Jump to content

Denis-the-Menace

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Iasi / Basel

Previous Fields

  • Masina
    BMW F30 LCI (318xd)

Denis-the-Menace's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

3

Reputation

  1. Din ce am vazut pe piata, legat de upgrade-urile aftermarket pt Base / Hi-Fi system, majoritatea kiturilor (inclusiv BavSound) contin doar mid-urile din portiere si tweeterele. Nu contin si subwooferele. Probabil ca e munca prea multa sa scoti scaunele sa le schimbi si/sau nu este chiar asa de mare plusul de calitate/volum. Ar fi interesant sa ne impartasesti opiniile dupa schimbarea sub-wooferelor, sa vedem daca se merita sa le schimbam, sau nu. (Eu, deocamdata, inca stau cu ochii pe kit-ul BavSound, pt HiFi. A ajuns, cu tot cu promotie, sa coste sub 500 USD, si se pare ca livrarea e gratutita, pt. Europa).
  2. Se pare ca e motorul B47, conform stirii Reuters: "BMW’s 3-Series 320d model of the latest Euro 6 diesel generation emitted toxic nitrogen oxide (NOx) levels up to seven times over the legal limit, Deutsche Umwelthilfe (DUH) said on Tuesday, citing a series of in-house road tests."
  3. Nu, nu au spus nimic. Ca sa il citez pe agentul care mi-a livrat-o si mi-a inmanat cheile: "acum poti sa te urci si sa ii dai talpa pana in Italia si inapoi... si nu are nimic" . Mi-au spus ca la motoarele noi, nici nu trebuie rodaj si abia dupa primii 30k km trebuie sa ma mai intorc. Oricum, intervalele de 30k mi se par exagerat de lungi, si din acest motiv am revenit la 15k . . Uleiul a fost dat cu motorul cald, dupa un drum de 45 de minute de acasa, pana la dealer. Am stat chiar la ei in birouri, si dupa 30 de minute masina a fost gata. Nu pot insa sa spun, cu exactitate, cum / pe unde s-a dat jos uleiul "de rodaj", dupa primii 15k km. Probabil ca a fost scos pe jos, pe la surubul din baia de ulei. Voi mai trece pe la ei, si revin cu informatii.
  4. Da, masina a fost noua, in rodaj cu uleiul original, din fabrica. Avand in vedere ca devizul estimativ a fost de "doar" 200 EUR (echiv.) pt primul schimb de ulei la 15k km, am preferat sa fac mententanta preventiva eu insumi. In cazul in care o voi pastra (dupa terminarea leasing-ului si a garantiei) , nu vreau sa am surprize. La 30k, 60km, 90km o sa fac schimbul pe banii BMW, iar la 15k, 45k, 75k voi face schimbul pe banii mei (in aceeasi reprezentatnta BMW, sa ramana si kilometrii inregistrati in baza de date).
  5. Avand un F30 318xd (cu "noul"motor B47) si stiind totodata si intreaga istorie cu distributia la N47, am preferat sa nu astept pana la 30.000 km (interval prea mare, in opinia mea) si am platit din buzunarul propriu, prima revizie, la 15.0000 km (chiar daca am pachetul de Service inclus pana in 10 ani / sau 100.000 km) . Supriza placuta a fost ca factura a fost de numai 230 CHF (aprox 200 EUR) la dealer-ul oficial, din Basel (Elvetia). Au schimbat doar filtrul de ulei si uleiul. NU au resetat insa computerul de bord. Au spus ca, nefiind intervalul standard, agreeat/suportat de BMW (si anume 30k), nu pot reseta BC-ul.
  6. @ TwooDoor - cand vei fi terminat upgrade-ul, poti te rog sa pui si niste poze, sa aflam si noi cum a iesit ? Sunt in aceeasi situatie: sistem Base (care suna ca naiba). Un "work-around" a fost pur si simplu sa adaug 2 tweeters la sistemul Base (F30). Pe termen lung vreau sa pun si eu un amplificator JL XD600/6v2 si boxe Focal . Problema cea mai mare, de care m-am lovit, a fost sa gasesc pe cineva care are timpul si cunostintele necesare, sa traga toate cablurile si sa recodeze Head-Unit-ul.
