Jump to content

jazzman

Members
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW 530D (E61)

jazzman's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

2

Reputation

  1. salutari, si eu sunt interesat de un upgrade la NBT. ai reusit sa faci upgrade-ul? de ce te-ai lovit? tu care l-ai pus, NBT-ul simplu sau NBT EVO asta care e si pe G-uri? eu am masina final 2010. din ce ziceau unii ar fi ceva emulator cu care merge perfect, mai pui ceva cabluri probabil si merge NBT EVO. daca schimbi insa ZGW-ul mai e necesar emulatorul? ma gandesc ca decat 300-400E pe emulator mai bine un ZGW si pe urma pot face retrofit si la alte chestii interesante, daca e doar asta de schimbat.
  2. doar unul deocamdata. dar ai dreptate, se observa diferenta intre ele, incerc sa-l schimb si pe al 2-lea curand.
  3. salutari! multumesc pentru informatii. Stormzor a avut dreptate, era becul pe moarte. ce ciudat ca am tot citit pe net despre ce poate fi si mai toata lumea o da cu balast-ul, modulul, schimbat de far, etc. e drept ca de obicei simptomele sunt asociate cu apa/condens in far. asadar pentru cine mai intalneste problema, poate fi pur si simplu becul xenon pe moarte, verificati-l intai. se poate ajunge la el fara a da farul jos, trebuie rotit de volan si exista o usita de acces pe langa roata. e ciudat/pacat ca masina nu depisteaza problema ci o da in balarii cu erorile. cred ca stie ca e ars becul doar daca nu mai merge deloc.
  4. salutari, ieri m-au traznit cam din senin erorile astea si desigur faza scurta stanga e stinsa. am facut diverse teste. pun farurile inapoi pe 0 ramane doar DRL. pun inapoi pe auto, se aprinde iarasi xenon-ul, am invartit de volan stanga, ok, apoi dreapta, s-a stins xenon-ul, a aparut eroarea de dipper beam si apoi cea de adaptive. dar posibil o coincidenta pentru ca azi de exemplu am pus farurile manual pe aprins (dreapta maxim), a mers ok, mergeam in linie dreapta si dupa poate 1min, iarasi erorile. azi-noapte incercand diverse setari la faruri am vazut la un moment dat ca xenon-ul a dat cateva blitz-uri si pe urma parca a pornit. tot asa, doar pentru o vreme. tot azi-noapte stand pe loc am incercat sa invart de volan si nu mi s-a mai parut ca misca farul stanga-dreapta deloc decat cat misca botul masinii de la viraj. dar nu mai retin daca pe loc ar fi trebuit sa se miste ceva farurile. cand sunt erorile on, daca pun pe 0 si apoi inapoi pe auto sau manual, porneste asadar becul si temporar dispar si ambele erori din vehicle status. dar revin asadar dupa o vreme respectiv in anumite conditii. pare totusi aleator.. din ce am mai citit poate fi de la mecanismul ala de stanga-dreapta, poate bec-ul dar pot fi calculatoare/module. nu stiu daca becul se stinge dupa o vreme pentru ca are el o problema sau e stins de controller si problema e alta.. sau poate e ceva issue de wiring undeva? idei? cum sa diagnostichez? ce poate fi? incerc azi sa ajung si la o diagnoza sa vad ce zice ISTA.
  5. multumim frumos! am rezolvat cu versiunea asta, am reusit sa codez cam ce am vrut. intr-adevar merge ok.
  6. bun bun, dar daca intre timp ne-am aliniat si BMW incepand cu KAFAS2 ne-a dat unda verde, de ce nu vine software update si pentru KAFAS1? adica la fel camera citeste semnele si navigatia trimite cod de tara si informatii care ar determina limita legala curenta. informatia e acolo. restrictia inteleg ca e in KAFAS1 care blocheaza tara. modulul colegului neo nu face decat sa o pacaleasca translatand tara curenta intr-una cu limite identice recunoscuta de KAFAS1. restrictia in KAFAS1 sunt convins ca e in firmware. deci de ce BMW nu o ridica via update? ce-i mai lipseste la KAFAS1 fata de KAFAS2? e ceva hardware implicat? ce tziganie..
