Jump to content

TheEnZo

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Craiova

Previous Fields

  • Masina
    E36 316 compact

TheEnZo's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Kitul de geamuri electrice este pentru sedan sau coupe ?
  2. Functionarea unei pompe hidraulice: La o pompa aflata in functiune distingem mai multe fenomene ca : · Prin crearea unui vid partial intern uleiul se deplaseaza din rezervor in pompa, fenomen numit aspiratie; · Apoi are loc transferul uleiului in pompa spre orificiul de iesire din pompa, fenomen numit refulare. Distingem astfel: · Orificiul de aspiratie, este orificiul prin care patrunde uleiul in pompa; · Orificiul de refulare, este orificiul prin care uleiul iese din pompa. O pompa este cea care vehiculeaza un debit de ulei, dar nu creeaza presiune, aceasta fiind obtinuta prin rezistenta la curgere a uleiului. Atunci cand intr-un circuit se manifesta o rezistenta la curgere, presiunea uleiului este mai mare la orificiul de refulare fata de orificiul de aspiratie. Dupa oprirea motorului presiunea scade la 0 , deci in concluzie nu ramane presiune in instalatie. Dupa mine singurul lucru care se uzeaza daca lasi masina cu rotile virate sunt burdufele de cauciuc de la caseta in cazul nostru .(La traciune fata de la caseta si planetare)
  3. Omule intelegene si pe noi ca nu ne batem aicea gura de pomana. Lucru asta cred ca toata viata il voi spune si tot uni nu vor intelege, garnituru de chiulasa busita este cauza unui defect, nu defectul in sine. Daca tie iti urca apa acuma pe rosu presupunand ca ai garnitura zarzavat, daca schimbi garnitura cu una noua, apa tot pe rosu va urca si tot va fierbe. Tu trebuie sa descoperii cauza ce a dus la fieberea lichidului de racice in motor, poate din ghinion si arderea garnituri de chiulasa, inlaturi defectul, apoi schimbi garnitura.
  4. Am avut si eu recent ceva probleme asemanatoare cu ale tale ... , e si un topic aicea daca il cauti il gasesti. Eu l-am fiert in 2 zile de 4 ori si garnitura nu are nimic. Pana nu am luat tot sistemul de racire la mana nu i-am dat de cap, si cand i-am dat de cap am facut fix pix , acuma ajunge greu rau de tot apa la jumate din motivul ca la mine vasco cupla noua sigur intra mai devreme decat trebuie :|. Termostat gasesti separat fara cot, din cot il demontezi in circa 5 secunde si ca sa il pui la loc dureaza vreo 2 minute. E posibil sa ai termostatul blocat pe inchis.
  5. Mi-am facut timp 2 zile si am desfacut tot : termostat, radiator, furtune, pompa de apa. Le-am verificat pe toate. Si am studiat tot sistemul de racire. 1) La acest model de motor M43 fara termostat mai bine nu mergi dintr-un simplu motiv constructori au vrut sa se complice, chiulasa are 2 trasee de apa , unul ce plimba apa pe margine sa zicem pe extremitati, si unul pe mijlocul ei , fix pe mijloc, acuma ce face termostatul cand e inchis, pompa de apa plimba apa peste tot in chiulasa pe cele 2 trase, cand termostatul deschide , el in acealas timp inchide accesul apei pe mijlocul traseului de apa si practic debitul pompei catre radiator creste in acest moment. 2) Probleme descoperite de mine in cazul meu : - vasco cuplaj defect, nu avea uleiul scurs, chiar avea ulei in el ca l-am gaurit dar practic numai functiona , numai cupla. - radiator infundat , dar nu in interior, ci la exterior acel fagure din care este format era imbacsit de mizerie si numai permitea aerului sa circule prin el, m-am chinuit vreo 2 ore sa il curat cu jet de apa moderat , nu merge curat la spalatorie sau la ceva cu preiune ca numai ramane nimic din lamele de la fagure , aceaste sunt foarte subtiri si firave. ( Nu stiu cum or fi la altele dar al meu e BEHR e