  7. Tocmai am comandat si eu acest set de 4 senzori. Cauciucurile Continental run-flat, de iarna, au venit fara senzori. Din cate m-am documentat, se pot monta senzori TPMS si pe cauciucuri run-flat, desi exista controverse pe tema asta. https://www.ebay.com/itm/252975291652 In 2 saptamani, revin cu feedback, daca le-am putut monta.
  8. 32 ani la prima masina personala (E46 316i) 35 ani la a doua masina personala (E46 325i) 38 ani la a treia masina personala (F30 318xd)
  9. Eu unul, am luat manuala pt simplul motiv ca F30 318xd nu se putea configura decat cu o cutie manuala. Evit sa conduc prea mult in traficul urban (folosesc Moto), iar la drumuri lungi, sa stau intr-a V-a sau a VI-a, nu e nici un disconfort.
  10. F30 LCI cu 2 seturi Din pacate, a venit cu gume de vara (16") . Am cumparat un al doilea set de 18", de la un seria 3 GT, cu run-flat Continental, de iarna. Din pacate, sunt f. zgomotoase si dau eroare in bord, la senzorii de presiune. Dar in fine, calul de dar, nu se cauta la dinti.
  11. Subiect discutat acum cateva zile: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/181700-retrofit-hi-fi-system-bmw-e90-lci/
  12. Sunt in aceeasi situatie. Am analizat diferite variante de a implementa Navigatie pe monitorul mic, de pe F30 LCI. Tot ce am gasit pana acum, este acest device, pe care probabil ca l-ai descoperit deja: BimmerTech SmartView HD Flex . https://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-3-series-f30-f31-f34-f80/connecteddrive-retrofits/bimmertech-smartview Astept si eu cu interes feedback-ul colegilor de pe site, cu experienta pe aceasta tema.
  13. Am incercat astazi o solutie de compromis, care mi-a iesit, intr-o oarecare masura. Pur si simplu, pe instalatia actuala "Base Sound", am inlocuit boxele din portiere (de 10 cm) si am adaugat tweeterele aferente. Nu am suficiente cunostinte de electronica, legate de impedanta, rezistenta si capacitori, sa imi dau seama daca vor fi efecte negative, pe termen lung, la Head-Unit (neavand Amp pe configuratia actuala). Deocamdata insa, nu miroase a prajit, in masina . Rezultatul a fost mai mult decat multumitor, iar in acest moment, nici nu mai simt nevoia de a cumpara un amplificator si de a schimba toata instalatia, pe viitor. Toata actiunea a durat aproximativ 2 ore, mai mult datorita "learning curve" . Daca ar fi sa o fac din nou, probabil ca as reusi sa fac totul intr-o ora maxim. Punctul de plecare au fost 2 video-clipuri foarte educativ de la cei de la Bavsound : si respectiv . Materiale necesare : un set de chei Torx (e nevoie una de 20) si un set second-hand provenit dintr-o dezmembrare de Hi-Fi Sound System cumparat de pe ebay. Acest set continea: 2 cadre interioare, cu suport pt tweetere si 6 box (2 tweetere si 2 boxe mid 10 cm pt fata plus inca 2 boxe mid 10 cm pt spate). Cele 2 boxe, pe spate, nu le-am folosit. 1. Cadrele vechi si cele noi, arata astfel : Urmand sfaturile celor de la Bavsound, am inceput cu portiera din dreapa. In cazul in care as fi zgariat/rupt ceva, nu ar fi fost atat de evidente si vizibile, ca pe portiera din stanga. In mod surprinzator totusi, a fost mai usor in stanga. 2. Folosind un obiect ascutit din PLASTIC (nu metal), am indepartat cover-ul de pe maner. Am folosit pur si simplu o lingura din plastic, foarte solida si dura si am strecurat-o intre capacul de plastic si suportul manerului. Trebuie multa atentie si forta, a mea fiind intepenita. Si acum ma mai dor degetele, la aproape o zi dupa 3. Asa arata manerul, dupa ce am indepartat capacul: see attach 4. Odata indepartat capacul , am avut access la maner si la cele doua suruburi, care sustin portiere (la F30) . Pt a le vizualiza mai bine, am lasat 2 chei in cele 2 fante. Odata suruburile scoase, am scos portiere, incetul cu incetul, din fiecare clips. Am inceput la fel ca in video, de la coltul in care suportul (pt viitorul tweeter) intalneste captuseala portierei ... la interior, spre balamale. Din nou, a trebuit ceva forta si curaj, pt ca portiera era solid fixata in acele clipsuri, si nu vroia sa iasa , la o presiune medie, aplicata. 