Jump to content

Dan_Andrei

Members
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    325i e46

Dan_Andrei's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Cat tam tam s-a facut pentru bentley-ul ala cu 300 km/h... ce e asa mare branza sa fim seriosi, din ce citesc pe forum ,avem un user care ii da constant cat duce masina la limitare si nu-i are nimeni treaba, nu o fi 300 da e pe aproape, personal am mai fost in masina cu un M5 e60... intamplator cu 220km/h.. in zona unde cu orice alta masina poti duce maxim 120-140...datorita traficului... timpul in care accelereaza masina la o viteza mare conteaza enorm !!!... in general in localitate merg intre 0 si cat este loc fara sa exagerez.. din punctu meu de vedere.. inafara pe drumuri nationale viteza mea e undeva la 130-140 km/h, iar pe autostrazi depinde de oboseala, si de graba, pot merge cu 130 pot merge cu mai mult.. in functie de necesitate... nu pot zice ca am un obicei de a scoate untu din masina... da as zice ca 140 e viteza mea... Intr-adevar in ultima vreme fenomenele in care un tir care circula cu 90 km/h este depasit de un tir care circula cu 91km/h.. au devenit mai dese...
  2. Am fost acuma de vreo 30 de minute cu un e39 in spate... si era rotita pusa cu linia alba la mijloc si baga caldura prin spate pe la cotiera...
  3. Daca ... dsc-u ia puterea de la roti.. ca rotile sa nu piarda aderenta... trebuie sa te gandesti ca sunt unele cazuri.. in care... cu puterea limitata... sa nu piarda rotile aderenta..datorita inclinatiei pantei nu ai suficienta forta sa urci panta... si atunci.. solutia e sa dezactivezi dsc-ul... dar atunci trebuie sa lucrezi tu din ambreiaj, si sa tii linia dreapta... castigi pe o parte si pierzi pe alta... Daca lucrezi din ambreiaj.. mai dregi cumva... dar nu ca sistemele ajutatoare.... de aceea se recomanda, ca la urcarea unei pante unde prevezi probleme.. sa lasi distanta mare intre masina din fata astfel incat.. daca aceasta incetineste sau are dificultati, sa nu trebuiasa ca opresti.. sa poti ocoli... si asa mai departe.
  4. La top gear au schimbat inclusiv INJECTOARELE !!!...
  5. Desi anu trecut nu am avut nici un eveniment, zilele astea m-am trezit cu spatele pe directia de mers pe putina mazga cu tot cu gume de iarna... Dar cu dsc decuplat din ceva motive necunoscute mie... Probabil prietena vrea sa ne despartim :) si considera ca e mai usor asa :) Ps: masina se comporta bine pe zapada cu dsc cuplat. Nu te lasa sa accelerezi fara simt si daca incepi sa derapezi te redreseaza... Dci nu decupla dsc si nu o sa ai probleme
  6. toti ne uitam la top gear.... Teoretic pe perioadele cand astia dormeau masinile erau oprite. Si cand may s-a pus pe colac masina era oprita. Referitor la temperaturi extreme... Tot cei din top gear (hammond) au dovedit ca cedeaza omul inainte de masina... La ---63 C eu zic ca masina are cele mai putine probleme :)
  7. Cristianiorga: iti spun practic....dupa cum sti.. aria/suprafata este data de lungime si latime.... daca tie iti creste latimea... se poate sa ai aceeasi suprafata de contact.. pentru ca iti scade lungimea... impropriu spus... cand latimea o sa fie mai mare decat lungimea.... deci cresti latimea.. scade automat cealalta dimensiune... PRACTIC :) Exact asa ai tu... pe fata si pe spate... suprafata e aceeasi Ieri toata ziua am cautat posibile documentatii care sa sustina punctu de vedere a lui bogdan chis... si nu am gasit nicaieri, peste tot gasesc ca suprafata de contact depinde de greutatea pe roata si de presiunea din roti... as vrea sa-l rog pe aceasta cale pe bogdan chis sa-mi dea lectura de citit... Bogdanchis: presiunea actioneaza...in toate directiile, eu am luat directia care ma intereseaza pe mine pentru exemplul dat, presiunea este egala in orice punct . Repet, da-mi sa citesc... ceva documentatie care-ti confirma teoria.... si dupa capu meu daca ai avea placute de frana mari si discuri mari.. ar trebui sa opresti mai repede... dar legile fizicii zic ca opresti la fel de repede, atata ca se uzeaza mai incet, si suporta abuzul mai bine... la fel este si aici.... Teoretic: scad performantele la o masina, daca va creste diametrul rotii sau greutatea rotii, de aceea este bine sa urmarim indicatiile producatorului... a Acestea fiind spuse.. nu ma apuc sa predau lectii de matematica... in stanga si in dreapta sa explic ca... aria depinde de 2 dimensiuni si ca totusi este posibil sa ai aceeasi arie daca va creste 1 din cele 2.... ca mi se pare absurd sa nu se stie treaba asta... Bogdanchis: citeste in documentatia respectiva si o sa vezi ca intaltimea talonului depinde strict de latimea gumei... daca ptr tine 65 si 60 e tot una... atunci nu mai are rost sa continuu discutia... te documentezi si vezi ca inaltimea talonului este un procent din restu dimensiunilor... scrie acolo cum se calculeaza... repet... inca nu mi-ai dat nimic de citit care sa-ti confirme teoria... eu ti-am dat deja 2 surse....