  7. salutari, caut si eu sa codez 2-3 lucruri la F10-ul meu. mi-am facut un cablu ENET, merge, am gasit ESYS 3.28.1, am gasit launcher 2.7.1, am gasit datele 3.61.2 lite, toate bune, doar ca launcher-ul ala cere activare si nu-mi raspunde nimeni cu cheia. ce alte variante sunt? cum sa fac ESYS-ul sa mearga sa codez si eu cativa amarati de parametrii? multumesc!
  8. salutare baieti, totusi poate cineva explica de ce KAFAS1 oficial nu merge in romania pe cand KAFAS2 da? deci camera este, semnele le citeste (ca doara cu codarea SM->RO merge); informatii in harti ar fi (ca doara de acolo isi trage informatii KAFAS2 care merge, nu?). deci ai camera care recunoaste, ai informatii in harti. de ce nu merge 'oficial' si in RO respectiv tarile unde nu merge KAFAS1? ce are KAFAS2 in plus? aveti vreo idee?
  9. uf, cu ala am avut deja probleme, am ars unul la inceput de an dupa care l-am schimbat si am si facut o gaura de scurgere acolo jos asa ca n-are cum sa balteasca apa acolo ever. dupa schimbul MPM-ului a mers perfect, fara probleme. am sa reverific treaba cu apa insa teoretic e ditamai gaura facuta pentru scurgere acolo, nu are cum sa balteasca.
  10. am incercat si asta, face tot la fel. practic, egal ca ii fac manual reset (cu butoanele) sau ca las masina ore bune sa stea oprita si va 'boota' si idriveul la urmatoarea pornire, se intampla la fel. cateodata poate pleaca din prima, alta data restarteaza in prostie, poate si 10-15min. however, dupa boot NU mai moare si nu se blocheaza doar ca nu totdeauna merge cum trebuie: - apar linii aiurea in cate un meniu pe ecran - nu tine minte mai nimic intre sesiuni - nu merge navigationul (nu poti selecta nici o adresa) - nu se refreshuie displayul tot timpul cum trebuie sunt si momente cand dupa pornire e ok si nu manifesta nimic din simptomele de mai sus si merge bine.. pana la urmatorul 'restart'
  11. salutare all, incept intai cu contextul pe care eu il consider important: recent am avut niste probleme cu masina printre care consider relevant ca mi s-a rupt si mie fulia de la vibroken si am venit cateva sute de km cu ea asa, incetut si cu grija. desigur, din umilele mele cunostinte asupra faptului ca fulia antreneaza si alternatorul, stiu ca lucrurile nu au mers cum trebuie probabil nici cu curentul si tensiunile furnizate (oscilatii mari, observate si monitorizand tensiunea in meniul ascuns din bord). pe de alta parte, inainte de asta cu cateva luni, un antecedent important e ca masina a ramas fara curent subit intr-o zi in timpul functionarii dupa ce am mers la drum intins 50km. au inceput sa se inchida toate sistemele si sa apara erori gramada, insa dupa un tras pe dreapta, stat 1h, repornit motorul cu ultima farama de curent din bateria usor revenita, m-am intors acasa bine-merci, alternatorul functiona normal, iar mecanicul n-a gasit absolut nici o problema nici cu toti consumatorii blana. concluzia lui a fost ca posibil sa fi intrat alternatorul in ceva protectie si n-a functionat, ca asa ceva s-ar intampla cand incepe sa fie pe duca si nici tensiunile furnizate nu mai sunt linie ci usor fluctueaza. acum problema: de cand mi s-a rupt fulia idriveul mi-a luat-o razna, adica la start de masina de cele mai multe ori restarteaza in prostie si se stabilizeaza cu greu. cateodata merge din prima, cateodata nu. si cand porneste, de cele mai multe ori navigationul e cu probleme de genul ca nu pot