Jump to content

GoiaDanTudor

Members
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    e46 318d

GoiaDanTudor's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-2

Reputation

  1. Multumesc, dar despre partea cu bancheta si facelift-nefacelift stiti ceva?
  2. Salut, Ma gandesc sa schimb tapiseria la e46-le meu facelift. Am scaune cu incalzire, mecanice, ne-sport, mijloc panza si margini mushama. Am gasit un interior mijloc panza, margini piele, sport, mecanice. As vrea sa stiu cum pot sa-mi dau seama cu siguranta de 100% daca scaunele sunt incalzite electric, fara sa le desfac... doar pipaind sau uitandu-ma sub scaun. Exista scaune sport ne-incalzite? As mai vrea sa stiu daca se potrivesc interioarele intre facelift si nefacelift... Am citit ca ar putea fi o problema cu bancheta?? Va multumesc
  3. Nasol moment... astrele nu se aliniaza de asa natura incat sa am cauciucurile care imi plac... Lasa ca mai stau putin asa si ma mai gandesc ce fac mai incolo :sarcastichand:
  4. Pai... ok. dar cele cu 55 au disparut de pe piata, nici in depozite de SH nu am gasit. In plus, cu un calculator de dimensiune, vad ca 55 e putin mai mica decat standardul meu, cu 0.75 cm la diametru. Intr-adevar 60 e mai mare la diametru cu 1,5 cm, deci dubla diferenta. 55 e mai apropiat de ce imi trebuie desi nu perfect, dar... nu se gasesc. Daca rezolv treaba cu 7j si fac switch, ce risc daca ramane doar diametrul mai mare cu 1,5 cm ?
  5. Deci sa fac switch cu Style 41, sau nu? http://www.bmwstylewheels.com/5/E39 Am cautat toate jantele de 15 pentru E39, seria 5... care are omologata dimeansiunea mea si... toate cele de 15 " sunt cu J7 .. ca si Style41. Cred ca e logic sa presupun ca alea sunt ok, nu ? Ce zici? Aspectul vizual e intr-adevar naspa prin simplul fapt ca is jante mici... dar no... m-am saturat si eu de atatea trepidatii pe drumuri cum simt la 17" ... m-am saturat sa tai cauciucurile, sa fiu extrem de atent sa nu zgariu jnta la borduri, etc Nu arunc jantele de 17, oricand ma pot intoarce, vreau doar sa incerc si asa... pana acum sunt f multumit... Deci schimb cu j7-le sau nu ?
  6. Pai dupa cum vezi in linkul cu modelul, sunt poze cu e46 combi acolo... Mie imi incap perfect. Eu am 318D, poate ca modelele cu 150 cai, sau cele pe benzina cu mai multi cai, au discuri de frana mai mari pe fata. Eu am vazut zeci de e46 cu style 46 pe ele, si am mers spre sibiu pe autostrada cu 180 la ora fara muzica si cu urechile chiulite.... totul e ok... PS: cat despre 225 prea mult pentru 6.5 ... habar nu am, mie mi se pare ca vin bine si stau bine... dar eventual le pot interschimba cu Style 41 pe care am pneurile de iarna puse... alea sunt 7x15 in loc de 6.5x15 ... crezi ca ar ajuta la ceva? daca da, la ce? Daca zici ca e prea mult in sensul ca freaca roata, nu freaca deloc, si e distanta considerabila intre tot ce e acolo si roata.
  7. Util linkul si citatul. Dar exprimarea lor totusi lasa loc de intrebarea mea de mai sus: fac o expertiza tehnica ca sa constate ca accidentul s-a produs din cauza rotilor? Pentru ca ei zic: "daunele provocate ca urmare a"... De exemplu, daca cineva da cu spatele si imi indoaie usa dreapta... o sa zica ca e din cauza rotilor? Dar daca eu lovesc pe careva dand cu spatele in usa, o sa zica RCA-ul lui ca e din cauza rotilor? Sau daca lovesc pe cineva cu botul in portbagaj, ca nu am franat la timp... ar putea zice ca e din cauza rotilor... e posibil... Oare cat de tare sa ma tem de chestia asta? Pe de alta parte, in caz de asa ceva, as putea sa merg la amiabila cu roti schimbate, teoretic, nu ? Pai nici cauciucul nu lasa lumina sa treaca... Cam la fel de utila afirmatia. Evident ca sunt diferite, dar asiguratorii pot imputa ca daca ai lovit pe cineva cu spatele in parcare, e din cauza ca nu vedeai bine de folie fiind pe timpul noptii... Sincer, am si eu folie si noaptea nu vad mai nimic cand dau cu spatele. Nu iau partea cauciucurilor, in defavoarea foliei, ca doare am abele, doar intrebam si eu... Ai dreptate, e foarte probabil sa fie vorba de modelul de pneuri. In mod normal, ar trebui sa fie cel mult egale, nu mai bune, latimea fiind identica. Oricum, poate ca m-am lasat dus de val cand am zis ca stabilitatea era mai buna. Am vrut cumva sa zic ca era incredibil de buna, fata de asteptarile mele reduse. Sincer, imi plac si rotile de 17, ca si alea tot ale mele sunt. Pe de alta parte, nici tu nu ai avut roti de 225 pe 15, nu-i asa?
