Jump to content

fao

Members
  • Posts

    109
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    la dracu'n praznic

Previous Fields

  • Masina
    bmw 318d 2002

fao's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Flansa centrala. Aceeasi situatie la mine cateodata sub acceleratie puternica. Si la mine flansa arata bine, dar cred ca e de proasta calitate.
  2. Multumesc pentru sfaturi! Am reinstalat flansa cu un rulment nou, dupa ce inainte am eliminat toate deformarile cu o pila, zic eu destul de bine. Operatiunea in sine e destul de usoara datorita unui kit special pe care l-am cumparat pentru 50 euro, plus doua prese extractoare. Eventual pot sa adaug niste poze, daca e cineva interesat. Acestea fiind spuse, sper sa nu mai am parte de operatiunea asta prea curand, eventual nu la aceeasi roata.
  3. Ca sa nu lasam topicul fara concluzie, cel mai probabil FAG fac rulmenti buni ca si pana acum... Unii mecanici romani, pe de alta parte... stie toata lumea ce fac. In alta ordine de idei, am desfacut (singur si nesilit de nimeni - poate doar de preturile serviceurilor din zona unde ma aflu) butucul de pe spate.Rulmentul era ingropat in vaselina, spart (aproximaiv 3000 km) Ceea ce am gasit insa pe flansa nu mi-a placut deloc: urme de lovituri de dalta si o ditamai taietura de flex, semn ca oamenii nu prae au auzit de prese extractoare sau alte chestii mai putin hardcore. Problema mea de acum este ce fac mai departe. Stiu ca o flansa noua ar fi ideala, dar nu pot sa imi dau seama in ce masura "ranile" vor afecta un alt rulment.
  4. nu inca. sper spre sfarsitul saptamanii, desi e greu de crezut ca voi avea timp. Pana atunci, dam inainte cu cloncaneala mai am de pus si o banda izolatoare la o piesa de centrare a cardanului (impotriva unui alt zgomot din zona aia :turned: ) si astept sa am toate piesele inainte sa ma "murdaresc" pe maini.
  5. Baieti, am avut si eu multe probleme cu clima: aer cald pe sus si jos si rece pe mijloc, plus multe alte ciudatenii. rezolvarea a fost inlocuirea modulului electronic de la electroventilatorul de la radiator. Toate ciudateniile alea sunt de fapt generate de calculatorul masinii, ca masura de autoprotectie in situatia in care temperatura freonului nu e in parametri. Nu sunt specialist, dar m-am documentat inainte despre chestia asta pe forumuri straine. Dupa ce am schimbat modulul toate problemele s-au rezolvat. Sper sa va ajute!
  6. Jackpot, Bogdan! Astazi m-am bagat sub masina sa verific: am blocat cardanul si am reusit sa confirm ca zgomotul vine de la flansa cardan-diferential. Acum nu ramane decat sa aplic solutia cu Loctite 270, dupa cum am gasit si intr-un buletin pe TIS (la sectiunea noises).[/u][/url] TIS se refera la acelasi simptom pt masinile cu motoare M47 320d, transmisie manuala. In cazul acela zgomotul vine de la o legatura a cardanului, dar in principiu e vorba de acelasi fenomen. Acum pentru reparatii viitoare, BMW se asteapta ca nu o sa ma desfaci jucaria deloc sau poate foarte greu. Loctite 270 are nevoie de 33Nm de forta ca sa se rupa dupa ce s-a uscat. De asemenea timpul de uscare pe otel e de 10 minute, nu neaparat de o zi;) Parerea mea e ca ar trebui sa iasa cu o presa extractoare. Ca masura de precautie, cred ca poate fi schimbat semeringul de la diferential, care va fi "ingropat" cu ocazia asta Cu teoria am rezolvat-o:) mai ramane sa trecem la treaba.
  7. Din diferential se aude, sau mai exact la imbinarea cu cardanul. O rezolvare posibila am gasit-o aici, si e pe baza de lipici: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175885 Saptamana viitoare ma ocup (sper) si va spun rezultatul.
  8. Simptome: "Cloncanit" care apare la plecarea de pe loc, daca masina a fost in marsarier sau intervine o schimbare de sarcina. Sunt convins ca e localizat intre cardan si diferential. Am facut un mic video: http://www.youtube.com/watch?v=q0Zo7EejSYc Cautand ceva asemenator pe forumuri straine, se pare ca exista un leac pe care nu l-am incercat inca: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175885 Dupa cautarile pe net, am descoperit ca fenomenul nu e limitat la e46 si vad ca in alte cazuri s-a lasat cu schimbare de diferential, iar mie nu imi plac exagerarile... Diferentialul nu are scurgeri de ulei sau alte zgomote in mers. Daca mai sunt colegi de forum ce au trecut prin experiente asemanatoare, le multumesc de pe acum pentru contributie!
