Jump to content

cornel

Contributors
  • Posts

    394
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

cornel last won the day on May 7 2022

cornel had the most liked content!

About cornel

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    F31 320d xDrive

Recent Profile Visitors

13844 profile views

cornel's Achievements

Explorer

Explorer (4/15)

  • Contributor 2022 Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

440

Reputation

  1. Sunt similare dpdv accelerației, C300 6s 0-100km/h, respectiv 6,1s pentru C300e. Însă dpdv dinamic cred ca benzinarul clasic are perfomante mai bune, lipsa celor 400 kg cu siguranța își spune cuvântul la capitolul agilitate.
  2. Incarcarea in mers nu e deloc minimala, cam 70-80% din franare se face regenerativ. Dupa ce te obisnuiesti cu masina, you get the feeling cand si cum sa franezi regenerativ sau cand si cum sa ajungi sa push the pads (pedala de frana are pe cursa de franare 2 segmente, primul e franare regenerativa). Mai are o chestie interesanta similara cu frana de motor, ridici piciorul de pe acceleratie si ai o senzatie de franare similara ca la un motor diesel, modulatia franarii regenerative facandu-se automat (via camera/radar & navi data/GPS), insa energia nu se pierde in cilindri prin frecare ci ajunge in baterie. In oras, cu bateria "goala" daca nu abuzezi pedala de acceleratie se pleaca electric de pe loc pana pe la 30-40km/h dupa care intra motorul termic. In regim constant de viteza cand ai nevoie de putere pt o depasire sau vrei o plecare mai rapida de pe loc, motorul termic este ajutat in mod constant de cuplul motorului electric. Te apropiii de o intersectie, sens giratoriu, curba mai pronuntata si atunci cand ridici partial piciorul de pe acceleratie efectul este de "one pedal" similar ca la o masina electrica, iar cand ridici complet piciorul de pe acceleratie franarea initial e automata (de ex reduce viteza intuit pt a intra cu o viteza rezonabila in giratorii, curbe sau intersectii). Exemplul tau cu Transfagarasanul este plauzibil pe segmentul de urcare, unde e posibil sa epuizezi cea mai mare parte a energiei din baterie presupunand ca nu franezi/regenerezi mai deloc (ceva tot mai ramane insa doar din motive de a proteja bateria sa se descarce complet pt a nu impacta durata de viata). Insa dupa "deal urmeza vale", pe coborare mare parte din franare e regenerativa, se incarca bateria chiar peste acei 4 kw, motorul termic este oprit complet, si poti rula full electric km buni chiar si accelerand usor spre 60-70 km/h. Fenomenul de "balast" exista intradevar insa mai degraba pe mild-hybrid prost conceput decat pe un plug-in smart, cu C300e nu am ajuns niciodata sa simt efectul de "balast" . Am inchiriat anul trecut in Iordania un Hyunday Kona mild-hybrid, ce avea o distributie "neinspirata" a puterii, procentual motorul electric asigura cam 1/3 din puterea totala si cand ramaneai doar pe termic te rugai de masina sa urce pantele cu gradient mare, practic retrogradam manual in treapta a 2 a si rulam cu 40km/h de ma de depaseau camioanele.
