Jump to content

cos

Members
  • Posts

    690
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

cos last won the day on June 2 2019

cos had the most liked content!

Contact Methods

  • AIM
    N/A
  • MSN
    N/A
  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    N/A

Profile Information

  • Location
    Bucuresti/Ocazional Rm. Valcea

Previous Fields

  • Masina
    VAG

Recent Profile Visitors

8585 profile views

cos's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

12

Reputation

  1. Sa o stapanesti sanatos. Consumul trebuie sa fie mult mai mic de atat: circa 500km cu 83% din baterie inseamna vreo 12-13kwh/100km, chiar mai bine decat WLTP. Avantajul de a nu avea autostrazi
  2. Macar poti porni incalzirea. In multe altele nu merge deloc in timpul incarcarii, cred ca din cauza ca se foloseste bateria de 12V. La Kona La Zoe in timpul incarcarii merge pornita doar un fel de ventilatie de la butoanele din masina, dar nu merge incalzirea normala; cel mai util era cand porneam preconditioning folosind butonul de pe cheie (doar asa baga si ceva caldura, vreme de cateva minute, dupa care se opreste si poti relua). Caut sa fac upgrade de la ZOE la ceva mai mare, nu este i3 in zona mea de buget, dar am vazut azi o oferta buna valabila luna asta. Desi este un pret usor mai mare comparat cu ce alte oferte sunt acum la zoe, e208, e-corsa, Kona (39Kwh), este tentant pt ca este, totusi bmw i3 cu o baterie rezonabila. Asa ca las aici link in caz ca este careva interesat: https://faststart.bmw-bavaria.ro/#i Preturile sunt fara TVA, dar inainte de RABLA Plus + Rabla Clasic Si print-screen facut mai devreme.
  3. Mersi. Da, si pe mine m-a cam durut spatele, dar sper sa fie de la alte chestii si nu ca ma ramolesc. Deci am scaune mai bune decat i3, HA, n-as fi zis! ) Am testat consumul pe autostrada la 120km/h pe cruise control vreme de vreo 80km si a iesit 17kwh/100 km. Un pic ciudat, consumul instant era cel mai des afisat ca fiind 18-19, chiar 70kwh in depasiri (atat arata maxim bordul lui zoe). Spre deosebire de drumul la dus, nu am avut nicio teama. La dus ma temeam un pic sa raman pe drum noaptea. Oricum sunt inca subiectiv, specific etapei de fluturi in stomac de la inceput. Nu consumul in sine ma interesa, cat efectul asupra autonomiei. Dar a scazut drastic range anxiety dupa cateva zile. Autonomia afisata are un algoritm mai greu de anticipat, ia o medie anume. Insa consumul mediu, cantitatea de kw consumati si nivelul de incarcare ramas al bateriei mi se par foarte precis calculage de computerul de bord. Iar cu informatiile astea pot anticipa foarte usor. Asta + capacitatea bateriei de 41kwh dau comfort si flexibilitate suficient de mari pt trasee normale (pana in 300, hai maxim 500km intr-o zi). Cred ca o baterie de 50 kwh este minimumul meu ca sa nu mai fie nevoie deloc de o masina obisnuita, de preferat 64...pe un seria 3
  4. Salut, Mi-am luat un zoe saptamana asta, a durat 6 zile si 22 de ore de la comanda pana cand am plecat cu ea de la dealer. Plus cam un an inainte pentru cugetat, anaizat, calculat etc. Renault a scazut pretul de la o luna la alta si mi s-a parut o oportunitate buna cu rabla normal+rabla plus+discountul lor, acum cat mai sunt disponibile tichete de rabla normal. Or sa mai scada preturile pt ca or sa apara modele noi pe banda rulanta. Dar pana ajung efectiv la volanul unui model nou aparut, cumparat din Romania... Sper sa nu fie considerat spam, scriu aici cateva