  8. Si tu acuma cui dai dreptate ? ai citit ce s-a postat ? pagina anterioara.. normal ca ai urma lata de cat ti-e cauciucul dar ai poza pe pagina anterioara.. suprafata de contact se lateste.. dar ii scade lungimea... prin exemplu pe fata ai 235x20 ...suprafata de contact.. iar pe spate suprafata de contact e 245x18. Latimea suprafetei de contact nu o contesta nimeni... http://www.ibmwr.org/otech/tirestuff.html Contact area on dry areas is still not completely understood, and there are different conflicting theories. Experimental data indicates that the net pressure distribution at any point in the contact patch depends primarily upon tire pressure. Small blocks of tread design often demonstrate markedly different distributions on different areas of the same block. While in theory the smooth tire gives the best traction, pressure levels in blocked patterns exceed those in smooth areas by about 25%. Maximum tire pressure (on the contact area) occurs in the middle of the projection, being slightly shifted to the "toe" of the blocks, in the direction of vehicle travel, due to the increased stiffness of the sheared and compressed rubber in that region. Uneven tire wear and moulding irregularities including seams, can result in quite different distributions at different points in the life of a tire. Tire deflection is the most important variable concerning the area of contact between the tire and roadway. If inflation pressure and load are simultaneously varied so as to maintain constant tire deflection, the contact area of the tire will remain relatively constant peste tot unde am cautat scrie ca suprafata de contact este dependenta strict de greutatea pe roata si presiunea din roata..
  9. S-a mai discutat si ai fi surprins de concluzii: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=32788&hl= o sa citesc.. dar referitor la subiectu asta.. este ceva parere din partea domnului moderator ? "paul: Legea aceea invatata in clasa a VI care guverneaza frecarea este corecta indiferent de pareea ta. Ar fi bine daca din toata discutia ai retine macar 2 chestii fundamentale : Forta de frecare nu depinde de marimea suprafatei de contact Coeficientul de frecare este o constanta si nu variaza in functie de marimea suprafatei de contact" deci forta de frecare... nu depinde de suprafata de contact.. adica marimea discurilor...si a placutelor... dimensiunea lor.. face ca ele sa se raceasca mai usor.. si sa ia abuzul fluierand :). " Sunt tesite la mai multe marci, nu doar la ATE. Poate nu asa mult ca la ATE. Oricum important e ca marimea suprafetei placutelor de frana nu afecteaza absolut deloc forta e franare "
  10. Bogdanchis: simplu... de tot.. ce inseamna presiunea ? cum se defineste... si de acolo e simplu de tot.. partea a 2-a sti care e ? ca am postat un articol .. si "l-am luat in brate"... da tu n-ai postat nici un articol nimic.. sa vad si eu ce ai luat in brate... din cate vad eu pe forumu asta... site-ul respectiv se da referinta cand se trimite cineva la studiat.. Faci confuzie.. cumperi guma mai lata.. ca sa aiba TALON mai mic... documenteaza-te.. vezi cum scade talonul in functie de latimea gumei.. avand un talon mai mic..ai unele avantaje... ... Presiunea : este forţa pe unitatea de suprafaţă aplicată ĂŽn direcţie perpendiculară pe acea suprafaţă. Consider ca am explicat clar.. pentru cine a vrut sa inteleaga, mai mult de atata am adus si argumente, poze, linkuri si asa mai departe. Nu ai adus nici un dram de argument care sa-ti sustina teoria... Uite o lectie de fizica... ma tot mir ca pretinzi ca te-ai documentat, si tot timpul faci referire la latime, dar latimea depinde in totalitate si de inaltimea gumei.... pe tine in curbe te ajuta talonul mai mic.... Pesemne nu crezi nici ca placute de frana mai mari + discuri mai mari.. nu te ajuta sa franezi mai repede.. nu ?
  11. autonero: legile fizicii ar trebui sa inchida subiectul, nu un desen in paint :)... legile spun, ca la aceeasi presiune, si aceeasi greutate aplicata pe roata, suprafata de contact are aceeasi marime, difera doar forma. Mai babeste.. presiunea din roti.. inseamna.. ca pe o suprafata de 1 cm patrat poate tine.. X kg.. daca pe roata aia pui 300 kg... obtii suprafata de contact care trebuie sa sustina greutatea respectiva... daca pui guma mai lata.. dar presiunea ramane la fel.. si greutatea ramane la fel.. marimea la suprafata nu se schimba (va fi nevoie tot de y cm patrati sa tina aceiasi 300 kg).. se schimba doar forma :) guma fiind mai lata.. inseamna ca scade cealalta dimensiune a dreptunghiului :). Nu e logic ?
