Jump to content

FiveThreeFive

Contributors
  • Posts

    960
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    71

FiveThreeFive last won the day on March 27

FiveThreeFive had the most liked content!

1 Follower

About FiveThreeFive

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

11429 profile views

FiveThreeFive's Achievements

  1. @CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe. Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.
  2. @tzucul Foarte posibil sa ai dreptate. Nu intentionez sa intru in nicio polemica pe acest subiect. Argumente pro si contra exista pentru oricare tehnologie, din care cauza discutia poate continua la nesfarsit, fara a ajunge neaparat la o concluzie clara. In post-ul meu anterior am exprimat un punct de vedere personal, "nascut" din propria experienta (e drept, destul de limitata) cu modele cvasi-echivalente, atat Diesel (F31 316d), benzina (G20 330i) cat si Hybrid (F30 si G20 330e). Am comparat aceste experiente si am tras o concluzie. De asemenea, am incercat sa imi explic opinia prin argumente, asa cum se vad ele din perspectiva mea. Nu stiu daca vad bine sau vad deformat.
  3. @Alexandru07@ Din cele de mai sus, ai dreptate, este foarte dificil sa decizi. Daca as fi in locul tau, probabil ca as alege Diesel. Principalele argumente: tehnologia Hybird este atat mai complexa cat si mai noua, deci pe termen lung ma astept sa ai mai putine batai de cap cu un Diesel - mai ales ca vei cumpara o masina deja rulata; mergi suficient de mult pe autostrada astfel incat sa te incadrezi in intr-un regim de utilizare OK pentru Diesel; la excursiile acelea lungi pe autostrada un Diesel se va dovedi sensibil mai economic decat un Hybrid, in timp ce la utilizarea zilnica probabil ca Hybrid-ul iti va oferi un oarece avantaj. Per total, vei fi cam tot pe acolo, poate chiar ceva mai ieftin cu un Diesel, iar bonus te scuteste de grija cablurilor, prizelor si incarcarilor; la o masina de volumul si greutatea lui X5, motorul termic mai confortabil la condus este Diesel, nu pe benzina; la revanzare, dupa un numar de ani si un rulaj semnificativ, s-ar putea ca Diesel-ul sa aibe o valoare de piata mai mare decat un Hybrid (cu conditia ca, intre timp, sa nu o ia municipiile razna cu restrictiile). Este o opinie personala, care s-ar putea sa nu se potriveasca profilului si necesitatilor tale. Succes.
  4. Da. Temperatura unui pneu depinde (evident) de temperatura ambientala, dar si de frecventa si amplitudinea cu care se deformeaza. Deci se va incalzi proprotional cu trei factori independenti: viteza, viraje, accelerari/franari . De aici rezulta si rolul presiunii corecte in anvelope. (Spre exemplu, pneurile speciale pentru Formula 1 au aderenta corecta doar la o temperatura mai inalta. Cand trebuie sa mearga toti cu viteza mica dupa un safety car, se apuca sa vireze scurt stanga-dreapta; sau inainte de linia de start, unuii trag cate un burn: ca sa incalzeasca pneurile spre intervalul corect de temperatura. Cand merg in regim de cursa, nu mai e necesar acest lucru, pneurile se incing singure de la viteza si viraje) Era un articol publicat cu mult timp in urma (vreo 2 decenii...) intr-o revista auto, din care rezulta ca un pneu care se invarte cu 750 rpm (ceea ce echivala, la marimea respectiva de pneu, cu cca. 100 Km/h) se incalzeste cu aprox. 25 gr. C dupa o jumatate de ora de mers constant in regim de autostrada.
  5. De pe site-ul Bidgestone: All-season tires perform well in warm weather, but they may offer less grip than summer tires, sacrificing some steering, braking, and cornering capabilities. All-season tires are capable of providing traction in winter, but are not the best tire to use in extreme winter driving conditions. Because all-season tires offer a blend of summer and winter performance, they are often a good option for drivers in moderate climates and driving conditions. De pe site-ul Pirelli: All-season tyres are designed to perform all year-round and in all “normal” weather conditions, from a warm summer to a cold winter, so wheels will be provided with a medium level of performance in comparison with tyres designed specifically for winter or summer. All season tyres are the perfect compromise [...] when the car is mostly used in the city where road conditions are rarely “extreme”. Parca am mai exprimat aceasta opinie cu ceva timp in urma: in conditiile climatice din România, anvelopele all seasons isi ating limitele nu atat iarna (intrucat nu mai sunt nici troiene de zapada si nici zile foarte geroase, poate cu exceptia zonelor montane de la altitudini mari), ci in canicula verii. Asa cum observati, producatorii le considera potrivite pentru vreme calda, dar evita sa se pronunte in ceea ce priveste zilele caniculare. Ceea ce noi avem acum din belsug, de pe la jumatatea lunii iunie pana pe la inceputul lui septembrie. All seasons sunt o alegere foarte buna pentru orice masina utilizata preponderent in oras. De asemenea, pentru o masina de familie in tari cu o clima moderata (Germania, Danemarca, etc.). Ducandu-le catre limitele lor, pot fi OK si pentru o masina de buget din România, condusa moderat si cu un rulaj anual relativ redus. Discutand acum despre marca, cu siguranta ca poti gasi anvelope de buna calitate la marci din "esalonul 