lucruri pentru comparatie: 1. Incarcarea la 22kwh la statiile publice este magnifica. Nu am motorul q (incarcare la 43kwh), ci varianta r(max 22kwh la incarcare). Comparat cu ccs/chademo este mai dificil sa faci un drum de peste 4-500km daca nu ai 2 ore la dispozitie pt incarcat pe drum, dar in rest este f flexibil pt ca sunt mult mai multe statii/prize de 22kwh decat fastchargere. Viteza de incarcare mi se pare constanta peste 20kwh, pana pe la 98-99%, deci zoe nu are heat-gate...ar fi culmea ) 2. Calitate proasta a materialelor, dar stiam deja asta si mi-am asumat dinainte sa cumpar. 3. Nici Leaf nu m-a dat pe spate la calitatea materialelor sau ergonomicitiate. Clar mai bun decat zoe, alt motor, interior mai mare, design mai actual, dar mai putin value for money pt cazul meu specific. 3. Pozitia la volan cam ridicata, am 1.90. Am condus i3 inchiriat si tot foarte sus mi se parea, dar mai ergonomic si mai comod i3. In Nissan leaf doar am stat, nu am condus, dar parea si el mai comod decat zoe. Cred ca zoe are scaunele cam plate, suport lateral zero. 4. baterie de 41kwh, consumul cu portbagaj plin si 3 adulti + 1 copil (300kg in total, sa zicem) era de circa 15kwh/100km pe A1 Buc-Pitesti la 95km/h cu mod eco si ac pornit (se pare ca merge combinatia asta). La 88km/h consumul instant era de circa 11-12kwh/100km. Am mers cu 130km/h doar in vreo 3-4 depasiri, dar pare ca ordinul de marime este in jur de 30kwh/100km la viteza aceea. Mai fac probe, se lucra pe autostrada si am stat si 20 de minute sa parcurg 1km de coada. In total 16kwh consumati pt a parcurge 108km de autostrada cu tot cu ambuteiaj, in conditiile astea de mers economic. OK daca nu te grabesti... Pe dealu negru de la Pitesti la Valcea media a fost 10.1kwh/100 km, am mers linistit, viteza legala, cu rezerva ca in zonele cu limita de 90km/h nu ajungeam la viteza asta pt ca erau multe tiruri. Si stat la semafoare de lucrati vreo alte 20 de minute. Cand urcam o panta mai sanatoasa consumul instant era 30-35-40kwh/100km, cand coboram era negativ (se incarca bateria). Per total a consumat 5kwh pt a parcurge 57km. Aici am ramas placut uimit de eficienta, mi se pare mare. Deci, in afara orasului ok doar pe drumuri normale. Pe autostrada slab rau consumul. Trebuie compromis mare la timp ca sa nu consum toata bateria intr-o ora. Ceea ce cam stiam dinainte din reviewuri, dar confirm acum dupa ce am vazut si practic. Nu mi se pare practic nici sa parcurg distanta de 100km cu 130km/h si apoi sa stau 30 minute sa incarc la fastcharger. Solutia mi se pare imbunatatirea motoarelor + a baterii mai mari si mai usoare, deci mai dureaza pana sa fie concurenta reala pt masini normale. 2025 pare ca este realist, cum se tot vehiculeaza. Tesla pare sa fie deja acolo, dar nu e in zona mea de pret Odata acceptat compromisul de timp, mi se pare imbatabila masina electrica. Nu cred ca pot parcurge 300km in afara orasului fara incarcare, dar 250 mi se pare realist. Teoretic pot ajunge la munte dus intors si la mare dus fara oprire pt incarcare; o sa fac teste vara asta..si apoi si la iarna..sper ca cei 200km iarna testati de teslabjorn merg si in RO pe zoe 5. Ma batea gandul sa pun contor separat pt un wallbox si am aflat de la enel ca trebuie aviz tehnic de racordare si ca dureaza cam 1 luna sa obtin asta, apoi cam 4-5 luni (bucuresti) pt autorizatie de construire, programare instalare etc. Dar nu stiam ca ar fi costuri asa mari doar ca sa deschid un punct nou de consum, pt ca nu vreau sa trag fire noi de la statia de transformare..pfff...caut electrician sa vedem ce solutii sunt sa ma leg de contorul meu existent in conditii de siguranta. Probabil ma limitez la 3kwh la masina ca sa mai ramana alti 3kwh disponibili pt ceea ce consuma prim casa si sa nu sara siguranta daca fac popcorn la microunde cand incarc masina. 