Jump to content

Eugen B

Members
  • Posts

    1488
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

Eugen B last won the day on November 19 2023

Eugen B had the most liked content!

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    undeva

Previous Fields

  • Masina
    E46 316ti

Recent Profile Visitors

19300 profile views

Eugen B's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/15)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1.3k

Reputation

  1. Sper ca va gasi colegul de forum un motor de schimb, sau o alta solutie optima din punct de vedere financiar , de asemenea sper ca se vor gasi colegi pe forum sa ii ofere sfaturi mai pertinente decat off-topic-ul care il fac eu aici. Revenind la afirmatiile tale, sincer, eu sunt pe principiul ca fiecare sa procedeze cum doreste el, atata timp cat actiunile sale nu au un caracter ilegal, imoral sau auc atingere restului societatii sau mediului inconjurator.Deci tu poti schimba ce vrei si cum vrei, asta nu inseamna ca detii adevarul suprem sau trebuie sa facem toti la fel. - eu nu voi face schimburile de ulei la 10.000 km, ci cand imi indica computerul de bord, un motiv important fiind faptul ca in ultimii 8 ani sunt la a 3-a masina , cumparata de noua, si care a beneficiat de garantie extinsa ( de aceea cumpar nou si platesc, asigurarea rutiera e inclusa in asigurarea masinii), sincer, nu stau sa ma gandesc ca poate pica, se strica, etc -la bmw-ul proprietate personala ce ruleaza 1000 km/an , poate, cred ca fac schimbul anual, asa ca nu e relevant nici acolo -tot cred ca videoclipul acela de pe youtube are niste accente de influencing, chiar nu ma intereseaza si nu are valoare experienta unui electrician auto (cred ca asta e respectivul, repara alternatoare) care desface filtre auto uzate si ne confirma diverse uzuri; extrapoland putin, cum ar fi ca un alergolog sa puna diagnostice pentru diagnostice ORL....asta asa, ca principiu.
  2. Colegul de forum se confrunta cu o situatie neplacuta, nu este singura cauza schimbul uleiului la 30.000 km, si noi am ajuns sa dezbatem intervalul de schimb ulei optim; mie mi se pare un pic clickbait titlul si cam tot ce se prezinta in acel material pe youtube, si anume: -este o diferenta foarte mare intre un rulaj la viteza constanta, pe autostrada, sa spunem, si un rulaj in ciclu urban -diverse marci detinute de mine, masini noi, diesel sau benzina, nici una, dar absolut nici una nu a ajuns la intervalul maxim de schimb ulei indicat in carte, daca schimbul era scris ca indicat la 25000 km, pe la 17000 km deja imi aparea martorul ce indica revizia, procentual, etc.... -rolul filtrului este sa filtreze....nu gasesc nimic surprinzator faptul ca e negru....si dupa 2000 km ar arata tot negru, nu vad cat de elocventa este analiza empirica vizuala facuta de respectivii; daca voiau sa fie profesionisti pana la capat, prelevau probe de ulei si le trimiteau la un laborator, sa evalueze proprietatile uleiului si procentul de particule metalice aflate in suspensie, idem, la filtru, sa se analizeze daca sunt multe particule metalice -nu neaga nimeni ca schimbul uleiului des nu are rezultate benefice, insa e un ecart destul de mare intre cei 30.000 km preconizati de producator si 10.000 km recomandati online;
  3. Nu e nici o problema, masinile cu motoare puternice sunt in general inmatriculate in Luxemburg, Monaco, etc, apoi mai e o categorie pentru care nu e o problema taxa respectiva....in general cine circula cu asemenea modele are o situatie financiara mult peste medie.
  4. Nu ma pasioneaza prea tare disputa intre fani ICE is electrice, dar imi oti preciza si mie unde te imping tir-uri de la spate la 110 km/h, atata timp cat sunt limitate in marea majoritate la 90 km/h? Cat despre faptul ca nu ai fost amendat la 150 km/h, pe autostrazi, eu cred ca tine de noroc si faptul ca ai rulat destul de rar, uite, incearca in Italia, unde se masoara viteza medie, Franta, unde s-a umplut de radare mobile , Belgia si Olanda, .., si exemplele pot continua...