2". Exemple, fara a fi o lista completa: Falken, Fulda, Hankook, Kleber, Kumho, Nexen, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Intrebarea care ramane deschisa este in ce masura aceste companii isi permit sa investeasca in cercetare astfel incat sa tina pasul cu cei sase mari: Bridgestone, Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin, Pirelli. Pe de o parte, unele companii din esalonul doi sunt independente si se pare ca fac o treaba foarte buna. Hankook este cel mai bun exemplu pozitiv, in timp ce Toyo nu prea a mai scos pneuri cu rezultate remarcabile in teste. Pe de alta parte, alte comapnii din esalonul doi sunt detinute de cele premium si este de asteptat ca acestea sa beneficieze de tehnologii imediat sub cele de ultima ora. Fulda, dar si Dunlop, apartin de GoodYear (ceea ce pune sub semnul intrebarii in ce masura mai reuseste Dunlop sa ramana in top, mai ales ca, in ultimii ani, ritmul de innoire a modelelor sale a fost destul de slab). Semperit si Uniroyal tin de Continental. Kleber este a lui Michelin. Rezumand cele de mai sus, atat timp cat ai o masina premium pe care intentionezi sa o folosesti la nivelul resurselor sale, cred ca ideal este sa ai un set de anvelope de vara si un alt set de iarna, preferabil de la producatorii de top. Pe de alta parte, daca bugetul este un criteriu foarte important, sau daca BMW-ul este de generatie mai veche, atunci un set de vara + un set de iarna de la producatori de anvelope de "esalon 2" inca este o decizie buna. In fine, daca esti fortat si nu ai cum sa eviti - din varii motive - compromisul anvelopelor all seasons, atunci macar cumpara unele de la producatorii de top..
  6. Eu am avut in familie o experienta foarte buna cu o Skoda Rapid. Era un model entry-level, un fel de Logan de la Skoda. In cca. 7 ani si 60k Km cat a stat la noi a avut o singura problema tehnica: contactul de pornire, inlocuit in garantie. In rest, a functionat ireprosabil - desigur, in limitele scopului ei, anume de masina care te duce din punctul A in punctul B.
  7. @Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu? Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit? Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.
  8. Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".
  9. Dotarile sunt o arma cu doua taisuri. In general, o anumita dotare a unei masini moderne implica electronica + software. Combinatie care pe de o parte devine problematica atunci cand imbatraneste, iar pe de alta parte este predispusa sa se perimeze moral. De exemplu, cand a lansat BNW cel mai recent firmware pentru F10? In concluzie, la o masina cumparata noua sau cvasi-noua, optiunile sunt un avantaj. Invers, o masina veche si/sau cu rulaj mare este de preferat sa fie cat mai simpla ("cheala", cum se mai zice). A urmari cat mai multe dotari la o masina veche este o contradictie. O astfel de nasina este de regula cautata intrucat bugetul este mic. Altfel, s-ar cumpara o masina (mai) noua. Dar dotarile risca sa o faca mult mai scumpa la intretinere, ceea ce se contrazice cu ideea de buget redus.
  10. https://www.cnbc.com/2024/03/22/byd-seagull-ev-puts-global-auto-execs-politicians-on-edge.html
  11. Confirm. A devenit atat de comun, incat tind sa cred ca sunt mai multe F10 in trafic decat Dacia Logan.
  12. @WIN60 Am reluat filmuletul de nenumarate ori. Iti inteleg punctul de vedere; la o analiza a poteriori, la rece, poate ar fi existat un scenariu prin care soferul autoturismului sa se fi salvat. Dar aici discutam de un sofer amator intr-o situatie limita total neprevazuta. Eu consider ca nu avea nicio sansa. Daca tii minte cazul in care Sully Sullenberger a salvat in 2009 un avion plin cu pasageri "aterizand" in raul Hudson, ulterior au fost facute tot felul de simulari pentru a verifica daca ar fi avut timp sa aterizeze pe unul dintre aeroporturile din zona. Si a existat un astfel de scenariu plauzibil, dar care presupunea ca, imediat dupa ce motoarele s-au oprit, Sully sa fi inceput manevrele catre aeroportul respectiv. Ceea ce, in practica, nu era posibil: orice om are nevoie de un mimimum de timp pentru a realiza in ce situatie ce afla si a lua o decizie. In cazul lui Sully, timpul necesar a fost de 30 de secunde. Iar dupa acest timp, doar manevra cu aterizarea iun Hudson a fost singura solutie viabila. Revenind la accidentul in discutie, in opinia mea soferul respectiv a fost un biet miel la taiere. Camionul a sarit in sus, a aterizat iar pe o traiectorie corecta, si abia apoi incepe devierea fatala catre sensul opus, la distanta mica in fata autoturismului. Absolut nicio sansa si totodata nicio urma de vinovatie pentru soferul autoturismului.
  13. Infiorator. Noi, oamenii, nu realizam nici cat de usor ne putem pierde viata, nici cat de mult depindem de hazard. Oamenii aceia saracii au fost pur si simplu in locul nepotrivit, la momentul nepotrivit. Au fost in totalitate la mana destinului.
  14. https://fortune.com/2024/03/07/eu-nears-hitting-chinese-evs-with-additional-tariffs/ The European Union is moving closer to imposing additional tariffs on Chinese electric vehicles.
  15. In capul meu, G70 = seria 7 si G07 = X7. Daca nu sunt in greseala, atunci prima poza de mai sus arata mai degraba asa:
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.