  9. Inainte sa cumperi sticle noi sau mai bine zis plastice noi, ar trebui sa depui vreo ora de efort cu kitul 3M: Eu am avut un far foarte nasol, cu crapaturi multe... era aproape alb. Le-am restaurat cu kitul 3M pe ambele si arata ca noi. am aflat de produsul asta dupa ce am vazut un tutorial pe net. era despre farurile unui e39, daca nu ma insel. Bafta!
  10. Multumesc pentru raspunsuri. Si eu m-am gandit ca poate e o piesa falsa, dar am comandat-o de la autokarma, care ma gandesc sunt destul de seriosi. Cred ca o sa incerc si cu skf de data asta. este fix cel pe care l-am montat. In fine, poate am fost eu exceptia care confirma regula;) Va multumesc! cred ca se poate inchide! Sper sa fie o discutie utila si pentru altii! Bafta!
  11. Dupa ce am schimbat un rulment pe spate cu unul FAG, 3000 km mai tarziu e timpul sa il schimb din nou. A fost schimbat la un mecanic in care am incredere, deci imi permit sa exclud eventuale probleme de service. Este normal pentru marca asta sa vand piese de calitate proasta? (e adevarat ca era printre cele mai ieftine) M-ar interesa parerile voastre, inainte sa cumpar altceva. Stiu ca trebuie scimbati ambii rulmenti odata (masina are 280 mii km), insa cel original se pare ca "isi rade in barba". Multumesc pentru raspunsuri!
  12. mersi mult, Boaska! dupa vreo 3 ore in garaj am INVINS! am curatat filtru epurator (jegos rau de tot si il voi schimba cu prima ocazie), valva EGR (era curata) si senzorul MAP (blocat cu ulei si mizerie din galeria de admisie). am mai depistat si un furtun de la vacuum care atarna pe acolo degeaba (daaa..!). Rezultatul e ca masina trage foarte bine, poate n-am simtit-o niciodata asa. Prin urmare, trebuie sa fie cam toate in regula pe acolo ca sa mearga bine masina. Cu ocazia asta am verificat si turbina si am gasit ulei acolo, dar am aflat ca e normal si niciun joc axial. Bafta!
  13. salut! ati rezolvat problema pana la urma? ieri am patit-o si eu: la 1800-2000 rpm, in sarcina sau pe liber, daca accelerez mai brusc, motorul se balbaie, vibrreaza si scoate un fum de raba comunista (albastrui, iute si dens). vad ca simptomele sunt descrise in ultimul post al lui boaska - descrierea din TIS. daca accelerez lin, motorul merge rotund. la mine merge sa replic simptomele in stationare, cu motorul cald. doar trebuie sa o tin turata la aprox 2000rpm si sa ma joc cu acceleratia. am in vedere schimbarea filtrului epurator si curatarea egr. am comandat si o piesa de conectare bluetooth pt diagnoza, dar mai dureaza ceva pana ajunge. nu sunt in tara, asa ca serviceul se mai amna deocamdata. pana acum nu am avut nevoie de el ceva sfaturi? multam+ 318d(2001.10), M47
  14. Putina resuscitare postului... revin cu niste informatii referitoare la flansele cardanului de BMW. Exista multe cazuri cand s-a raportat un zgomot in transmisie in timpul rularii la diferite viteze (la mie e pe la 50-65 km/h)sub forma unui "scheunat" (cautati pe google "whine/howling sound bmw"). este un zgomot de tonalitate inalta si seamana cu cel de marsarier de la Dacie sau cu transmisia unei rabe. se manifeste indiferent de treapta de viteze sau chiar si pe liber. (de aici am tras concluzia ca nu poate fi cutia de vina) Identificarea sursei este deosebit de grea fiindca este un zgomot de rezonanta si se propaga in habitaclu. mai multe detalii aici: My link se pare ca solutia gasita de BMW consta in "Butyl cord Terostat 2460" , care este un fel de mastic cu rol de izolare sonora a vibratiilor cardanului de caroserie. Piesele 10 si 7 din schema pt masina mea: Schema realoem Puteti vedea mai multe detalii aici: My link Cum nu imi aduc aminte daca am instalat sau nu izolatia, o sa verific si apoi, daca e cazul, introduc si eu bucatile de mastic la locul lor si sper sa dispara "miorlaiala", care, repet, este foarte des intalnita, dar multi aleg sa o ignore.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.