Jump to content

wlpt

Members
  • Posts

    136
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

wlpt last won the day on December 26 2017

wlpt had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW 320i 170 BHP 2003 Sedan

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

wlpt's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

100

Reputation

  1. https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cel-mai-important-plan-de-productie-pentru-modele-electrice-pus-la-cale-de-volkswagen-a-fost-anulat-21517760?biziday_revision=1
  2. da:)))) Eu vb de persoanele care fac review-uri ca sunt subiectivi, ca de la review-urile pe care te bazezi tu a pornit toata treaba. Nu vorbea nimeni de tine. Nici nu mi-as permite sa iti zic ca esti subiectiv. Nu stiu de ce reactia asta cand un om are mintea deschisa si il acuzi ca e politician. Nu sunt politician pentru ca nu am nimic de castigat. nu face mama masini. EU sunt pro ICE pentru ca e cea mai buna solutie pentru mine. Asta inseamna ca am ochelari de cal? Ca le zic prietenilor mei care se gandesc la electrice ca sunt de cacat? sa nu isi ia ever? Nu. Le zic downside-rile si isi iau decizia singuri. Eu nu sunt din nici o tabara. Nu ar trebui sa fie 2 sau mai multe tabare. Mie mi se par o vrajeala electricele cu privire la planeta si prea scumpe. Nu toata lumea impartaseste aceasta parere, dar suntem niste oameni civilati care purtam o discutie pe un forum. N-ar trebui sa ia nimeni nimic personal.
  3. Este firesc ce spui tu, insa depinde si din ce postura vezi lucrurile. Pentru oamenii mai instariti nu conteaza asa mult valoarea de revanzare. Dupa cum stii, cu exceptia masinilor electrice, cel mai repede se devalorizeaza masinile "de lux" si tot se cumpara, atat unele, cat si altele. D-asta ti-am si zis daca iti permite bugetul. Nu poti sa iti iei o masina doar dupa review-uri si statistici deoarece oamenii sunt subiectivi. Partile pozitive/negative la electrice vs ice sunt destul de cunoscute si in continuare se vand ambele. Asta nu inseamna ca unii sunt prosti si altii destepti. Prea putini fac review-uri la un an, doi dupa ce au luat o masina ca sa te poti increde in acel review, iar cei care fac la masini noi, le au maxim cateva zile. Masinile electrice, ca orice tehnologie noua, au nevoie de timp sa se maturizeze. Nu se pot standardiza bateriile acum. E prea devreme. Nu cred ca solutiile existente, cu incarcare in ore (de obicei) vor duce la adoptarea in masa. La telefoane cred ca a durat 30 ani pana s-a standardizat mufa de incarcare. Early adopter-ii sau cum le zici tu, cobai, cunosc limitarile tehnologice, dar pentru ei nu sunt o mare problema. Si asta e ok. Nu se poate perfectiona o tehnologie doar pe hartie. Defapt despre asta e si discutia cu electricele. Ce parere are fiecare. Problema apare cand ni se baga pe gat. Cand se incearca taxarea suplimentara ale celor care fie nu dispun de banii necesari, fie nu sunt de acord cu limitarile clare ale masinilor electrice. Tu iti iei ce vrei tu si cum vrei tu, nu incerca nimeni sa te convinga de nimic. Era doar o parere.
  4. +1 Eu nu sunt mare fan electrice dar daca iti permite bugetul ar trebui sa incerci de toate. Uneori vei fi surprins de cum se "simte" masina in realitate. Pozele, statisticile, reviewurile...ajuta, dar pana nu te urci in masina nu poti sa iei o decizie informata.
  5. Aceasta este o parodie si trebuie tratata ca atare
  6. Adevar sau urmatorul "Theranos"? https://www.reuters.com/business/autos-transportation/gravity-opens-fastest-ev-charger-us-public-new-york-city-2024-03-04/
  7. Am vazut eu un prelungitor dus de la etajul 6-7 acum vre-un an