  8. Mai exact? Cunosti cazuri? Poti da detalii? In alta ordine de idei, multa lume are folii de 75%+ transparenta pe parbriz si geamurile laterale. Aceste folii nu pot fi omologate... Sa nu mai vorbim de cei care au folii pe parbriz si geamurile laterale fata cu trasnparenta mult mai mica de 75%... Sa inteleg ca si aceia risca sa le fie refuzata despagubirea? Se face o expertiza tehnica la asigurari sa se vada daca cauciucurile sau folia au dus la accident, sau e pur si simplu ceva de care se leaga legal cand iti refuza despagubirea... Ma intereseaza daca cunosti cazuri concrete sau iti exprimi parerea ta de cum ar putea fi, teoretic.
  9. Salut! Va multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea mai sus. Din moment ce 225/60r15 e o dimensiune rara si putini BMW-isti vor accepta aspectul precar al unei jante pe 15", banuiesc ca nici unul dintre voi nu a avut aceste anvelope pe masina. Oricum, am stiut asta de la inceput si parerile voastre au fost binevenite. Vineri dimineata am cumparat 4 anvelope second hand 225/60r15 pentru jantele mele Style 46. Anvelopele sunt Michelin PILOT HX MXM 225/60/15 96W. Au costat toate 4 320 lei, si m-am gandit ca suma fiind mica, merita sa le cumpar doar ca sa le testez. Daca imi plac voi lua noi peste 1-2 veri... Weekendul precedent, am fost la Hajduszoboszlo (~500km dus intors), cu vechile mele jante de 17" si vechile anvelope second hand Continental pe ele. Weekendul asta, am fost la sibiu cu noile anvelope 225/60r15. (~350km) Post spune ca sunt EXTREM DE MULTUMIT de noile cauciucuri. Inainte de toate vreau sa subliniez ca aceste anvelope au indicele de viteza W... adica suporta viteze de 270km/h. Nu comentez motivul pentru care niste anvelope de 15" suporta asemenea viteze, va las pe voi sa tregeti concluzii. Voi face un tabel cu ce am observat eu pe baza celor 2 calatorii: DEMARAJ/FRANARE BRUSCA: Asa cum era de asteptat, pentru ca jantele mele de 17 Style 137 sunt extrem de grele si actioneaza ca niste volante asupra masinii, atat demarajul cat si franarea brusca se fac mult mai rapid cu jantele de 15". Cu rotile de iarna care sunt 195/65/15, observam clar demaraj mai bun, dar franarea era mult mai proasta. Cu N9oile 225/60/r15, atat franarea cat si demarajul sunt superioare janteleor de 17". LATENTA IN VIRAJE: Era de asteptat ca jantele de 15" cu talon mult mai inalt sa aiba o latenta in viraj brusc mai mare decat cele de 17. Practic la cele de 17 nu observam deloc lantenta. La cele de 15 se observa o latenta egala indiferent de latimea cauciucului. BALANS IN CURBE: Noile 225r15 au un balans usor mai mic ca si 195r15 dar mult mai mare decat 225r17. Balansul e practic singurul lucru cu adevarat deranjant la noile anvelope de 15. ADERENTA/STABILITATE IN CURBE: Si acum... ma credeti sau nu ma credeti... stabilitatea noilor anvelope de 15" este mai mare decat a celor de 17". Ma gandeam ca va fi la jumate intre 195r15 si 225r17... dar nu e la jumatate... nici macar egala, ci mai buna... Aici, e posibil sa fie diferenta intre anvelopele continental si cele michelin... evinde sunt 2 modele printre zecile de modele si pot fi modele bune sau proaste... Dar am simtit clar diferenta. Practic, in drum spre Sibiu am testat masina la limite, am accelerat in serpentine si acolo unde masinile din fata franau eu accelaram... Mi se par extraordinare... Poate de aici si indicele W de viteza... Stateau lipite ca si cum as fi fost pe sine. Baslans exista dar senzatie ca va scapa din aderenta nu exista... CONFORT PE ASFALT VALURIT: Aici banuiesc ca e clar... anvelopele pe 15" se muleaza pe valuri si volanul misca mult mai putin. Nu deloc, ca si la cele de 195r15, dar mult mai putin ca cele 225r17. CONFORT SI ZGOMOT PESTE GROPI: Confortul si zgomotul este identic cu 195r15... MUUUUULT superior celor de 225r17. Nu exista comparatie. In concluzie, 225/60r15 sunt mai bune decat am sperat... Arata rau... sunt urate... dar ca si performanta... mult superioare pentru ce am eu nevoie in comparatie cu 225/45r17. Stiu ca concluzia nu este cea la care va asteptati si contrazice ceea ce ati spus voi mai sus, dar... daca le veti incerca vreodata... veti vedea. Merita incercate.
