Jump to content

Viitor sofer de autobuz

Members
  • Posts

    377
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Viitor sofer de autobuz last won the day on May 24 2016

Viitor sofer de autobuz had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Wonderland
  • Interests
    BMW.

Previous Fields

  • Masina
    Un E46 care ma deplaseaza uneori de la A(gonie)...la E(xtaz)

Recent Profile Visitors

18306 profile views

Viitor sofer de autobuz's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

32

Reputation

  1. Sunt doar pasionat, esenta pt mine de exemplu, ar fi ca motoarele cu segmenti low tension, fie ca sunt BMW sau alte branduri raman ca noi multa vreme dpdv al performantelor indiferent de uleiul folosit.
  2. Exemplul cu dacia de mai sus nu are legatura cu uleiul neaparat ci cu frecarea mai redusa rezultata in urma uzurii. Cu privire la uleiurile full sintetice, ele ar ajuta cu privire la contaminare si implicit si diluare insa tot nu ar suplini in turatii inalte componenta fizica si anume segmentii care trebuie sa curete uleiul de pe cilindri. Eu cred ca nu ar fi rentabile pentru astfel de motoare.
  3. Salut, nu sunt mecanic insa sunt pasionat si am citit diverse informatii despre motoare, inclusiv despre segmentii astia pe care se recomanda sa-i schimbi. Din ce am citit(in ultimii ani nu ceva recent) o sa fac un rezumat. La anumite setup-uri de motoare, in special cele folosite pentru curse se folosesc niste segmenti de tip "low tension"(nu am stiut cum sa traduc). Acestia au avantajul ca atunci cand se expandeaza permit o miscare mai usoara(cu o frecare mai mica) a pistonului in interiorul cilindrului si practic se castiga niste cai putere in plus. Este insa foarte greu sa nimeresti insa cat de "low tension" sa fie acesti segmenti comparativ cu unii normali. Practic se poate trece foarte usor de la a avea mai multi cai putere la a avea mai putini, pentru ca se pierde compresia pe langa ei. Pe vremurile in care dacia era masina poporului se stia ca atunci cand incepea sa consume ulei era mai rapida o perioada pana uzura segmentilor devenea majora si aparea pierderea de compresie pe langa ei. Doar ca acolo segmentii nu erau "low tension" ci segmenti normali care nu erau la fel de elastici. Nu am idee de ce a decis BMW si alti producatori(Audi pe anumite motoare TFSI care se stie ca au consum urias de ulei) sa puna pe masinile de strada astfel de segmenti, poate pentru a sprijini parteneriatele pe care le aveau cu producatorii de ulei, nu am idee. Insa au aparut aceste masini care au performante bune pe partea de putere si consum de carburant insa sufera pe partea de consum de ulei. Ca o observatie batraneasca se poate spune ca aceste motoare nu se vor strica niciodata, pentru ca ele au venit deja "stricate" din fabrica. De asta putem sa vedem masini de 20+ ani care testate dinamometric inca au puterea declarata de fabrica daca nu chiar mai mare. Revenind la subiect, daca sunteti curiosi despre ce am scris mai sus puteti cautat despre low tension pe internet si veti gasi informatiile de care ziceam. Cu privire la cazul lui kevinn14, pana sa schimbi supape si segmenti, poti sa iti faci o bucurie care nu este costisitoare: - un schimb de ulei cu 5w-40 - norma LL01 - nici nu conteaza marca prea mult - nou sa fie - o tura rapida de autostrada - cu reprize si mers constant la turatie ridicata(4500+) macar 30-40 de min - dupa tura rapida, nu mai conteaza stilul, te poti bucura de masina monitorizand nivelul de ulei, daca poti obtine bucurandu-te de masina 3-4k km fara consum major de ulei(ideal deloc) poti sa-ti setezi ca interval de schimb de ulei acel interval la care sa adaugi si tura pe autostrada - **tura pe autostrada este pentru curatarea motorului de depuneri si teoretic segmentii isi vor face mai bine treaba ulterior, la asta contribuie si uleiul proaspat necontaminat si nediluat de gazele care la un astfel de motor cu 6 cilindrii si cu segmenti low tension ajung foarte repede in baia de ulei - daca totul decurge minunat poti face si o testare dinamometrica pe stand care iti va confirma caii de fabrica daca nu chiar mai multi Cam atat de la mine, poate ajuta.
  4. Este locul unde mașina mea își revine de fiecare data la plăcerea de a conduce și asta de vreo 8 ani încoace. Un mare mulțumesc BRANDEX si Constantin!