6. Nu mi se pare Ok sa pui contor pasant pe asociatie. 2-3 masini puse la incarcat pe schema asta cred ca depasesc lejer orice instalatie de 220v*32amperi. Sau asa mi se pare mie, fara sa cunosc prea multe chestii tehnice.
  5. Mersi de raspunsul punctual. Si rapid. :twoup: Ma simt dator sa vin cu ceva la schimb asa ca am facut un calcul comparativ intre o masina noua de 15K EUR, una sh de 8K eur si o electrica de 30K EUR pe parcursul a 150K Km in 10 ani. Calcul pur teoretic, dar poate te ajuta pe tine in vreun fel sau pe cei ce citesc topicul. Il pun sub forma de poza, am salvat si excelul daca e cineva interesat, nu e cine stie ce. Consum mediu de 7l/100Km la masina clasica, 15Kwh la electrica. Nu am folosit google sau alte statistici, ci ceea ce am mai patit eu din experienta personala cu revizii si reparatii. Dar e amuzant ca la electrica rezulta in cost total mai mic decat pretul masinii, pt ca valoarea de vanzare dupa 10 ani e mai mare decat tot costul de utilizare acumulat...interesant; la prima vedere nu mi se pare ca am omis ceva din calcul, dar mai aprofundez. Astazi am inchiriat un i3 prin BCR Ego ca alternativa la un taxi dus-intors. Avea consum mediu de circa 16Kwh/100 Km inainte sa o iau eu si tot cam la fel dupa ce am lasat-o (nu stiu pe ce durata e calculat). Asta chiar daca (evident) am testat cuplul din plin. In afara de niste probleme cu aplicatia de nu mai puteam sa plec la intoarcere si m-a intarziat vreo 2 ore, mi-a placut, pe dinafara e mica, dar inauntru este extrem de spatioasa, cel putin in fata. Ma simteam ca in tir (fara sa fi urcat in tir vreodata). Am mai mers asa in vreo doua alte ocazii. Cand m-am urcat inapoi in dieselul meu m-am simtit ca intr-o caruta din aia cu motor de tractor improvizat. Back ontopic: ceea ce nu am putut reflecta in calcul si poate fiecare sa isi ajusteze dupa necesitati. - Pentru electrica imobilizezi toti banii de la inceput. Daca nu ii ai, atunci se aduna niste costuri de finantare care par mici, dar pot reprezenta o proportie mare din costul total al masinii (ex: un credit de 30K EUR ar genera dobanda de 6500 EUR la o rata a dobanzii de 8% pe an; la leasing mai prinzi diverse oferte, casco inclus etc) - Mai primesti si curent gratis pe parcurs, deci costurile pentru electirca pot sa scada pe parcursul a 10 ani, dar nu pot sti cu cat. - stiu ca asigurarea si impozitul sunt mai mici la hibride si electrice dar nu stiu cu cat at putea fi. - Pentru masinile noi cu ulei de motor long-life pot fi mai putine revizii decat am luat in calcul. - La o electrica habar nu am ce ai putea sa schimbi, nici reprezentantele nu stiu daca s-au gandit la program de service asa lung E posibil sa apara costuri de reparatii mai mari dupa garantie, totusi. Tehnologia e inca noua. - In afara de aspectul unui calcul matematic, conducand o masina electrica folosesti tehnologie noua, esti un/o trend-setter, un/o bad-ass (chiar daca esti intr-o masina de clasa mica). - Masinile SH bune de clasa medie pot costa mai mult de 8K EUR, preturile sunt relative. - Poti evita costuri mari de reparatii/intretinere cu un SH daca il schimbi