Jump to content

Cristi Gurgu

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW 520i, E34

Cristi Gurgu's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Salutare! Ptr a verifica daca iti functioneaza electroventilatorul iti voi explica cum il poti testa, in urma unei experiente pe E34. Pe radiatorul de apa in partea dreapta, sub protectia de plastic a farurilor se gaseste un termostat (termocupla cu contacte Norma, High Speed). Scoti conectorul de pe termostat Pornesti motorul Iei un 'Shunt' (un cablu/ sarma/ agrafa) si faci scurt intre bornele mufei 2 cate 2. Nu ai ce sa gresesti sau sa arzi. Ce trebuie sa observi La o anumita combinatie de scurt-circuit trebuie sa observi ca electroventilatorul dintre masca si radiator clima porneste pe viteza mica sau viteza mare. Daca porneste doar pe o singura viteza (mare) inseamna ca ai rezistorul de limitare de pe electroventilator intrerupt. Solutie: cel mai elegant dar solicitant e sa dau jos bara si pui in scurt cele 3 cabluri care erau conectate la Rezistor (o chestie drepunghiulara). Poti folosi cel mai elegant unul din terminalele rezistorului pentru contact electric Daca nu porneste de niciun fel inseamna ca electroventilatorul este defect (gripat, ars, etc) sau ai 2 din 3 cabluri intrerupte. Daca porneste pe viteza mica (aberanta situatia) inseamna ca ai un cablu intrerupt. Daca porneste pe ambele viteze, inseamna ca functioneaza totul in regula. Daca nu ai sesizat vreodata declansarea ventilatorului inseamna ca termostatul de pe radiator trebuie schimbat pentru ca nu mai declanseaza. Observatie Daca ai vasco-cuplajul bun, atunci nu esti chiar in mare pericol sa arzi motorul. Totusi in trafic daca cumva ai capacul de la radiator putin defect,adica supapa de supra-presiune nu declanseaza o sa ti se fisureze radiatorul sau vreun furtun, etc. Electroventilatorul este necesar in bara-la-bara ptr ca nu turezi motorul pe loc ca sa raceasca vasco-cuplajul indeajuns. Daca este vasco' lenes, iar poti avea o problema. Vasco-cuplajul nu trebue sa aibe urme de scurgeri. Dupa un drum in care motorul a avut timp sa se incinga, puteti observa daca vasco-cuplajul angreneaza elicea de racire in ritmul turatiei motorului. Daca se invarte in inertie in ritmul propriu, posibil sa fie putin stricat. La E34 un vasco-cuplaj costa in jur 380 RON. Daca temperatura iti sta stabila la mijloc, nu iti face griji pana va aparea o situatie in care fierbe motorul. Cand va fierbe tragi pe dreapta, sufla in radiator o ora, mergi REPEDE pana intr-un loc de stationare. Nu depasi temperatura critica si investigheaza vasco-cuplaj si electroventilator SI capacul de la radiator (neglijat de multi, ieftin ~60RON, dar cu capacitatea de a sparge radiatorul)
  2. Pe aceeasi tema: electroventilatorul merge doar pe HIGH SPEED. Am identificat ca LOW SPEED se face prin comanda ventilatorului printr-un rezistor de putere. La investigatii atente am ramas cu jumatate din rezistor in mana si am vazut ca bobina de nichelina s-a ars, intrerupt. Am facut o improvizatie, am scos de tot rezistorul si am conectat firele de comanda High si Low speed impreuna folosind un terminal taiat din rezistor (avea sistem cu surub). Acum merge doar pe High Speed. Caut sa inlocuiesc rezistorul. Stie cineva ce valoare are? eventual cine mai desfaca vara si poate masura cu Ohmetru valoarea unui rezistor functional, i-as fi recunoscator. Banuiesc ca rezistorul poate fi inlocuit cu unul luat de pe str. Maica Domnului atat timp cat se stie valoarea rezistentei si puterea disipata. Concluzie: Ce valoare are Rezistorul de pe electroventilator radiator AC? Multumesc!