  5. De gustibus non est disputandum: eu am urmărit câteva materiale , la un moment dat a prezentat o mașină ce o comandasem/ceva ce mă interesa, și nu prea erau review-uri , tipul este de o aroganță extremă, se consideră un demiurg al review-urilor auto, are niște discursuri mobilizatoare legate de cocalari și melteni, când el este exponentul, depășește viteza legala în mod frecvent, pe niște sectoare de drum din Băneasa, plus că e plictisitor când recită niște povești tehnice. Ca să nu mai menționăm că e foarte subiectiv când primește și el câte o excursie (vezi Tonale)....atunci îi dispare spiritul critic și un amărât de motor de 1.5 devine brusc arhisuficient. Autogefuhl e destul de bine documentat, dacă vrei și ceva entertainment..carwow (îmi plac mult drag race, mai ales că sunt mașini ce nu le vezi în viață de zi cu zi...
  6. Îl urmăresc aproape de la începuturi, habar nu am cum am nimerit pe canalul lui, chiar mă gândesc de ce este o așa diferență flagranta între calitatea conținutului de pe unele canale youtube străine și amatorismul, miserupismul, clickbait, flame, ce găsești pe canalele autohtone. Pentru cine are chef de reparat/restaurat BMW....e o sursă de încredere.
  7. Genul ăsta de youtube-ri îmi inspiră semi-analfabetism, multe ore chiulite de la școlile amărâte pe care le-au urmat....nici măcar nu vorbesc corect românește, pleascaie...absolut grobian. Eu momentan nu am găsit un canal youtube în care prezentatorul să nu fie subiectiv, sau care este capabil să se exprime corect în limba româna, dar nu sufăr foarte tare, sunt diverse canale în limba engleza, și până la urmă, nu contează așa mult părerea lui x sau y despre modelul alfa al producătorului beta...dacă am curiozitatea și dorința de a achiziționa ceva, mă duc și încerc modelul respectiv și îmi formez propria opinie.
  8. Eu stiu cum se face in Africa de Nord, am fost personal, tu ai facut analize pe uleiuri uzate sau te-ai documentat pe internet? Sunt unii pe internet care sustin ca pamantul e plat, crezi ca este credibil, ca doar e informatie pe net? Mai era o psihoza cu schimbatul distributiilor la N47....descoperisera romanii piatra filozofala, orice mecanic devenise un guru ce recomanda schimb de distributie, acum vad ca trebuie shimbat ulei la 10.000 km....peste cativa ani vor trebui curatate periodic mufele de incarcare ca altfel se deterioreaza bateria....unii sfintesc masinile. Eu stau si ma gandesc cum un service ce lucreaza teoretic dupa niste normative ale producatorului BMW (asta daca are posibilitatea de a inregistra interventiile in istoric) , ii poate spune unui client ca e mai bine sa schimbe uleiul la 10-12.000 km?
  9. Mai mult de 70% din parcul auto din Romania e compus din autoturisme second hand, ce au fost achizitionate mult peste pragul psihologic de 120.000 km, si care au avut schimburi de ulei la 30.000 km....asta atunci cand s-au efectuat si acelea (multe autoturisme au schimburi de ulei efectuate prin aspiratie....adica o reimprospatare a uleiului), si merg fara probleme majore, si vin expertii dintr-un service bucurestean care recomanda schimb de ulei la 10.000 km; oare cei din zona magrebiana ar trebui sa schimbe uleiul la 5000 km, ca e foarte mult praf si nisip la ei (in Maroc, deoarece au si o taxa auto, trag si acolo de masini cu sutele de mii de kilometri si nu schimba foarte des)... In conditiile in care se utilizeaza autoturismul normal, nu se fac curse, nu in regim taxi,etc....nu vad nici o problema sa schimbi uleiul la 15.000 km, oricum, nu cred ca cineva mai pastreaza o masina o perioada foarte indelungata de timp; cam toate computerele de bord au un algoritm mai complex in a calcula intervalul de schimb ulei, ba chiar am fost surprins sa vad o diferenta destul de mare intre perioada in care utilizam o masina preponderent extraurban (autostrada 900 km saptamanal) si cum scade acum intervalul foarte rapid cand o folosesc urban, si foarte rar extraurban. Cat despre valoarea de revanzare, sa fim sinceri, poate conteaza schimburile dese de ulei pentru maxim 10% din cumparatorii sh, eu sunt convins ca un interior piele sau cine stie ce bord digital primeaza in fata unei intretineri foarte dese.
