Jump to content

Sergiubodog

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Cluj Napoca

Previous Fields

  • Masina
    BMW 318 IS

Sergiubodog's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Reputation

  1. in partea anterioara a carcasei sunt 2 suruburi de plastic (in stanga si dreapta sus, prinse de radiator). suruburile respective poti sa le scoti cu un cleste de taiat fire, sau cu un cutit/surubelnita. Scoti afara capul surubului (aprox 1 cm), iar apoi iese cu totul. Daca nu reusesti sa gasesti suruburile respective pot sa revin cu cva poza. Succes!
  2. logic asa ar fi. dar daca bagi lichid pana cand nu mai iese cu bule pe la aerisire, intra mai mult. asta era nelamurirea mea...
  3. adica vasul trebuie sa fie cam pe jumate plin?
  4. Pana la ce nivel trebuie sa fie apa in vasul de expansiune? Eu am pus pana iesea lichid fara bule pe la aerisire, dar am observat ca imi curge pe langa surubul de la aerisire. Oare am pus prea mult? Vasul de expansiune ii plin. (nu asa trebuie sa fie?)
  5. E normal sa scada putin nivelul de ulei dupa ce mergi. Daca motorul este in functiune uleiul nu sta doar in partea decliva, ci este "imprastiat" pe pereti, partea exterioara a pistoanelor, etc. astfel scade putin nivelul de ulei dupa ce mergi cu masina. Daca vrei poti sa pui ulei cand masina e rece pana la max.
  6. Incurajat de vremea buna si de termostatul defect pe care il aveam , m-am gandit ca ar fi momentul sa il schimb. 1. Scule necesare: surubelnita simpla (in linie), cheie tubulara 10, prelungitor, imbus sau cap HW 5 (poza 1). 2. Trebuie sa faci loc prin a scoate carcasa si elicea de la radiator (pentru elice trebuie imbusul, sunt 4 suruburi) (poza 2 si 3). 3. Dupa aceea desfaci colierele si scoti furtunele de la radiator (poza 4). O sa curga lichid mult (daca nu ai golit inainte radiatorul), de aceea sugerez o tavita/un vas pentru colectare. 4. Desfacem suruburile acestea (nu stiu exact ce ii cablul respectiv) pentru a putea scoate carcasa termostatului (poza 05). 5. Corpul metalic (carcasa) este prins in 4 suruburi (pozele 06, 07, 08). 6. Dupa ce am scos carcasa metalica, se poate observa termostatul. La mine a iesit mai greu asa ca am folosit un patent (poza 09). O sa curga lichid de racire si din motor. 7. Pui termostatul nou la loc (are si o garnitura rotunda), apoi carcasa metalica, pui suruburile la cablul respectiv, furtunele de la radiator si in final elicea. 8. Completezi cu antigel. 9. Ideal ar fi sa faci si schimbul la antigel cu ocazia asta (eu nu am facut). Imi cer cuze daca nu am folosit termenii academici pentru piese si scule, sau daca am facut alte greseli. Spor la treaba!
  7. Normal nu ii. Pentru ca la viteza mai mare, si la aerul care "bate" in radiator, termostatul inchide. Asta ii rolul sau, sa mentina temperatura optima.
  8. Pana la ce nivel trebuie sa fie apa in vasul de expansiune? Eu am pus pana iesea lichid fara bule pe la aerisire, dar am observat ca imi curge pe langa surubul de la aerisire. Oare am pus prea mult? Vasul de expansiune ii plin. (nu asa trebuie sa fie?)
  9. Salut! Am si eu o pisicuta e36 318is din 1994 M42, si am observat ca la drum lung acul de temeratura la motor oscileaza intre 60-90 grade (neajungand pana la 90). In oras nu am problema asta. Ma gandesc ca poate ii blocata valva de la termostat pe deschis, iar la viteza mai mare intra mai mult aer, sau ceva de genul.... Am facut ceva "romanism" si am pus un carton pe jumate de radiator, iar temperatura era fix 90. Nu prea vreau sa mai merg asa, dar nici nu vreau sa imi creasca prea mult consumul ca am motorul "rece". Voi ce parere aveti? Trebuie schimbat termostatul? Pot sa il verific cumva? Ma costa mult sa il schimb? Multumesc anticipat, o zi buna!
  10. salut! scuze de intarziere. motorul e ok, acceleratia merge fin (nu mai agata/ nu mai ii "lipicioasa")
  11. Sunt de acord cu ideea ca sonda lambda s-ar putea sa nu o sa iti iasa pe tester daca e defecta (la e36). Verifica si tu presiunea la roti. Schimba filtru de aer daca e cazul, si fa calculul cel putin de la plin la plin pe cateva sute de km (baga in rezervor pana se blocheza pompa, mai astepti putin sa scada spuma, si iar bagi pana se blocheaza, iar inainte sa iesi din peco reseteaza km-trajul; te dai cu masina 1sapt/1 luna/1 an(tu stii cat o folosesti) iar cand vezi ca esti cu rezervorul aproape gol si mergi faci plinul, vezi cat iti intra si cati km ai facuti; cam asta ar fi metoda despre care se vorbea pe forum. Succes!
  12. Si la benzina cum ii? La mine ii gri... nu asa ii normal?
  13. Nu mi se pare ca scoate fum negru...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.