des (la 1-2 ani), iar atunci - In 7 ani te poti plictisi de o masina electrica cumparata acum si desi pe hartie poate parea eficient, peste 7-10 ani conduci o masina neatractiva cu autonomie mica pentru standardele de atunci. Totusi, cred ca estimarea este conservatoare si poti vinde la 20% peste 150K Km/10 ani. - Calculul este facut cu preturile de acum pentru combustibil/curent. In viitor pot aparea variatii in sensuri diferite, dar ar trebui sa creasca/scada cat de cat in tandem. - Preturile reparatiilor si ale reviziilor sunt estimative, pot varia in orice sens. La distante mai mici o masina electrica nu se justifica financiar. Este ieftin sa poluezi, chiar daca nu e corect. Oricum nu masinile polueaza cel mai mult, dar asta e alta discutie. Ex: daca faci 4-5Km pe naveta pana la birou si cate un drum de 20-30Km in weekend ajungi la o distanta sub 5K Km/an. Este mai ieftin si cu un taxi in cazul asta. P.S.: in Bucuresti toate masinile electrice si hibride parcheaza gratis pe locurile publice cu plata. Nu stiam ca si la hibride se aplica. LE: uitasem de fisier - l-am pus acum.
  6. Salut, Ma intereseaza sa iau o masina electrica pentru mine, si sa pastram una de clasa medie (diesel, HA!) in familie pentru sefa care nu vrea sa auda de electric momentan. Dar sunt pe gard momentan si nu sunt decis in ce parte sa cobor: pe de o parte mi-ar placea, pe de alta parte nici nu sunt dispus sa platesc atat de mult, ceva la mana a doua pare riscant datorita lipsei garantiei si tot nu este ieftin. Plus ca merg aproape gratis cu masina de la serviciu. Asa ca vin cu cateva intrebari legat de i-3ul tau pt ca iau in calcul modelul (edit si scuze de postare lunga): - Cand este mai frig creste consumul la 20Kw/100Km pentru mers normal? Adica la versiunea de 60Ah ar fi autonomie de circa 100Km iarna. Oare daca mergi in cel mai economic mod nu conserva din autonomie si doar scad performantele? Daca tii masina in garaj (sa zicem la 10-15 grade) ti se pare vreo diferenta? - In afara de motor, ce consumatori mari sunt in masina? iti arata in timp real cine mananca puterea? Radio inteleg ca consuma multicel, incalzirea? Este atat de semnificativ consumul radio-ului si al navigatiei incat iti rade multi Km din autonomie si trebuie sa mergi in liniste totala in masina? - Am vazut ca ai comparat la un moment dat costurile de reparatie lunare de la E60 cu o rata de leasing. In cazul tau, in afara de un factor emotional cand ai cumparat i3, a contribuit si matematica oarecum. Se vorbeste in articole si bloguri/vloguri despre costul mic al exploatarii unei masini electrice comparat cu o masina clasica: amortizarea (costul de achizitie al masinii, alocat pe durata de viata, sa zicem 10 ani) + combustibil + revizii (la fel, o medie alocata lunar). Dar calculand parca nu mi se pare asa mare diferenta, pt ca daca faci putini Km, atunci nu ai timp sa recuperezi. Eu mai degraba vad asta ca pe o chestie asumata: OK, in 10 ani platesc mai mult cu vreo 10K EUR pe masina, economisesc la RCA, impozit, combustibil (dar nu 10K ci mai putin), nu este masina de clasa medie, ci o masina de clasa mica, dar este electrica si imi satisface poftele de pe acum. Cam cum era cu telefoanele mobile cu ringtonuri polifonice...sau pur si simplu cu telefoanele mobile vs. nimic: early adopterii platesc in plus pt accesul mai rapid. - Tu cum vezi, este doar o chestie de preferinta personala, sau este si eficient economic pe durata mai lunga? - Autonomia la