din aluminiu , si categoric trebuie antigel fara silicati). Curatat tot pus la loc inclusiv termostat si alt vasco nou , acuma ceva dubios este : inainte porneam masina si in circa 5-7 min la o temp de -10 grade la exterior apa imi urca la 90 , acuma merg cam 15 min prin oras si ajunge la 90 urca treptat, pe exterior sta la 90 si daca am viteza 90-100km/h cand deschide termostatul acul coboara de pe mijloc pana la prima liniuta (adica o gradatie) si apoi urca treptat spre 90 de grade (la mijloc) cert este ca acest lucru se simte si la caldura din interior. Ma intreb daca asa o fi normal, asa functioneaza si la voi ?
  6. Garnitura este cauza , si nu defectul in sine, pe mine ma intereseaza sa descopar ce a dus la ciupirea garnituri. Din senin asa nu se intampla. Pe asta m-am tot gandit cum sa il verific, stiam ceva ca atunci cand e destul de cald motorul dupa ce l-ai oprit nu ar trebui sa il invarti cu mana. Lasa-mi un pm, desi pe mine ma intereseaza sa trec la electroventilator, cum au venit unele IS-uri cu electroventilator in loc de vasco-cuplaj. Nu. Am impresia ca e si garnitura de chiulasa nasolita acuma, mentine temperatura la 90 lejer fara termostat si in 5-6 min baga caldura bine , ceea ce cu o garnitura buna si fara termostat cred ca ar fi destul de imposibil, sa zic ca ar face si presiune pe furtune dupa o perioada mai mare de timp, nu sunt inca asa sigur de treaba asta. La caloriferul din interior nu am probleme. Vasco nu sunt eu singur ca e bun ... m-am uitat ieri la el pe seara si cu motorul cald nu parea a se invarti foarte tare. Radiatorul nu pirde antigel. De schimbat garnitura oricum nu ma apuc, ca sa schimb garnitura si sa folosesc piese de calitate + chiulasa la rectificat, manopera nu o pun ca o fac eu, ajung la mai multi bani decat mi-as luat un 1.8is, si asa tot aveam o ideie sa imi pun un IS , da in primul rand sa aflu eu cauza.
  7. Povestea incepe in felul urmator: Acum cateva zile , i-am dat masina prietenei mele sa isi faca treaba cu ea prin oras ai ei fiind la mine ... ma suna din oras ca a auzit un poc si abur iesind de sub capota si a oprit motorul. Ma duc la fata locului constat ca racodul de plastic de pe chiulasa care face legatura cu furtunul de apa ce duce sus in radiator spart. Dau racordul jos tai o bucata din el , il pun la loc pun furtunul pe el, pun apa fac aeriserea facem schimb de masina plec acasa nici o problema. Ieri plec cu masina prin oras merg ce merg, prind trafic pe centru bara la bara ma uit la apa stand intr-o colana vad ca incepe usor sa urce peste jumatate, urca la liniuta de la 3 sferturi in timpul asta ajung pe partea dreapta aprind avaria ma dau jos, aud bolboreserii pe furtun , in gandul meu clar e abur s-a incis, il las nitel sa se raceasca, ii desfac usor busonul iese niste abur , completez cu apa plec ajung acasa iar nicioproblema. Ies din oras o alerg nitel , fac cateva 30-150km/h nu incinge apa deloc, intru iar in oras spre casa iar se incinge si ajunge spre 3 sferturi pe ceas o opresc. Acuma cu masina acasa o iau pe pasi marunti: - am suspectat termostatul , l-am scos verificat in casa in apa clocotia, functioneaza. - ma uit la pompa de apa stau studiez , imi dau seama ca , caldura in interior face bine de tot , ma uit cu motorul la relanti fara buson la radiator nu vine apa pe gaura aia mica , il turez incepe sa curga apa de pe la 2000 rpm in sus. - pun termostatul , fac aerisire, merg cu ea in teste dupa vreo 20 min incinge. - astazi , scot termostatul de nervi, fac aerisirea , pornesc motorul il las la relanti , afara 14 grade , in 5 min fara termostat ajunge apa la jumate , dau drumul la caldura , baga caldura, imi zic ba ceva clar nu e inordine masina fara