5. Odata captuseala portierei indepartata, am avut access la cablurile si la mufele din portiera Aici insa, am deviat putin de la videoclip/tutorial, in sensul ca am reusit sa scot numai mufa de la lumini (in partea de jos), cea de la inchizatoare si inca una, care am uitat ce face. NU am reusit sa o scot pe cea ce duce la butoanele ce actioneaza geamurile electrice . Astfel incat, am tinut captuseala interioara in pozitie verticala, rezemata de portiera, pt a continua lucrul. Am scos apoi cadrul vechi, de pe interior, pt a-l putea inlocui cu cel vechi, ce are suport pt tweetere. 6. Portiera a ramas goala, fara rama si fara captuseala 7. La acest moment, avand acces la boxa mid 10 cm, am avut o mica surpriza: Are o singura mufa in care, inainte, intra cablul de la Head-Unit (neavand amplificator). In conditiile astea, nu as fi putut monta tweeter-ul. Din fericire, avand la dispozitie si boxele vechi SH, am continuat pt a schimba si boxa din portiera. 8. In paralel, se pot vedea cele 2 mufe, la o boxa provenita dintr-un system Hi-FI si o singura mufa, provenita de la un sistem Base Sound. Din cate am vazut pe alte forumuri, se pare ca boxele din sistemele Hi-Fi au un capacitor inclus, avand in vedere ca tweeterele sunt conectate in serie. Din pacate, cum am mai mentionat deja, nu am destule cunostinte de electronica, pt a putea face comentarii suplimentare. Sper sa nu afecteze unitatea centrala. 9. Am montat apoi inapoi, pe rama, suportul nou, ce continea acum si tweeter-ul, pt a avea mai multa stabilitate si pt a putea conecta tweeterul la boxa, in pozitia finala 10. Am conectat apoi inapoi firele, la mufele din captuseala portierei si am montat captuseala pe portiera metalica, incercat sa nimeresc din prima incercare, corect, clipsurile, apasand increzator, progresiv, cu forta. Am insurubat apoi cele 2 suruburi, ce tin portiera si am aplicat apoi capacul de plastic. Asa arata acum, portiera Dupa cum am precizat anterior, diferenta e notabila. Sunetul nu este mai clar si nici mai puternic ... nici nu are putea fi. Pare insa mai bogat, avand inca o sursa. Pare acum ca ma inconjoara; nu mai am acea senzatie ca sunetul ar veni doar din partea inferioara a cockpit-ului, de sub scaun. Per total, sunt multumit, si nu cred ca voi mai investi bani pe partea de sonorizare, ci doar pentru a adauga o navigatie, in viitorul apropiat. Dan
  14. Sunt in aceeasi situatie. Din lipsa/stramtorare de bani, am preferat sa platesc bani in plus pe xDrive, dar nu am navigatie, iar in ceea ce priveste sunetul, am doar "base audio system" (2 mid in portierele din fata, 2 subwoofere sub scaune si 2 mid pe portierele din spate). Am cumparat "second hand", dintr-o dezmembrare Hi-Fi, grilele la ramele din fata, pe interior, cu montura pt tweetere, precum si 2 tweetere + 4 boxe. Acum strang bani pt un amplificator, fie "JL Audio XD600/6v2" sau, cel mai probabil un "Rockford Fosgate r600x5" .... cadou de Craciun. Am citit ca trebuie refacuta instalatia electrica si montat amplificatorul in portbagaj (Base System-ul neavand nici macar Amp) . Stie cineva insa, cat ar fi un timp estimat, pt asa o lucrare ? Se poate face DIY, inclusiv codarea sau mai bine apelez la cineva ? Dan
  15. F30 318xd (motorul B47), 195 CP, 460 Nm, dupa remapare.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.