Buna seara, Am o problema de 6 luni si anume. PROBLEMA COMUNA LA MODELUL DE BMW e46 318i 2.0l 143CP n42 2001 : Prima sesizare a zgomotului a fost la pornire de dimineata a motorului, o zi facea zgomotul o zi nu, nu era o regula( As dori sa mentionez ca folosesc destul de rar masina). Zgomotul cu trecerea timpului s-a accentuat si s-a ajuns ca in prezent de la zgomotul de dimineata sa se auda o bataie in subturatie accelerata pe liber, sau in viteza 1,2,3. Iar un ultim fenomen masina nu mai trage bine. La bord nu se aprinde nici un martor. Pentru o mai buna documentare si exprimare a fenomenului aveti linkurile cu video de mai jos: 1. Prima faza : ( Va rog scrie-ti pe youtube : BMW e46 318i 2002 n42 engine startup noise click pe primul video) Zgomotul se aude timp de 2-3 sec la pornire timp-ul iar toanele nu s-au schimbat nici in prezent. Acelesi 2-3 sec dupa care dispare zgomotul si nu se aude la fiecare pornire sau in fiecare dimineata( as explica fenomenul ca si cum ar urca ulei-ul din baie si ar ajunge la tacheti. Tacheti au fost verificati nu au bataie.) Nu sunt tacheti . 1. A 2-a faza : da-ti click
Concentratia zgomotului vine de pe aceea bobina/ motoras/ vacum sau ce anume este ( Mentionez nu sunt cunoscator ma puteti contrazice ) aceasta prezinta vibratii daca ti mana pe ea. De altfel i-am scos mufa de pe ea se aprinde la bord EML , am pornit masina nu se mai aude nici o bataie, am mers cu ea 1,2,3 nu se aude nici un zgomot cu ea practic dezactivata. Problema este, poate sa fie doar ea sau si intregul sistem . La service mi s-a schimbat si surubul intinzator ( intinzatorul de lant, nu stiu daca este cel nou sau cel vechi ) in ideea ca este de la lant zgomotul. Precizez ca mai multi "mecanici" cu carcasele de la motor puse au sustinut ca este distributia de lant ca e bataie de lant ( Va rog scrie-ti pe youtube BMW e46 318i 2002 n42 chain tensioner comparison ) Un alt diagnostic erau tachetii si trebuiesc toti schimbati... Un alt aspect folosesc ulei BMW 5W30 cat de original si de calitativ o fi eu ma indoiesc. Nu mi-a mancat ulei niciodata. Datorita faptului ca nu folosesc des masina l-am schimbat in fiecare an in jur de 10 mii pe an m-am gandit ca isi pierde din calitati. M-am saturat efectiv de oameni care habar nu au mai multe decat stiu eu ca pers non-mecanic, de cei care schimba totul la blana pana rezolva problema. Problema existentiala in majoritatea service-urilor. Rog ca cei care au avut problema, sau cunoscatorii sa imi sugereze ideii in rezolvarea problemei. Multumesc frumos. Imi cer scz daca am fst incoeerent. Astept cat mai multe raspunsuri va multumesc ! O seara cat mai buna. Si cat mai multi km pt toata lumea cu ulei benzina si cheie !