  12. Ce au scris baietii este foarte corect, au aplicat in cazul de fata, legile fizicii, suprafata de contact.. fiind raportul dintre greutatea pe roata.. si presiunea din pneu. Ce ai constatat tu cu gume cu talon mai mic.. deci implicit mai late.. este faptul ca la o frana, masina nu mai face balans fata/spate.. datorita gumei, ai observat ca in curbe nu se mai lasa masina intr-o parte ca si cand aveai talon mai mare... ceea ce spera oricine sa obtina... cu asemenea configuratie. Incearca sa-ti imaginezi.. ca nu cauciucul sau latimea cauciucului impune "urma" pe asfalt... ci greutatea ... si apoi presiunea... daca ne imaginam un cerc.. consideram ca cercul este alcatuit dintr-un numar de puncte... pui cercu pe asfalt.. si teoretic... cercul (guma) se "sprijina" de un singur punct... daca pui greutate (masina) pe cerc.. se va "deforma" si va face contact in 2 pcte.. si tot asa...mai departe.... daca intervii cu ceva (presiunea in guma) si tii cercul.. la forma initiala.. teoretic cu suficienta presiune faci ca cercul respectiv din nou sa se sprijine intr-un punct..... pentru ca asta spune legea fizicii... vezi exact ce anume inseamna presiune.. ca presiunea este o forta.. ce apasa pe o suprafata... si greutatea masinii impreuna cu forta respectiva se simplifica.. rezultand o suprafata variabila... daca forta ramane aceeasi si greutatea ramane aceeasi, suprafata la fel va ramane la fel... Are dreptul fiecare la o parere, initial am gresit, ca nu am postat o parere adevarata dar cu argumente cat de cat... o sa ma axez pe topicul de console.. ca acolo nu-s chiar asa serioase treburile.. si chiar daca gresesc.. nu are nimeni probleme daca "chiar ma crede"..
  13. http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html Fat or thin? The question of contact patches and grip. If there's one question guaranteed to promote argument and counter argument, it's this : do wide tires give me better grip? Fat tires look good. In fact they look stonkingly good. In the dry they are mercilessly full of grip. In the wet, you might want to make sure your insurance is paid up, especially if you're in a rear-wheel-drive car. Contrary to what you might think (and to what I used to think), bigger contact patch does not necessarily mean increased grip. Better yet, fatter tires do not mean bigger contact patch. Confused? Check it out: Pressure=weight/area. That's about as simple a physics equation as you can get. For the general case of most car tires travelling on a road, it works pretty well. Let me explain. Let's say you've got some regular tires, as supplied with your car. They're inflated to 30psi and your car weighs 1500Kg. Roughly speaking, each tire is taking about a quarter of your car's weight - in this case 375Kg. In metric, 30psi is about 2.11Kg/cm². By that formula, the area of your contact patch is going to be roughly 375 / 2.11 = 177.7cm² (weight divided by pressure) Let's say your standard tires are 185/65R14 - a good middle-ground, factory-fit tire. That means the tread width is 18.5cm side to side. So your contact patch with all these variables is going to be about 177.7cm² / 18.5, which is 9.8cm. Your contact patch is a rectangle 18.5cm across the width of the tire by 9.8cm front-to-back where it sits 'flat' on the road. Still with me? Great. You've taken your car to the tire dealer and with the help of my tire calculator, figured out that you can get some swanky 225/50R15 tires. You polish up the 15inch rims, get the tires fitted and drive off. Let's look at the equation again. The weight of your car bearing down on the wheels hasn't changed. The PSI in the tires is going to be about the same. If those two variables haven't changed, then your contact patch is still going to be the same : 177.7cm² However you now have wider tires - the tread width is now 22.5cm instead of 18.5cm. The same contact patch but with wider tires means a narrower contact area front-to-back. In this example, it becomes 177.7cm² / 22.5, which is 7.8cm. Holy crap that's complicated. Isn't there a shorter answer? Yes. Choose the dimensions of your tire according to the 'comfort/cornering speed' ratio that suits you. Lower profile/series = more precise cornering. Higher profile/series = more comfort. To increase the contact patch, lower the tire pressure a little. Consider ca unul dintre noi trebuie sa-si ceara scuze.. Nu acuzati de ineptii, fara motiv, bogdanchis, decat sa citesti din multe surse... gresite, mai bine citesti dintr-una.. gume late= talon mic = no rolling in cornerss.... Daca aici este informatia gresita, imi cer scuze.
  14. suprafata de contact are aceeasi arie, difera forma doar.. daca la o guma de 15" 205 de lata... are prin absurd forma patrata, la o guma pe 18" 245 lata.. va avea o forma dreptunghiulara, iar suprafata ramane la fel.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.