  10. Modelele facelift E46 (adica cele fabricate dupa 2001) au primit motorizarile alimentate cu benzina cu 4 cilindri din seria N42/N46....o evolutie tehnologica importanta fata de motoarele precedente din seria M4x....in schimb un mare pas inapoi in ceea ce priveste fiabilitatea. Lasand la o parte solutiile tehnice complexe, eu consider ca un factor important au fost unele materiale folosite (mai mult plastic vs metal in generatiile precendete), precum si functionarea la o temperatura mai ridicata (imbunatatire ardere, emisii, etc...) fata de vechile motoare. Si acum gandeste-te tu ca vii sa cumperi la un pret mic , o masina fabricata acum 20 de ani. Daca tot vrei sa inveti, pentru cultura ta generala, incearca sa intelegi complexitatea unui motor tip N42, care este dotat cu sistemul dublu vanos+valvetronic, si sa il compari cu un 1.6 benzina aspirat de pe un ford focus din aceea perioada. Revenind la modelul de care te-ai indragostit, deoarece detin un N42 din timpuri stravechi, iti pot spune ca nici un motor nu scapa fara inlocuirea macar o data a celebrelor simeringuri supape, cam toate garniturile (capac culbutori, corp filtru ulei, solenoizi vanos, pompa vacuum, si lista poate continua ca eu de mult am pierdut sirul si nu mai contabilizez), are vreo 4 sonde lambda, care imbatranesc...multi merg cu ele obosite, ; adauga la asta ca sunt in continuare mecanici care habar nu au cum functionaza acest motor.....ce sa te apuci tu sa faci intretinere/reparatii. In alta ordine de idei, un N42 intretinut in mintile lui este un motor reusit, are cuplu maxim in jur de 3800 rpm , iar datorita valvetronic, la drum lung este economic, dar eu rar am vazut N 42 in mintile lui. Ca sa iti poti face o idee, eu cheltui anual undeva intre 500 si 1500 euro pentru diverse reparatii, revizii (masina veche, tot timpul mai e ceva de schimbat), in conditiile in care masina e strict de plimbari punctuale/miscata din loc sa nu stea, si a trecut acum cativa ani printr-o reparatie mecanica extinsa.
  11. Sa se revizuiasca totul, dar sa nu se schimbe nimic- expresiile faciale ale celor intervievati sunt elocvente; recunosc, nu locuiesc intr-o zona foarte friguroasa/foarte calda, insa de cand am inceput sa am masini cu start/stop, nu imi pun problema sa pornesc/opresc motorul, ca se opreste singur, si nu am murit nici de frig, nici de cald daca 3 minute motorul a fost oprit cat am asteptat pe cineva. Daca asteptarea e mai lunga, am oprit motorul, nu inteleg ce e atata drama sa opresti motorul. Ba chiar e nesimtire sa stai in fata scolii cu motorul pornit, stiind ca poluezi aiurea chiar colegii copilului tau, si asta pentru ce, cateva grade in plus sau minus , diferenta ce se estompeaza imediat dupa doua minute de mers? Mai exista mitul cf caruia start/stop va avea efecte deastruoase asupra fiabilitatii in timp, eu consider ca sistemele au evoluat destul de mult, demaroare/alternatoare, sisteme electrice, baterii, au fost proiectate decent, deoarece eu nu am avut nici cea mai mica problema. Opriri, porniri dese...idem, motoarele noi folosesc uleiuri din gama 0w20.....nu vad ce se poate intampla daca pornesc des....doar nu o sa dau mostenire masinile.
  12. Daca vrei fiabilitate, 518 cu 150 cp este ceea ce doresti
  13. La politie este pierdere de vreme, pe de o parte datorita vidului legislativ, datorita lipsei de efective sa efectueze cercetari, datorita slabei pregatiri, duplicitatii, etc... Daca vrea sa il arda pe dobitoc, sa mearga direct la parchetul pe raza caruia a avut loc incidentul, si sa faca o plangere penala pentru insulta (articolul 205), eventual si tentativa de vatamare corporala (un avocat ar lamuri articolele)- procurorii sunt ceva mai seriosi, mai putine gratare cu interlopii ca in politie, si posibil l-ar convoca pe respectivul macar la cercetarea cauzei....cand vin citatii de la parchet in general se cam inmoaie toti dobitocii, stiu si ei ca e mai groasa ca la politie.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.