  5. Daca anul trecut era vorba de un F30, anul acesta am surprins un F15 M550d al carui motor a ajuns sa fie dat jos de pe masina cu cele 3 turbine demontate pentru reconditionare. Totul in mai putin de 4h, daca asta nu este GENIAL, nu stiu cum poate fi catalogat. Nu pot sa dau decat 10+ pentru BRANDEX si Constantin alaturi de ceilalti doi colegi ai acestora.
  6. Pot sa fie multiple cauze pentru zgomotul respectiv. Ideal ar fi sa nu fie cuzinetii, poti verifica cautand pilitura metalica in filtrul de ulei.
  7. +10 pentru Brandex - dpmdv este GENIAL sa vezi un motor de F care efectiv este undeva in mijlocul unei camere in asteptarea unor piese...ca in 3h mai tarziu acesta sa se afle acolo unde ii este locul si sa mearga asa cum trebuie.
  8. Am aplicat eu la masina mea acum vreo 4-5 ani, detalii aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/110344-conservare-cavitati/. Peste inca vreo 10 ani o sa imi dau seama daca a meritat sau nu
  9. Felicitari pentru pasiunea investita! Am vazut ca ai facut testul cu fum folosindu-te de o manusa si a mai zis cineva de bateria slaba(daca este veche merita schimbata oricum).Ai putea repeta testul cu fum(vreo 3-4 tigari) si sa urmaresti daca din galeria de admisie din spate iese ceva fum(e posibil sa nu se vada foarte bine sau sa para ca iese prea putin sau deloc), sunt niste dopuri de cauciuc acolo in spate respectiv 11611437560 -3.5mm si 11611727176 de 7mm care daca s-au fisurat sau nu mai sunt pot cauza probleme similare cu cele mentionate de tine. Poti verifica si cu mana daca mai sunt sau nu pe pozitie dar presupune sa ai o mana destul de fina . O alta cauza ar putea fi unul dintre urmatorii senzori si anume senzor ax cu came admisie si evacuare si bineinteles cel de la arborele cotit, oricare dintre cei trei daca nu mai functioneaza cum trebuie poate genera erori similare. De obicei e bine sa-i schimbi pe toti, pe original sunt foarte scumpi insa. Merita incercat VALEO dpmdv care a preluat fabrica producatoare de astfel de senzori pe original. Cam atat de la mine, sper sa-ti fie de folos.Multa bafta !
  10. La M54 regulatorul de presiune este in filtrul de combustibil se poate inlocui relativ usor si ieftin.
  11. Daca radiatorul era si el nou atunci probabil ca sunt mari sanse sa fie cum zice @Godini, daca era mai vechi de 10 ani sau era cel original, nu cred ca problema este atat de nasoala.Merita sa faci refresh la tot sistemul de racire care include evident si radiator nou, vas de expansiune nou si busonul de la vasul de expansiune care ar trebui sa se deschida la o presiune mai mare de 2bar si sa depresurizeze circuitul(o sa-ti scoata antigelul pe la busonul respectiv daca e presiune mare).
  12. Revin cu un mic update despre cavitati. Masina o sa faca 20 de ani de la fabricatie anul acesta si 10 de cand o am eu, asa ca merita putina atentie. Am desfacut protectiile la praguri si am descoperit ceva rugina pe acolo. Cel mai probabil masina a fost lovita in zona suportului de cric dreapta fata. Am scos si pamantul de flori de la pasajele rotilor din fata care cine stie de cand era acolo. Si am gasit rugina si sub 3 cleme de fixare ale pragului de pe partea soferului. Am curatat cu smirghel de diferite granularitati si cu perii de sarma(clasice dar si rotative), am degresat cu diluant universal si apoi am lasat zonele afectate acoperite cu DeoxGel(produs de bilthamber) timp de 24 de ore. Ulterior am clatit cu apa din abundenta, am degresat din nou si am aplicat niste straturi de zinc(am folosit un spray de la LM cu 99% zinc). Initial ma gandisem sa aplic si un strat de teroson peste si apoi ceara de cavitati dar am decis sa las asa pentru a verifica mai usor peste 6 luni/1 an care mai este situatia acolo. M-am gandit ca daca fac un strat foarte gros de diverse substante nu o sa-mi dau seama cum mai lucreaza rugina in zona respectiva. Am atasat 2 poze nu foarte relevante dar sugestive zic eu . Off topic: pana la urma e46 nu sunt chiar asa rele cum zic unii si se conduc genial, dpmdv cel putin.
  13. Falken Azenis FK510 se incadreaza in ce cauti. Nu stiu cat de bune sunt in viata reala.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.