Raspuns la topic: Da, e la moda Diesel-ul. E clar ca topicul starneste pasiunea celor pt diesel impotriva celor pe benzina. Considerand ca vestul este cu vreo 40-50 de ani inaintea noastra, ma intreb DE CE toate firmele de distributie folosesc diesel-uri si nu benzine ? Cand benzinele sunt totusi mai ieftine, si ca pret si ca intretinere. Alta intrebare: de ce toti transportatorii au autoutilitare diesel si nu pe benzina ? Costuri, nu ? Cand vine vorba de fiabilitate in timp, diesel-ul are o durata de viata de vreo 2 ori mai mare decat benzina. Recent am descoperit ca este un Benzinar mai economic in oras decat un diesel. Este motorul de 1.2 TSI de pe Skoda (VW). De ce a ramas lumea legata de benzina ? Probabil datorita pretului de achizitie (de noua), vor scartait de roti si caldura repede iarna. Ah, si am mai auzit una "DIESEL-ul se aude urat, benzina e silentioasa" (astia sunt LOGAN-ari). In ceea ce priveste cuplul si tractiunea, o sa dau exemplu pe E39, sa fim seriosi, cand vreodata o sa poti compara un 530i (300Nm) cu un 530D (410Nm) ??? Legat de CONSUM: 525D 2003 "computerizat la motor" dus in 200CP, consum URBAN 7.5% alergat. Eu sunt PRO chip-uire profesionala, pentru ca relaxeaza parametrii motorului, care, pt cine stie, vine gatuit din fabrica. Daca ar fi sa aleg intre un 320i sau D as alege D, si E46 clar, pentru ca e una din cele mai echilibrate masini facute vreodata, ieftine la intretinere si consum minmal. Diesel inseamna sa stii sa asculti un motor, sa-l iubesti pentru cum toarce, cum se invarte el inauntru si sa-l simti. Si n-as da un BMW diesel pentru nici o alta masina de pe pamant, sunetul ala este sublim si cand dau la cheie sa-l pornesc imi da mereu fiori. In final, pentru toti cei care au Diesel, sa ascultam un Prodigy - Diesel Power