  8. Clipul mi s-a parut interesant. Nu m-am gandit ca un bmw 3.0 benzina, turbo, 6 cilindrii iese mai ieftin la combustibil decat o electrica. Mi se pare ingrijorator. Probabil in Romania nu e cazul, nu stiu. Nu stiu care e situatia in Anglia, dar in Romania nu poti sa calculezi obiectiv ca o incarci acasa. Majoritatea in orase mari stam la bloc, iar la bloc e complicat cu incarcatu acasa. Tre sa ai vedere pe partea cu masina, tre sa stai la etaje inferioare (doar nu duci prelungitor de la etajul 8 ) tre sa prinzi parcare in fata scarii(pe partea cu blocul) , asta daca parcarea nu e de comunca si mai indepartata, cum e in multe cazuri.
  9. E complicat sa "quotez" pe fiecare de pe tel asa ca dau un raspuns mai cuprinzaror. Romanu e exact cum zici tu dar nici noi nu trebuie sa exageram. 2-3 maxim 5 minute de stationare e ok. Peste, poate sa dea si amenda, eu sunt de acord. Cu educatia eu zic ca e mai greu. Din pacate mi se pare ca mergem in sens opus de cativa ani. Mai degraba ceva legislativ decat sa mizam pe educatia oamenilor. Referitor la jigniri, nu cred ca e cazul dar inteleg interjectia. E o discutie amicala in care fiecare isi spune parerea si adevarul e probabil la mijloc. Cu toate astea nu pot nici sa vad ca se blameaza posesorii de masini mai vechi, cat timp grupul asta pe umerii acestor oameni s-au facut. Pentru oameni care nu isi permiteau o masina noua, dar erau pasionati de marca si le intretineau exemplar. Unele la serice/uri de cartier ca atat se putea. Revenind, dupa cum s-a discutat si mai sus, companiile nu dau doi bani pe paneta si consider ca se vor folosi de orice oportunitate sa stoarca mai multi bani. Asa o vad si electricele acum. Ca sunt un pic mai scumpe decat benzinarele de produs, posibil. Ca e asa mare diferenta cum reiese din pretul final de vanzare, nu cred. Cred ca au un pret nejustificat de mare iar reducerile serioase din acest segment o confirma. Oricum, "batalia" cu poluarea nu se va castiga din Romania si nici din UE. China si India sunt principalele. Degeaba se pune presiunea asta inutila pe noi sa trecem la 0 emisii si aia au masini din 60. Eu unu ma bucur ca nu se vand electricele asa bine. O sa oblige producatorii fie sa micsoreze preturile, fie sa caute solutii alternative. Interesant mi se pare ca nu se observa ca masinile electrice nu sunt aproape niciodata acelasi model sau configuratie cu o masina pe benzina. De ex: un seria 3 electric cu optiuni standard. Tot timpul sunt foarte optionate si futuriste. Cred ca treaba asta se face ca sa nu le poti compara si sa vezi ca un seria 3 electric ar fi cu 20-30.000 euro mai scump ca pe benzina. Apoi ajungem sa intrebam dc?
  10. Nu stiu exact cum ai ajuns la raspunsul asta si cum reusesti sa te contrazici singur. Tu esti cel care a comparat stationarea cu o masina electrica sau o norma noua si te citez "Deci bani ca sa lasi cotetul pornit sunt. Daca bagi o norma noua, brusc e conspiratie. Iti vor banii. Se ia mancarea de la gura copiilor... Ipocrizie? neah... " Nu e ipocrizie nu. Bani sa lasi cotetul pornit sunt dar nu de o masina cu o alta norma sau mai noua. Acu 10 ani duduia grupu de e46 si e60 2.0d (si aveau 10 ani vechime atunci) facute frumos, ingrijite, erau laudati, erau meetinguri. Cand mergeam la drifturi, cand se faceau burnout cu e30 nu mai lesina nimeni de la miros. Acum orice masina diesel mai veche de 5 ani e o bomba ecologica. Sa-i ardem pe rug. Toti sunt niste inclulti da eu sunt mai destept ca opresc motoru. Am rezolvat poluarea din oras. Si nu, nu vezi 5are si 7are de sun 5 ani cu motorul pornit pt ca au start and stop, se opresc automat si le merge caldura/ac. D-asta e tara asta unde e. Orice romanas care se realizeaza un pic, isi ia ceva mai bun, da cu hate pe aia mai amarati. "Masinile pornite sunt in general sub 10k". Adica "saracii", in general, sunt mai prost crescuti.