modelul tau in conditii reale si mers normal este pe la 15Kwh/100Km din ce mi-am dat seama, si poate scadea pe la 12 daca mergi cel mai economic? Am calculat bine? - Ziceai mai inainte intr-o postare ca diferenta de la 80% la 100% se incarca mai greu si se descarca mai repede. Era adevarata si treaba cu descarcatul mai rapid? Daca da, atunci in mod real trebuie luata in calcul 60-65% din capacitatea bateriei: sa incarci pana la 80% ca sa fie eficient si sa ramai cu cel putin 10-15% cand incarci data viitoare, ca sa nu ramai pe drum. - Incarcatul pana la 80% face cumva mai bine bateriei pe termen lung decat incarcatul pana la 100%? - Ai sentimentul ca sacrifici calitatea materialelor de dragul motorului electric? Imi place ideea de a regasi materiale reciclate, si nici nu arata foarte rau, dar nici premium nu mi se pare i3-ul. Doar cred ca se pastreaza in continuare o diferenta de calitate fata de alte marci non-premium. Adica am observat materiale extrem de slabe la Zoe si Hyundai Ioniq (nu este expus pe nicaieri dar l-am vazut la SAB-ul de acum vreo 2 saptamani, cica s-a vandut deja). Chiar si noul Nissan Leaf sta prost la capitolul asta. Referitor la postarea de dinainte: este interes in Romania pentru masini electrice, cele 10-15 bucati comandate de fiecare dealer se dau rapid. Dar daca ar cumpara cu totii cate 100 bucati, ar insemna investitie masiva de inceput si ar sta multa vreme cu ele pe stoc. Pe cand in alte tari se vand pe banda rulanta. Asa ca stam la coada. Deci interesul aparent in crestere in Romania este mai mult un buzz, iar in realitate nu se inghesuie oamenii sa dea comanda in avans ca americanii la tesla model 3.
  7. Eu zic ca trebuie sa gandesti mai pragmatic si sa iti aprranjezi prioritatile: ori mergi cu autobuzul si iti mai ramane de-o bere, ori iti iei o logan nou fara aer conditionat la vreo oferta, sau ceva de clasa mica si low cost. Nu confunda oamenii care au noroc cand cumpara o masina buna cu cei care dau 3000 EUR pe un E46.
  8. Cateva puncte legate de 316iNFL. Pro: - Un aspect este ca pe tine nu te intereseaza, de fapt, cati litri de benzina consuma, pt ca tu scoti din buzunar bani, nu litri de benzina. Motorul e vechi si merge la fel de bine cu benzina cu cifra octanica de 95 care e mai ieftina. - fata de 318i NFL care are acelasi motor, cuplul la 316 e de la o turatie mai joasa, adica te poti deplasa ca un om normal fara sa urle. Cuplul asta e bun pentru oras, pt ca la turatii joase te poti misca mai comod (teoretic, cel putin) fara sa creasca vertiginos consumul. Dar consumul in oras nu e un punct forte al marcii BMW. Ai zice ca un cuplu la turatie asa joasa scoate consumuri record in oras, dar nu e asa; sunt doar 165Nm (suficienti, de altfel) si poate daca te compari cu un motor de 1.6 iesi mai bine la turatie si elasticitate, dar la consum nu. Practic, este o masina de 105 cai (ma rog, cati or mai fi ramas) si ca orice masina din clasa asta de putere consuma mult in oras, dar rezonabil in afara. Daca tu spui ca nu vrei sa mergi mult in oras, atunci cuplul asta jos nu e un atu foarte mare in fata lui 318i NFL sau 316i FL. - daca nu bruschezi acceleratia, in afara orasului consuma acceptabil (6-7% aveam eu media pe autostrada dar se intampla sa fie si 5.5% cand nu ma grabeam si mergeam constant cu 110-120 sau 9-10% cand ma grabeam si mergeam mai in forta cu multe frane si accelerari) Totusi, economia de 0.5litri/100Km = ~280RON/10 mii Km poate trece fara sa se simta. Daca