selecta nimic la new address, totul e disabled. mai interesant e ca mai vad cateodata si artefacte pe ecran in anumite meniuri gen cate o linie de pixeli aiurea sau nu-si face tot timpul refresh cum trebuie pe toate ferestrele 'pop-up'. inca un simptom e ca nu tine minte absolut nimic. toate adresele din address book sunt sterse, e gol si chiar daca reusesc sa-l pornesc, merg cu navigationul un drum intreg, dupa ce repornesc masina in lista ultimelor destinatii nu am nimic. nici macar preferintele de genul ca in panoul mic din dreapta vreau sa vad journey computer nu mi le tine minte. ce truda l-o apucat? fulia e schimbata acum. e adevarat, n-am verificat exact ce si cum da alternatorul acum si poate ceva nu e in regula, mi s-a parut la un moment dat ca parca luminozitatea la ecran fluctueaza putin asa in valuri.. dar altfel? ati mai patit asa ceva? ar trebui incercate ceva resoftari, ce ziceti?
  12. s-a rezolvat, nu era nevoie de coding, modulul era defect.. m-a ajutat Calin si cu modulul lui a mers din prima fara sa-i fac nimic desi nici macar nu era chiar acelasi cod (part number)
  13. hello, nimeni nu ma ajuta sa-mi rezolv si eu modulul? sunt fara idrive, muzica, etc. de mai bine de o luna ar trebui sa mut topicul in alta sectiune?
  14. salutari, schimb un MPM la un e61 12/2004 si desi piesa de schimb ar fi aparent buna si are exact acelasi cod, nu pare sa mearga, idriveul si restul modulelor comandate de MPM sunt tot moarte. pe scurt povestea e ca am intrat si eu in cercul nefericitilor cu apa in portbagaj si mi s-a dus MPM-ul. simptomele au fost pe un drum timisoara-deva cand idriveul s-a restartat in prostie pana nu a mai pornit deloc. MPM-ul era deja in apa probabil, au fost zile ploioase. a doua zi am mers la mecanic sa se uite de problema, mi-a scos modulul din apa, din el iesea fum. n-a parut sa fie altceva afectat, tensiune pe fire venea, conectorul nu s-a topit cum am auzit in alte cazuri. intre timp am luat de la cineva de aici de pe forum exact piesa cu acelasi cod, vanzatorul mi-a spus ca inainte sa dea jos piesa de pe masina (dezmembrari) a pornit idriveul si mergea deci piesa ar parea sa fie ok chiar daca se vede ca a fost desfacuta si mai sifonata. problema e ca am pus piesa sus, acelasi cod dar nu merge. am citit la mai multi ca de obicei merge asa inlocuita direct, mai ales daca e acelasi cod, dar mai erau si altii care spuneau de coding. alte detalii: m-am uitat in INPA si in lista de module de pe masina nu se vede nici el nici modulele controlate de el cred (acum sunt 26, inainte de bucluc erau 33 pe contact). nu face nici o diferenta la lista cu pricina faptul ca am sau nu modulul conectat in slot. am incercat sa ma uit pe la sigurantele din portbagaj, par ok, insa nu stiu daca m-am uitat la care trebuie, m-am uitat doar la cateva care pareau sa fie 'pe subiect'. acu intrebari: - e normal sa nu se vada in lista aia MPM-ul 'nou' in nici un caz? - trebuie facut coding asa cum sun unii? cum sa procedez in NCSExpert? nu m-am prea dat prin el decat prin INPA. eventual daca nu are cineva timp sa ma ajute cu instructiuni mai detaliate pentru NCSExpert, rog sa-mi indicati un ghid bun de NCSExpert si sa-mi spuneti ce ar trebui sa schimb in el specific pentru MPM. - credeti ca mai pot fi alte chestiuni defecte la mijloc? ce sa mai verific, cum sa diagnostichez?
  15. Hello, cumpar modulul ala pacatos din portbagaj, si eu am patit-o cu apa si am ramas fara idrive... Codul piesei mele: 6135-6939655-01 Are careva asa ceva?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.