  3. Salutare! Am REPARAT clima!!!! Am cautat pe forum si un utilizator a lasat contactul http://ac-auto.ro/. i-am cautat si i-am gasit in Bucuresti pe langa primaria Sector 1, cea care a ars acum ceva timp. Aveam 3 gauri in una din conductele care intrau in radiatorul de AC. Le-au sudat cu intarituri (aprox 200RON) au remontat toata fata, radiator apa, recuperare antigel, incarcare freon (1.5Kg, cantitate ca la camion) si a mers. Urmeaza sa mai schimb filtrul de AC (cel cu silica gel - absoarbe umezeala din instalatie si oxizii) si va fi aproape bun si functional. Apropo, daca simtiti ca s-a micsorat eficienta sistemului de AC sau simtit miros metalic, inseamna ca tre' schimbat filtrul. Nu va caliciti la calitate. exista filtre la 40RON care sunt aproape goale, adica o butelie simpla. cele originile le gasiti la preturi de peste 140RON. Mie mi-l vand cei de la service cu 160RON plus interventie de montare-demontare, recuperare freon - reincarare instalatie. Sunt baieti de treaba, nu par a fi mari profesionisti, dar rezolva probleme multora, care nu le rezolva la reprezentante. Apropo, mai au si sudura in argon si fac tot felul de reparatii la sistemul de racire, AC si piese defecte. Ma bucur si multumesc celui care a lasat contactul. Acum pot sa merg civilizat in masina, fara sa transpir in disperare cu geamurile deschise.
  4. Salutare! Si eu am o problema asemanatoare. Am un E34, 520i din '95, l-am cumparat in recent. Am testat AC, insa fiind frig afara (5 grade) am observat ca baga frig, dar probabil era de afara. Acum ca a venit caldura si piele interior, deja la 20grade ambient, in masina sunt vreo 40. NU MERGE AER CONDITIONAT! chiar si cu freon in instalatie Am fost la un atelier frigotehnic (frigidere, aer conditionat de casa, etc). Aveau un kit particularizat si pentru auto, adica niste cuple, manometre si un compresor de frigider cu care pompau aer/vidau. Cand am ajuns acolo nu aveam deloc presiune in instalatia de AC. Au pompat aer. Mi-au zis sa tin minte o valoare: 280 (nu stiu ce mmHg, PSI???!?!). Pana in acel moment apasam pe butonul de AC si nu simteam nicio reactie a motorului, doar LED aprins. Dupa ce au injectat aer, uimitor pentru prima data, am simtit ca motorul este fortat, o usoara crestere a turatiei. Bineinteles, l-am oprit ptr ca nu ma asteptam cu aer in instalatie sa functioneze ceva. O saptamtana mai tarziu Imi verifica presiunea in instalatie. Cand cupleaza uita un robinet deschis si pierde putin aer, deci s-a dus naibii citirea 'exacta'. Se uita la manometre:aaaa, nu a pierdut. Merge! Imi injecteaza freon dintr-o butelie verde (era un echivalent, scria stantat pe butelie diverse coduri de freon). Afara erau cam 8 grade. Vine specialistul lor, un nene respectabil, in varsta si spune: "Eu am experienta. Ia uite! vino si miroase aici (gura din mijloc bord). Miroase a aer curat, ca de munte. Ce naiba, eu cunosc" Bag nasu' si eu... da... parca miroase a frig?!??! Bun, gata merge, poate... Fiind o cunostinta imi ia doar 100 RON. Imediat dupa asta, verific din curiozitate panoul de sigurante (stanga motor). Siguranta cea mai mare de vreo 30-35A (parca) era arsa. O schimb. Verific in schemele electrice, observ ca este pentru Normal Speed/High Speed. Hmmm... Sanse sa aibe legatura cu electroventilatorul de la aer conditionat. Plec si testez. Observ ca nu se simte frigul... Astept drum lung. Ajung pe autostrada. tot nu sunt convins. Intamplator, aveam un mutlimetru cu sonda de temperatura. In mers, pe recirculare, masor temperatura in habitaclu = 27 grade. Masor temperatura in canalul gurei de aer rece, pe care ar trebui sa vina frig 'conditionat': Temperatura = 27 grade. CONCLUZIE: nu merge aerul conditionat, cu freon in instalatie; instalatie nu 'prea' pierde freon. Dupa vreo 5 zile nu mai cupleaza nici compresorul. Probabil a pierdut si freonul. Ce parere aveti voi despre povestea asta? Stiti vreun service AC unde lucreaza niste oameni pasionati si capabili? Multumesc!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.