ai prieten cu 316i poti vedea si tu, dar consumul instant la 120Km/ora ar trebui sa fie ~5.5%. Consumul e ceva foarte subiectiv si depinde de vreme, stil de condus, oras/traseu, etc (mai e si sinceritatea celui care iti spune,in sensul de rotunjire in jos), dar daca vrei economie poti lua diesel sau pune instalatie GPL, altfel te alegi doar cu un consum mic pt un BMW, dar nu foarte mic in general. - e46 a aparut de mult timp si sunt multi producatori de piese si consumabile => preturi bune la revizii daca iti cumperi tu ce iti trebuie. - diferenta intre RCA,impozit,etc fata de facelift e nesemnificativa. Contra - modelul este destul de vechi si o sa inceapa sa inghita bani pentru mentenanta. - sunt destul de multe probleme specifice modelului, si in 10-20 mii Km nu ai cum sa nu te lovesti de cel putin cateva. - sunt foarte foarte slabe sansele sa nu fi avut accident, dar important e sa nu fi fost ceva major. - risc foarte mare ca bordul sa nu arate km adevarati. - e destul de grea pentru puterea ei, si se simte mai ales cand sunt 4-5 persoane inauntru (nu stiu care ar fi limita de submotorizare; cati cai/tona sau cum se cuantifica in ceva usor de comparat?) - costuri mari de intretinere asociate unei marci premium (articulatiile si suspensile de exemplu nu sunt chiar ieftine). - e predispus la vandalisme. Nu stiu ce cuplu are 318i pe plaja de turatie...are maxim 180Nm la 3900 RPM si e clar ca la turatia asta 318i e mai bun decat 316i; poate la 2500 RPM are 165Nm la fel ca 316i, si e mai bun mereu In afara de ce e sub capota, trebuie sa iti dai seama ce dotari sunt relevante pentru tine: poate nu stai comod in scaunele sport, vrei neaparat scaune incalzite, etc. Chiar daca tu incerci sa limitezi cautarile intre 2 motorizari, pe piata sh nu ai la dispozitie un configurator, asa ca e bine sa iei masina cu echilibrul cel mai bun intre motorizare si dotari. Un 318i NFL ar putea fi o alternativa de luat in calcul. 320i NFL nu e asa des intalnit ca 316 si 318. Dintre facelift si nonfacelift eu as lua varianta mai noua, pt ca in final e o versiune mai evoluata, putere mai mare, consum mai mic. Doar sa vezi daca merita sa platesti diferenta.
  9. Cand un topic se face la misto nu se muta la sectiunea "Pe margine"?
  10. @LYM: Oarecum indirect o masina euro5 cu motor de 1.4 consuma mai putin decat una non-euro de 1.4, deci cel cu motor vechi consuma mai mult si plateste mai mult...nu e neaparat ceva just, dar grosso modo cam asta ar fi scopul tehnologiei, al taxei si reducerii poluarii Cifrele pe care le-am pus eu sunt luate in cateva minute din articole de pe net + din burta (ex: 5%), deci nu sunt bine documentate, dar e un scenariu prudent, deci mai orice variatie ar fi favorabila.
  11. Probabil sunt multe chichite juridice aici, dar faptul ca evenimentul declansator pt noua taxa este retroactiv (tranzactia de vanzare-cumparare) ar trebui sa fie o chestie elementara de invocat in cazul unui proces pt masinile aduse in tara inainte de iulie 2008. Mi se pare imposibil de calculat o taxa echitabila pt toate masinile pt ca sunt foarte multe variabile la mijloc... Probabil o sa se ajunga la incorporarea taxei de poluare in pretul combustibilului, pt ca e cel mai logic: cel mai important factor e cat de mult folosesti masina... Ma gandesc ca s-ar incasa mai multi bani la buget si ar fi mult mai putin scandal...poate daca pun niste cifre are mai mult sens: - o "taxa de poluare" de 0.5RON/litru de combustibil - 4 mil masini in RO - numar mediu de 10mii Km/an/masina - consum mediu de 5% Asta ar insemna 250RON/masina/an. Cam 1 miliard RON/an ceea ce e peste estimarile de 650-700 milioane RON pt 2011 sau chiar efectivul incasat in 2010, de 800 milioane. Daca eu am motor mai nou ce polueaza mai putin per litru de combustibil consumat, atunci pot dormi mai linistit noaptea ca salvez planeta, dar pretul la pompa ramane acelasi pt ca nu primesc reducere.