termostat sa faca caldura asa repede. - stau studiez ma invart vad furtunul din stanga de intra in chiulasa cald, furtunul de jos care iese din termostat rece ... ba ce naiba asta nu are logica il mai turez il mai las il mai frec se incalzeste si ala nitel foarte putin in comparatie cu celalat - desfac aerisitorul la relanti nimic, daca incep sa urc peste 1800 de ture incepe sa tasneasca usor apa. (dubios) - il mai tures il mai frec la relanti una alta in total vreo 30-40 de min cu motorul pornit poc se incinge apa , il opresc dau usor drumu la busonul de la radiator iese niste abur. - de nervi scot o grila de la nas, bag mana pe acolo, hop ceva ciudat radiatorul fierbinte doar in partea de sus (un sfer de sus in jos) in rest rece ... sa zic eu ca aici ar fi problema. Acuma: - termostat ok - pompa de apa zic eu functionala - garnitura de chiulasa , nu imi pot da inca seama: nu a crescut nivelul la ulei, nu am vazut pete de ulei in apa, pe evacuare foarte putin abur dar imi rasufla pe o imbinare dupa catalizator deci posibil de acolo , apa a disparut din cauza ca s-a incins ( Garnitura fiind doar o cauza a unui defect in sistemul de racire, nu defectul propriuzis.) - raditorul cred ca e problema. Astept o parere si de la alti legat de problema, si 2 cei care si-au cumparat radiatoare noi ce marca au cumparat, m-ar interesa unul care sa aiba si loc de termocupla ca vreau sa renunt la vasco-cuplaj.
  8. Eu unul in situatia ta, daca nu te pricepi la electrica, dute la un electrician si zi sa ti le lege la dezaburirea spate (buton), si asa o sa le ai functionale doar cand ai nevoie. ( Din ce stiu eu la e36 odata pus contactu functioneaza si incalzirea in oglinzi, nu prea i-am vazut rostu vara ... )
  9. Eu unul am o problema cu noua taxa ce va intra in vigoare de la 1.ianuarie.2012 , nu observ reducerea de 25% ... ci mai mult o crestere. In septembrie am adus in tara 2x316i E36 compact identice (ambele fara A/C si ambele an '94) si o Honda civic mai noua. Unul din E36 l-am inmatriculat exact atunci cand l-am adus in felul urmator: - am platit la rar toate taxele ajung la 1100 ron (am facut si depreciere). - am fost la finante au calculat iei acolo si am avut de platit taxa de poluare 824 de euro. - numai stiu cat a costat si la politie scosul de numere. L-am aranjat pe cel inmatriculat si l-am vandut la pret foarte bun, adica cu bani obtinuti din profit puteam inmatriculat si celalalt e36 si honda (bine aici e taxa mica 280 de euro). Acuma ca m-am gandit sa le inmatriculez in ianuarie sa nu alerg acuma de sarbatori, dar cu noua taxa care intra in vigoare lucrurile stau mai altfel - la E36 imi iese acuma o taxa fix de 1077 de euro si culmea depreciere nu se mai poate face ca s-a schimbat nu stiu ce articol in lege, si daca ti se aplica o scadere de 90% din cauza vechimii , chiar daca iti face depreciere si coeficientul creste peste 90% cel de reducere , se aplica maxim 90% ... - la Honda acuma taxa va fii de 640 de euro Eu nu vad unde este reducerea asta de 25%, eu am impresia ca astia cred ca nici macar nu stim sa citim un articol de lege sau sa calculam o taxa dupa o forumala cu 3 indici. Singurul lucru care imi aduce un "avataj" este ca nu am masini in familie inmatriculate inainte de 2008 si asta din pura intamplare, ca inainte avem si alte masini da am scapat anu asta de ele, pot spune ca am avut noroc, am avut un e34 525i care era in tara din 1997, de la 1.01.2012 nu avem nici o sansa sa il vand ... Deci reducerea de 25% in cazul meu , efectiv nu este .... usor usor mi se infiripa ideea de a pleca din Romania.
  10. Pret cotiera + cal de plastic aferent si frana de mana ?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.