  11. Intr-adevar m-am inselat cu reciclatul. Faptul ca o tara din 200 face un lucru e irelevant la nivel macro, ceea ce ma face sa cred ca vrei mai mult sa-mi dai peste nas decat sa intelegi ideea. Romania are deficit la importarea/exportatea curentului electric. De vreo 640 milioane de euro. Cu alte cuvinte desi exportam, mult mai mult importam. Uite si o sursa https://www.economica.net/comertul-cu-energie-electrica-ne-a-adus-un-deficit-de-640-de-milioane-de-euro-romania-este-importator-net-importam-scump-si-exportam-ieftin_648985.html/amp
  12. Aici nu e vorba de cine are dreptate sau sa ne convingem unul pe altul de diferite lucruri. E o discutie pe un forum in care fiecare isi da cu parerea. Sa traiesti iluzia ca doar ce spui tu e adevarat sau ca doar tu esti atat de destept incat sa intelegi niste articole face imposibila purtarea unei conversatii civilizate
  13. Man, nimeni nu e impotriva masinilor electrice. Nimeni nu e impotriva unui aer mai curat si o clima normala pentru tara asta sau global. Toti ne dorim o viata mai sanatoasa pentru noi si copii. Ideea e ca nu sunt masinile electrice solutia universala si nici un caz nu cred in disperarea astea sa trecem la EV sau bubuie planeta. Mai ales ca disperarea e in UE, putin in SUA, iar in rest...mai putin. Daca zici ceva de EV negativ in 2024 automat te doare undeva de mediu. 5000 de articole ca ce bune sunt, dar nu zice nimeni costul enorm al acestei solutiii. Ca noi inca nu stim cum sa reciclam bateriile. Ca nici o tara nu are infrastructura necesara sa treaca si 25% din populatie la electrice. Noi in Romania nu avem posibilitatea sa producem atata energie electrica. Ca se va impozita/acciza curentul din ce in ce mai mult. De unde crezi tu ca o sa vina diferenta de incasari la buget din vanzari scazute ale combustibilului? Din alte impozite. Si eu sa sar sa cumpar masini mai scumpe, cu adaos mai mare? Sa plafoneze profitul producatorilor auto la 5% la nivel european si sa vezi atunci masini electrice sub 20.000. Am fost in cautare de masina luna asta si am trecut si pe la Dacia. Springul cu rabla e 10.000 ca si anu trecut, desi tichetul rabla e cu 5000 euro mai putin. Am intrebat daca e calculat cu tichet la 10.000 si mi-a zis nu. Da Renault diferenta. (7200 euro zicea ea). Tesla a ieftinit masinile cu 5-10.000 euro. VW si ei cu sume un pic mai mici. Pai astia daca au profitabilitate mica imi vand mie masina in pierdere? Iubeste Musk planeta sau pe mine sa le vanda in pierdere ori la cost?
  14. Sa vorbim si pe cifre oficiale zic: Un ford 1.0 ecoboost mhev emite 109 g/CO2. Acelasi motor fara mhev emite 129g/CO2. 18% diferenta. Consum 15% mai mic la mhev. Un logan 0.9 TCE emite 115g/CO2 si consuma tot 5.1 ca mhev de la ford.(cifre oficiale) Tot mhev de la ford si nu doar, merge 0 km pe motor electric. Are 0 cai in plus. Marketing. Nu stiu de unde iti iei stirile dar in mod sigur nu le citim pe acceasi. General motors are profitabilitate in jur de 7.7%, Ford 5.5% iar tesla 21.22%. Iti pun linkuri la minim 10 site-uri care scriu ca tesla are profit de 3-4 ori mai mare fata de competitori. Si la BMW se vorbeste de paritate intre profit ICE vs Electric prin 2026, avand in vedere ca anu trecut vanzarile electricelor BMW au fost de 15% din total si targetul este 33% pana in 2026. Asta insemna ca se asteapta la acelasi profit din 33% electrice ca din 67% combustie. Referitor la masina, masina noua o fi un lux dar noi nu vorbeam de masina noua. Masina, in general, este o necesitate si daca oamenii nu vor gasi la pret asemanator o electrica, o sa isi ia pe benzina.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.