salut. urmaresc de mult acest topic... lucrez ca mecanic intr-un service. (din pacate nu in romania) la problema electrovalvelor trebuie sa intervin. nu le schimbati aiurea, decat daca reies in diagnoza. e drept ca dau acele probleme gen: intreruperi, cea de pe egr sau lag la trubina evident cea de pe turbo, dar nu trebuie schimbate odata ce nu reies in diagnoza. trebuie doar readuse la viata. rezorvarea e simpla. se demonteaza electrovalvola, pe orificiul de vacuum se baga spray degripant,lubrificant gen WD 40 sau glasegrax abundent, pana iese pe orificiul "out"(atentie mare nu folositi alte produse care corodeaza cauciucul sau plasticul). se demonteaza acel asa zis filtru mic de pe electrovalvola, se da abundent cu degripant si lubrificant deasemenea. la final se sufla bine pt a scoate orice rest de spray degripant se pune o mica cantitate de ulei foarte subtire (2 3 stropi) 0w30 e ok dupa care se monteaza la loc. Concluzie: problema e ca in interiorul acelei valvole e o mebrana care urca si coboara in functie de ce i se cere. (ganditi-va la o pompa de bicicleta) fiind actionata de un electromagnet, orice impuritate sau mic obstacol o incetineste. ideea e sa se refaca canalul pe care culiseaza sus, jos. am un 320d din 2003 si unul din 2004amandoua au mult peste 200k dar merg exceptional. probleme le-am cam intalnit pe toate la acesti km si binenteles le-am rezolvat pe toate. atentie mare la motoarele 2004 cu actuator electric. clapetele trebuie ori schimbate cu cele ramforsate ori eliminate. am sa fac un DIY cand voi avea timp despre aceste electrovalvole.