allow it to function properly?"
  12. Inainte de a desface motorul as vrea sa elimin alte cauze posibile. Nu am reusit sa inteleg prea bine cum functioneaza epuratorul. Stiu ce rol are dar nu stiu cum o face. De exemplu, uleiul pe care el il colecteaza din gazele de carter unde trebuie sa se duca: inapoi in circuitul de ulei sau pe admisie (inspre compresorul turbinei si apoi in egr si galeria de admisie)?
  13. salut mihalascu; epuratorul l-am tot schimbat in astia doi ani de cand imi consuma in halul asta, dar nu mai stiu cand ultima data...; astazi l-am inlocuit cu unul pe care-l aveam acasa, care a stat pe masina mea doar vre-o doua luni si pe care eu l-am desfacut complet si curatat (membrana este intreaga si inchide/deschide); oricum, ca sa-l elimin dintre probleme, voi mai cumpara unul nou si-l voi inlocui; de cate ori l-am inlocuit, l-am inlocuit complet (adica toata piesa - si partea cu membrana si partea cu conurile de plastic). Nu scoate nici un fel de fum, niciodata. Probabil din cauza ca are filtrul de particule - pe care l-am curatat de curand. O singura data am vazut fum mult in spate: ma intorceam de la un drum mai lung si aglomerat prin Bucuresti si, cand eram pe o straduta pe care mergeam incet, am vazut un nor de fum alburiu (parca) mare si evident in oglinda retrovizoare; a fost ceva ca un "PUF" sau care a tinut, oricum, doar cateva secunde; m-am gandit ca a facut o regenerare a filtrului de particule... ; totul a mers normal, si inainte si dupa evenimentul asta.
  14. Eu am masurat compresia. Raportul de compresie este altceva (un raport intre doua volume) si asta e dat prin fisele tehnice ale masinii.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.