  12. Pe topicurile despre consum se creeaza falsa impresie ca 316i consuma cat un scuter si 318i sau 320i sunt mari masini cu veleitati sportive la consumuri mult mai mici, cand de fapt sunt toate niste compromisuri in situatii diferite. Daca iti iei 316 sau 318 si o sa tragi de masina pt performante sigur o sa consume mai mult decat te astepti. Pt ca tu cauti sh, cred ca mai important nu e motorul ci dotarile masinii, pt ca nu ai un configurator la indemnana, ci doar oferta de pe piata. Am avut 316i si mi se parea si mie ca lua cam mult in Bucuresti: vara si iarna mergand zilnic pe trasee aglomerate 14% nu era ceva neobijnuit, dar media in oras era cam 12-13. Mai mult cam cu 20-25% decat cu o masina mica de oras cu motor de 1.2l. Nu tineam cont de BC, pt ca nu dadea informatii relevante despre consum. In afara orasului mergeam mai repede si consuma mai putin decat 1.2-ul. Daca te gandesti sa iei un 316/318 ca masina de oras pt ca are motor mic pe benzina (mic e relativ spus pt ca 2 litri inseamna destul de mult pt tehnologiile de acum) te inseli, pt ca din punctul meu de vedere consumul din oras mi se pare unul din cele mai mari dezavantaje. Chiar daca are destule minusuri, daca ar avea dotari cu care sa compenseze, eu as reveni la 316i. Dar asa cum vad eu acum, in afara de culoare si pret, la vanzare pe autovit la categoria 316/318 parca vad aceeasi masina postata de sute de ori: km multi (de asteptat), dotari standard cu interioare urate, monotone, volane tocite, etc. Fiind cel putin 10 ani de cand s-a oprit productia modelului, masinile sunt destul de batrane si chiar daca gasesti una intr-o stare buna, piesele imbatranesc (furtune, cabluri, bordul, tapiseria, suspensie, etc).
  13. Cum zicea pyu, factorul cel mai important este cum te simti tu in scaun. La fel ca la saltele, daca vrei sa compari, trebuie sa probezi inainte. Pana acum vreo 2 ani conduceam dintr-un scaun simplu de e46 in care ma simteam bine si la drum lung si in oras. Daca ai de ales intre retapitare si schimbatul scaunelor cu unele de e46, ma gandesc ca e mai bine sa retapitezi, pt ca macar inoiesti scaunul tau de acum: cele de e46 tot uzate or sa fie. Adica trebuie sa te gandesti la comparatia: scaun e36 "refurbished" vs scaun de e46 folosit
  14. Suna a una din traditiile vechi, la fel cum era si sa pui spirt si sampon in apa de spalat parbrizul.
  15. Daca as cumpara as prefera masina nemasluita, si cat mai ieftina...nici sa il jupoi pe vanzator, dar nici sa fiu eu mai nostalgic si sa platesc preturi de acum 3 ani cand piata dicta preturi mari.....acum tot piata dicteaza, doar ca sunt preturi mici. Nu cred ca BMW pune pasiune cand isi negociaza contractele de achizitii...Cred ca analizeaza niste indicatori si chiar daca se tine cont si de calitate, cel mai importat tot costul ramane. Eficienta care se vehiculeaza in orice domeniu acum nu inseamna cea mai buna calitate in termeni absoulti, ci cea mai buna calitate pe care o poti cumpara cu X EUR.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.