Jump to content

Ovidiu Ghitan

Members
  • Posts

    150
  • Joined

  • Last visited

Ovidiu Ghitan's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. The down side, despre care nu se vorbeste in prezentare este greutatea instalatiei. Nu mai stiu de unde stiu si, deci, nu poate fi luata ca singura informatia, dar am inteles ca este vorba de vreo suta de kg in plus. Pentru ca 15% in plus la putere sa compenseze 100 de kg trebuie sa ai deja un motor maricel. Deci pe motoarele mici nu prea are sens. Insa, e prematura discutia pana nu mai gasim informatii. Dar de aberatia ai de la VW "compresor+turbo" ce zici?
  2. Nu va agitati e doar o stire de la evenimentul de pe Baneasa. Nu e drive-test. Si nici nu cred ca o sa fie curand. (If ever!)
  3. Acul de la benzina se invarte la fel de repede ca... turometrul! Dar in sens invers. Pe la 10- 10 30.
  4. Scurt cu M5. Vedeti sambata la Roata de Rezerva. Fiinca avem pile, ne-au lasat sa facem si un "cerculet"! Va spun eu, la 500 de cai nu mai are nici un haz... Nici nu simti ca invarte. Stai pe loc, pur si simplu. Si gumele devin din ce in ce mai subtiri. Foarte repede!
  5. 38% fata, restul spate... BMW trimite mai mult spre spate; prietenii stiu de ce!
  6. Mai (cine pana mea?!?), ce ai pictat tu si cu ce e in PDF seamana din punct de vedere matematic, inginereste difera mult! M-am lamurit si eu, in sfarsit. Multam copii.
  7. Nu stiu cum este la acestea si nu e important. Poate fi vorba de un cuplaj vascos intre punti. Nu e musai sa fie un mecanism cu roti dintate.
  8. Treceti printr-o balta cu toate rotile si apoi mergeti virat pe asfalt uscat. Veti vedea pe jos patru urme de roti. E clar ca fiecare roata merge, pe viraj, pe alta curba. E clar ca fiecare roata va merge cu viteza diferita. Cand toate patru rotile primesc miscare din cutia de viteze ai nevoie de trei diferentiale. unul intre rotile din fata, unul intre rotile din spate si unul intre puntea fata si puntea spate. Daca aceste diferentiale permit o diferenta infinita intre turatiile rotilor, e suficient ca una din aceste roti sa fie in aer (sau pe gheata) si toata miscarea de la motor se va duce la acea roata, iar restul vor sta pe loc. De aceea au aparut diferentialele cu alunecare limitata (autoblocante mecanice, vascocuplaje, autoblocante electromagnetice, cu discuri etc). Aceste diferentiale permit ca tuartia rotilor sa difere numai pana la o limita. Si chiar daca una, doua sau chiar trei roti sunt in aer, la un moment dat, a patra va fi antrenata si ea si va urni masina de acolo. Discutia este prea lunga, ar trebui si desene si ar mai trebui unul care sa se priceapa ca sa v-o scrie. O putem dezvolta la o bere sau la o intalnire viitoare.
  9. Tu nu esti inginer, esti poet, sau pictor... Artist, in orice caz... Cum se face legatura intre tubul drept si cel curbat? Cum se muta gaura din tubul curbat de la stanga spre dreapta? Ei?
  10. Bai, eu sunt inginer, asa ca nu trebuie sa pui muta baza pe capacitatea mea de intelegere. Am vazut poza, dar exteriorul nu-mi spune nimic. Mie imi trebuie o schema prin care sa vad traseele diferite pe care merge aerul si cum li se modifica lungimea. Stiu cum sunt cele cu doua lungimi. Aerul trece pe canalul scurt sau pe cel lung. Dar cum arata o galerie cu lungime variabila continuu, tot n-am aflat.
  11. Asta cu variabila Continuu nu stiu nici eu cum e. Probabil numai cantitatea de aer care trece pe o ramura (pe cea scurta si pe cea lunga) este variat continuu. Cine ne lamureste?
  12. Da' mai, dar mai sunt si romani fraieri! :) Glumesc, evident. Scoala iti arata cum, nu te face si (elev) bun.
  13. Nu conteaza de cat de alunecos este drumul. Pe gheata sa fii, daca mergi drept, vei aluneca tot... drept. Ai simti doar la frana ca nu te mai opresti. In viraj numai viteza va diferi. Pe drum uscat va trebui sa vii mai tare sau sa acc mai tare sau frana de motor sa fie mai brutala. Se intampla exact aceleasi lucruri. Somn usor si Frana inainte de viraj! Nu e un sfat a la "Reflectii rutiere" este un sfat pentru a... merge mai repede! Poate ati remarcat si la XR6: sacrifici viteza de intrare (in viraj) pentru cea de iesire!
  14. Daca masina este perfect echilibrata (ipotetic), pe drept, fara sa virezi volanul de loc, fundul masinii nu va pleca in nici o parte. Daca esti in viraj, va pleca spre exteriorul virajului. Daca esti pe loc, dar ai volanul virat, pe partea din exteriorul virajului, pentru ca pe acolo te-ai deplasa pe o raza mai mare, rezistenta opusa de partea de pe exterior va fi mai mica, deci tot intr-acolo va fugi si fundul (acea parte a masinii va inainta mai repede)
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.