  3. @mgi: dpdv portbagaj se pierd cam 100 litri, și la greutate adaugi cam +200 kg ai dreptate, însă la capitolul putere și cuplu lucrurile sunt total diferite. Senzatia pe care o ai la condus, tinand cont de cuplu imens instant pus la dispoziție de motorul electric, nu este deloc mai prejos comparativ cu echivalentul mașinii motorizata exclusiv pe benzina. Din toamna anului trecut conduc un C Class 300e plug in hibrid, 204 CP 320 Nm benzina, respectiv 129 CP 440 Nm electric, putere/cuplu combinat 313 CP 550 Nm. In mod normal cu baterie full - 25 kw brut, range-ul e intre 75-80 km acum iarna, cam 95-100 km vara cu A/C și un maxim de 110-115 km fără clima Chiar dacă ajungi sa epuizezi bateria, din cei 25 kw, 4 kw sunt “rezervati” pt a funcționa in modul hibrid astfel performantele mașinii nu sunt impactate deloc. Așa ca by the end of the day, poți merge urban într-un procent foarte mare pe electric iar pe extraurban primii 80-100 km ii faci electric și restul pe benzina, și ghici ce, cele +200 kg nu măresc nicidecum consumul, ce depinde in continuare doar de “cât de grea e talpa celui de la volan” Dupa cum zice și @mgi mai sus, încearcă un GLC 300e … problema portbagajului e rezolvată, și sunt convins ca dpdv dinamic nu o sa ai ce sa ii reproșezi.
  4. Dpdv al meu, ca si tranzitie catre o masina electrica (sau alte surse de energie - ex hidrogen), un plug in hybrid este o alternativa ce imbina atat avantajele ambelor tehnologii ICE & electric - elimini poluarea din orase, putere combinata, cat si minusurile ce vin la pachet - complexitate, masa mai mare, etc. Pt mine este important ca pt un daily driving ce inseamna distante relativ mici 60-80 km, sa pot merge exclusiv electric, iar la drum lung sa pot sa ma bazez pe o realimentare rapida cu combustibil fara dificultatile actuale reprezentate de o retea de statii de incarcare aflate inca la inceput de drum. Cam asa arata consumul unui MB 300e cu o baterie de aprox. - 25 kw brut, 21 kw net - pe care o incarc de 3-4 ori pe saptamana: [img]https://i.imgur.com/xaWnKHJ.jpg[/img] https://imgur.com/xaWnKHJ ... iar cu bateria "empty", in functioneza ca un hybrid obisnuit, si undeva la 1/3 din km sunt parcursi pe electric din energia de franare recuperata: [img]https://i.imgur.com/ImpESRM.jpg[/img] https://imgur.com/ImpESRM
  5. Si cum orice inceput are si un final, dupa 6 ani si ceva de zile, vreo 125.000 km si multe driving pleasure emotions a venit ziua cand masina si-a gasit un nou proprietar. So end of the story, topicul se poate inchide.
  6. Masina a plecat catre alt proprietar, multumesc pt gazduire.
  7. 16.800 euro, doar cu set de roti 17"
  8. Update: 17.500 Euro; 139.000 km
  9. Km: 136.000 Pret: 18.500 Euro
  10. Cel mai de dorit e la reprezentanta, pe langa faptul ca folosesc aparat de aerisit la final testeaza si masina pe standul de frane, si asta intr-un pret modic de max 200 lei.
  11. S-a defectat circuitul de incalzire al senzorului de oxigen de pe bancul 2. Poti verifica initial cablajul/siguranta insa cel mai probabil vei ajunge sa schimbi senzorul. Btw vezi ca ai probleme si cu termostatul - eroare P1620, daca e sa schimbi senzorul de dorit ar fi sa cumperi BMW original.
  12. Lichidul de frana e higroscopic - absoarbe apa din atmosfera - cu o rata de aprox 1% pe an. Dpdv tehnic se considera acceptabil maxim 3% apa in compozitia lichidului de frana, apa aducand efecte negative prin coroziunea respectiv scaderea punctului de fierbere. BMW recomanda in service plan ca prima schimbare de lichid de frana sa se faca la 3 ani de la data fabricatiei masinii, iar ulterior la fiecare 2 ani de zile. Foarte probabil ca ai schimbat placutele la un service non BMW unde nu au "citit" cheia masinii ce contine informatii privind reviziile si implicit ar fi trebuit sa iti recomande sa schimbi si lichidul de frana.
  13. Pai e cu siguranta o "improvizatie" neaosa romaneasca Cam asa ar trebui sa arate: LE: nu m-ar mira ca problemele de vacuum pe care le-ai avut sa fi fost in legatura macar partiala cu "improvizatia" asta
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.