  10. Nu mi-a zis nimeni in raspunsuri ca nu sunt omologate RAR, desi da, stiam ca nu sunt Reiese din intrebarea mea initiala ca stiam asta deja. Aceasta afirmatie este folositoare dar ma intereseaza si cat de mult. Latimea de 225 a dimensiunii de 225/60/15, ajuta la stabilitate? Se va simti mare diferenta fata de niste cauciucuri cu acelasi talon dar mai inguste? Conteaza macar latimea rotii, sau conteaza doar inaltimea talonului, dpdv al stabilitatii? Conteaza mai mult latimea rotii, sau mai mult inaltimea talonului? As fi foarte multumit sa primesc un raspuns doar la intrebarile ingrosate de mai sus. Pe cat posibil sa fie si testat raspunsul. Vreau sa-mi cumpar anvelope noi, care probabil ma vor tine 4 ani... si nu vreau sa investesc prost. Pretul pentru cauciucuri pe 17 e apropiat, dar putin mai mare. E important de retinut ca nu ma intereseaza doar stabilitatea. Ca altfel as ramane cu cele de 17 clar. Ma intereseaza trade-off-ul dintre stabilitate si confort si risc scazut de taiere a cauciucului, distrugere a casetei de directie + bielete... amortizoare etc... Aspectul nu ma intereseaza deloc. Pana acum pareri utile am primit de la darius_x si Alynex, le-am si votat. Dar m-ar interesa mai multe, ca sa fac o medie.
  11. Nimeni dintre cei care au scris pe topicul asta nu a zis ca 225/45/17 sunt instabile si derapezi cu ele. S-a zis doar ca fiind rigide si grele iti misca singure volanul pe denivelari si strica directia. S-a mai zis ca se taie usor cauciucurile pe ele. Inca nu mi s-a raspuns la intrebare, asa ca reformulez: Latimea de 225 a dimensiunii de 225/60/15, ajuta la stabilitate? Se va simti mare diferenta fata de niste cauciucuri normale de 195/65/15 ? Conteaza macar latimea rotii, sau conteaza doar inaltimea talonului, dpdv al stabilitatii? Pentru ca daca 225/15 sunt mai apropiate de 225/17 decat de 195/15, atunci deja ar merita pentru mine sa le iau, chiar daca nu ating chiar performantele 225/17. A incercat cineva din voi comparatii asemanatoare live? De ex sa incerce dif dintre 225/17 si 225/16... ca si asta ar putea da o idee despre cum scade/creste performanta... Fiind o dimensiune mai rara nu gasesc cauciucuri second de marimea asta, ca altfel as testa 1 vara niste seconduri.
  12. Asta e de bine, ma gandesc, nu? Adica... asta si vreau, sa am stabilitate ca si pe cele de 17, sa nu derapez. Cu balansul din talonul inalt, inteleg ca va exista, dar cred ca ala nu e asa problematic. Dimensiunea spusa de tine nu exista in nici un magazin online, deci e posibil sa nu existe, sau sa existe dar nu pentru cat B de automobile.
  13. Pai? Fara alte pareri? 225/60r15 e o dimensiune cam neobisnuita, dar totusi?
  14. Salut, Am folosit pana acum anvelope 225/45r17 pe niste jante Style 137. Ma cam zgaltaie, imi sare volanul dreapta-stanga pe drum f. denivelat, si am taiat pana acum, prin gropi, 3 cauciucuri, motiv pt. care am avut mereu cauciucuri de tipuri diferite pe masina... Jantele sunt foarte frumoase, vazute de departe, dar le-am zgariat destul de urat pe la buze (borduri), fiind incepator acum ceva timp, cand am luat masina. Cu cauciucurile de iarna (195/65/r15) nu am avut probleme, nu am zgariat jantele, nu le-am taiat... si sunt mult mai confortabile... Problema apare cand iau curbele cu viteza: fac balans si au o intarziere la schimbarea directiei, probabil pentru ca se rasucesc. Am momentan urmatoarele seturi de jante de 15: Style 41 si Style 46 . M-am gandit sa pun 225/60r15 pe unul din seturi, pentru vara... ca sa imbin latimea mare a rotii cu confortul pe drum rau si cu riscul scazut de taiere a cauciucului. Ce parere aveti? Se compara ca stabilitate si sportivitate 225/45r17 cu225/60r15? Merita? Ar fi probleme fizice de instalare a cauciucurilor pe masina mea? Le-as cumpara noi: Barum Bravuris 2. Masina mea e un e46, 318d, facelift, din 2003.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.